
Vytvorenie obsahovej marketingovej stratégie pre affiliate marketing
Obsahový marketing je skvelý spôsob, ako si vybudovať online publikum, ktoré dôveruje vášmu názoru, čo môže viesť k zvýšeniu predaja produktov, ktoré propagujet...
Crowd marketing využíva obsah od používateľov a autentické diskusie na fórach na budovanie dôvery, zvyšovanie návštevnosti a affiliate predajov cez dôveryhodné odporúčania a prirodzené odkazy.
Viete, čo dnes robí affiliate marketing náročnejším než kedykoľvek predtým?
Trojhlavý drak:
Ľudia neveria značkám. Nemajú radi marketérov. Odporúčania od priateľov a spätná väzba od ostatných používateľov zostávajú najdôveryhodnejšou formou reklamy pre 92 % spotrebiteľov. Affiliate partneri preto musia riešiť otázku:
Sú nejaké alternatívne stratégie, ako generovať leady klientom a tým pádom získať aj viac predajov pre seba?
Táto stratégia na pomedzí SEO a marketingu spočíva v budovaní značky a jej ambasádorstve s pomocou UGC (obsahu vytvoreného používateľmi). Jednoducho povedané, marketéri chodia na fóra a Q&A stránky, kde v komentároch komunikujú s cieľovým publikom. Vystupujú ako obyčajní používatelia, zdieľajú spätnú väzbu , odkazy a pozitívne recenzie na distribučnú značku .
Crowd marketing patrí medzi najkontroverznejšie stratégie. Niektorí ho považujú len za linkbuilding s nevyžiadanými komentármi, iní tvrdia, že je to skvelý nástroj na komunikáciu s publikom, sledovanie online reputácie , či prácu s negatívnou spätnou väzbou. Vzhľadom na to, že komentáre ovplyvňujú rozhodovanie používateľov viac než reklamné texty či bannery, crowd marketing môže byť najlepšou taktikou, ako sa dostať zákazníkovi do ucha.
To znie dobre, ale ako crowd marketing využiť tak, aby skutočne zvyšoval affiliate predaje?
V jadre crowd marketing vytvára stimul. Komentáre a pozitívna spätná väzba povzbudzujú spotrebiteľov vyskúšať váš produkt alebo službu, pričom aktívne komunikujete s cieľovou skupinou, zameriavate sa na jej potreby, rozvíjate značku a smerujete spotrebiteľov vaším smerom.
Často crowd marketéri nielen odpovedajú, ale aj zakladajú nové vlákna o distribučnej značke. Takéto príspevky zapájajú používateľov, ktorí začnú diskutovať a pozývajú ostatných do debaty.
Content marketéri spravujú komunikáciu na sociálnych sieťach , recenzných stránkach, blogoch, tematických fórach, komentároch konkurencie a Q&A portáloch.
Keďže tento nástroj zahŕňa SEO aj marketing, existuje veľa stratégií pre úspešný affiliate crowd marketing. Podľa cieľov klienta si môžete vybrať najvhodnejšiu pre svoju kampaň:
Cieľ: pomôcť spotrebiteľom odbornou radou, pritiahnuť ich pozornosť na distribučnú značku a získať odkaz generujúci návštevnosť na váš projekt.
Postup: vyberte najlepšie stránky/produkty/služby na distribučnom webe, nájdite relevantné fóra a vlákna, vytvorte si tam účty, napíšte odbornú odpoveď a reagujte na komentáre.
Výsledky: rast povedomia a dôvery, referral návštevnosť, prirodzené odkazy, generovanie leadov a predajov .
Cieľ: získavať viac návštevnosti a rozmanité spätné odkazy.
Postup: nájdite relevantné fóra a komentáre, zaregistrujte sa, napíšte odbornú odpoveď na otázku používateľa a vložte odkaz na požadovanú stránku.
Výsledky: dynamický link profil, rast viditeľnosti a návštevnosti.
Cieľ: získať spätné odkazy z domén, ktoré už obsadili vaši konkurenti.
Postup: analyzujte backlink profil troch najväčších konkurentov, nájdite fóra/vlákna/komentáre, kde sú prítomní, vytvorte si zoznam želaných zdrojov, zaregistrujte sa a spustite svoju affiliate crowd marketingovú kampaň.
Výsledky: bohatý link profil, vyššia viditeľnosť i pozície.
Cieľ: zdieľať kvalitný a originálny obsah s publikom, získať viac organickej návštevnosti, spätných odkazov , a predajov.
Postup: vytvorte pútavý obsah (video, infografiku, komplexné návody a pod.), vyberte najlepšie a najrelevantnejšie distribučné kanály, buďte aktívni (komentujte iné vlákna, pýtajte sa a odpovedajte), a zdieľajte svoj obsah.
Výsledky: lojalita a dôvera, návštevnosť, prirodzené spätné odkazy, leady.
Cieľ: minimizovať riziká získania negatívnej spätnej väzby na váš projekt.
Postup: vymyslite si pozicioning značky, vytvorte si účty na top zdrojoch vo výklenku , budujte tam svoju odbornú prítomnosť a pozitívnu reputáciu projektu.
Výsledky: povedomie a dôvera voči značke, pozitívny kontext v očiach spotrebiteľov, leady, predaje.
Tak ako každý nástroj, aj crowd marketing si vyžaduje čas a peniaze. Ak chcete uspieť a získať viac affiliate predajov, je potrebné rozhodnúť sa, aký spôsob realizácie tejto stratégie bude pre vás najlepší.
Možnosti sú tri:
Aké sú tu výhody a nevýhody?
Práca na vlastnú päsť je časovo aj energeticky náročná. Potrebujete výborné SEO a copywriterské zručnosti, aby ste to zvládli na vysokej úrovni. Je náročné pokryť široký trh – trvá, kým pochopíte, poučíte sa z chýb a vybudujete dostatočné množstvo odkazov. Pri najímaní freelancerov rátajte s časom na ich vyhľadávanie a pohovory. Nájsť špecialistu nie je jednoduché, preto si pripravte otázky na pohovor. Externí pracovníci nie sú tak drahí ako interní, ale nemáte záruku, že budú pracovať podľa vašich očakávaní. Starostlivo kontrolujte životopisy a portfóliá, aby ste v budúcnosti ušetrili čas a peniaze.
Ak sa rozhodnete pre crowd marketing s interným tímom, výhody sú jasné: maximálne zapojenie, flexibilita a kontrola efektivity. No budete musieť investovať do školení zamestnancov, prenájmu kancelárie, vybavenia a miezd.
Crowd marketing sa oplatí vyskúšať pre vašu affiliate kampaň, pokiaľ idete na dlhú trať a ste ochotní investovať 3–4 mesiace, kým sa dostavia výsledky.
Váš affiliate marketing bude touto taktikou úspešný, ak zabudnete na princíp “čím viac, tým lepšie” a budete písať informatívne a užitočné príspevky na kvalitných výklenkových zdrojoch, aby ste odpovedali na otázky návštevníkov a pomohli im riešiť problémy. Väčšina spotrebiteľov dôveruje komentárom a recenziám od priateľov, buďte teda tým priateľom, ktorý pomôže vybrať produkt/službu, ktorú potrebujú.
Crowd marketing znamená zapájanie sa do cieľovej skupiny na fórach, Q&A stránkach a sociálnych sieťach ako skutočný používateľ, zdieľaním spätnej väzby, odkazov a pozitívnych recenzií s cieľom budovať dôveru a získavať prirodzené leady a predaje.
Medzi výhody patrí budovanie dôvery prostredníctvom dôveryhodných odporúčaní, zvyšovanie kvalitnej návštevnosti, získavanie prirodzených spätných odkazov, zlepšovanie online reputácie a dosiahnutie vyšších predajov bez rizika penalizácie vyhľadávačmi.
Affiliate partneri môžu kampane realizovať sami, najať si freelancerov alebo externých špecialistov, alebo zveriť úlohy internému tímu – každá možnosť má svoje výhody a nevýhody z hľadiska efektivity, kontroly a potrebných zdrojov.
Lesley Vos je skúsená webová autorka a stratég pre obsah. Prispieva do publikácií o digitálnom marketingu, umení písania a profesionálnom rozvoji a pomáha kolegom rozvíjať sebavedomie a zručnosti pre lepšiu tvorbu a propagáciu článkov.
Objavte efektívne crowd marketingové stratégie na budovanie dôvery, zvýšenie návštevnosti a podporu affiliate predajov pomocou autentického zapojenia používateľov.
Obsahový marketing je skvelý spôsob, ako si vybudovať online publikum, ktoré dôveruje vášmu názoru, čo môže viesť k zvýšeniu predaja produktov, ktoré propagujet...
Naučte sa praktické tipy, ako maximalizovať svoje zárobky z affiliate marketingu pomocou sociálnych sietí ako Facebook, Twitter, Instagram a Snapchat. Objavte e...
Pozrite si naše tipy na efektívny SEO affiliate marketing a stratégiu pre hlbšie porozumenie obom konceptom.