Geofencing verzus geotargeting v affiliate marketingu

Geofencing verzus geotargeting v affiliate marketingu

Geotargeting Geofencing AffiliateMarketing DigitalMarketing

Vo všeobecnosti geotargeting znamená identifikáciu geografickej polohy, z ktorej návštevník webstránky prichádza, na základe jeho IP adresy. Tieto údaje o polohe sú zvyčajne reprezentované ako krajina pôvodu alebo, presnejšie, konkrétny región či dokonca mesto. Zatiaľ čo geotargeting zohráva kľúčovú úlohu v tom, že digitálnym marketérom pomáha maximalizovať efektivitu ich marketingových aktivít, môže byť rovnako efektívne využitý aj v affiliate marketingu . V skutočnosti, pokiaľ ide o affiliate marketing, geotargeting môže priniesť výhody obom stranám — affiliate inzerentom aj affiliate publisherom.

Napríklad, ak váš biznis aktuálne pôsobí v anglicky hovoriacich krajinách a chce vstúpiť na ázijský trh, možno budete chcieť osloviť relevantných affiliate partnerov, ktorí vám pomôžu zasiahnuť väčšiu základňu potenciálnych zákazníkov na danom trhu. Realizovať kampaň v angličtine s cieľom prilákať čínsky hovoriacich influencerov by nielenže nemalo zmysel, ale tiež by to bolo plytvaním časom a peniazmi. Práve tu prichádza na rad geotargeting a prispôsobenie vašich platených reklamných kampaní na základe geografickej segmentácie, čo zvýši vaše šance osloviť správnych affiliate partnerov.

Na druhej strane, ak ste publisher, ktorý chce propagovať affiliate ponuku a prilákať záujemcov, geotargeting vám môže pomôcť optimalizovať efektivitu vašich kampaní. Vaše reklamy a affiliate odkazy sa budú zobrazovať len relevantnému publiku. Vylúčením lokalít, kde by publikum nemalo o vašu ponuku záujem alebo by nerozumelo jazyku propagovaného obsahu, napokon zvýšite konverzie aj príjmy z affiliate provízií.

Top 3 countries with most affiliate marketers - canada , USA , UK

Aký je účel geotargetingu?

Geotargeting (nazývaný aj geograficky cielená reklama) je nevyhnutnou súčasťou každej digitálnej reklamnej stratégie, pretože marketérom pomáha lepšie dosahovať reklamné ciele. Vytváraním relevantnejších, cielenejších reklám a akcií zabezpečuje, že reklamné zobrazenia zasiahnu publikum, ktoré môže konať. Inzerenti si môžu špecifikovať konkrétnu geografickú lokalitu (alebo skupinu lokalít), kde chcú, aby sa ich reklamy zobrazovali. Návštevníkov je možné cieliť podľa kontinentu, krajiny, mesta, dokonca aj podľa PSČ či konkrétnej štvrte.

Vďaka spusteniu reklamnej kampane s využitím geotargetingu môžete doslova cieliť správny obsah do správnej oblasti. Regionálne zrozumiteľnejšia a relevantnejšia reklama znamená viac konverzií. Geograficky cielené reklamné aktivity pomáhajú e-shopom získať viac digitálnych zobrazení a zvýšiť reklamné impresie. Kamenné prevádzky a ďalšie podniky, ktoré sú závislé od návštevnosti, zas profitujú z geotargetingu tým, že cielia na miestnych záujemcov. Okrem toho vám geotargeting môže pomôcť zistiť, ktoré reklamy sú v danej oblasti najefektívnejšie.

Ako môžu marketéri malých firiem implementovať geotargeting?

Nedávny pokrok v marketingu a inovácie v technológiách založených na polohe urobili z geotargetingu jeden z najefektívnejších spôsobov, ako môžu malé firmy a reklamné agentúry zlepšiť svoje marketingové kampane. Geotargeting sa obzvlášť osvedčil pre miestne malé podniky, ako sú maloobchodné prevádzky, reštaurácie alebo poskytovatelia služieb.

Napríklad, ak ste realitná kancelária, pravdepodobne chcete cieliť na ľudí v konkrétnej oblasti. Zobrazovanie vašich bannerových reklám všetkým, všade, by znamenalo plytvanie rozpočtom. Tu vám geotargeting zabezpečí, že vaše marketingové kampane budú efektívne a nákladovo úsporné, pretože sa vyhnete zbytočným kliknutiam z nerelevantného publika.

Aký je rozdiel medzi geotargetingom a geofencingom?

Geotargeting a geofencing slúžia na dosiahnutie rôznych cieľov. Oba však nesporne patria medzi silné stratégie marketingu založeného na polohe pre vedenie cielenej reklamnej kampane.

Geofencing sa využíva na zacielenie všetkých používateľov (najmä používateľov mobilných telefónov) v určitej vzdialenosti od vopred definovaného miesta. Na mape si nastavíte virtuálny plot okolo konkrétneho miesta a vždy, keď používatelia prekročia túto neviditeľnú hranicu, zobrazí sa im vaša reklama v mobilnom prehliadači alebo aplikácii, prípadne dostanú push notifikáciu alebo SMS správu. S geofencingom môžete cieliť na konkrétne PSČ, štvrte alebo ešte špecifickejšie fyzické miesta.

mobile advert

Geotargeting vás však posúva o krok ďalej v marketingu založenom na polohe. Nielenže možno nastaviť širšiu geografickú oblasť (mestá, štáty, krajiny), ale umožňuje aj pridanie ďalších parametrov na užšie zacielenie publika podľa demografie, záujmov a správania. Takto sa vaše reklamy zobrazia iba používateľom, ktorí spĺňajú vami určené kritériá v požadovanej geografickej oblasti. Navyše, s geotargetingom môžete konkrétne lokality aj vylúčiť. Celkovo môžu geotargeting vo svojich marketingových aktivitách a affiliate marketingových stratégiách využiť B2C aj B2B spoločnosti.

Geofencing verzus Geotargeting

GeofencingGeotargeting
Umožňuje nastaviť virtuálne ploty a cieliť na všetkých používateľov v danej geografickej lokalite, keď vstúpia do plota.Umožňuje nastaviť širšiu geografickú oblasť a cieliť na špecifickejšie publikum podľa demografie, záujmov a správania.

Zhrnutie

Geotargeting je navrhnutý tak, aby marketérom pomáhal zlepšovať digitálne marketingové stratégie cielením na konkrétne publikum pomocou relevantných reklám na základe ich skutočnej alebo predpokladanej geografickej polohy. Ak je realizovaný správne, môže viesť k zvýšeniu angažovanosti používateľov, nárastu návštevnosti a lepším konverziám. Zabezpečuje, že neplytváte kliknutiami tým, že zobrazujete reklamy používateľom mimo vami určenej lokality.

Geotargeting sa osvedčil ako veľmi efektívny a nákladovo úsporný spôsob, ako môžu malé podniky (napríklad miestni poskytovatelia služieb či maloobchodné predajne) zlepšiť svoje reklamné kampane. Vďaka implementácii marketingových kampaní s využitím geotargetingu môžu malí inzerenti zabezpečiť, že ich reklamy sa zobrazia len potenciálnym zákazníkom v konkrétnej lokalite, namiesto toho, aby sa plytvalo na nerelevantné kliknutia. Je to jeden z najlepších nástrojov na maximalizáciu ROI s obmedzeným rozpočtom. A napokon, šetrenie peňazí je to, na čom najviac záleží.

Najčastejšie kladené otázky

Čo je geotargeting v affiliate marketingu?

Geotargeting označuje prax doručovania lokalizovaného obsahu používateľom na základe ich geografickej polohy a často ho využívajú digitálni marketéri na optimalizáciu svojich reklamných aktivít.

Ako môžu malé podniky profitovať z geotargetingu?

Vďaka implementácii marketingových kampaní s využitím geotargetingu môžu marketéri v malých podnikoch zabezpečiť, že ich reklamy sa zobrazia len potenciálnym zákazníkom v konkrétnej lokalite a nebudú plytvať na nerelevantné kliknutia.

Aký je rozdiel medzi geotargetingom a geofencingom?

Geotargeting umožňuje marketérom cieliť používateľov na základe širších geografických oblastí a ďalších parametrov, ako sú demografia a záujmy, zatiaľ čo geofencing cieli na všetkých používateľov v rámci určitej virtuálnej hranice alebo lokality.

Ako geotargeting zlepšuje ROI v affiliate marketingu?

Geotargeting pomáha zlepšiť ROI tým, že zabezpečí, aby sa reklamy zobrazovali len relevantnému publiku, čím sa znižujú zbytočné zobrazenia a zvyšuje pravdepodobnosť konverzií.

Dá sa geotargeting kombinovať s inými metódami cielenia?

Áno, geotargeting sa dá kombinovať s inými spôsobmi cielenia, napríklad demografickým alebo behaviorálnym cielením, s cieľom vytvoriť vysoko zamerané a efektívne marketingové kampane.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Posuňte svoj affiliate marketing vďaka geotargetingu

Zlepšite svoje kampane cielením na správne publikum na správnom mieste. Objavte, ako geotargeting a geofencing môžu priniesť výsledky vášmu affiliate marketingu.

Zistiť viac

Čo je affiliate softvér?
Čo je affiliate softvér?

Čo je affiliate softvér?

Zistite, čo je affiliate softvér, ako zjednodušuje správu affiliate programov a prečo je nevyhnutný pre rast a optimalizáciu vašich affiliate marketingových akt...

5 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateSoftware +3
Chcete zvýšiť affiliate predaje? Tu je to, čo potrebujete vedieť
Chcete zvýšiť affiliate predaje? Tu je to, čo potrebujete vedieť

Chcete zvýšiť affiliate predaje? Tu je to, čo potrebujete vedieť

Vybudujte si zdroj pasívneho opakovaného príjmu pomocou affiliate programu. Začnite zarábať vyššie provízie! Zistite ako – viac v článku!

5 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateSales +5

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface