
Ako optimalizovať vaše affiliate marketingové kampane
Údaje z vašich affiliate kampaní sú zlatou baňou informácií. Naučte sa praktické spôsoby, ako optimalizovať svoje kampane vrátane návštevnosti, obsahu, ponúk a ...
Odomknite stratégie na zvýšenie affiliate konverzií optimalizovanými lievikmi, deep linkingom, efektívnymi landing stránkami a neustálym testovaním pre stabilný opakovaný príjem.
Chcete vedieť, ako si vybudovať zdroj pasívneho opakovaného príjmu pomocou affiliate programu a začať zarábať vyššie provízie?
Chceme vám pomôcť maximalizovať výsledky vášho úsilia. Preto sa s vami podelíme o niekoľko tipov na affiliate marketing, ktoré vám pomôžu generovať viac predajov, zvýšiť mieru konverzie a efektívnejšie propagovať vaše affiliate produkty.
Ak váš affiliate program ponúka opakované provízie, tieto tipy vám pomôžu zvýšiť vaše zárobky a vybudovať si opakovaný príjem, ktorý bude aj v budúcnosti stálym zdrojom financií.
Čistý konverzný lievik je nevyhnutný pre každú online marketingovú činnosť. Keďže však affiliate programy predstavujú relatívne malú časť celkového online marketingového plánu, tento kanál môže byť niekedy zanedbaný alebo považovaný za bezvýznamný. Konverzia predaja affiliate kanála sa často neberie do úvahy pri zmenách alebo A/B testoch na e-shopoch z dôvodu technického SEO, súladu, dizajnu alebo PPC.
To je obzvlášť ironické, keď si uvedomíme, že kvalitná miera konverzie poháňa predaj aj príjmy, pričom zároveň priťahuje ďalších partnerov na propagáciu vášho obsahu.
Optimalizácia affiliate lievika teda môže:
Navyše, čistá a plne optimalizovaná landing stránka dáva partnerom ďalší dôvod propagovať ponuku vášho webu. Všetko sa to odvíja od pomeru rizika a odmeny. Ak má partner istotu, že jeho práca bude odmenená, vnímané riziko sa znižuje a je pravdepodobnejšie, že bude propagovať akýkoľvek web či ponuku.
Čo teda môžete zlepšiť?
Pri hodnotení miery konverzie affiliate programu pre zákazníkov treba zvážiť viacero faktorov.
Prejdime si ich a pozrime sa, na čo sa zamerať, ak chcete zvýšiť mieru konverzie affiliate predajov.
Jednou z často prehliadaných oblastí je únik priamo na webovej stránke. Akýkoľvek prvok stránky, ktorý odvádza používateľa z konverznej cesty, by mal byť vnímaný ako únik. Najčastejšie druhy únikov sú:
Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako „skryť“ úniky spôsobené nemonitorovanými telefónnymi číslami, je použitie click-append zo strany partnerov .
Pod „skrytím“ rozumieme jednoducho to, že telefónne číslo nebude prezentované, ale vložené do neviditeľného boxu. Click-append je bežná technika na zabránenie podvodom. Preto v mnohých prípadoch stačí na zabránenie únikom na webstránke uplatniť tie najjednoduchšie, no logické riešenia.
Majitelia niektorých e-shopov trvajú na zobrazovaní svojho telefónneho čísla návštevníkom – buď ako alternatívny komunikačný/informačný kanál, alebo na zvýšenie počtu prichádzajúcich hovorov.
V takom prípade je dobré si pripomenúť, že existujú riešenia umožňujúce firmám monitorovať hovory a zabezpečiť presné sledovanie affiliate aktivity.
Odporúčame skryť telefónne číslo pre affiliate návštevnosť , ak web nie je integrovaný so systémom, ktorý zabezpečuje tento typ monitoringu. Toto riešenie sa dá aplikovať aj na prípady únikov na iné weby, promo akcie či produkty.
Pri hodnotení možnosti eliminovať úniky sa však zvyčajne zohľadňujú aj ďalšie aspekty podnikania.
Napríklad odstránenie odkazov na skupinové weby môže ovplyvniť možnosti cross-sellingu. Dôležité je nezabúdať, že keď používateľ klikne na affiliate odkaz, stáva sa potenciálnym zákazníkom. Partner už presvedčil návštevníka, aby klikol, čo signalizuje záujem o kúpu.
Preto by mal byť affiliate odkaz umiestnený pred používateľov, ktorí prídu priamo na domovskú stránku. Preto je personalizácia domovskej stránky taká dôležitá.
Mnoho sietí ponúka svojim partnerom technológie deep linking , ktoré sú dôležité na zabezpečenie toho, aby boli používatelia presmerovaní na najrelevantnejšie stránky. Presmerovanie potenciálneho zákazníka z affiliate kanála na domovskú stránku, keď sa už nachádza v konverznom lieviku, môže vyvolať frustráciu a spôsobiť, že opustí web, kde je daný produkt/služba prezentovaná.
Preto je vhodné pravidelne analyzovať najdôležitejšie promo akcie a uistiť sa, že tie najlepšie smerujú návštevnosť na najrelevantnejšie stránky. Čím hlbšie sú odkazy a lepšiu podporu partnerom ponúkame, tým väčšia je šanca, že privedú návštevnosť na optimálnu stránku, presvedčia potenciálnych zákazníkov na kúpu a tým zvýšia mieru konverzie.
Používatelia venujú čoraz väčšiu pozornosť bezpečnosti a musia dôverovať predajcovi, ak majú uskutočniť platbu. Nie je to žiadna novinka, preto by nemalo prekvapiť, že affiliate landing stránka zvyšuje mieru konverzie affiliate kanála len vtedy, ak pôsobí profesionálne a dôveryhodne.
Takejto stránke by som nedôveroval (hmm, možno v roku 2005), a vy?
Landing stránka s affiliate ponukami zvyšuje mieru konverzie v affiliate kanáli. Upokojuje používateľov už od momentu kliknutia na odkaz a posilňuje legitimitu medzi affiliate stránkou a webom, ktorý propaguje.
To je obzvlášť dôležité pre menších partnerov a firmy, ako aj pre väčšie mainstreamové weby, kde je dôvera kľúčovou súčasťou cesty používateľa.
Microsites sú veľmi užitočné pre affiliate kanály a dokážu zvýšiť mieru konverzie, najmä vo finančnom sektore. Vyčistia kanál a ponúkajú používateľom jedinú nákupnú cestu, ktorá je exkluzívna pre affiliate partnerov a bez únikov. Tento typ landing stránok obsahuje produkty len pre partnerov a promo akcie šité na mieru tomuto kanálu.
Z dlhodobého hľadiska poskytuje microsite partnerovi dodatočnú kontrolu a zabezpečuje kratší čas na realizáciu projektu/vývoj, pretože ho nemusí zohľadňovať pri vývoji hlavného webu.
Dátové feedy poskytujú partnerom aktuálne informácie, aby mohli propagovať rôzne ponuky svojim potenciálnym klientom. Keď feedy obsahujú údaje o konkrétnom produkte, je nevyhnutné produkty a odkazy pravidelne aktualizovať, aby ste znížili potenciálnu mieru odchodov.
Uvedené prvky tvoria krátky prehľad toho, čo si treba všímať pri zlepšovaní konverznosti affiliate landing stránok.
Je však dôležité stále testovať scenáre a zlepšovať predajné konverzie na affiliate kanáloch.
Dobre navrhnutá a optimalizovaná affiliate landing stránka môže prekvapiť aj najskúsenejšieho affiliate marketéra skvelou mierou konverzie a vysokými príjmami. Testovaním môžete odhaliť rozdiely v efektivite promo akcií podľa odvetvia, krajiny či vekovej skupiny kupujúcich – a to aj pri dvoch podobných produktoch. Preto platí: čím viac testujete svoje landing stránky a hľadáte najlepšiu konfiguráciu s najväčšou šancou na uzavretie predaja, tým lepšie.
Systémovým testovaním a implementáciou navrhnutých vylepšení miera konverzie pravdepodobne porastie. S jej rastom porastú aj zárobky partnerov, vďaka čomu budú mať väčšiu motiváciu dlhodobo propagovať váš biznis.
Okrem toho vysoká konverznosť zníži náklady a zvýši príjmy.
Bežné úniky zahŕňajú nemonitorované telefónne čísla, rušivé reklamy alebo bannery, irelevantný obsah a odkazy, ktoré odvádzajú používateľov z konverznej cesty. Minimalizácia týchto únikov môže výrazne zlepšiť mieru konverzie.
Deep linking presmeruje používateľov na najrelevantnejšiu stránku pre ich potreby, čím znižuje frustráciu a zvyšuje pravdepodobnosť konverzie. Zabezpečuje, že affiliate návštevnosť pristane na optimálnych stránkach namiesto všeobecných domovských stránok.
Profesionálna, dôveryhodná landing stránka upokojuje používateľov a zvyšuje mieru konverzie tým, že posilňuje legitimitu ponuky a affiliate vzťahu.
Microsites poskytujú zameranú, exkluzívnu nákupnú cestu pre affiliate návštevnosť, znižujú úniky a čas potrebný na vývoj projektu, pričom zvyšujú konverznosť – najmä v odvetviach ako financie.
Pravidelné testovanie landing stránok a promo akcií pomáha identifikovať najefektívnejšie konfigurácie pre vaše publikum, čo vedie k vyšším konverziám a trvalému rastu affiliate príjmov.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Objavte odborné tipy a praktické stratégie na optimalizáciu affiliate lievikov, minimalizáciu únikov a maximalizáciu opakovaných príjmov.
Údaje z vašich affiliate kampaní sú zlatou baňou informácií. Naučte sa praktické spôsoby, ako optimalizovať svoje kampane vrátane návštevnosti, obsahu, ponúk a ...
Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...
Objavte 9 overených tajomstiev affiliate marketingu na zvýšenie svojho príjmu. Naučte sa, ako si vybrať správny výklenok, budovať návštevnosť, tvoriť konverzný ...