
Najlepšie stratégie budovania spätných odkazov pre affiliate marketing v roku 2025
Objavte s Post Affiliate Pro osem najlepších stratégií budovania spätných odkazov pre váš affiliate marketing v roku 2025.
Objavte neštandardné spôsoby propagácie affiliate odkazov – od TikToku a Slack skupín až po solo reklamy a videonávody. Pozdvihnite svoju affiliate marketingovú stratégiu inovatívnymi prístupmi.
Ak chcete naozaj zarábať na affiliate marketingu, potrebujete premyslené stratégie.
Možno ste už počuli o affiliate marketéroch, ktorí zarábajú viac ako 10 000 $ mesačne. Ak však chcete byť v tejto oblasti úspešní, musíte poznať a pochopiť rôzne propagačné metódy – vrátane tých neštandardných.
Aké sú teda rôzne možnosti propagácie affiliate odkazov?
Predtým, než začneme, si musíme vysvetliť niekoľko pravidiel. Ich dodržiavaním získate maximum zo štandardných aj neštandardných propagačných kanálov na zvýšenie affiliate predaja.
Peniaze z affiliate odkazov nerastú na stromoch. Nejde len o to, rozmiestniť odkazy kdekoľvek. To zvládne každý. Dôležitejšie je budovať alebo využívať kanály a komunikáciu, ktorá publikum presvedčí k akcii. Chcete, aby klikli – ale hlavne, aby aj konvertovali. To znamená, že potrebujete kvalitnú návštevnosť .
Nájdite ideálneho zákazníka pre každý produkt alebo službu. Prečo by mal zákazník produkt potrebovať a ako mu presne môže pomôcť? Ako môže vyriešiť jeho problém?
Mali by ste tiež určiť, či produkt propagujete firmám alebo jednotlivcom. Vďaka tomu dokážete lepšie prezentovať hodnotu produktu a vytvoriť presvedčivejší odkaz.
Použili by ste rovnaké kanály na propagáciu business softvéru aj počítačových hier? Alebo by ste radšej pre jedno vytvorili porovnávací článok a pre druhé video recenziu?
Ak poznáte svoje publikum, mali by ste vedieť, ktoré kanály využíva. Je tiež dobré zistiť, v akej fáze rozhodovania navštevuje konkrétne kanály. Vďaka tomu môžete zvoliť „bottom-funnel“ kanály a zvýšiť pravdepodobnosť predaja produktu.
Nevkladajte odkazy na sociálne siete a fóra, ak nie ste v očiach publika autoritou v danej oblasti. Je to ako žiadať o láskavosť niekoho, koho nepoznáte.
Vytvorte hodnotný obsah a tipy, až potom navrhnite produkt, ktorý sa oplatí kúpiť.
Ak ste už využili najpopulárnejšie kanály na propagáciu affiliate odkazov, je čas obzrieť sa po ďalších možnostiach. Niekedy Facebook, blogové články, Adwords či Bing reklamy jednoducho nestačia.
Čo teda ešte môžete vyskúšať?
Rast TikToku – novej video platformy z Číny – si naozaj zaslúži vašu pozornosť. Aplikácia umožňuje používateľom vytvárať 15-sekundové videá s hudobným podkladom. Podľa Apptrace je TikTok dostupný v 141 krajinách sveta a v 135 z nich patrí medzi 25 najstiahnutejších aplikácií. Odhaduje sa, že má 800 miliónov aktívnych používateľov .
Aké sú možnosti propagácie affiliate odkazov na TikToku?
Momentálne môžete pridávať odkazy do svojho profilu. Keď získate viac sledovateľov, môžete vyskúšať spomenúť promo kódy vo svojich videách. Na to však potrebujete od značky, ktorú propagujete, osobný zľavový kód prepojený s vaším affiliate ID.
Čo sa týka platených reklám, TikTok je zatiaľ iba na začiatku vývoja svojich možností. Aktuálne je možné skôr spomenúť promo kód než pridať priamy odkaz. Medzi dostupné reklamné formáty patria:
Viac o reklamných možnostiach na TikToku nájdete tu .
Slack je všeobecne známy ako firemný messenger.
Len málokto však vie, že tento nástroj slúži aj ako platforma na zdieľanie znalostí medzi komunitami. Existuje cez 400 skupín, do ktorých sa môžete zadarmo pripojiť, takže špecializácia je prakticky neobmedzená. Nájdete skupiny o vývoji produktov, dizajne, UI, UX aj IT. Fungujú aj komunity zamerané na online marketing, HR či financie.
Kompletný zoznam Slack skupín nájdete tu. Nové skupiny však vznikajú neustále, preto vyhľadávajte pravidelne.
Akonáhle nájdete vhodné skupiny, pridajte sa, prispievajte komunite a postupne môžete nenápadne zdieľať affiliate odkazy.
Podobne ako Slack. Väčšina z nás vie, že WhatsApp slúži ako komunikačný kanál, ktorý dokáže nahradiť hovory aj SMS. Mnohí však netušia, že je možné pripojiť sa aj do tematických skupín. Napríklad existujú špeciálne skupiny na zdieľanie výhodných nákupov. To znamená, že môžete zdieľať informácie o produktoch na predaj a tým pádom propagovať affiliate odkazy.
Musíte skupiny hľadať sami? Nie, niekto to už urobil za vás. Zoznam najlepších WhatsApp skupín nájdete tu .
Solo reklamy sú v podstate PPC reklamy. V tomto prípade si kupujete kliknutia od ľudí, ktorí vlastnia e-mailové zoznamy. Hovorí sa tomu aj email blasting. Jednoducho si kúpite od predajcu, ktorý vlastní jeden alebo viac zoznamov vo vašej oblasti, určitý počet kliknutí. Čím viac kliknutí chcete, tým vyššia je cena.
Túto metódu môžete využiť na predaj produktov alebo rast vlastného e-mailového zoznamu. Pri dohadovaní spolupráce si môžete zvoliť, kde presne budú vaše odkazy umiestnené.
Keď si kúpite solo reklamu, dohodnete si s predajcom dátum a čas rozosielky, ktorá bude obsahovať váš affiliate odkaz. Musíte tiež pripraviť text reklamy. Pre vyššiu úspešnosť sa zamerajte na pútavý a informatívny predmet e-mailu.
Kde hľadať predajcov solo reklám
Môžete vyhľadávať webstránky s adresármi predajcov solo reklám. Ak chcete tento krok preskočiť, začnite napríklad s Udimi , ktoré je považované za najlepšie miesto na štart s solo reklamami.
Alternatívou je uverejniť príspevok na Warriorforum , čo je komunitné fórum digitálnych marketérov. Spýtajte sa, či niekto nepozná kvalitné zoznamy a upresnite, aký typ zoznamu hľadáte.
Môžete skúsiť osloviť aj iných inzerentov sami – vyhľadajte ich cez Google podľa kľúčových slov vašej niki. Obe metódy sú časovo náročné, ale môžu viesť k správnym kontaktom.
Aby ste affiliate odkazy cez tento kanál propagovali efektívne, najskôr si overte niekoľkých inzerentov a zistite kvalitu ich zoznamov.
Recenzie produktov sú bežný spôsob propagácie affiliate odkazov, ale videonávody až tak časté nie sú. To je vaša výhoda.
Ukázaním produktu v praxi dáte publiku viac dôvodov na kúpu. Aby bola táto metóda efektívna, odporúčame:
Testovanie nových možností propagácie affiliate odkazov je jedna vec. Sledovanie ich efektivity je druhá. Pri množstve možností a formátov reklamy musíte prispôsobiť sledovaciu techniku konkrétnej metóde propagácie.
Najčastejšie používané typy sledovania sú:
Neštandardné metódy zahŕňajú využitie platforiem ako TikTok, skupiny na Slacku a WhatsAppe, solo reklamy a videonávody na produkty na oslovenie nového publika a zvýšenie affiliate predaja mimo tradičných kanálov.
Na TikToku môžete pridať affiliate odkazy do svojho profilu, spomínať promo kódy vo videách a využiť unikátne reklamné formáty ako TopView, In-Feed Ads, Branded Hashtag Challenges a Branded Effects na zapojenie používateľov a zvýšenie konverzií.
Slack a WhatsApp skupiny sú online komunity, kde sa môžete pridať do relevantných skupín, prispievať hodnotným obsahom a strategicky zdieľať svoje affiliate odkazy cielenej skupine ľudí so záujmom o vašu tému.
Solo reklamy sú PPC kampane, v ktorých si kupujete e-mailové rozosielky od predajcov s veľkými relevantnými zoznamami. Táto metóda vám umožní rýchlo osloviť úzke publikum a môže byť efektívna pre propagáciu affiliate ponúk alebo rast vlastného zoznamu kontaktov.
Výsledky sledujte pomocou cookies v prehliadači, HTML5 a Flash cookies, sledovaním IP adresy, meraním impresií, celoživotnými províziami, sledovaním akcií, sledovaním podľa produktov a sledovaním kupónov, aby ste zistili, ktoré kanály a metódy prinášajú najlepšie výsledky.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Objavte inovatívne, neštandardné metódy propagácie affiliate odkazov a zvýšte predaj. Získajte konkrétne stratégie, ako osloviť nové publikum a maximalizovať konverzie.
Objavte s Post Affiliate Pro osem najlepších stratégií budovania spätných odkazov pre váš affiliate marketing v roku 2025.
Zistite, ako posilniť svoj partnerský program strategickými promo akciami a špeciálnymi ponukami. Objavte najlepšie postupy pri využívaní cashbacku, zliav, kupó...
Objavte 9 overených tajomstiev affiliate marketingu na zvýšenie svojho príjmu. Naučte sa, ako si vybrať správny výklenok, budovať návštevnosť, tvoriť konverzný ...