9 nevyhnutných spôsobov, ako vybudovať svoju SaaS marketingovú stratégiu

9 nevyhnutných spôsobov, ako vybudovať svoju SaaS marketingovú stratégiu

SaaS Marketing ContentMarketing SEO

SaaS (Software as a Service) odvetvie rastie raketovým tempom a niet o tom pochýb. Ale ako môžete vy, ako SaaS podnikateľ, zabezpečiť, aby vaša spoločnosť zostala pred konkurenciou? Je to vlastne celkom jednoduché! Potrebujete len vypracovať pevnú SaaS marketingovú stratégiu – a úspech vás neminie.

V tomto blogu si rozoberieme niektoré z najefektívnejších spôsobov, ako môžete propagovať svoj SaaS biznis a, samozrejme, dosiahnuť vysoké príjmy.

Ale predtým, než sa pustíme do jadra témy, zopakujme si základy.

Čo je SaaS marketing?

Jednoducho povedané, SaaS marketing je proces propagácie vášho produktu s cieľom vytvoriť o ňom povedomie a predať ho širšiemu publiku. Možno si myslíte, že SaaS marketing je ako každý iný marketingový plán – vytvoríte ponuku, propagujete ju a predávate svojmu cieľovému trhu – no v skutočnosti je SaaS marketing veľmi odlišný.

Jedným z hlavných dôvodov je, že SaaS produkty nie sú ako bežné produkty. Sú nehmotné, teda nemajú žiadnu fyzickú podobu. Preto potrebujete plán, ktorý sa zameriava najmä na digitálne alebo online platformy. Svoj SaaS biznis môžete propagovať prostredníctvom rôznych digitálnych kanálov a platforiem obsahového marketingu.

Napríklad, ak vlastníte softvér na marketingovú automatizáciu, môžete svoj nástroj propagovať pomocou SaaS content marketingových stratégií , ako je písanie blogov s relevantnými kľúčovými slovami, organizovanie webinárov a podcastov.

SEO business planning zdroj

Pozrime sa teraz podrobnejšie na to, čím sa SaaS marketing líši od ostatných typov marketingu.

Čím sa SaaS marketing líši od iných foriem marketingu?

Rozdiely vychádzajú z niekoľkých faktorov. Pozrime sa na ne:

Produkt

SaaS biznis modely ponúkajú produkty a služby, ktoré sú nehmotné. Sú to softvéry, ktoré si môžete stiahnuť alebo predplatiť na zefektívnenie svojho podnikania.

Ceny

Cenové modely zohrávajú v SaaS marketingových plánoch veľkú úlohu. Pre váš SaaS produkt môžete nastaviť cenové úrovne, teda ponúknuť rôzne plány s rôznymi cenami. Pomôže vám to osloviť širšie publikum s rôznym rozpočtom a požiadavkami.

Zatiaľ čo pri fyzických produktoch je cenotvorba väčšinou jednoduchá – stačí započítať náklady a nastaviť cenu s vhodnou maržou zisku .

Konkurencia

Je to pravda, konkurencia v SaaS odvetví je obrovská. Preto musíte prísť s výnimočnou SaaS marketingovou stratégiou, aby ste dosiahli svoje ciele. Vytvorte najpútavejší a interaktívny obsah pre svoju marketingovú kampaň a využívajte SEO najlepšie praktiky, aby ste vynikli.

9 spôsobov, ako vybudovať svoju SaaS marketingovú stratégiu

1. Zavedenie SaaS content marketingu

Content marketing patrí medzi najpopulárnejšie a najefektívnejšie spôsoby generovania leadov pre akýkoľvek SaaS biznis. Obsah, ktorý zverejňujete na svojom webe, otvára cestu k vášmu cieľovému publiku a môže viesť k registrácii. Preto je dôležité, aby obsah, ktorý publikujete – blogy, infografiky, webináre či podcasty – vždy korešpondoval s potrebami a preferenciami vášho publika.

Nájdete nekonečný zoznam vhodných tém na písanie či diskusiu. Na uľahčenie a urýchlenie tohto procesu môžete využiť nástroje na výskum kľúčových slov ako UberSuggest alebo LSIGraph.

Keď si vyberiete hlavné kľúčové slovo, vytvorte si dobre premyslenú osnovu podľa zámeru používateľov. Po jej príprave môžete začať písať. Uistite sa, že v blogu použijete hlavné aj ďalšie príbuzné long-tail kľúčové slová. Pomôže vám to zvýšiť návštevnosť vášho webu.

2. Vyskúšajte SEO stratégie pre SaaS marketing

Ak chcete zvýšiť návštevnosť svojho webu, SEO by malo byť prvou vecou, ktorá vám napadne. Je to preto, že SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) úzko súvisí so SaaS content marketingom. Cieľom je optimalizovať webstránku tak, aby sa objavila na prvých stránkach vo výsledkoch vyhľadávania.

Niektoré overené SEO stratégie zahŕňajú používanie cieľových kľúčových slov, písanie personalizovaného obsahu a budovanie spätných odkazov.

Pozrime si príklad značky, ktorá vie, aké zázraky môže SEO stratégia priniesť.

backlink profile

Canva je nástroj, ktorý umožňuje používateľom vytvárať marketingové dizajny na zdieľanie online alebo tlač. Canva okrem platených plánov ponúka aj bezplatné programy, čo pomáha škálovať biznis a zvyšovať podiel na trhu. Navyše ponúkajú softvér zdarma na vzdelávacie účely a pre neziskové organizácie, čo spôsobilo, že backlink profil značky prudko vzrástol. Keďže Canva získala spätné odkazy z viacerých renomovaných firiem, Google ju začal vnímať ako dôveryhodný nástroj, čo viedlo k výraznému zlepšeniu pozícií vo výsledkoch vyhľadávania.

Šikovné, však? Môžete to využiť aj vy. A keď sa začnete objavovať na prvej stránke vo vyhľadávačoch, môžete postupne začať účtovať poplatky za predplatné vášho nástroja!

3. Objavte svet interaktívneho marketingu

Interaktívny marketing je, ako už názov napovedá, model, kde vytvárate a distribuujete obsah, s ktorým môže vaše publikum interagovať. Interaktívny obsah, napríklad kvízy, zapája publikum lepšie ako statický a poskytuje hodnotu v reálnom čase. V SaaS prostredí tento typ obsahu pomáha používateľom v štádiu povedomia, zvažovania aj rozhodovania v rámci ich zákazníckej cesty.

Okrem kvízov patria medzi najobľúbenejšie typy interaktívneho obsahu kalkulačky, ankety, prieskumy, súťaže, hodnotenia, odporúčania produktov a chatboty.

LiveAgent costs calculator zdroj

Napríklad LiveAgent umožňuje používateľom zistiť najvýhodnejšie helpdesk riešenie pomocou interaktívnej kalkulačky. Pre návštevníka webu je to oveľa pohodlnejšie a zábavnejšie ako prechádzať rôzne funkcie a cenové možnosti, porovnávať ich a až potom sa rozhodnúť.

Podľa SnapApp až 88 % marketérov uviedlo, že interaktívny obsah je účinný pri odlíšení ich značky od konkurencie. Je to preto, lebo tento obsah umožňuje používateľom zapojiť sa do obojsmernej komunikácie, kde môžu vyjadriť svoje názory, potreby či preferencie. Preto zanecháva trvalý dojem na užívateľoch, ktorí ho konzumujú.

Pozrime sa na príklad, ako môžete využiť interaktívny obsah.

Function of Beauty quiz zdroj

Function of beauty je jednou z tých firiem, ktoré skutočne chápu, ako urobiť nákupný proces interaktívnym. Návštevník webu jednoducho vyplní krátky kvíz s relevantnými otázkami týkajúcimi sa jeho preferencií, cieľov a požiadaviek. Zákazníci si ani nemusia prezerať katalóg produktov, pretože Function of beauty vyberie produkty za nich. Tento prístup bol obrovským úspechom na sociálnych sieťach a pomohol Function of beauty vybudovať rozsiahlu klientsku základňu.

Podobne môžete vytvárať rôzne ďalšie typy interaktívneho obsahu ako kvízy, prieskumy, hodnotenia, súťaže či chatboty a získať tak viac publika.

4. Budujte lojalitu pomocou bezplatných nástrojov

Bezplatná skúšobná verzia je stredobodom úspešného SaaS marketingového plánu. Je totiž mimoriadne účinná pri presviedčaní používateľov, aby urobili prvý krok k nákupu vášho produktu. Navyše, kto by nemal rád niečo zadarmo?

Hlavným dôvodom, prečo sú bezplatné skúšky nevyhnutné pre úspech SaaS stratégie, je to, že umožňujú potenciálnym zákazníkom vyskúšať a pochopiť váš nástroj bez nutnosti platiť. Akonáhle sa s vaším produktom zoznámia a zistia, aké funkcie potrebujú, s veľkou pravdepodobnosťou si predplatné zakúpia.

Ak chcete ísť ešte ďalej, vytvorte a zverejnite na svojom webe bezplatné nástroje, ktoré môže ktokoľvek používať. Keď si ľudia tieto nástroje obľúbia a nájdu v nich hodnotu, povedomie a dopyt po vašich hlavných produktoch automaticky narastie.

Ponúkanie bezplatných nástrojov je teda istou cestou, ako zlepšiť mieru konverzie.

Notion Roadmap zdroj

Notion je nástroj na tvorbu poznámok a riadenie projektov. Jednoducho povedané, môžete ho využiť na správu projektov a obsahových plánov, sledovanie pokroku a efektívnu organizáciu nových projektov. Je široko používaný po celom svete v tímoch a firmách a ponúka bezplatný plán pre jednotlivcov, ktorí si ho chcú vyskúšať.

5. Využívajte marketing na sociálnych sieťach

Viac ako polovica sveta (59 %) dnes používa sociálne siete. Nie je to dostatočný dôvod, aby firmy začali využívať sociálne platformy na propagáciu svojho biznisu?

Určite áno.

Ak chcete propagovať svoj SaaS produkt na sociálnych sieťach, stačí dodržať pár jednoduchých krokov:

  • Zistite, ktoré sociálne platformy využíva vaše cieľové publikum najviac.
  • Vytvárajte kvalitný vizuálny obsah – grafiku, krátke videá, infografiky a pod.
  • Spolupracujte s influencermi, ktorých publikum sa zhoduje s vaším cieľovým.
  • Využívajte platenú reklamu na sociálnych sieťach.
  • Organizujte live vysielania cez Instagram Live, Facebook Live a pod.

Mailchimp zdroj

Mailchimp je jeden z najpopulárnejších nástrojov na emailovú automatizáciu a má na to dôvod. Neposkytuje len kvalitné služby, ale svojich používateľov neustále zapája prostredníctvom obsahu na sociálnych sieťach. Zdieľajú hodnotný a zaujímavý obsah na svojich kanáloch, aby boli používatelia informovaní o ponukách a mohli z ich produktov vyťažiť maximum.

6. Spúšťajte personalizované e-mailové kampane

Email marketing, hoci patrí medzi najstaršie formy marketingu, stále zostáva na vrchole. Je to aj jeden z najefektívnejších spôsobov propagácie vášho biznisu z pohľadu nákladov. Ak však chcete dosahovať ciele prostredníctvom emailov, musíte písať veľmi stručne. Pomôcť vám môžu bezplatné emailové šablóny pre affiliate marketing , ktoré vám poskytnú silný základ pre vytvorenie efektívnych správ bez nutnosti začínať od nuly.

Pri tvorbe e-mailového obsahu majte na pamäti:

  • Buďte osobní, ale zachovajte hranice. Oslovujte používateľov krstným menom a píšte ľudským, nie robotickým tónom.
  • Predmet emailu nech je krátky a konkrétny.
  • Nastavte si kalendár rozosielania emailov podľa správania a zvyklostí zákazníkov.
  • Používajte responzívne emailové šablóny.
Goat Story email

Na príklade vyššie vidíte, že Goat Story oslovuje zákazníka menom. Navyše je celá správa písaná priateľským tónom, čo pôsobí osobne. Toto sú šikovné personalizačné triky, ktoré môžete využiť vo vašej ďalšej emailovej kampani, alebo aj v každodennej komunikácii.

7. Zaujmite marketingom založeným na účtoch

Marketing založený na účtoch je rastovo orientovaná SaaS stratégia, kde marketingový a obchodný tím spolupracujú na vytvorení personalizovanej zákazníckej skúsenosti pre vopred určených, hodnotných potenciálnych klientov.

Začína to tým, že marketing pritiahne leady kvalitným obsahom a celkovým plánom. Keď leady vstúpia do predajného lievika , do procesu sa zapája obchodný tím, ktorý ich prevedie lievikom a presvedčí k nákupu.

Snowflake homepage zdroj

Snowflake je riešenie pre ukladanie a analytiku dát. Zameriava sa na stratégiu marketingu založenú na účtoch. Vďaka informáciám zo svojej Data Cloud vie spolu so svojimi klientmi robiť rozhodnutia založené na dátach a maximalizovať zisky.

8. Využívajte video marketing

Ak chcete zvýšiť predaje svojho SaaS biznisu, určite by ste mali vyskúšať video marketing . Video obsah je dnes na vzostupe a jeho využitie vám prinesie ovocie.

Video obsah môžete distribuovať na vašom webe aj sociálnych sieťach. Pomôže vám to priamo zapojiť publikum, šetriť ich čas (pretože si pozrú video namiesto čítania blogu) a zvýšiť celkovú mieru konverzie.

Môžete vytvárať rôzne typy videí – promo videá, videá riešiace problémy zákazníkov, alebo dokonca rozsiahle návody, ktoré z vašich existujúcich zákazníkov spravia power userov.

Ako vidíte, Post Affiliate Pro používa videá ako doplnkový obsah nielen na propagáciu služieb, ale aj na zábavu a edukáciu potenciálnych klientov vo svete affiliate marketingu . Video vyššie prevedie diváka softvérom Post Affiliate Pro vizuálne, aby to bolo jednoduché na pochopenie. Navyše je video rozdelené na viacero kapitol, takže sa v ňom dá ľahko orientovať a prehrať si časti, ktoré ste možno pri prvom pozeraní prehliadli.

Veľmi šikovné, však? Navyše vám to ušetrí čas aj náklady na onboarding klientov cez individuálne hovory či stretnutia.

9. Využite recenzné portály naplno

Ľudia venujú recenziám a hodnoteniam veľkú pozornosť predtým, než sa zaregistrujú na produkty alebo služby – obzvlášť, keď ide o softvér. Dôkladne si prechádzajú najnovšie recenzie, aby sa uistili, že to, čo idú vyskúšať, im poskytne to, čo hľadajú.

Preto je mimoriadne dôležité, aby vaša SaaS firma získala dobré hodnotenie na recenzných portáloch ako G2. Pozitívne recenzie totiž poskytujú sociálny dôkaz a napomáhajú zvyšovaniu návštevnosti webu . Určite sa preto oplatí získať zápis na takýchto portáloch.

Okrem recenzií sa pozrime, ako Bethesda využíva obsah vytvorený používateľmi vo svoj prospech.

Bethesda homepage zdroj

Bethesda’s Creation Club je medzi hráčmi dobre známa platforma. Bethesda tu prezentuje mody vytvorené používateľmi ku svojim hrám. Hráči môžu vytvárať a publikovať mody pod vlastným menom, ostatní si ich môžu stiahnuť, používať a hodnotiť. Všetok tento obsah je súčasťou ekosystému Bethesdy a umožňuje im využívať podnety zákazníkov vo svoj prospech.

Najlepšie praktiky SaaS marketingu

SaaS Marketing best practices

Ponúkajte incentívy a odporúčania

Referral marketing je v podstate word-of-mouth marketing v digitálnom prostredí. Zahŕňa požiadanie existujúcich zákazníkov, aby odporučili váš produkt či službu známym, rodine a priateľom cez emaily alebo sociálne siete ako LinkedIn. Takto môžete získať kvalitné leady s vysokou pravdepodobnosťou konverzie.

Vkladajte a šírte interaktívny obsah

Interaktívny obsah je, ako sme už spomínali, mimoriadne silný a výnosný marketingový nástroj. Poskytuje vašim zákazníkom možnosť priamo sa zapojiť do komunikácie s vašou značkou . Preto určite vložte vhodný interaktívny obsah na svoj web.

Zdokonaľujte CTA a uľahčite registráciu

Máte dobre optimalizovaný web s kvalitným obsahom a návštevník je takmer rozhodnutý registrovať sa. No nemôže nájsť vaše CTA (výzvu k akcii). Je veľká šanca, že odíde. To isté platí pri dlhých registračných formulároch.

Preto by vaše CTA mali byť na webe viditeľné a formuláre krátke a konkrétne. Takto bude proces jednoduchší a rýchlejší – a vaše šance na konverziu desaťnásobne vzrastú.

Poskytujte vynikajúcu podporu

Práca so softvérom býva zložitá a vaši klienti môžu často naraziť na problémy. Môžu mať veľa otázok ohľadom funkcií, cien či predplatných. Aby ste tieto problémy vyriešili v reálnom čase, je kľúčové mať vynikajúci zákaznícky tím. Môžete na webe nasadiť chatbot, ktorý funguje v reálnom čase. Ak má klient alebo lead otázku, môže sa rýchlo spojiť s obchodníkom a získať odpoveď okamžite.

Využívajte SaaS outbound aj inbound marketing

Inbound marketing zahŕňa edukatívny obsah ako blogy, ebooky, kurzy, infografiky, webináre, produktové videá a podcasty. Outbound marketing je naopak tvorba a distribúcia obsahu, ktorý publikum nemusí aktívne vyhľadávať, napríklad TV reklamy, billboardy, direct mail, rozhlasové spoty či bannerovú reklamu. Prístup v oboch prípadoch je zásadne odlišný. Ak chcete získať maximum pre svoj SaaS biznis, musíte nájsť správnu rovnováhu medzi nimi.

Využívajte SaaS affiliate programy

SaaS affiliate marketingové programy sú partnerské spolupráce založené na odporúčaniach, kde môžu publisheri – napríklad zľavové portály či blogy – propagovať váš produkt a privádzať potenciálnych zákazníkov do vášho predajného lievika. Na oplátku im môžete ponúkať odmeny a incentívy.

Záver

A je to tu! V tomto blogu sme rozobrali všetko podstatné o SaaS a veríme, že ste získali dostatok inšpirácie na vytvorenie a realizáciu vlastnej SaaS marketingovej stratégie, ktorá prinesie výsledky.

Využite týchto 9 konkrétnych krokov a vydajte sa na svoju SaaS marketingovú cestu!

Najčastejšie kladené otázky

Ako prilákať zákazníkov k SaaS?

Zákazníkov k svojmu SaaS biznisu prilákate dodržiavaním pevného marketingového plánu SaaS. Uistite sa, že vaša webstránka je optimalizovaná pre SEO, váš obsah je v súlade s hľadaným zámerom cieľového publika a vytvárate interaktívny obsah ako kvízy, ankety a pod. – a ste pripravení na úspech.

Čo robí SaaS marketing jedinečným?

SaaS marketing je jedinečný, pretože je to marketingový plán navrhnutý na propagáciu softvéru. Taktiky a stratégie používané v SaaS marketingu sa zásadne líšia. Napríklad v SaaS marketingu môžete ponúkať bezplatné skúšky, zatiaľ čo v bežnom marketingu môžete maximálne ponúknuť bezplatné vzorky svojich produktov.

Čo je B2B SaaS content marketing?

B2B SaaS content marketing je v podstate stratégia na tvorbu a propagáciu obsahu pre publikum SaaS firiem. Cieľom je vytvárať SEO optimalizovaný obsah, aby ste budovali povedomie o značke a rozširovali klientsku základňu.

Shivani je content marketérka v Outgrow. Okrem písania obsahu spolupracuje aj s produktovým tímom na vytváraní úžasných nástrojov. Vo voľných dňoch však rada objavuje nové kaviarne a popíja kávu.

Shivani Mody
Shivani Mody
Hosťujúca autorka príspevku

Vylepšite svoju SaaS marketingovú stratégiu

Vylepšite svoj SaaS marketing pomocou osvedčených taktík rastu. Objavte nástroje a stratégie na posilnenie značky, získavanie leadov a navýšenie konverzií.

Zistiť viac

Affiliate marketing pre SaaS: ako začať
Affiliate marketing pre SaaS: ako začať

Affiliate marketing pre SaaS: ako začať

Zistite, ako môžu SaaS spoločnosti využiť affiliate marketing na škálovateľný rast s nízkym rizikom. Objavte kľúčové stratégie, benefity a praktické tipy na spu...

5 min čítania
AffiliateMarketing SaaS +3
4 výzvy partnerských programov SaaS a ich riešenia
4 výzvy partnerských programov SaaS a ich riešenia

4 výzvy partnerských programov SaaS a ich riešenia

Niekoľko užitočných tipov, ako prekonať väčšinu výziev, s ktorými sa stretnete pri rozvoji svojho partnerského programu SaaS.

6 min čítania
SaaS AffiliateMarketing +3
Ako využiť dáta o úspechu zákazníka vo vašej affiliate kampani
Ako využiť dáta o úspechu zákazníka vo vašej affiliate kampani

Ako využiť dáta o úspechu zákazníka vo vašej affiliate kampani

Marketing založený na dátach nie je novinkou, no len málo SaaS firiem využíva priamo dáta o úspechu zákazníka vo svojich affiliate kampaniach. Tu je návod, ako ...

7 min čítania
CustomerSuccess AffiliateMarketing +4

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface