5 najlepších typov blogových príspevkov na zvýšenie affiliate predaja

5 najlepších typov blogových príspevkov na zvýšenie affiliate predaja

AffiliateMarketing Blogging ContentStrategy AffiliateSales

Základy affiliate marketingu už poznáte. Ak však potrebujete osviežiť pamäť, alebo sa medzi affiliate marketérov práve zaradila nová tvár, ktorá sa sem zatúlala, tu je rýchle zhrnutie:

  • Nájdite si svoju niku
  • Vytvárajte relevantný a pútavý obsah pre publikum zameraný na túto niku
  • Odporučte produkt alebo službu partnerskej spoločnosti

Akonáhle vaši čitatelia blogu alebo sledovatelia na sociálnych sieťach kliknú na váš affiliate odkaz a zakúpia odporúčaný produkt, získate províziu. Takže s trochou úsilia a štipkou šťastia môžete svoj DIY blog alebo youtube kanál o gadgetoch premeniť na pasívny zdroj príjmu. S affiliate marketingom môžete pohodlne spojiť príjemné s užitočným a zarábať peniaze vďaka svojmu koníčku.

Možno si kladiete otázku, aký typ obsahu by ste mali publikovať? Na jednej strane máte obrovský výber produktov a odvetví. Pokiaľ však ide o generovanie predajov, niektoré typy obsahu sú účinnejšie než iné.

Pozrite si nasledujúcich päť tipov na obsah – nielenže sa ľahko tvoria, ale môžete ich využiť v ktorejkoľvek nike a na akomkoľvek affiliate kanáli, kde pôsobíte. Možno práve ich zaradenie do vášho bežného obsahu prinesie zvýšenie predaja?

1. Prehľad produktov

Kto aspoň raz nečítal článok typu „10 najlepších produktov na cesty“ alebo „15 najlepších aplikácií na plánovanie kalendára“? Musíte uznať, že šetria čas – nemusíte si produkty vyhľadávať a porovnávať sami. Všetko máte na jednom mieste. Navyše je článok alebo video rozdelené do prehľadných častí, takže si ľahko nájdete informáciu, ktorú potrebujete.

Nezáleží na tom, v akej nike pôsobíte – vytvoriť takýto zoznam by pre vás nemal byť problém, stačí trocha výskumu. DIY blog? Môžete zostaviť zoznam 10 nástrojov, ktoré vašim čitateľom pomôžu pri výrobe dekorácií do domácnosti. Instagram kanál s beauty tipmi? Čo tak pripraviť výber najlepších produktov na leto? Možnosti sú prakticky neobmedzené.

A čo je ešte lepšie – takéto zoznamy sú skvelým miestom na prirodzené vloženie affiliate odkazov . Napríklad po krátkom predstavení produktu či služby môžete pridať odkaz na stránku obchodníka, aby si čitatelia mohli produkt pozrieť.

Treba si však uvedomiť, že nemôžete len tak náhodne vybrať 10 alebo 15 položiek, pridať affiliate odkazy ku každému a považovať článok za hotový. Na internete sú tisíce zoznamov a prehľadových článkov. Ak váš nebude originálny alebo prínosný, len ťažko zaujmete. Preto je potrebné najskôr si urobiť domácu úlohu a vybrať tému, ktorá bude vašich čitateľov zaujímať a zároveň ešte nebola spracovaná dookola.

2. Recenzia produktu

The 5 best types of blog posts to make affiliate sales

Väčšina affiliatov začína blogom alebo videorecenziou produktu/služby, ktorú vyskúšali alebo miesto, ktoré navštívili. Robia to preto, že takéto recenzie sa píšu najľahšie – takmer každý už aspoň raz nejakú napísal. Stačí si vybrať produkt, povedať čitateľom, prečo ste si ho vybrali, ako ste ho používali a či splnil vaše očakávania. Všetci vieme, akú silu majú recenzie – až 91% ľudí vo veku 18-34 rokov dôveruje online recenziám takmer rovnako ako odporúčaniam priateľov!

Kým však nemáte problém napísať súkromnú recenziu produktu či miesta, napísať recenziu, ktorá má presvedčiť čitateľov alebo followerov, aby si daný produkt kúpili, je o niečo náročnejšie. Samozrejme chcete, aby klikli na váš affiliate odkaz a vyskúšali produkt, preto by malo byť jasné, že ho chcete ukázať v tom najlepšom svetle, však?

Zdieľanie vašej nespokojnosti s produktom, či vecí, ktoré by sa dali vylepšiť, buduje dôveru u publika. Bez ohľadu na následky dávate najavo, že sa môžu spoľahnúť na vašu úprimnosť, keďže hovoríte otvorene o kladoch aj záporoch produktov. Okrem toho môžete pridať svoje tipy alebo návody na riešenie problémov – stačí ich najprv spomenúť.

3. Porovnanie produktov

Porovnanie dvoch alebo viacerých podobných produktov je ďalší skvelý spôsob, ako jemne nasmerovať vaše publikum k produktu, ktorý propagujete. Vzhľadom na rastúci počet produktov s veľmi podobnými funkciami je často zložité rozhodnúť sa, ktorý z nich sa oplatí kúpiť. Práve preto sú články typu „Produkt X vs. Produkt Y“ také hodnotné.

V porovnaní s prehľadmi, kde sú produkty len stručne predstavené, sú porovnávacie články omnoho detailnejšie a informatívnejšie. Zároveň máte dostatok priestoru ukázať čitateľom produkty v akcii – napríklad ako ste použili ručný mixér na prípravu smoothie (a koľko času vám zabralo jeho čistenie!).

Ako si však vybrať produkty na porovnanie? Najlepší tip je zamyslieť sa nad tým, o aké produkty by mohli mať vaši čitatelia záujem. Ešte lepšie je opýtať sa ich, aké porovnania by na vašom kanáli radi videli.

4. Návody a tutoriály

Osobne milujem návody a tutoriály – vždy po nich siahnem, keď sa chcem naučiť niečo nové. V článku či videu sú uvedené všetky kroky, takže viem presne, čo mám robiť. Vidím, ako to robil niekto iný a aký bol výsledok, čo mi pomôže zistiť, či idem správne. Tvorcovia tutoriálov často pridávajú aj postup, keď niečo nejde podľa plánu, a zoznam nástrojov a produktov, ktoré použili.

A presne tu je vaša príležitosť zvýšiť predaj. Môžete svojim followerom ukázať, ako použiť určitý produkt na dokončenie úlohy – či už ide o večerné líčenie alebo renováciu záhradného stolíka. Dôležité je, aby bol návod relevantný k vašej nike a súvisel s tým, čo by vaši čitatelia mohli chcieť robiť alebo s čím majú problémy.

The 5 best types of blog posts to make affiliate sales

Návody sú ideálne na video obsah. Môžete ukázať publiku, ako produkty, ktoré propagujete, používate v praxi a aké výsledky ste s nimi dosiahli. Ak propagujete SaaS aplikácie alebo riešenia, video návod má výhodu v tom, že divákom presne ukážete, kde sa ktorá funkcia nachádza, čo im následné používanie aplikácie výrazne uľahčí.

5. Stránka so zdrojmi

Dostávate od followerov otázky, aké nástroje používate na tvorbu YouTube videí, aké beauty produkty by ste odporučili alebo aké mobilné aplikácie najčastejšie využívate? Alebo máte zoznam blogov či videokanálov, ktoré pravidelne sledujete a chcete ich odporučiť ostatným? V tom prípade je výborným nápadom vytvoriť si vlastnú stránku so zdrojmi – s produktmi, ktoré pravidelne používate a odporúčate!

Môžete uviesť čokoľvek, čo by mohlo byť pre vašich čitateľov užitočné alebo zaujímavé – blogové príspevky, články, obľúbené produkty, aplikácie a nástroje, bez ktorých si neviete predstaviť prácu a podobne. A ak na túto stránku pridáte affiliate odkazy, môžete vďaka nej získať ďalší predaj.

Hlavné pravidlo pri odporúčaní nástrojov a produktov je rovnaké ako pri vašich hlavných affiliate produktoch – odporúčajte len to, čo ste sami vyskúšali a na 100 % odporúčate aj ostatným. Keď ich označíte za „osvedčené“, môžu sa vás followeri pýtať na konkrétne funkcie či tipy na používanie. Nebolo by vhodné, keby sa ukázalo, že vlastne neviete, ako daný produkt funguje, však?

Vždy je dobrý nápad rozdeliť tieto nástroje do kategórií, aby sa dali ľahšie vyhľadať, a v pár vetách opísať, ako dlho ich používate, podľa čoho ste si ich vybrali a prečo ich odporúčate. Ak máte k daným produktom vlastné príbehy či skúsenosti, určite ich pridajte!

Záver

Nezáleží na tom, v akom odvetví alebo nike pôsobíte – týchto päť typov affiliate obsahu vám pomôže odpovedať na otázku „O čom mám písať?“ a zvýšiť svoj affiliate predaj. Nebudete len propagovať produkt, ale svojmu publiku poskytnete informácie, ktoré potrebujú, a ukážete, ako produkt, ktorý odporúčate, môže vyriešiť ich problém. A čím užitočnejší bude váš obsah, tým väčšia šanca, že followeri kliknú na vaše affiliate odkazy.

Pozrite sa teda na svoju niku a zamyslite sa, ktorý z vyššie uvedených tipov by sa hodil na váš kanál najviac. Možno práve tam nájdete svoj „najpredávanejší“ typ obsahu?

Najčastejšie kladené otázky

Aký typ blogového obsahu je najlepší pre affiliate marketing?

Pre affiliate marketing vytvárajte obsah ako prehľady produktov, podrobné recenzie, detailné porovnania, inštruktážne návody a tutoriály či komplexné stránky so zdrojmi. Tieto formáty umožňujú prirodzené vkladanie affiliate odkazov a pomáhajú čitateľom urobiť informované rozhodnutia o nákupe.

Ako prehľady produktov pomáhajú zvyšovať affiliate predaj?

Prehľady produktov prezentujú viacero relevantných produktov v jednom príspevku, čím čitateľom uľahčujú porovnanie možností a výber toho, čo im najviac vyhovuje. Zvyšuje sa tak šanca na prekliky na affiliate odkazy a potenciálne predaje.

Prečo sú úprimné recenzie produktov dôležité v affiliate marketingu?

Úprimné recenzie produktov budujú dôveru s vaším publikom. Ak zdieľate pozitíva aj negatíva, čitatelia budú vaše odporúčania vnímať dôveryhodnejšie a s väčšou pravdepodobnosťou použijú vaše affiliate odkazy pri nákupe.

Prečo sú porovnania produktov účinné pre affiliate obsah?

Porovnania produktov pomáhajú čitateľom rozhodnúť sa tým, že zvýraznia rozdiely a podobnosti medzi jednotlivými produktmi. Táto prehľadnosť môže čitateľov povzbudiť, aby si vybrali a kúpili produkt cez váš affiliate odkaz.

Ako môžu návody a tutoriály zvýšiť affiliate provízie?

Návody a tutoriály ukazujú, ako pomocou produktu vyriešiť problém alebo dosiahnuť cieľ. Tým, že produkt predvediete v praxi, poskytujete hodnotu a kontext, čím zvyšujete šancu, že si ho čitatelia kúpia cez vaše affiliate odkazy.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Posilnite svoj affiliate predaj správnym obsahom

Začnite tvoriť najefektívnejšie typy blogových príspevkov na zvýšenie svojich affiliate provízií. Získajte prístup k nástrojom a stratégiám na maximalizáciu účinku vášho obsahu.

Zistiť viac

5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane
5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane

5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane

Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...

6 min čítania
AffiliateMarketing MarketingTips +3
Môže affiliate marketing fungovať pre podnikateľov?
Môže affiliate marketing fungovať pre podnikateľov?

Môže affiliate marketing fungovať pre podnikateľov?

Dôvera je vždy najlepším základom pre rast vzťahu. To platí aj pre affiliate marketing a jeho úspešnosť pre vás.

3 min čítania
AffiliateMarketing Entrepreneurship +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface