
Ako spravovať a zapájať affiliate partnerov
Spravovanie affiliate partnerov môže byť náročné, najmä ak ste startup. Zistite, aké taktiky môžete použiť na začatie vašej affiliate marketingovej kampane....
Objavte 9 praktických tipov na email marketing pre affiliate partnerov na zvýšenie angažovanosti, budovanie vzťahov a podporu konverzií pomocou efektívnych stratégií a nástrojov.
Email marketing je skvelá stratégia pre affiliate partnerov. Môžete si vybudovať zoznam odberateľov a nasmerovať tak návštevnosť na svoj web – a potom tam, kde prebehne predaj. To znamená zárobok. No email marketing má svoje správne aj nesprávne postupy. Tento článok vás nenaučí, ako spamovať ľudí – to je neefektívna stratégia, ktorá vám len zbytočne zaberie čas. Tu je deväť tipov na email marketing pre affiliate partnerov, ktoré prinášajú výsledky.
„Peniaze sú v zozname,“ je obľúbené tvrdenie sveta email marketingu, no nie je to úplne pravda. Peniaze sú v skutočnosti vo vzťahoch, ktoré si so svojimi odberateľmi vytvoríte.
„Nemá zmysel snažiť sa niekomu niečo predať skôr, než si získate jeho dôveru, porozumiete jeho problémom a tomu, čo chce, a poskytnete mu hodnotné informácie. Budovanie týchto vzťahov zahŕňa počúvanie, odpovedanie na otázky a obavy, nie len zasypávanie promo emailmi každý deň,“ radí James Robertson, email marketér z Essayroo.
Ak budete svojich odberateľov vnímať ako cenných priateľov a zákazníkov a zároveň im poskytovať zaujímavý a hodnotný obsah , vzťah si skutočne vybudujete.
Najväčšou chybou, ktorú affiliate partneri robia, je prehnané presviedčanie a častý predaj svojim odberateľom. Nemali by ste predávať neustále – je dôležité pravidelne zaradiť kvalitný obsah. Na každé štyri emaily s pútavým obsahom pošlite jeden s predajným posolstvom. Vaši zákazníci ocenia, že nie ste len ďalší spammer. Ľudia sa majú na vaše emaily tešiť a vnímať vašu značku pozitívne aj vo chvíli, keď príde predajný email.
„Segmentácia zoznamu zvýši vaše konverzie, mieru preklikov a udrží viac odberateľov. Segmentácia znamená rozdelenie zoznamu podľa správania ľudí,“ vysvetľuje Peggy Kelly, affiliate manažérka v Academized.
Nástroje ako GetResponse sú skvelým spôsobom, ako sledovať takéto správanie. Môžete posielať špecifické správy podľa toho, na ktoré odkazy v minulosti klikli. Email marketingový softvér GetResponse umožňuje nastaviť určité emaily, ktoré sa odošlú odberateľom s konkrétnym vzorom kliknutí. Tak ľudia dostanú emaily, ktoré ich zaujímajú.
Ľudia radi počúvajú skutočné príbehy, preto buďte vo svojich emailoch úprimní. Podeľte sa o svoje neúspechy aj úspechy, o to, ako ste sa dostali tam, kde ste dnes. Ak ľudia uveria, že ste kedysi boli na ich mieste, vytvoríte si s nimi emocionálne spojenie. Každého inšpirujú úspešné príbehy – dodávajú nádej, že aj oni dokážu prekonať výzvy a uspieť.
Nie každý je rodený pisateľ, preto sa nebojte požiadať o pomoc odborníkov. Tu je niekoľko zdrojov, ktoré vám môžu pomôcť:
Lead magnety sú bezplatné darčeky, ktoré ponúkate za prihlásenie sa do zoznamu, a veľmi rýchlo zväčšujú počet odberateľov. Zvážte, či neponúknuť viac lead magnetov – pravdepodobne totiž vytvárate obsah na viacero podtém. Nech je vaša téma akákoľvek, viac lead magnetov vám prinesie viac záujmu a viac leadov z rôznych demografických skupín.
Mnohí si myslia, že je lepšie posielať emaily len párkrát do týždňa, aby neotravovali odberateľov. Ak však poskytujete kvalitný obsah, je výhodnejšie emailovať denne. Ľudia si na vaše emaily zvyknú, budú ich očakávať a dokonca sa na ne tešiť. Vytvorte návyk otvárania vašich emailov každý deň a uvidíte, že vaše predaje porastú. Len nepredávajte v každom emaile (pamätajte na pravidlo štyri ku jednej), inak začnete odberateľov rýchlo strácať.
Ako affiliate partner viete, že vaším cieľom je prilákať ľudí na web a potom ich presmerovať inam na predaj. Inými slovami, návštevníci na vašom webe nestrávia veľa času – preto musíte získať ich email čo najrýchlejšie, kým odídu. Skvelým riešením sú pop-up okná. Nechajte pop-up vyskočiť hneď, ako niekto príde na stránku. Nezabudnite robiť A/B testovanie, aby ste zistili, ktorý pop-up je pre vašich návštevníkov najefektívnejší.
Každý vie, že opt-in formulár patrí navrch navigačného stĺpca. Premýšľali ste však niekedy nad tým, dať ho aj do päty stránky alebo na stránku O nás? Stránka O nás má často vysokú mieru prihlásení, preto sem určite umiestnite opt-in formulár a zvýšte svoj zoznam odberateľov.
Email marketing môže byť veľmi účinnou stratégiou pre affiliate partnerov, ak sa robí správne. Nejde o spamovanie, ale o budovanie vzťahov, tvorbu kvalitného obsahu a rozumné využívanie nástrojov ako pop-upy či opt-in formuláre. Využite týchto deväť tipov na email marketing pre affiliate partnerov, ktoré prinášajú výsledky.
Zamerajte sa na budovanie vzťahov so svojimi odberateľmi, vyhýbajte sa prehnanému predaju, segmentujte svoj zoznam pre lepšie zacielenie, ponúkajte hodnotné lead magnety, pravidelne posielajte kvalitný obsah a používajte nástroje na zlepšenie vašich emailov.
Affiliate partnerom sa odporúča posielať emaily denne, ak poskytujú kvalitný obsah – tým si budujú návyk u odberateľov a zvyšujú angažovanosť, no nemali by v každom emaili propagovať, aby predišli odhlasovaniu.
Lead magnet je bezplatný darček alebo hodnotný zdroj ponúkaný odberateľom výmenou za ich emailovú adresu. Pomáha rýchlo rozšíriť váš zoznam a prilákať cieľových záujemcov o vašu tému.
Affiliate partneri by mali využívať pop-upy na rýchle získanie emailových adries skôr, než návštevník stránku opustí, a strategicky umiestňovať opt-in formuláre na frekventované miesta ako päta stránky či stránka O nás, aby maximalizovali počet prihlásení.
Grace Carter spravuje obsahový marketing na webových stránkach AustralianReviewer a Top Canadian Writers. Pomáha s písaním obsahu, korektúrami a editovaním, nastavuje emailové kampane.
Využite tieto overené tipy a nástroje na maximalizáciu výsledkov affiliate marketingu. Začnite budovať silnejšie vzťahy a vyššie konverzie už dnes!
Spravovanie affiliate partnerov môže byť náročné, najmä ak ste startup. Zistite, aké taktiky môžete použiť na začatie vašej affiliate marketingovej kampane....
Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...
Budovanie stabilných, dlhodobých vzťahov s vašimi partnermi si vyžaduje čas a úsilie – tu je niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť.