
4 stratégie affiliate marketingu na zvýšenie zárobkov
Objavte štyri základné stratégie affiliate marketingu na zvýšenie zárobkov! Naučte sa optimalizovať rýchlosť webu, využívať pravidlo 80/20, orientovať sa v regu...
Objavte 10 silných psychologických princípov, ktoré posilnia vašu affiliate marketingovú stratégiu, zvýšia angažovanosť a prinesú viac konverzií.
Používanie affiliate marketingu ako spôsobu zarábania online je bezpochyby solídna stratégia. Konkurencia je však tvrdá. Používaním najlepších stratégií a usilovnou prácou na každom predaji môžete zabezpečiť rast svojho podnikania.
Môže to byť náročná úloha.
Zvýšiť výsledky a príjmy z affiliate marketingu je však možné aplikovaním… psychologických princípov!
V tomto blogu sa na tieto princípy pozrieme, aby sme lepšie pochopili, ako súvisia s affiliate marketingom .
Pripútajte sa: začíname práve teraz.
Vďaka princípu nedostatku považujeme vzácne veci za hodnotnejšie ako tie, ktoré sú bežné. Napríklad, ľudia sú náchylnejší kúpiť si produkt, ak je jeho dostupnosť obmedzená alebo čoskoro vypredaná.
Online predajcovia toto vedia už roky, preto často uvádzajú „zostávajú posledné tri kusy“ alebo zobrazujú obrázok niekoho, kto si práve prezerá posledný kus. Tým, že sa ich produkty javia ako vzácne, firmy môžu zvýšiť konverzie .
Ako affiliate partner môžete túto psychologickú stratégiu využiť tiež!
Namiesto zdôrazňovania, aké jednoduché a efektívne je získať určitý produkt, ukončite svoju ponuku tým, že poviete, že zostáva už len pár miest/skladových kusov, kým sa všetko vypredá.
Presne to urobil Google v jednej zo svojich emailových marketingových kampaní . Zdôraznili, že ich ponuky boli naozaj výnimočné, no zároveň obmedzené.
Ak pre nás niekto niečo urobí, cítime povinnosť mu to vrátiť.
Tomu sa hovorí princíp reciprocity.
Preto ľudia tak často hovoria „ďakujem“, keď dostanú darček alebo pomoc od iného človeka. Práve tento psychologický zákon ich núti oplatiť to. Môžete to využiť aj v affiliate marketingu . Začnite tým, že svojmu publiku dáte nejaké bezplatné informácie a na záver im ponúknite vylepšenie.
Napríklad, ak váš blog obsahuje 20 tipov na zvýšenie konverzií predaja, ale len jeden bude dostupný po tom, čo si ho ostatní prečítajú, uistite sa, že tlačidlo na kúpu je pri tých posledných bodoch, nie skôr, ako sú všetky zdieľané. Vďaka pravidlu reciprocity sú čitatelia, ktorí vidia ďalšie benefity, ktoré môžu získať interakciou s vami alebo vaším obsahom, viac motivovaní kúpiť produkty, ktoré odporúčate alebo propagujete.
Psychológia farieb je medzi online predajcami populárna už dlhšiu dobu. Práve tak zistia, akú farbu použiť na svojich stránkach alebo produktoch, aby boli zákazníci náchylnejší na kúpu.
Ak by ste chceli tieto pravidlá aplikovať na affiliate marketing, tu je niekoľko tipov!
Pri propagácii jedla sú teplé farby ako oranžová a červená rozumnou voľbou, pretože vyvolávajú u diváka pocit hladu. Reklamy s takýmito odtieňmi môžu ľudí donútiť cítiť hlad, čo ich ešte viac povzbudí ku kúpe ponúkaného produktu.
Naopak, studené farby ako modrá navodzujú pocit pokoja a uvoľnenia.
Príroda – ekologické produkty, vzduch a životné prostredie sú intuitívne spájané so zelenou. Je zaujímavé, že zelená je zároveň symbolom kreativity a tú aj stimuluje. Ak vaša ponuka súvisí s prírodou, zelená je výbornou voľbou.
Princíp autority hovorí, že máme tendenciu nasledovať tých, ktorí sú z našej skupiny alebo okolia. Vďaka tomu je marketing jednoduchší – stačí spomenúť niekoho, kto niečo používa, a opýtať sa, či nechcú to isté!
Aj affiliate marketing z toho môže ťažiť. Mnoho reklám tvrdí, že známe osobnosti používajú určitú značku kozmetiky, hoci väčšina zákazníkov ich osobne nepozná.
Aj keď väčšina existujúcich a potenciálnych zákazníkov o tom nevie, informácia, že iné známe osoby už tieto produkty zakúpili ešte predtým, ako boli propagované na sociálnych sieťach alebo spomínané na tlačových konferenciách, podvedome ovplyvňuje ich rozhodovanie pri nákupe.
A to jednoducho spôsobuje, že ľudia chcú presne to isté.
Averzia k strate nastáva vtedy, keď človek nechce vyzerať horšie ako ostatní, a preto radšej zostane pri tom, čo už má, než by riskoval, že o to príde.
To môže ovplyvniť naše rozhodovanie rôznymi spôsobmi a preto by na to affiliate marketéri mali myslieť pri tvorbe kampaní.
Môžete napríklad ponúknuť niečo zadarmo (napríklad ebook) a potom ponúknuť ďalší bonus alebo ponuku, ak niekto nakúpi cez affiliate odkaz krátko po stiahnutí týchto položiek. To v nich vyvolá pocit, že by mohli prísť o niečo ešte hodnotnejšie, čo ich povzbudí konať okamžite, namiesto čakania či odkladania nákupu.
Podľa princípu potvrdzovacieho skreslenia sa zameriavame na informácie, ktoré potvrdzujú naše existujúce presvedčenia, a ignorujeme protichodné dôkazy. To uľahčuje marketing, pretože marketéri vedia, že ich publikum bude čítať iba obsah podporujúci tvrdenia v ich texte alebo popisoch.
Zákazníci často nie sú ochotní cítiť sa, akoby konali zle, keď im niekto povie nech nejedia nezdravé jedlo, no aj tak to robia, kým sa niečo nezmení.
Ak túto tendenciu prelomíte, čitatelia vám môžu uveriť aj vtedy, keď vaše tvrdenie nie je úplne v súlade s inými zdrojmi.
A áno – vaša affiliate ponuka by sa mala objaviť práve v sekcii „Dôkazy, ktorým veríme“.
Technika foot-in-the-door spočíva v tom, že ľudí najskôr požiadate o maličkosť, aby neskôr súhlasili s niečím väčším!
Predstavme si, že chcete, aby niekto kúpil nástroj na správu času, no zvyčajne o také veci nemá záujem či ich ešte nepotrebuje (aj keď by sa mu hodili).
Namiesto otázky „Chcete si kúpiť tento skvelý tracker?“ sa opýtajte „Chcete ušetriť až hodinu denne?“. Pri diskusii o produkte tak dávate potenciálnemu zákazníkovi možnosť reagovať na pôvodnú otázku.
Keď od nich získate túto informáciu, môžete následne predložiť svoju hlavnú ponuku bez toho, aby ste pôsobili dotieravo či nepríjemne.
FOMO, teda Fear of Missing Out (strach zo zmeškania), zažívame vtedy, keď sa práve deje niečo dôležité a my sa o tom dozvieme až neskôr.
V affiliate marketingu je to však obrovská výhoda.
Predstavte si, že ponúkate ebook zdarma ako bonusový darček, ale iba ak si ho stiahnu do polnoci toho dňa.
V inom prípade by pravdepodobne počkali, zabudli by, alebo by si ponuku odložili na neskôr. Pridaním „obmedzeného“ a časového rámca, dokedy ponuka končí, ich však povzbudíte konať. A konať HNEĎ.
Vaša affiliate marketingová kampaň tak osloví tých s FOMO, čo zvyšuje šancu na ich zapojenie. Nebojte sa vyskúšať takúto kampaň – možno vás výsledky prekvapia!
Paradox voľby nastáva vtedy, keď má človek na výber toľko možností, že nakoniec neurobí žiadne rozhodnutie.
Tento psychologický princíp môže byť pre affiliate marketérov , náročný, ale jeho pochopenie vám môže ušetriť čas, peniaze a zdroje.
Ľudia sa môžu cítiť zahltení množstvom produktov ponúkaných cez affiliate odkazy , preto má zmysel tieto stránky prejsť a odstrániť všetko, čo nie je nevyhnutné. Ak spolupracujete s viacerými značkami a segmentmi, je lepšie vytvoriť samostatné landing stránky pre každý vertikál, než všetko zmiešať na jednu.
Zjednodušením výberu zákazníka a skrátením času na rozmyslenie pred nákupom zvýšite konverzie!
Existujú rôzne marketingové odvetvia, kde sa sociálny dôkaz využíva – a affiliate marketing je jedným z nich.
Sociálny dôkaz znamená, že názory iných ľudí ovplyvňujú naše rozhodnutia, najmä ak ich je veľa.
Predstavte si, že si zákazník chce kúpiť nový notebook, lebo ten starý už nefunguje dobre. Ak si všimne, že všetci v obchode kupujú ten istý model, bude mať väčšiu tendenciu rozhodnúť sa rovnako.
Firmy a affiliate partnery preto zbierajú a zobrazujú pozitívne recenzie zákazníkov a referencie – práve preto, aby budovali dôveru a podporili predaj. Nezabudnite preto pri tvorbe svojej affiliate ponuky zaradiť hodnotenia a recenzie!
Musíte použiť všetky tieto psychologické tipy a triky? Vôbec nie. Mali by ste to skúsiť? Bez pochýb.
Svoju affiliate marketingovú stratégiu dokážete vylepšiť už za krátky čas, ak budete nasledovať niektoré psychologické princípy. Prečo to nevyskúšať a nepresvedčiť sa, či zarezonujú s vaším produktom a publikom?
Affiliate marketing tvorí viac ako 60 percent celosvetového predaja. Väčšina spoločností tvrdí, že väčšina ich affiliate partnerov sú influenceri na sociálnych sieťach.
Teplé farby ako oranžová a červená sú rozumnou voľbou, pretože u diváka vyvolávajú pocit hladu.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Aplikujte overené psychologické princípy na svoje affiliate kampane a sledujte, ako rastú vaše konverzie. Naučte sa viac stratégií, tipov a odborných rád.
Objavte štyri základné stratégie affiliate marketingu na zvýšenie zárobkov! Naučte sa optimalizovať rýchlosť webu, využívať pravidlo 80/20, orientovať sa v regu...
Viete, ako veľmi závisíte od svojich affiliate partnerov. Pozrite si tieto tipy, ako čo najviac vyťažiť zo svojho affiliate trhu a udržať svojich partnerov moti...
Máte problém nájsť partnerov, ktorí by propagovali váš biznis? Hľadáte praktické spôsoby, ako na to? Pozrite si náš komplexný sprievodca a dozviete sa viac....