
Tipy na písanie nadčasového obsahu pre vašu affiliate marketingovú stratégiu
Posilnite svoje affiliate marketingové stratégie pomocou týchto 10 tipov, ako predĺžiť životnosť vášho nadčasového obsahu.
Naučte sa, ako zdvojnásobiť svoju produkciu affiliate obsahu za kratší čas vďaka praktickým tipom na organizáciu písania, podporu kreativity a zvýšenie produktivity.
Affiliate marketéri denne pracujú s množstvom obsahu a často ho musia vytvárať sami. Buďme úprimní: často je frustrujúce, keď chcete dosiahnuť viac výsledkov za kratší čas, ale uvedomujete si, že vytvorenie jedného obsahu vám zaberie hodiny alebo dokonca dni. Zdá sa vám, že iní to zvládajú oveľa rýchlejšie, však?
Navyše, naša post-COVID realita núti profesionálov obávať sa o svoje podnikanie ešte viac. Väčšina chápe, že teraz musí pracovať ešte tvrdšie, no stále s rovnakou kvalitou, aby prežili. Všetok tento stres brzdí kreativitu, vedie k vyhoreniu a znižuje aktívnu činnosť mozgu. Zdá sa, že všetci potrebujeme zázračnú pilulku na zdvojnásobenie produktivity a maximálne využitie našich profesionálnych zručností pre lepšie marketingové výsledky.
V tomto článku nájdete praktické tipy, ako napísať viac affiliate obsahu za kratší čas. Pozrime sa, čo môžete urobiť, aby ste si organizovali písanie ako profík.
Viete, že tvorba affiliate obsahu nie je len o písaní. K rutine pred písaním patrí vyhľadávanie informácií, zisťovanie zámeru vyhľadávania, plánovanie obsahu a tvorba osnov. Je logické, že to všetko nemôžete robiť naraz. Prečo? Ak by ste to robili, viedlo by to k preťaženiu mozgu a zdržaniu pri písaní. Výsledkom je, že vám dokončenie jedného obsahu zaberie oveľa viac času.
Ak chcete písať rýchlejšie a stráviť menej času tvorbou obsahu, skúste oddeliť všetky prípravné činnosti a mať ich hotové skôr, než si sadnete a začnete písať samotný text. Tu sú praktické tipy, ako na to:
Brainstorming je proces hľadania nápadov (obsahových, marketingových, obchodných), ktoré sa neskôr premenia na rozhodnutia. Pri práci na affiliate obsahu sú brainstormingy dôležité, pretože práve vtedy môžete prísť na kreatívne témy pre svoje budúce články, blogy či obsah na sociálne siete.
Organizujte si individuálne brainstormingové sedenia raz týždenne, aby ste generovali viac hodnotných nápadov, ktoré potom využijete. Na šetrenie času ich môžete uskutočniť počas práce z domu, pri obede v obľúbenej kaviarni alebo cestou domov.
Majte pri sebe zápisník a zapisujte si každý nápad, ktorý vás napadne, aj keď sa vám na prvý pohľad zdá čudný alebo nesúvisiaci s projektom. Citáty, zaujímavé slogany, myšlienky z kníh – všetko sa počíta a môže sa zmeniť na ďalší obsah. Tento „bazén“ nápadov vám ušetrí čas, keď budete hľadať, o čom písať nabudúce.
Keď si vyberiete niekoľko tém na blog, ktoré chcete premeniť na affiliate obsah , neponáhľajte sa hneď písať. Najprv je potrebné urobiť výskum, zhromaždiť informácie a vytvoriť detailné osnovy, čo budete v článkoch rozoberať.
Tipom je robiť výskum a osnovy pre viacero tém naraz. Aj keď na to venujete celý deň, v ďalších dňoch vám to ušetrí veľa času.
Povedzme, že v pondelok ste si pripravili podklady a osnovy pre tri affiliate články. V utorok, stredu a štvrtok už stačí len písať tieto tri príspevky. Výsledkom sú tri hotové texty na publikovanie a distribúciu v piatok. Ak by ste si prípravu neurobili, museli by ste výskum a plánovanie riešiť vždy zvlášť pre každý článok niekoľkokrát do týždňa, čo by vám ubralo čas na samotné písanie a distribúciu obsahu. Prečo? Lebo výskum je časovo náročný a zahŕňa aj prípravu vizuálov či referencií.
Aby ste ušetrili čas pri tvorbe obsahu, zvyknite si uchovávať všetky potenciálne relevantné obrázky, grafiky a ďalší vizuálny obsah v konkrétnom priečinku v počítači. Vytvorte si aj zoznam zdrojov, kde môžete nájsť originálne a bezplatné vizuály alebo kde si môžete vytvárať ilustrácie pre svoje články. Ušetríte tak čas pri vyhľadávaní obrázkov, keď začnete písať nový obsah.
Pri tvorbe kvalitného affiliate obsahu budete potrebovať aj odkazy na dáta: vedecké výskumy, Google Analytics, odvetvové prieskumy, reporty. Pri tvorbe osnov premyslite, aké dáta použijete a aké typy vizuálneho obsahu budete potrebovať na ilustráciu pre čitateľov. Pripravte si to všetko vopred, aby ste nemuseli počas písania prerušovať prácu. Ako viete, je náročné vrátiť sa naspäť do písania, keď „stratíte niť“ alebo musíte prepnúť na inú aktivitu.
Všetka táto prípravná práca je vašou šancou skrátiť čas samotného písania. S pripravenými zdrojmi, referenciami, osnovami a vizuálmi sa nebudete rozptyľovať hľadaním obrázka či citátu do textu. Navyše, pomáha to „implementovať zámer“ do mozgu a potláča prokrastináciu. Keď je príprava hotová, mozog verí, že úloha je teraz oveľa ľahšia, a stáva sa produktívnejším.
Teraz je čas na samotné písanie. Aké praktické tipy vám pomôžu zrýchliť tento proces a urobiť ho efektívnejším?
Nemajte obavy, nejde o tipy, ktoré už všetci počuli tisíckrát, typu „vypnite si mobil“ alebo „vypnite si upozornenia“. Ide o organizáciu pracovného priestoru a kreatívne využitie aplikácie na písanie pre vyššiu produktivitu ako affiliate tvorca obsahu.
Najskôr si čo najviac upracte pracovný priestor:
Potom venujte pozornosť aplikácii na písanie, ktorú používate. Niektoré majú rozhranie bez rušenia, iné umožňujú nastaviť si funkcie podľa potreby. Napríklad v Google Docs si môžete skryť menu a nastaviť si celé okno na celú obrazovku.
Ešte jeden tip:
Ak je to možné, pri písaní používajte dva monitory. Nebudete tak musieť prepínať medzi kartami, keď budete kontrolovať zdroje alebo výskumné dáta.
Affiliate content marketéri často využívajú rôzne šablóny – a je to úplne v poriadku. Šablóny šetria čas, energiu aj zdroje, umožňujú automatizovať niektoré procesy a lepšie sa sústrediť na kreatívnejšie alebo náročnejšie úlohy. Najčastejšie sú to šablóny na biznis plány či zákaznícke e-maily , no môžete si pripraviť aj univerzálne dokumenty pre každý typ obsahu, ktorý píšete.
Pripravte si ich vopred a keď budete mať hotové šablóny pre blogy, prípadové štúdie, recenzie alebo iné typy obsahu, stačí ich zakaždým len vyplniť a máte hotový text rýchlejšie.
Ďalšia vec, ako urýchliť písanie, je nastaviť si časovač. Tento trik v time managemente vám pomôže začať a sústrediť sa na konkrétny text v určenom časovom úseku. Stačí si dať budík na stôl (alebo použiť online časovače, napríklad Pomodoro ), nastaviť si čas (20-30 minút je skvelý začiatok) a písať, kým čas nevyprší.
Takéto časové bloky motivujú mozog pracovať rýchlejšie, kým nie je úloha hotová. Je to výsledok Zeigarnikovho efektu: neradi začíname úlohu, ale keď už začneme, nechceme ju nechať nedokončenú. Časovač je teda naším mentálnym motivátorom, aby sme pokračovali.
Ďalší time management trik na povzbudenie rýchlejšieho písania je stanoviť si prísne termíny. Pomáha to sústrediť sa na výsledok a lepšie si usporiadať priority.
Prečo termíny fungujú? Zvyšujú stresovú hladinu, čím mozog „oklamú“ a prinútia nás konať. Psychologicky sa chceme stresu zbaviť, takže začneme pracovať rýchlejšie. Keď nemáte žiadny konkrétny termín na dokončenie obsahu, nič vás netlačí, aby ste sa pohli. Tak môžete písanie odkladať na poslednú chvíľu alebo stráviť zbytočne veľa času jednou úlohou.
Keď je váš návrh pripravený, práca sa nekončí. Teraz je potrebné ešte text prečítať a upraviť, čo často zaberie dokonca viac času a energie než samotné písanie. Aké triky vám to môžu uľahčiť?
Je samozrejmé, že používate nástroje ako Grammarly alebo Hemingway na kontrolu gramatiky a štylistiky. Ale skúste ich brať len ako pomocníkov, nie profesionálnych editorov: ani ten najlepší nástroj neodhalí chyby typu „your“ verzus „you’re“ alebo „then“ verzus „than“. Preto si affiliate obsah prečítajte aj po automatickej kontrole.
Tu sú tipy, ako to zvládnuť rýchlejšie:
Ako affiliate marketér , ktorý pracuje s rôznym obsahom a webmi, si možno myslíte, že čím viac nástrojov použijete, tým lepšie. Nástroje a aplikácie na produktivitu, písanie, organizáciu času – to všetko sú skvelí pomocníci, no sotva budete pracovať rýchlejšie, ak sa nebudete starať o svoju mentálnu a fyzickú kondíciu.
Aby ste pracovali rýchlejšie, generovali viac nápadov a zvyšovali výsledky, musíte sa sústrediť na praktiky, ktoré zlepšujú koncentráciu, kreativitu a sebaorganizáciu. Zároveň potrebujete niečo, čo zníži prokrastináciu, výkyvy nálady a vyhorenie. To, čo môže „nakopnúť“ vašu energiu a výkon mozgu, sú tzv. biohacky.
Ak ich zaradíte do svojej dennej rutiny, motivujete mozog k lepšiemu výkonu. Je to skvelé nielen pre podnikanie, ale aj pre vaše zdravie a celkovú pohodu.
Tu je niekoľko tipov, ako ovplyvniť výkon mozgu:
Ako ste už možno počuli, mentálne cvičenia ako meditácia, vyjadrovanie vďačnosti, vychutnávanie si prítomného okamihu alebo skutky láskavosti ovplyvňujú zdravie aj výkonnosť mozgu. Štúdie ukazujú, že zlepšujú náš postoj k práci a svetu, zvyšujú pocit pohody až o 10 %.
Pre affiliate marketérov sú tieto praktiky zaujímavé, pretože pomáhajú uvoľniť kreativitu, zvyšujú koncentráciu a pozornosť pri práci, pozitívne vplývajú na pamäť a produktivitu. Všetky tieto vlastnosti sú pre pracovný výkon dôležité, však?
Tu je niekoľko cvičení, ktoré môžete vyskúšať:
Byť affiliate marketérom si vyžaduje sústredenie a odhodlanie, keď riešite viac projektov naraz: získavanie potenciálnych zákazníkov na zvýšenie affiliate predaja, udržanie zákazníkov, oslovovanie webov, tvorba kvalitného obsahu, zbieranie e-mailov na zdieľanie obsahu s cieľovou skupinou, plánovanie stratégií na organickú návštevnosť a udržanie zákazníkov. A to všetko pri snahe udržať priemernú cenu affiliate programu prijateľnú.
Skôr či neskôr to vedie k stresu, slabšej imunite, úzkostiam a vyhoreniu.
Keď ste v takom stave, je náročné ďalej pracovať a v krátkom čase tvoriť skvelý obsah. Aby ste to zvládli a udržali si výkon, zvyknite si každý deň aspoň 30 minút venovať fyzickej aktivite.
Dobrá správa pre tých, ktorí nemajú radi alebo nemajú čas na fitko:
Podľa štúdií majú na pamäť a koncentráciu najväčší vplyv aeróbne cvičenia. Napríklad prechádzka môže zvýšiť kreativitu až o 60 %! Zázračné účinky majú aj tanec, beh či chodenie po schodoch. Aj keď nemáte chuť ísť do fitka, stále si môžete nájsť spôsob, ako ovplyvniť svoju fyzickú aktivitu a pracovný výkon.
Pre tých najlenivejších je tu tiež riešenie:
Zvážte pracovný stôl na státie. Nielenže je to skvelé pre zdravie (zbohom, zlá cirkulácia a bolesť chrbta), ale takýto stôl zlepšuje koncentráciu, zvyšuje energiu a podporuje výkon mozgu pre efektívnejšiu prácu.
Určite ste už počuli vetu „si to, čo ješ“. Áno, dodržiavať zdravé stravovanie je náročné, keď máte na tanieri hromadu affiliate marketingových projektov, ale dlhodobo to pomáha imunite a produktivite. Skúste napríklad:
Priznajme si to, affiliate marketéri často obetujú spánok pre ďalšie projekty. Nedostatok spánku však škodí celkovému zdraviu aj pracovnej produktivite. Aby ste ovplyvnili sústredenie a efektivitu, snažte sa spať 7-9 hodín denne a postarajte sa o kvalitný spánok.
Pre to si urobte spálňu úplne tmavú – svetlo bráni vylučovaniu melatonínu a znižuje kvalitu spánku. Tiež sa na 2-3 hodiny pred spaním vyhnite modrému svetlu z obrazoviek mobilov a čo najlepšie si zorganizujte spánkový režim.
Spolu s organizačnými zručnosťami a malými trikmi na podporu motivácie mozgu môže správne nastavenie mysle raketovo zvýšiť vašu efektivitu pri písaní a pomôcť vám zostať výkonným affiliate marketérom. Stačí oddeliť prípravnú a hlavnú fázu písania, eliminovať rušivé vplyvy a využívať správne nástroje a šablóny vo svoj prospech.
A neváhajte požiadať o pomoc odborníkov , ak vidíte, že vám môžu pomôcť lepšie si zorganizovať pracovné procesy. Ich poslaním je uľahčiť vám affiliate marketing.
Zorganizujte si rutinu pred samotným písaním, pravidelne brainstormujte, robte výskum a osnovy naraz, pripravte si vizuály a referencie vopred a používajte šablóny na zefektívnenie písania.
Vytvorte si upratané pracovné prostredie, používajte aplikácie na písanie bez rušenia, zvážte použitie dvoch monitorov a nastavte si časové bloky s časovačom, aby ste udržali koncentráciu.
Zaraďte mentálne cvičenia, udržiavajte zdravé stravovacie a spánkové návyky, pravidelne sa hýbte a využívajte biohacky na zvýšenie kreativity a zníženie vyhorenia.
Lesley Vos je skúsená webová autorka a stratég pre obsah. Prispieva do publikácií o digitálnom marketingu, umení písania a profesionálnom rozvoji a pomáha kolegom rozvíjať sebavedomie a zručnosti pre lepšiu tvorbu a propagáciu článkov.
Objavte nástroje a stratégie, ktoré vám pomôžu písať viac kvalitného affiliate obsahu za kratší čas. Zlepšite svoj marketingový úspech už dnes!
Posilnite svoje affiliate marketingové stratégie pomocou týchto 10 tipov, ako predĺžiť životnosť vášho nadčasového obsahu.
Objavte, ako najať skvelých autorov, ktorí pozdvihnú váš blog a rozšíria vaše podnikanie v oblasti affiliate marketingu. Naučte sa najlepšie postupy pri hľadaní...
Naučte sa základy písania obsahu v našom tutoriáli pre začiatočníkov. Objavte úlohu copywritera, dôležitosť výskumu, gramatiky a kľúčových slov a získajte tipy ...