Vytvorenie obsahovej marketingovej stratégie pre affiliate marketing

Vytvorenie obsahovej marketingovej stratégie pre affiliate marketing

ContentMarketing AffiliateMarketing SEO DigitalMarketing

Content Marketing Institute definuje obsahový marketing ako

„strategický marketingový prístup zameraný na tvorbu a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom prilákať a udržať jasne definované publikum — a nakoniec podnietiť ziskové zákaznícke akcie.“

Je to jeden z najpopulárnejších spôsobov, ako propagovať podniky online. Podľa Hubspot’s State of Marketing Report 2020 až 70 % marketérov aktívne investuje do obsahového marketingu. Hubspot a jeho partneri sú v obsahu mimoriadne úspešní a pravidelne publikujú články, ktoré sa umiestňujú na vysokých pozíciách vo vyhľadávaní. Napríklad článok o najlepších Hubspot telefónnych integráciách od jedného z ich partnerov.

Pre affiliate marketérov môže byť obsahový marketing skvelým spôsobom, ako si vybudovať online publikum, ktoré dôveruje vášmu názoru. Táto dôvera môže viesť k zvýšenému predaju produktov, ktoré propagujete.

V tomto článku vám ukážeme, ako vytvoriť obsahovú marketingovú stratégiu pre vaše affiliate podnikanie a ponúkneme niekoľko užitočných tipov.

Prečo spojiť obsahový a affiliate marketing?

Obsahový marketing môže byť pre affiliate partnerov dobrou voľbou z viacerých dôvodov:

  • Buduje dôveru: Dôvera je jednou z kľúčových ingrediencií pre konverziu. Ľudia, ktorí čítajú recenzie produktov, sú ochotnejší kúpiť odporúčané produkty či služby, ak vás poznajú a dôverujú vášmu názoru.
  • Buduje povedomie: Zviditeľní vás pred ľuďmi a pomáha budovať povedomie o vašej značke.
  • Zvyšuje organickú návštevnosť: Kvalitný obsah, ktorý sa dobre umiestňuje v Google, môže priviesť viac ľudí na váš web alebo landing page atď.
  • Zvyšuje cielenú návštevnosť: Dobre navrhnutá obsahová stratégia vám privedie ľudí, ktorí sú s väčšou pravdepodobnosťou pripravení nakúpiť vo vašej oblasti.
  • Vhodný pre sociálne siete: Dobrý obsah sa môže šíriť na sociálnych sieťach , čím ešte viac zvyšuje povedomie i návštevnosť.
  • Buduje emailovú databázu: Ak je email marketing súčasťou vašej stratégie, môžete obsah využiť na získavanie odberateľov a rozšíriť si tak ďalší marketingový kanál.
  • Pomáha SEO vášho webu: Pravidelné zverejňovanie kvalitného obsahu môže zvýšiť viditeľnosť vášho webu vo vyhľadávaní Google.
Primárne formy médií používané v obsahovej stratégii v roku 2021

Zamerajte stratégiu na svoju niku

Nechcem vám tu opakovať, čo už viete, ale ak ste si ešte nevybrali svoju niku pre affiliate marketing , určite to urobte. Pomôže vám to ušetriť peniaze a zvýšiť konverzie vo všetkých vašich marketingových stratégiách, nielen v obsahovom marketingu.

Ak sa snažíte osloviť všetkých, pravdepodobne miniete veľa peňazí bez výrazného efektu. S jasne určenou nikou môžete cieliť na konkrétne skupiny ľudí, ktorí budú mať o váš obsah väčší záujem.

Na koho cielite: cieľová skupina a kupujúca persona

Keď máte vybranú niku, potrebujete si ujasniť, koho chcete svojou stratégiou osloviť. Výskum a definovanie cieľovej skupiny a tvorba kupujúcich person sú skvelým spôsobom, ako to dosiahnuť.

Cieľová skupina

Cieľová skupina je demografická skupina ľudí, ktorá má najväčší záujem o produkty alebo služby, ktoré propagujete. Túto skupinu určujú charakteristiky ako:

  • Pohlavie
  • Vek
  • Príjem
  • Záujmy

Podrobný návod na prieskum trhu nájdete v Hubspotovom sprievodcovi tu.

Kupujúca persona

Hubspot definuje kupujúcu personu ako

„polofiktívnu reprezentáciu vášho ideálneho zákazníka na základe prieskumu trhu a skutočných údajov o vašich existujúcich zákazníkoch.“

Každá kupujúca persona obsahuje podrobné charakteristiky konkrétneho ideálneho zákazníka, napríklad

  • Demografia: vek, pohlavie, príjem atď.
  • Hodnoty
  • Ciele
  • Bolesť (pain points)
  • Motivácie

Tip: Dajte každej persone meno – pomôže vám to lepšie sa vžiť do jej situácie a naplánovať svoje marketingové aktivity. Ak chcete ísť ďalej, využite jednoduchú šablónu projektu pre lepšiu organizáciu.

Hootsuite vysvetľuje hodnotu person nasledovne:

„Pochopením svojich person dokážete lepšie osloviť každú zo svojich rôznych skupín zákazníkov – rovnako, ako intuitívne viete osloviť rôzne skupiny ľudí vo svojom osobnom živote.“

Pomôže vám to tiež vytvárať hodnotný obsah.

Ak sa na tvorbu person necítite, môžete využiť šablóny, napríklad od Xtensio.

Sprievodcu tvorbou a posilňovaním kupujúcich person nájdete u Neila Patela tu.

Aké typy obsahu zaradiť do obsahovej stratégie?

Po prieskume cieľovej skupiny a vytvorení person môžete začať plánovať konkrétny obsah. Rôznorodosť obsahu pomáha udržať publikum zaujaté a vyjsť v ústrety rôznym potrebám. Je však dôležité testovať, ktoré typy obsahu najviac fungujú práve vám.

Inšpirujte sa napríklad:

Praktické návody / Ako na to

Návody, ktoré krok po kroku učia vaše publikum, ako niečo dosiahnuť, sú skvelým spôsobom na zvýšenie povedomia a budovanie dôvery, napríklad článok od Post Affiliate Pro: Ako propagovať B2B affiliate program v roku 2020

Screenshot

Ak ste sami dosiahli úspech podľa popisovanej metódy, ešte lepšie. Cloudways odporúča využívať úspešné príbehy, pretože „zaujmú čitateľov a motivujú ich k zdieľaniu článku“.

Recenzie produktov

Pre affiliate marketérov sú recenzie produktov kľúčovým obsahom – sú často hlavným zdrojom zárobku.

Screenshot

Dobre naplánovaná, kvalitne napísaná a SEO optimalizovaná recenzia môže zvýšiť šancu na vysoké umiestnenie v Google a premeniť čitateľov na zákazníkov.

Silná obsahová stratégia môže zvýšiť návštevnosť recenzií, dôveru v vás, a v konečnom dôsledku aj vaše príjmy.

Ebooky

Outbrain odporúča ebooky na budovanie značky, získavanie dôvery publika a generovanie leadov.

Môžete ich tiež použiť ako magnet na získavanie emailových kontaktov, ak je email marketing súčasťou vašej stratégie. Ako to urobil napríklad The Passionate Marketer:

Videá a obrázky

Nemusíte sa obmedzovať len na písaný obsah.

Videá, infografiky či podcasty sú ďalšie formy obsahu, ktoré môžete využiť.

Pre niektoré niky, napríklad kozmetiku, sú videá veľmi účinné. Convertkit hovorí:

„Návody sú skvelý video obsah, pretože chcete ukázať publiku, ako ste niečo vytvorili alebo použili produkty, ktoré propagujete. Keďže ide o vysoko praktický obsah, je jednoduchšie presvedčiť publikum, aby kliklo na váš affiliate odkaz.“

Viac o videách nájdete v článku Post Affiliate Pro .

Ako optimalizovať obsahovú stratégiu

Využívajte kľúčové slová

Okrem sociálnych sietí alebo emailu na privádzanie návštevnosti je vaším priateľom Google.

