
Ako propagovať svoj partnerský program pomocou e-mailového marketingu
Naučte sa užitočné tipy na zvýšenie svojho pasívneho príjmu a nadviazanie zmysluplnej komunikácie s vaším publikom prostredníctvom e-mailového marketingu....
Zistite, ako spustiť úspešnú affiliate e-mailovú kampaň pomocou praktických stratégií, najlepších postupov a tipov na zvýšenie konverzií a provízií.
Affiliate marketing je marketing založený na výsledkoch, ktorý využíva mnoho firiem. Spoločnosti v ňom platia svojim partnerom za každého návštevníka či klienta, ktorého privedú ich marketingové aktivity. Jednoducho povedané, nájdete riešenie, ktoré sa vám páči, sami ho propagujete a za každý predaj získate časť zisku.
Táto stratégia prináša veľa v oblasti generovania leadov a pomáha udržať kontrolu nad nákladmi na akvizíciu. Ešte lepšie je, že ju možno využiť na rôznych kanáloch vrátane e-mailového marketingu. A s 4 miliardami aktívnych používateľov e-mailu na svete , nastavenie efektívnej e-mailovej kampane môže zvýšiť počet zobrazení propagovaného obsahu a napokon zvýšiť konverzie a príjmy.
Affiliate e-mail marketing je spôsob affiliate marketingu, ktorý zahŕňa propagáciu affiliate odkazov prostredníctvom cielene vytvorených e-mailov. Takéto správy sú navrhnuté tak, aby zaujali vašich odberateľov, čo zvyšuje mieru konverzie a návštevnosť stránky.
Affiliate marketing sa značne líši od tradičného e-mailového marketingu, kde je cieľom predávať. Tu nie ste obchodníkom, ale zákazníkom, ktorý sa delí o výhody riešenia, ktoré vyskúšal. Preto je potrebné mať dobré zručnosti na prirodzené predstavenie produktu a schopnosť presvedčiť druhých o kúpe.
Dôležité je myslieť na to, že zarábanie na affiliate marketingu závisí výhradne od realizovaných predajov. Niektoré spoločnosti však platia affiliate partnerom aj za kliknutie na konkrétny odkaz (cost per click) alebo za splnenie určitej akcie, napríklad prihlásenie sa do e-mailového zoznamu (cost per lead), čo nemusí závisieť od predaja.
Bez ohľadu na pokrok v oblasti SEO a marketingu na sociálnych sieťach ostáva e-mail najefektívnejšou metódou, ako osloviť svoje publikum. 99 % zákazníkov každý deň kontroluje svoj e-mail a prieskum v USA ukazuje, že asi 50 % respondentov si schránku kontroluje až desaťkrát denne . To vytvára množstvo príležitostí pre affiliate marketérov na generovanie predajov.
E-maily ponúkajú personalizovaný a priamy prístup k vašim odberateľom. Nedávny prieskum ukázal, že rozhodnutie o kúpe ovplyvnilo e-mailovým marketingom 59 % zúčastnených. E-maily môžu tiež aktivovať nákup produktu.
Okrem toho sú účinným komunikačným kanálom, ktorý vám pomáha zaujať publikum a viesť konverzáciu. Ľudia na vašom zozname sú už z vašej oblasti záujmu a dobrovoľne sa prihlásili na odber. Preto je oveľa jednoduchšie premeniť ich na zákazníkov propagovaného produktu alebo služby než pri tradičných affiliate technikách, kde musíte odkazy vkladať na weby či blogy.
Zavedenie e-mailov do affiliate marketingu môže navyše zvýšiť vaše provízie. Pomocou e-mailov môžete jednou kampaňou propagovať svoj obsah aj affiliate partnerov.
Affiliate marketing je najvhodnejší pre firmy a influencerov, ktorí chcú budovať osobné vzťahy. Je to preto, že väčšina ľudí sa ľahko nechá ovplyvniť odporúčaním niekoho, komu dôveruje. Znamená to, že spoločnosti, ktoré nedokážu vytvoriť osobný kontakt s publikom, by nemali vstupovať do affiliate marketingu .
Ako už bolo spomenuté, affiliate e-mail marketing spočíva v generovaní predajov prostredníctvom e-mailov namiesto obsahu na sociálnych sieťach a organickej návštevnosti webu. Affiliate e-mail marketéri sa zameriavajú predovšetkým na využitie svojho e-mailového zoznamu na propagáciu affiliate produktov alebo služieb svojim odberateľom.
Ešte pred začiatkom kampane si treba zapamätať základné pravidlo používania affiliate odkazov . Aj keď mnohí tvrdia, že „Peniaze sú v zozname,“ úprimne, peniaze sú v vzťahu, ktorý si so zoznamom vybudujete.
Kľúčové je najskôr získať dôveru odberateľov, pochopiť ich potreby a ponúknuť im hodnotu, a nie sa snažiť za každú cenu predávať alebo zahlcovať e-maily affiliate odkazmi. Takto zabránite nespokojnosti zákazníkov. Navyše, príliš veľa propagácií môže viesť k zrušeniu vášho účtu poskytovateľom e-mailu.
Pri pridávaní affiliate odkazov do e-mailov ich kombinujte s hodnotným obsahom. Môžete ich vložiť aj do prebiehajúcej e-mailovej kampane. Diversifikujte umiestnenie affiliate odkazov, no vždy zohľadnite svoje publikum. Pridávajte odkazy len vtedy, ak majú hodnotu a riešia problém vašich odberateľov.
Úspešná affiliate e-mailová kampaň vám pomôže vybudovať dôveru a angažovanosť, čo je tajomstvom predaja, pretože ľudia sú zvyknutí na váš hodnotný obsah. Zároveň to znamená, že viac vašich e-mailov sa doručí do doručenej pošty namiesto do spamu, čo prinesie vyššie zárobky a lepšie výsledky.
Môžete tiež využiť softvér na e-mail marketing, ktorý vám celý proces uľahčí . Takéto nástroje vám umožnia vytvárať personalizovaný obsah, zbierať spätnú väzbu, realizovať prieskumy a posielať včasné kampane správnym ľuďom v správnom čase.
Pozrime sa teraz na kroky, ako spustiť efektívnu affiliate e-mailovú kampaň.
Prvým krokom je uistiť sa, že váš preferovaný poskytovateľ e-mailu povoľuje použitie affiliate odkazov vo vašich kampaniach. Mnohí z nich kvôli doručiteľnosti tieto odkazy zakazujú alebo úplne blokujú, čo môže byť pre marketérov frustrujúce.
Ak si to neoveríte, môžete prísť o účet alebo, čo je horšie, o svoj cenný zoznam odberateľov. V dôsledku toho budete musieť začínať odznova.
Takýmto nepríjemnostiam sa dá ľahko vyhnúť, ak si vopred overíte, či poskytovateľ nemá s affiliate odkazmi v e-mailoch problém. Niektorí dokonca poskytujú návody špeciálne pre affiliate marketérov. Stačí kontaktovať ich podporu a overiť si to pred začiatkom.
Každý affiliate odkaz , ktorý propagujete, by mal spĺňať tri základné vlastnosti:
Ziskovosť affiliate odkazu, ktorý si vyberiete, je kľúčová. Zvážte návratnosť investície (ROI), aby sa kampaň oplatila.
Aj keď väčšinou nemáte žiadne dodatočné náklady pri vkladaní affiliate odkazov do e-mailov, čas a úsilie sú tiež cenné, preto sa zamerajte len na odkazy s reálnym zárobkovým potenciálom.
Vaši odberatelia sa prihlásili do zoznamu kvôli vášmu obsahu a téme. Preto je dôležité, aby produkt alebo služba, ktorú propagujete, boli relevantné a naozaj riešili ich problémy. Šanca na získanie provízie sa zvýši, ak sú produkty úzko späté s vaším obsahom.
Affiliate odkazy by mali zostať hodnotné počas celej kampane. To znamená, že produkt či služba, ktorú propagujete, bude užitočná aj v nasledujúcich rokoch.
Výber stáleho affiliate odkazu vám ušetrí starosti do budúcnosti. Ak je produkt „evergreen“, nemusíte sa trápiť so zmenami či aktualizáciou e-mailov.
Affiliate e-maily môžete do sekvencie zaradiť dvoma spôsobmi:
Ak už máte e-mailovú sekvenciu s dobrou mierou preklikov, môžete niektoré správy upraviť pridaním hodnotných affiliate odkazov. Tým zvýšite organickú návštevnosť affiliate odkazov cez svoj obsah. Výhodou je, že to neovplyvní mieru preklikov, otvorení či odhlásení. Nevýhodou je menšia pozornosť venovaná affiliate odkazom, čo môže viesť k nižším zárobkom.
Ak už sekvenciu máte, môžete niektoré časti upraviť podľa produktu a publika. Skvelou technikou je pridať nové e-maily s affiliate odkazom do existujúcej sekvencie.
Keď je vaša sekvencia spustená a funguje efektívne, starostlivosť o váš e-mailový zoznam a kampaň je nevyhnutná na to, aby provízie rástli. Znamená to aktívne sledovať odberateľov a upravovať kampane podľa potreby.
Rovnako je dôležité sledovať všetky interakcie odberateľov s e-mailmi a vylepšovať kampane na základe získaných dát. Na to môžete použiť affiliate softvér, ako je Post Affiliate Pro .
Po tom, ako ste sa dozvedeli, ako úspešne spustiť affiliate e-mailovú kampaň na zvýšenie provízií, pozrime sa na najlepšie praktiky, ktoré by ste mali ako affiliate partner vždy dodržiavať.
Segmentácia znamená rozdelenie zoznamu podľa preferencií a správania. Podľa produktu, ktorý propagujete, a ďalších faktorov sa možno budete musieť zamerať len na konkrétny segment zoznamu.
Segmentácia zoznamu zvýši nielen počet prihlásení, mieru otvorení a konverzií, ale aj umožní cieliť správny obsah na správneho zákazníka v správnom čase.
Trigger e-maily sa posielajú na základe správania. Najčastejšie sa delia na segmentové a udalostné. Segmentové sa používajú, keď odberatelia spĺňajú určité podmienky, udalostné zase po prihlásení alebo nákupe.
Trigger e-maily slúžia na podporu a starostlivosť o zákazníkov, aby mohli naplno využiť produkt. Používajú sa aj na poskytovanie dôležitých aktualizácií, kontaktných informácií či motiváciu pozitívneho správania.
E-maily s personalizovaným predmetom majú o 26 % vyššiu mieru otvorenia . Toto platí ešte viac v affiliate e-mail marketingu, kde ide o budovanie dôvery. Personalizované e-maily spôsobia, že vás odberatelia budú vnímať skôr ako partnera než len predajcu.
Úspech affiliate e-mailovej kampane závisí od toho, ako dokážete publiku dokázať svoju odbornosť. E-maily využite na posilnenie autority vo svojej oblasti—ľudia budú vaše odporúčania brať vážnejšie, ak budú vnímať, že produktu rozumiete. Píšte pútavo, rozprávajte príbeh a vytvorte obraz, ktorý ich vtiahne do toho, čo propagujete.
Je dôležité zaviesť automatizáciu do affiliate e-mailovej kampane. Existuje mnoho výborných nástrojov (napr. Snov.io), ktoré vám umožnia posielať hromadné e-maily, plánovať rozosielku a sledovať angažovanosť .
Pri A/B testovaní vytvoríte dva rozdielne e-maily a zistíte, ktorý má lepšiu odozvu u cieľovej skupiny. Affiliate e-mail marketing je oveľa efektívnejší, ak kampane sledujete a upravujete podľa výsledkov.
Spustiť úspešnú affiliate e-mailovú kampaň nie je také zložité, ako sa zdá. S vhodnými nástrojmi a osvedčenými postupmi môžete zo svojho e-mailového zoznamu vyťažiť maximum, propagovať affiliate produkty a sledovať, ako vaše provízie stále rastú.
Affiliate marketingová kampaň je stratégia, pri ktorej spoločnosť alebo značka spolupracuje s jednotlivcami alebo inými firmami (affiliates), ktorí propagujú ich produkty alebo služby výmenou za províziu alebo odporúčací poplatok za každý predaj alebo lead, ktorý bol vygenerovaný prostredníctvom aktivít affiliate partnera. Affiliati využívajú rôzne marketingové taktiky, ako sú sociálne siete, obsahový marketing alebo e-mailový marketing, aby priviedli návštevnosť a predaj spoločnosti, ktorú propagujú.
Na vytvorenie efektívneho affiliate marketingového e-mailu identifikujte produkty alebo služby, ktoré chcete propagovať, vytvorte presvedčivú správu zdôrazňujúcu ich výhody, pridajte svoj affiliate odkaz na sledovanie, použite pútavé vizuály a uistite sa, že dodržiavate príslušné zákony vrátane zverejnenia informácie o provízii.
Závisí to od vašej marketingovej stratégie a cieľov. Affiliate e-mail marketing sa môže oplatiť, ak máte zacielený a angažovaný e-mailový zoznam a viete efektívne propagovať relevantné produkty alebo služby svojej cieľovej skupine. Môže ísť o nákladovo efektívny spôsob, ako získať pasívny príjem z provízií za affiliate predaje. Vyžaduje si však strategický prístup a dôkladné zváženie záujmov a potrieb vašich odberateľov.
Áno, affiliate marketing môžete robiť aj cez e-mail. Môžete propagovať affiliate produkty alebo služby svojim e-mailovým odberateľom a získať províziu za každý predaj alebo lead generovaný cez vaše affiliate odkazy. Je však dôležité dodržiavať príslušné zákony a nariadenia a získať súhlas od svojich odberateľov pred zasielaním affiliate e-mailov.
Tamara Zhostka je hlavná redaktorka v Snov.io, ktorá pracuje na plné obrátky, aby ste mali vždy tie najčerstvejšie poznatky zo sveta marketingu. Rada sa delí o cenné tipy s marketérmi a podnikateľmi.
Objavte výkonné nástroje a odborné rady na maximalizáciu úspechu vašich affiliate e-mailových kampaní s Post Affiliate Pro.
Naučte sa užitočné tipy na zvýšenie svojho pasívneho príjmu a nadviazanie zmysluplnej komunikácie s vaším publikom prostredníctvom e-mailového marketingu....
Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...
Vitajte pri vašom komplexnom zdroji šablón e-mailov pre affiliate marketing. Tieto šablóny sú navrhnuté tak, aby efektívne komunikovali s potenciálnymi partnerm...