
Ako spravovať a zapájať affiliate partnerov
Spravovanie affiliate partnerov môže byť náročné, najmä ak ste startup. Zistite, aké taktiky môžete použiť na začatie vašej affiliate marketingovej kampane....
Objavte päť overených metód, ako vytvoriť úspešný onboarding proces pre affiliate partnerov, zvýšiť ich zapojenie a dosiahnuť úspech affiliate programu.
Mať onboarding proces pre affiliate partnerov je prvým krokom k vytvoreniu pozitívneho vzťahu medzi vami a vašimi partnermi. Čo by ste mali o onboardingu vedieť? Čítajte ďalej!
Začali ste svoj affiliate program a získali ľudí, ktorí budú vašimi novými partnermi. Čo nasleduje? Onboarding. Onboarding umožňuje novým zamestnancom oboznámiť sa so spoločnosťou a jej cieľmi, pričom získajú všetky informácie potrebné na to, aby mohli začať pracovať a budovať pozitívny vzťah so zamestnávateľom.
Týmto sa z nových zamestnancov zníži stres a umožní im to byť produktívnejšími, keďže budú vedieť, ako zapadajú do firmy a čo sa od nich očakáva. Onboarding je tiež mimoriadne dôležitý pre celkový úspech vášho affiliate programu.
Affiliate onboarding je proces, počas ktorého oboznámite svojich nových partnerov s vaším affiliate programom , cieľmi a očakávaniami tak, aby boli pripravení začať propagovať vaše produkty. Typický onboarding program zahŕňa:
Onboarding affiliate partnerov sa neukončí za deň či dva – medzi HR profesionálmi prevláda názor, že by mal onboarding trvať aspoň tri mesiace. Počas tohto obdobia by ste sa mali nových zamestnancov často pýtať, poskytovať im spätnú väzbu a zisťovať, či majú nejaké otázky alebo obavy.
Podľa SilkRoad Technology až 53 % HR profesionálov tvrdí, že onboarding proces zvyšuje angažovanosť zamestnancov.
Naopak, zamestnanci, ktorí zažili zlý alebo žiadny onboarding, sú často neangažovaní a dvakrát častejšie odchádzajú zo spoločnosti. Ako teda zabezpečiť, aby sa to nestalo s vašimi novými partnermi? Tu je päť stratégií na úspešný onboarding vašich affiliate partnerov.
Vaši noví affiliate partneri budú mať pravdepodobne veľa otázok ohľadom svojich povinností, firemných pravidiel a affiliate nástrojov , ktoré budú používať. Aby ste im pomohli začať a nemuseli opakovane vysvetľovať tie isté veci, je dobré pripraviť príručku pre partnerov so všetkými informáciami potrebnými počas onboardingu.
Táto príručka by mala obsahovať informácie o poslaní firmy, produktoch, ktoré budú propagovať, a odpovede na otázky typu „Aké sú pravidlá pre tvorbu obsahu?“, „Ako vytvoriť odkazy?“ alebo „Aké sú pravidlá pre získavanie provízií?“
V príručke môžete tiež poskytnúť krátky návod na používanie affiliate nástrojov a kontakty, na ktoré sa môžu obrátiť v prípade problémov. Príručka zvýši sebavedomie nových partnerov a zjednoduší priebeh onboardingu, no zároveň nebudú musieť kontaktovať vás s každou otázkou či problémom.
Pri príprave príručky dávajte pozor, aby ste nových partnerov nezahrnuli príliš veľkým množstvom informácií alebo technického žargónu, keďže nemusia rozumieť odbornej terminológii. Držte sa jednoduchého jazyka, aby všetci noví partneri pochopili pokyny a vedeli, čo sa od nich očakáva.
Aj keď sa nedajú úplne odstrániť nedorozumenia pri onboardingu vašich affiliate partnerov , jasné vysvetlenie všetkých kľúčových detailov a požiadaviek pomôže predísť väčšine problémov, ktoré by mohli znížiť ich produktivitu. Medzi základné body, ktoré by mali partneri vedieť na začiatku, patria:
Okrem toho, že tieto veci partnerom vysvetlíte pri prvom stretnutí, odporúčame pridať aj odpovede na tieto otázky do spomínanej príručky „Začíname“.
Hoci sú príručky veľmi užitočné, ani tie najlepšie nepokryjú všetky otázky alebo problémy, ktoré môžu partneri mať. Či už poveríte manažéra starostlivosťou o partnerov, alebo ich budete koordinovať sami, je dôležité, aby vedeli, na koho sa môžu obrátiť a cez aký kanál v prípade otázok či problémov. Poskytnutie špeciálnej e-mailovej adresy na zasielanie materiálov je jedna možnosť, ale tímový chat je oveľa pohodlnejší na bežnú komunikáciu a pomôže aj pri budovaní komunity medzi partnermi.
Oplatí sa tiež zvážiť pravidelné tímové porady a naplánovať osobné stretnutia cez videohovory, kde môžete riešiť potreby alebo problémy partnerov a poskytnúť im spätnú väzbu na ich výkony.
Aj keď vaši noví partneri môžu vedieť, ako vytvárať obsah pre svoje publikum, budú potrebovať materiály od vás na propagáciu vašich produktov alebo služieb. Pripravené firemné materiály dostupné pre partnerov už od začiatku pomáhajú dvoma spôsobmi. Po prvé, partneri môžu začať propagovať produkty okamžite. Po druhé, propagačný obsah s vaším logom, farbami, fontom alebo značkou bude ľahko rozpoznateľný a vybuduje konzistenciu medzi sledovateľmi partnerov.
Čo sa týka materiálov, ktoré môžete partnerom poskytnúť, máte mnoho možností – od bannerov a obrázkov, cez YouTube videá či príspevky na sociálne siete, až po špeciálne zľavy. Vďaka Post Affiliate Pro môžete zdieľať propagačné materiály s partnermi efektívnejšie, keďže ponúka množstvo hotového obsahu – od flash, obrázkových a HTML bannerov, cez zľavové kódy, až po personalizované weby pre každého partnera.
Vaši noví partneri môžu pochádzať z rôznych oblastí a mať odlišné úrovne skúseností – jeden môže byť bloger, ktorý už pracoval ako affiliate marketér , iný môže byť existujúci zákazník , ktorý o affiliate nevie takmer nič. Rovnaký, skriptovaný onboarding proces pre oboch nemusí priniesť najlepšie výsledky.
Začiatočník môže mať problémy pochopiť základy affiliate marketingu (napríklad ako začať propagovať produkt) a potrebuje viac školení v používaní rôznych nástrojov, zatiaľ čo bloger môže potrebovať len propagačné materiály a o ostatné sa vie postarať sám.
A zatiaľ čo bloger môže začať pracovať okamžite, ak na ramená neskúseného partnera naložíte príliš veľa povinností, môže to byť preňho ohromujúce a opustí program. Vytvorenie personalizovaného affiliate onboardingu, ktorý zohľadňuje zručnosti, schopnosti a potreby každého partnera, zvyšuje sebavedomie a angažovanosť nových ľudí a pomáha im zžiť sa s novými povinnosťami. Pri nastavovaní affiliate onboarding programu pre každého nového partnera si položte tieto otázky:
Ak sa nový partner cíti ako jedinec, a program je osobne prispôsobený jeho potrebám tým, že mu hneď poskytne všetky informácie a nástroje, pomôže mu to rýchlejšie sa stať produktívnym. Navyše sa zvýši jeho dôvera vo firmu a sebaistota v práci, čo môže prispieť aj k jeho spokojnosti.
Onboarding je často úplne prehliadaný alebo firmy len „škrabú po povrchu“, aby mohli nových zamestnancov rýchlejšie zaradiť do práce. Výsledky však bývajú horšie, než sa čakalo, pretože noví ľudia bez kvalitného onboardingu potrebujú viac času na dosiahnutie výsledkov.
Onboarding je kľúčom k úspechu v affiliate marketingu založenom na výkone. Ak sa noví partneri cítia vítaní, ocenení a dostanú všetky nástroje na pohodlný začiatok vlastným tempom, ich angažovanosť a spokojnosť sa v dlhodobom horizonte zvýši. Po úspešnom skončení onboardingu bude pre nich úspešný affiliate marketing už hračka.
Affiliate onboarding je proces oboznámenia nových affiliate partnerov s vaším programom, cieľmi, nástrojmi a očakávaniami, aby boli pripravení propagovať vaše produkty a dosiahnuť úspech.
Struktúrovaný onboarding proces zvyšuje produktivitu affiliate partnerov, podporuje ich zapojenie a pomáha znížiť fluktuáciu tým, že sa partneri cítia hodnotní a dobre pripravení.
Personalizujte proces posúdením zručností, skúseností a potrieb každého partnera, poskytnite individuálne školenia a zdroje, aby mohli uspieť vlastným tempom.
Poskytnite im príručku „Začíname“, marketingové materiály s vašou značkou, informácie o programe a prístup k komunikačným kanálom a potrebným nástrojom pre hladký štart.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Zistite, ako vám Post Affiliate Pro môže zjednodušiť onboarding proces a umožniť vašim affiliate partnerom dosiahnuť väčší úspech už od prvého dňa.
Spravovanie affiliate partnerov môže byť náročné, najmä ak ste startup. Zistite, aké taktiky môžete použiť na začatie vašej affiliate marketingovej kampane....
Ovládnite správu partnerského programu so strategickými poznatkami od Post Affiliate Pro. Naučte sa nábor, onboarding, analytiku, správu provízií, dodržiavanie ...
Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...