Čo sú viacúrovňové provízie?
Viacúrovňové provízie sú typom províznej štruktúry, ktorá sa bežne používa v affiliate marketingových programoch. V tomto modeli provízií sú partneri odmeňovaní nielen za svoje vlastné predaje, ale aj za predaje uskutočnené ich pod-afiliatmi.
Post Affiliate Pro ponúka jedinečnú funkciu, ktorá vám umožňuje nastaviť až 100 úrovní provízií. S viacúrovňovými províziami môžete platiť provízie nadradeným affiliate partnerom na základe predaja, ktorý uskutočnili ich pod-affiliate partneri.
Obchodníci majú možnosť prispôsobiť svoj affiliate strom tak, aby vyhovoval potrebám ich affiliate programu. Provízne štruktúry môžu byť nastavené individuálne pre každú úroveň a obchodníci môžu buď určiť fixné provízie pre affiliatov, alebo sa môžu rozhodnúť pre nastavenie provízií na základe percenta z celkovej predajnej hodnoty evidovanej transakcie. Tento prístup je oveľa častejší u obchodníkov s veľkými affiliate stromami, pretože im to umožňuje odmeňovať všetkých affiliate partnerov za ich úsilie, a to bez veľkého vplyvu na ich čistý zisk.
Ako fungujú viacúrovňové provízie v Post Affiliate Pro?
Môžete nastaviť viacúrovňové provízie tým, že prejdete na Kampaň > Správca kampaní > Upraviť vašu kampaň > Karta nastavení provízií > Upraviť.
V províznom systéme s viacerými úrovňami je možné priradiť províziu každému partnerovi v affiliate strome podľa jeho konfigurácie, aby každý z partnerov získaval výhody z predaja ich pod-partnerov. Percentá uvedené v príklade nižšie slúžia len ako ilustrácia. Predstavme si, že partner A má pod-partnera B, ktorý sprostredkoval predaj. B obdrží štandardnú partnerskú províziu (provízia prvej úrovne), zatiaľ čo A získa províziu druhej úrovne. V tomto prípade by nastavenie vašich provízií v rámci kampane vyzeralo približne takto:
provízia (1. úroveň): 20 %
2. úroveň: 10 %
3. úroveň: 5 %
4. úroveň: 3 %
5. úroveň: 2 %
Mzdové sadzby z provízií by boli relatívne priamočiare, ak by ste mali takýto systém. Výsledkom predaja je, že prvá úroveň získa väčšinu z celkového zisku. Ako percentá “postupujú” smerom nahor, dosiahnu “Rodiča” affiliata, potom affiliata “Prarodiča” a tak ďalej. Napríklad:
Ak je Timothy sprostredkovateľom predaja v hodnote 100 USD, potom:
- Timothy dostane 20 dolárov (provízia prvej úrovne)
- Richard dostane 10 dolárov (provízia druhej úrovne)
- David dostane 5 dolárov (provízia 3. úrovne)
- Jane dostane 3 doláre (provízia 4. úrovne)
- Marry dostane 2 doláre (5. úroveň provízie)
Za tento predaj by ste svojim affiliate partnerom zaplatili 40 dolárov (20+10+5+3+2). V tomto príklade by Marry, ako pra-pra-prarodič, dostala najnižšie percento provízie, pretože je najvyšším affiliate partnerom v affiliate strome. Ak affiliate strom nemá také množstvo partnerov, môže byť manuálne na vašej platforme zavedená možnosť nazvaná Zvyšková provízia, ktorá umožní spravovať, kam pôjde zvyšok vašej provízie v percentách.
Je tiež možné platiť všetkým vašim partnerom odlišne, bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú vo svojich partnerských stromoch.
Frequently Asked Questions
Čo je viacúrovňová provízia?
Metóda viacúrovňovej provízie je spôsob platenia, ktorý umožňuje nastaviť výplaty provízií pre rôzne affiliate vetvy nezávisle od seba. Partneri týmto získavajú finančné odmeny nielen za svoje predaje, ale aj za transakcie vykonané ich podriadenými partnermi.
Prečo používať viacúrovňovú štruktúru provízií?
Použitie komisnej štruktúry s viacerými úrovňami môže pomôcť marketingovým odborníkom nájsť kvalitných affiliate partnerov na propagáciu. Viacúrovňové komisie motivujú partnerov hľadať podpartnerov, zvyšovať dosah a generovať pasívny príjem. Táto komisná štruktúra môže pomôcť rozširovať affiliate program, zvyšovať predaje a zvyšovať viditeľnosť značky.