Veľa sa diskutuje o tom, či sú kľúčové slová pre SEO stále také dôležité, ale mnoho firiem im stále venuje pozornosť. Používanie long-tail kľúčových slov v obsahu môže pomôcť priviesť na váš web z Google zdravú dávku návštevnosti.

Výskum kľúčových slov

Na výskum je dobré začať s analytickým nástrojom, napríklad Ahrefs.

Screenshot

Chanty tvrdí, že ideálny kľúčový výraz je kompromisom medzi týmito faktormi (pri použití Ahrefs):

  • Vyhľadávanosť: Koľko ľudí hľadá dané slovo v Google.
  • Náročnosť kľúčového slova: Ako ťažké je umiestniť sa na toto slovo.
  • Zámer: Prečo užívateľ hľadá tento výraz, čo prezrádza, ako pripravený je nakúpiť.

Zamerajte sa na hodnotu

Cieľom obsahového marketingu je poskytnúť publiku hodnotu a budovať dôveru.

Prosociate to výstižne zhrňuje:

„Nedávajte na prvé miesto predaj, ale riešenie problémov vášho publika.“

Supermetrics vo svojom článku radí novým affiliate partnerom :

„Zamerajte sa viac na obsah ako na predaj/konverzie. Keď si vybudujete autoritu v niku, provízie prídu. Skúste tvoriť obsah založený na dátach, aby ste získali organický dosah pre svoju značku .“

Plánujte dlhodobo

Ovocie obsahového marketingu prichádza často až po čase, preto si stratégiu naplánujte s dlhodobým výhľadom.

Buďte kreatívni

Prísť s nápadmi na obsah môže byť náročné. Kreativita vám môže pomôcť vytvoriť články, ktoré si ľudia všimnú. iMind odporúča využívať myšlienkové mapy pri tvorbe stratégie.

Buďte úprimní

Pri recenziách a odporúčaniach produktov odporúča Just Creative byť úprimný:

„Aj keď je cieľom vášho článku ovplyvniť predaj, nemusíte prifarbovať realitu. Píšte o svojej skutočnej skúsenosti či názore na produkt. Môžete spomenúť aj niekoľko problémov, s ktorými sa čitateľ môže stretnúť, ale určite nezabudnite zdôrazniť prednosti, ktoré môžu čitateľovi naozaj pridať hodnotu.“

Používajte obrázky

Obrázky pridávajú obsahu ďalší rozmer. Dokážu preniesť emócie inak ako slová, rozčleňujú veľké bloky textu a môžu pomôcť SEO.

Viac nájdete v sprievodcovi od Yoast optimalizácia obrázkov pre vyhľadávače .

Využívajte cudzie platformy

Obsah nemusíte tvoriť len pre vlastný web. Zvážte spoluprácu s obsahovými agentúrami alebo písanie hosťovských blogov.

Ak ste odborník v odbore, odporúčame Help A Reporter Out . Je to platforma, kde novinári a autori hľadajú odborné názory. Ak ich použijú, získate spätný odkaz na váš web.

Propagujte kvalitné produkty

Toto platí pre všetky oblasti affiliate marketingu – propagujte len kvalitné produkty. Predstavte si, že si dlhodobo budujete dôveru precízne pripravenou obsahovou stratégiou, a všetko pokazí odporúčanie nekvalitného produktu.

Naučte sa písať pre internet

Ľudia čítajú na internete inak. Podľa štúdie Nielsen Norman Group väčšina čitateľov obsah skenuje pohľadom, nečíta slovo za slovom. Preto štruktúrujte text tak, aby čitateľ rýchlo pochopil hlavné body:

  • Používajte odrážky.
  • Nadpisy a podnadpisy.
  • Krátke odseky.

Štruktúra je dôležitá aj pre SEO . Yoast odporúča sledovať najmä:

  • Prvý odsek textu.
  • Nadpisy.
  • Prvú vetu každého nového odseku.

Testujte rôzne prístupy

To, čo funguje vám, nemusí fungovať inému affiliate partnerovi a naopak. Skúšajte rôzne typy obsahu a marketingových stratégií, napríklad email či sociálne siete . Sledujte výsledky, aby ste našli, čo funguje vám. Robte to pravidelne, aby vaša stratégia zostala optimalizovaná.

Zhrnutie

Veríme, že teraz už máte kopu nápadov na obsah, ktorými zaujmete svoje publikum. Obsahový marketing môže byť pre affiliate partnerov veľmi prínosný, no väčšinou ide o dlhodobú hru. Ak si jasne určíte cieľovú skupinu a budete sa sústrediť na skutočnú hodnotu, ktorú jej prinesiete, môžete zaznamenať rastúcu návštevnosť a vybudovať si komunitu, ktorá dôveruje vášmu názoru – čo v konečnom dôsledku vedie k vyšším konverziám a vyšším ziskom.

Ak ste nielen affiliate partner, ale máte aj vlastný online biznis, môžete si vytvoriť aj vlastný affiliate program. S kvalitným softvérom je jeho správa a sledovanie výrazne jednoduchšie.

Post Affiliate Pro ponúka množstvo funkcií na hladký chod vášho affiliate programu – propagačné materiály, rôzne unikátne metódy trackovania a revolučné užívateľské rozhranie. Aj v najnižšom tarife môžete vytvoriť neobmedzený počet kampaní a affiliate partnerov. Vyskúšajte si 30-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu .

Najčastejšie kladené otázky

Prečo je obsahový marketing dôležitý pre affiliate marketing?

Obsahový marketing pomáha affiliate marketérom budovať dôveru, zvyšovať povedomie a privádzať cielenú organickú návštevnosť, čo vedie k vyšším konverziám a predaju.

Aké typy obsahu by mali affiliate partneri využívať?

Affiliate partneri môžu využiť praktické návody, recenzie produktov, ebooky, videá, infografiky či podcasty na zapojenie publika a zlepšenie marketingovej stratégie.

Ako môžu affiliate partneri optimalizovať svoju obsahovú marketingovú stratégiu?

Výskumom kľúčových slov, pochopením cieľovej skupiny a persony zákazníka, zameraním na pridávanie hodnoty, dlhodobým plánovaním a úprimnosťou a kreativitou v obsahu.

Čo sú kupujúce persony a prečo sú dôležité?

Kupujúce persony sú polofiktívne reprezentácie ideálnych zákazníkov založené na výskume a skutočných dátach, ktoré affiliate partnerom pomáhajú prispôsobiť obsah konkrétnym potrebám publika a zlepšiť zapojenie.

Ako pomáhajú obrázky a videá v obsahovom marketingu pre affiliate partnerov?

Obrázky a videá robia obsah pútavejším, prenášajú emócie, členia text, podporujú SEO a zvyšujú pravdepodobnosť zdieľaní a konverzií.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Posilnite svoj affiliate marketing pomocou obsahu

Odomknite overené stratégie a nástroje na rast vášho affiliate podnikania. Začnite si budovať dôveru a zvyšovať konverzie vďaka efektívnemu obsahovému marketingu ešte dnes.

Zistiť viac

5 najlepších typov obsahu pre affiliate marketing
5 najlepších typov obsahu pre affiliate marketing

5 najlepších typov obsahu pre affiliate marketing

Objavte 5 najlepších typov obsahu na zvýšenie úspechu v affiliate marketingu s Post Affiliate Pro. Zistite, ako recenzie produktov, porovnania, návody, videá z ...

3 min čítania
AffiliateMarketing ContentStrategy +3
Ako efektívne integrovať content marketing s affiliate marketingom
Ako efektívne integrovať content marketing s affiliate marketingom

Ako efektívne integrovať content marketing s affiliate marketingom

Objavte, prečo by ste mali integrovať content marketing a affiliate marketing a zvoľte efektívnu stratégiu na zlepšenie vášho obsahu.

8 min čítania
ContentMarketing AffiliateMarketing +5

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface