
4 stratégie affiliate marketingu na zvýšenie zárobkov
Objavte štyri základné stratégie affiliate marketingu na zvýšenie zárobkov! Naučte sa optimalizovať rýchlosť webu, využívať pravidlo 80/20, orientovať sa v regu...
Preskúmajte 14 overených tipov a stratégií affiliate marketingu na zvýšenie príjmov, zlepšenie kvality obsahu a maximalizáciu konverzií v konkurenčnom prostredí.
Affiliate marketing je jedným z najlepších a najpohodlnejších spôsobov, ako využiť popularitu vášho blogu alebo webovej stránky. Práve preto affiliate marketing každoročne rastie a priťahuje vydavateľov aj obchodníkov z celého sveta.
Podľa správ sa ročné výdavky na affiliate marketing do roku 2020 odhadovali na 6,8 miliardy dolárov. Ak by ste si uchmatli len malý podiel trhu, zarobili by ste si viac než dosť na slušný príjem.
No to je ľahšie povedať, ako spraviť. Affiliate prostredie je mimoriadne konkurenčné, takže musíte mať vynikajúci plán, aby ste prekonali svojich priamych súperov. Našou úlohou je v tomto procese vám pomôcť, preto čítajte ďalej a zoznámte sa so 14 praktickými tipmi a stratégiami affiliate marketingu.
Ak chcete zlepšiť aktivity v affiliate marketingu, musíte si celý plán zrevidovať a znovu si pripomenúť základy. V tejto kapitole vás rýchlo prevedieme najdôležitejšími bodmi.
Podľa definície je affiliate marketing reklamný model, pri ktorom spoločnosť vypláca kompenzáciu externým vydavateľom za generovanie návštevnosti alebo leadov na produkty a služby spoločnosti. Predaj cez affiliate marketing sa teda točí okolo troch účastníkov: obchodníci, ktorí predávajú konkrétny tovar, publisheri, ktorí tieto ponuky propagujú, a spotrebitelia, ktorí chcú produkty kúpiť.
Aby ste pochopili, aké dôležité je mať v tejto oblasti pevnú stratégiu, stačí sa pozrieť na tieto dve štatistiky:
Ak stále váhate nad praktickými výhodami tohto biznisu, poďme si prejsť hlavné benefity:
Vyberajte z množstva produktov: Takmer každá značka dnes využíva affiliate kampane, čo vám dáva široký výber produktov na propagáciu.
Mohli by sme spomenúť desiatky viac či menej užitočných affiliate marketingových trikov, no je lepšie zamerať sa na taktiky, ktoré reálne prinášajú konverzie a dlhodobo zvyšujú príjmy. Preto sme vybrali 14 overených metód – poďme si ich predstaviť.
Publisheri, ktorí chcú zlepšiť svoj biznis, by sa mali na chvíľu zastaviť a prehodnotiť celý trh. Najprv sa pokúste identifikovať trendy programy a produkty s najväčším konverzným potenciálom.
Následne by ste mali analyzovať najväčších konkurentov, aby ste zistili, čo robia tak dobre. Je to kvalita obsahu? Alebo rozumnejší výber produktov?
Nech je dôvod akýkoľvek, vašou úlohou je zistiť to a pokúsiť sa podobné riešenie zakomponovať do vašej stratégie. Neodporúčame len kopírovať nápady, ale určite sa nebojte inšpirovať osvedčenými affiliate metódami.
Videli sme stovky publisherov, ktorí začali silno, ale nedokázali si udržať konzistenciu. Hlavný dôvod ich zlyhania je jednoduchý – snažili sa zarobiť viac tým, že sa pustili mimo svoju hlavnú nišu.
Túto chybu nikdy nerobte, pretože rýchlo podkopete svoju profesionálnu autoritu. Aj keď krátkodobo môžete zvýšiť zisk , dlhodobo to bude mať katastrofálne následky. Buďte preto trpezliví a robte to, čo vaše hlavné publikum očakáva.
Tento tip úzko súvisí s predchádzajúcim. Nechcete totiž naraz propagovať príliš veľa produktov, alebo reklamu na tovary a služby, ktoré s vašou odbornosťou nijako nesúvisia.
Zlaté pravidlo affiliate marketingu je venovať každému klientovi maximálnu pozornosť a snažiť sa reálne zvýšiť predaje. Ak sa rozptýlite na príliš veľa kampaní, nikdy nedosiahnete želané výsledky.
Ďalším cenným odporúčaním je vyhýbať sa veľkým značkám a skúsiť nájsť menej známych, ale dôveryhodných partnerov. Prečo? Odpoveď je jednoduchá – konkurencia je omnoho silnejšia, ak sa snažíte predávať najpopulárnejšie produkty.
To je samozrejmosť, ale len ťažko sa stanete úspešným affiliate marketérom , ak nepublikujete pravidelne kvalitný obsah. Platí to aj pre neaffiliate články, no tu chceme zdôrazniť význam affiliate obsahu .
Jake Gardner, tvorca obsahu v Edugeeksclub, tvrdí, že čestnosť je pravidlo číslo jeden: „Nemôžete a ani nechcete klamať svoje publikum, pretože to časom určite spozná. Buďte úplne úprimní, vyskúšajte produkt a otvorene popíšte všetky jeho výhody aj nevýhody.“
Už sme to spomenuli, ale význam kvality obsahu pre vaše affiliate úspechy nemožno podceniť. Preto sa vyhýbajte chamtivosti a vtieravosti. Nezverejňujte priveľa affiliate článkov na úkor základných typov obsahu na vašom webe, blogu či sociálnych sieťach.
Najlepšie je dlhodobo držať pomer 80/20. Čo to znamená? 80 % obsahu by mali tvoriť bežné, zábavné alebo informatívne príspevky a len asi 20 % propagačný obsah.
Skúsení marketéri vedia, že nemusia robiť všetko ručne. Spoliehajú sa na nástroje na tvorbu obsahu, ktoré im pomáhajú maximalizovať účinnosť affiliate článkov. Online určite nájdete platformy podľa svojich potrieb, no odporúčame aspoň tieto zaujímavé riešenia:
Webový obsah je ťažké objaviť, ak ho správne neoptimalizujete. Používatelia totiž málokedy hľadajú ďalej ako na prvej stránke výsledkov, preto musíte využiť moderné SEO taktiky.
Kľúčové slová sú základom SEO, preto dôrazne odporúčame využívať Google Keyword Planner na identifikáciu dôležitých pojmov a hľadaných fráz. Píšte aj o témach, ktoré sú aktuálne populárne – s tým vám pomôže Google Trends .
Ľudia radi čítajú články, ale ešte radšej sledujú videá. Tento formát ovláda internet a affiliate marketing nie je výnimkou. Máte tak príležitosť získať nových zákazníkov prostredníctvom troch typov videí:
E-mailové newslettery sú ďalším spôsobom, ako osloviť cieľových zákazníkov a povzbudiť ich k nákupu affiliate produktov . Potrebujete však správu personalizovať, aby ste naplnili očakávania každého príjemcu individuálne.
Začnite tým, že ich oslovíte menom – je to výborný spôsob, ako prelomiť ľady. Ďalej použite údaje o existujúcich zákazníkoch na prispôsobenie obsahu e-mailu. Je to kľúčové, pretože potrebujete vytvoriť relevantné prepojenie medzi záujmami používateľov a affiliate ponukami. Takáto taktika udrží publikum zapojené a ochotné riadiť sa vašimi odporúčaniami.
Kto povedal, že sa musíte obmedziť iba na vlastné distribučné kanály? Môžete výrazne rozšíriť svoj dosah písaním hosťovských článkov pre iné weby. Je to silný marketingový nástroj, pretože vás predstaví značke novému publiku, a to nie je jediný benefit. Naopak, guest blogging vám tiež umožní posilniť digitálnu reputáciu a získavať konverzie mimo vašej štandardnej základne fanúšikov.
Aj keď cieľom by mal byť organický rast, občas je potrebné využiť reklamu na sociálnych sieťach na podporu vašich affiliate kampaní. Je to cenná technika, pretože umožňuje cieliť na veľmi špecifické skupiny používateľov.
Napríklad Facebook Ads vám dáva možnosť cieliť na tri typy publika:
S nástrojmi na reklamu na sociálnych sieťach môžete spúšťať ultra-presné affiliate marketingové kampane a dramaticky zvýšiť mieru konverzie.
V mori viac či menej podobných affiliate programov môžete spraviť niečo navyše, aby ste prekonali konkurenciu. Napríklad môžete ponúknuť nejaký bonus, ktorý vás nič nestojí, ale v očiach bežného používateľa pôsobí exkluzívne či prémiovo. Možností je veľa – napríklad prémiové členstvá, bezplatné webináre a podobne.
Affiliate programy sú ďalším spôsobom, ako dlhodobo zvýšiť predaje a príjmy. Takéto platformy vám dávajú široké možnosti a nástroje na úspešné vedenie kampaní – vašou jedinou úlohou je nájsť spoľahlivé affiliate tržište .
Keďže affiliate odvetvie kvitne, nájdete desiatky renomovaných sietí s lákavými obchodnými podmienkami. Medzi najpopulárnejšie patria Affiliate Window, ShareASale, Amazon Affiliates, Mobidea, CrakRevenue, AdWork Media, CJ Affiliate, Flex Offers, Rakuten a mnohé ďalšie.
Posledným tipom v našom zozname je merať výsledky vašich affiliate kampaní a získavať spätnú väzbu, ktorá vám pomôže zlepšiť ďalšie aktivity. Je to kľúčový proces, pretože musíte pochopiť, ako si váš obsah vedie, a priebežne odstraňovať slabé miesta.
Pri sledovaní výkonu by ste mali identifikovať najlepšie produkty, typy obsahu, komunikačné kanály, časovanie a ďalšie prvky. Všetky tieto poznatky vám pomôžu posilniť affiliate marketingovú stratégiu, zamerať sa na najziskovejšie produkty a maximalizovať zisky z kampaní.
Affiliate marketing je skvelá príležitosť, ako využiť popularitu vášho webu a premeniť ju na hodnotný zdroj pasívneho príjmu. Potrebujete však dobrú stratégiu, aby ste získali svoje miesto na affiliate slnku a neustále zvyšovali konverzie každý deň.
V tomto článku sme prebrali 14 praktických tipov a stratégií affiliate marketingu, ktoré by ste mali v roku 2019 využiť. Tieto taktiky zlepšia vaše aktivity a zvýšia ich efektivitu, no ak poznáte ďalšie zaujímavé riešenia, neváhajte zanechať komentár – radi ich uvidíme!
Affiliate marketing je reklamný model, kde spoločnosť odmeňuje externých vydavateľov za generovanie návštevnosti alebo leadov na svoje produkty a služby. Zahŕňa obchodníkov, publisherov a spotrebiteľov.
Zamerajte sa na analýzu trhu, držte sa svojej nika, starostlivo vyberajte produkty, udržiavajte vysokú kvalitu obsahu, optimalizujte obsah, využívajte video a e-mail a pravidelne merajte svoje výsledky.
Kvalitný a čestný obsah buduje dôveru s vaším publikom, zvyšuje autoritu a podporuje konverzie, vďaka čomu je kľúčový pre úspech v affiliate marketingu.
Odporúča sa pomer 80/20: 80 % bežného, informačného alebo zábavného obsahu a 20 % propagačného affiliate obsahu, aby ste udržali zapojenie publika.
Užitočné nástroje zahŕňajú Evernote na poznámky, Xpert essay writers na obsah, CoSchedule Headline Analyzer na nadpisy a Canva na tvorbu vizuálov.
Sharon je špecialistka na marketing a blogerka z Manchesteru vo Veľkej Británii. Keď má chvíľku, rada sa s vami podelí o svoje myšlienky o marketingu, písaní a blogovaní. V súčasnosti pracuje ako marketérka v spoločnosti UK Assignment Holic a poskytuje služby v oblasti písania. Sharon môžete sledovať na Facebooku.
Implementujte tieto praktické tipy affiliate marketingu na zvýšenie konverzií a príjmov. Objavte ďalšie poznatky a nástroje s Post Affiliate Pro.
Objavte štyri základné stratégie affiliate marketingu na zvýšenie zárobkov! Naučte sa optimalizovať rýchlosť webu, využívať pravidlo 80/20, orientovať sa v regu...
Affiliate marketing je jedným z najpopulárnejších spôsobov, ako si vybudovať slušný príjem online. Zistite, ako rýchlo ovládnuť affiliate niku a zvýšiť svoje pr...
Zistite, aké marketingové stratégie vám pomôžu získať viac partnerov a raketovo naštartovať vaše affiliate podnikanie v siedmich konkrétnych krokoch....