6 princípov efektívneho affiliate marketingu na blogu

6 princípov efektívneho affiliate marketingu na blogu

AffiliateMarketing Blogging ContentMarketing Promotion

Affiliate marketing na blogu sa od affiliate marketingu na bežnej webstránke mierne líši. Predovšetkým musíte mať na pamäti, že prevádzkujete blog. Ak ľudia prídu na váš blog, prichádzajú čítať obsah!

Preto, kým sa budete sústreďovať na písanie výborného obsahu na svoj blog, môžete sa riadiť týmito šiestimi princípmi efektívneho affiliate marketingu bez toho, aby ste poškodili svoj blog.

Začnite tým, že váš blog zanechá skvelý prvý dojem

Keď premýšľate nad affiliate marketingom na vašom blogu, nevrhajte sa hneď na rozmiestnenie desiatok reklám po celej stránke v nádeji, že zarobíte peniaze. Každý nový návštevník takéhoto blogu okamžite zistí, že mu chcete niečo predať.

Dajte si čas a blog nastavte správne. Zaistite si návštevnosť. Budujte vzťah so svojimi návštevníkmi. Nechajte ich, aby vás spoznali a začali vám dôverovať ešte predtým, než im niečo začnete propagovať. Sami by ste si asi nekúpili niečo od človeka, ktorého ste práve stretli, preto sa uistite, že vás vaši sledovatelia najprv spoznajú. Keď začnete s propagáciou, môžete ju zakomponovať priamo do obsahu namiesto toho, aby ste v strede stránky vložili rušivú reklamu.

Propagujte produkty tak, ako by ste odporúčali kamarátovi

Nepropagujte produkty, ktoré ste nikdy nepoužili. Urobili by ste to svojmu blízkemu alebo priateľovi? Držte sa produktov, ktoré poznáte, vyskúšali ste ich a ktoré naozaj máte radi. Pamätajte, že keď máte blog, ľudia navštevujú vašu stránku preto, lebo ich zaujíma, čo hovoríte. Mali by ste cítiť zodpovednosť voči svojim čitateľom, keď im niečo odporúčate, preto to robte múdro a úprimne.

Zdieľajte svoje skúsenosti – namiesto toho, aby ste niekde naspodku stránky mali len odkaz či reklamu, produkty aktívne propagujte. Ľudia nebudú veľmi presvedčení, aby klikli na reklamu. No oveľa viac ich presvedčí kliknúť a kúpiť, ak bude propagácia priamo vo vašom článku. Porozprávajte o produkte alebo službe. Podeľte sa o svoje skúsenosti a znalosti. To vám určite prinesie viac klikov a nakoniec aj viac provízií.

Obsah je na prvom mieste

Keď pracujete na affiliate marketingu , nestavajte všetok obsah len na reklame. Pamätajte, že práve kvalitný obsah privádza ľudí na vašu stránku. Ide vám o návštevnosť, vďaka ktorej si vytvoríte cieľové publikum. Pracujte preto na svojom obsahu ako na akomkoľvek blogu a potom doň nenápadne vkladajte odkazy alebo zmienky o produkte. Nech obsah vedie k odkazom, nie naopak.

Dávajte pozor na konkurenčné produkty

Ak by ste mi povedali, že jedna značka zubnej pasty je skvelá a potom by ste spomenuli niekoľko ďalších, ktoré sú tiež úžasné, bol by som trochu skeptický. Chcete, aby vaše publikum verilo, že skutočne dôverujete produktu, ktorý propagujete. Preto pri propagovaní produktov z rovnakej kategórie zostaňte pri maximálne dvoch na kategóriu.

Okrem dôvery nechcete ľudí pomýliť viacerými produktmi v jednej kategórii. To by sa vám vypomstilo, pretože by sa nevedeli rozhodnúť, čo si kúpiť. Ak sa budete sústreďovať na jeden alebo dva produkty v tej istej kategórii a čitateľom ich budete pravidelne pripomínať, nakoniec si všimnú, že ide o výnimočné produkty a mali by ich vyskúšať.

Zamerajte sa na to najlepšie

Propagujte produkty, o ktorých viete, že vám zarobia peniaze a nestrácajte čas s tými, ktoré nie. Samozrejme, neexistuje žiadny zázračný vzorec, podľa ktorého by ste si vybrali produkty podľa ich zárobkového potenciálu! Musíte absolvovať malý proces pokusov a omylov. Postupne zistíte, čo funguje a čo nie, a tieto poznatky majte na pamäti pri výbere toho, čo budete propagovať. Ak niečo nefunguje, vyraďte to a skúste ďalšie – takto svoj blog nezahlcíte zbytočnými reklamami, ktoré len zaberajú miesto.

Najčastejšie kladené otázky

Aké sú kľúčové princípy efektívneho affiliate marketingu na blogu?

Sústredte sa na vytváranie kvalitného obsahu, budujte vzťah s publikom, propagujte produkty autenticky, vyhnite sa zahlteniu blogu reklamami, zdôrazňujte hodnotu a vyberajte produkty, ktorým dôverujete a používate ich.

Ako môžem pri propagovaní affiliate produktov budovať dôveru u svojich čitateľov?

Propagujte len produkty, ktoré poznáte a používate, zdieľajte úprimné skúsenosti a integrujte propagáciu prirodzene do obsahu, aby ste si udržali dôveryhodnosť u svojich čitateľov.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Posuňte affiliate marketing na vašom blogu na vyššiu úroveň

Odomknite plný potenciál svojho blogu s overenými stratégiami affiliate marketingu. Začnite uplatňovať účinné princípy už dnes a rozšírte svoje publikum aj príjem.

Zistiť viac

Môže affiliate marketing fungovať pre podnikateľov?
Môže affiliate marketing fungovať pre podnikateľov?

Môže affiliate marketing fungovať pre podnikateľov?

Dôvera je vždy najlepším základom pre rast vzťahu. To platí aj pre affiliate marketing a jeho úspešnosť pre vás.

3 min čítania
AffiliateMarketing Entrepreneurship +3
5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane
5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane

5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane

Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...

6 min čítania
AffiliateMarketing MarketingTips +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface