5 metód pre úspešné onboarding affiliate partnerov

5 metód pre úspešné onboarding affiliate partnerov

AffiliateMarketing Onboarding AffiliatePrograms HR

Mať onboarding proces pre affiliate partnerov je prvým krokom k vytvoreniu pozitívneho vzťahu medzi vami a vašimi partnermi. Čo by ste mali o onboardingu vedieť? Čítajte ďalej!

Začali ste svoj affiliate program a získali ľudí, ktorí budú vašimi novými partnermi. Čo nasleduje? Onboarding. Onboarding umožňuje novým zamestnancom oboznámiť sa so spoločnosťou a jej cieľmi, pričom získajú všetky informácie potrebné na to, aby mohli začať pracovať a budovať pozitívny vzťah so zamestnávateľom.

Týmto sa z nových zamestnancov zníži stres a umožní im to byť produktívnejšími, keďže budú vedieť, ako zapadajú do firmy a čo sa od nich očakáva. Onboarding je tiež mimoriadne dôležitý pre celkový úspech vášho affiliate programu.

Čo je affiliate onboarding?

Affiliate onboarding je proces, počas ktorého oboznámite svojich nových partnerov s vaším affiliate programom , cieľmi a očakávaniami tak, aby boli pripravení začať propagovať vaše produkty. Typický onboarding program zahŕňa:

  • Úvod do vašich produktov
  • Poskytnutie prístupu k nástrojom, ktoré partner potrebuje, a zaškolenie, ako ich používať
  • Vysvetlenie pravidiel a postupov vašej spoločnosti
  • Predstavenie novým kolegom
  • Priradenie mentora alebo manažéra, na ktorého sa môžu obrátiť s problémami alebo otázkami

Onboarding affiliate partnerov sa neukončí za deň či dva – medzi HR profesionálmi prevláda názor, že by mal onboarding trvať aspoň tri mesiace. Počas tohto obdobia by ste sa mali nových zamestnancov často pýtať, poskytovať im spätnú väzbu a zisťovať, či majú nejaké otázky alebo obavy.

Podľa SilkRoad Technology až 53 % HR profesionálov tvrdí, že onboarding proces zvyšuje angažovanosť zamestnancov.

Naopak, zamestnanci, ktorí zažili zlý alebo žiadny onboarding, sú často neangažovaní a dvakrát častejšie odchádzajú zo spoločnosti. Ako teda zabezpečiť, aby sa to nestalo s vašimi novými partnermi? Tu je päť stratégií na úspešný onboarding vašich affiliate partnerov.

Päť overených stratégií pre affiliate onboarding

1. Pripravte si pre nových partnerov príručku „Začíname“

Vaši noví affiliate partneri budú mať pravdepodobne veľa otázok ohľadom svojich povinností, firemných pravidiel a affiliate nástrojov , ktoré budú používať. Aby ste im pomohli začať a nemuseli opakovane vysvetľovať tie isté veci, je dobré pripraviť príručku pre partnerov so všetkými informáciami potrebnými počas onboardingu.

Táto príručka by mala obsahovať informácie o poslaní firmy, produktoch, ktoré budú propagovať, a odpovede na otázky typu „Aké sú pravidlá pre tvorbu obsahu?“, „Ako vytvoriť odkazy?“ alebo „Aké sú pravidlá pre získavanie provízií?“

Post Affiliate Pro Getting started guide

V príručke môžete tiež poskytnúť krátky návod na používanie affiliate nástrojov a kontakty, na ktoré sa môžu obrátiť v prípade problémov. Príručka zvýši sebavedomie nových partnerov a zjednoduší priebeh onboardingu, no zároveň nebudú musieť kontaktovať vás s každou otázkou či problémom.

Pri príprave príručky dávajte pozor, aby ste nových partnerov nezahrnuli príliš veľkým množstvom informácií alebo technického žargónu, keďže nemusia rozumieť odbornej terminológii. Držte sa jednoduchého jazyka, aby všetci noví partneri pochopili pokyny a vedeli, čo sa od nich očakáva.

2. Jasne vysvetlite všetky detaily programu

Aj keď sa nedajú úplne odstrániť nedorozumenia pri onboardingu vašich affiliate partnerov , jasné vysvetlenie všetkých kľúčových detailov a požiadaviek pomôže predísť väčšine problémov, ktoré by mohli znížiť ich produktivitu. Medzi základné body, ktoré by mali partneri vedieť na začiatku, patria:

  • Výška provízií a termíny ich výplaty
  • Podmienky programu a firemná politika
  • Hlavné povinnosti a úlohy affiliate partnera
  • Termíny a spôsoby výplaty
  • Pracovné benefity, bonusy a spôsob ich získania
  • Kontaktná osoba pre otázky a problémy

Okrem toho, že tieto veci partnerom vysvetlíte pri prvom stretnutí, odporúčame pridať aj odpovede na tieto otázky do spomínanej príručky „Začíname“.

3. Nastavte kanály na pravidelnú komunikáciu

Hoci sú príručky veľmi užitočné, ani tie najlepšie nepokryjú všetky otázky alebo problémy, ktoré môžu partneri mať. Či už poveríte manažéra starostlivosťou o partnerov, alebo ich budete koordinovať sami, je dôležité, aby vedeli, na koho sa môžu obrátiť a cez aký kanál v prípade otázok či problémov. Poskytnutie špeciálnej e-mailovej adresy na zasielanie materiálov je jedna možnosť, ale tímový chat je oveľa pohodlnejší na bežnú komunikáciu a pomôže aj pri budovaní komunity medzi partnermi.

Oplatí sa tiež zvážiť pravidelné tímové porady a naplánovať osobné stretnutia cez videohovory, kde môžete riešiť potreby alebo problémy partnerov a poskytnúť im spätnú väzbu na ich výkony.

4. Poskytnite partnerom rôzne marketingové materiály

Aj keď vaši noví partneri môžu vedieť, ako vytvárať obsah pre svoje publikum, budú potrebovať materiály od vás na propagáciu vašich produktov alebo služieb. Pripravené firemné materiály dostupné pre partnerov už od začiatku pomáhajú dvoma spôsobmi. Po prvé, partneri môžu začať propagovať produkty okamžite. Po druhé, propagačný obsah s vaším logom, farbami, fontom alebo značkou bude ľahko rozpoznateľný a vybuduje konzistenciu medzi sledovateľmi partnerov.

Which social media platform does you company use

Čo sa týka materiálov, ktoré môžete partnerom poskytnúť, máte mnoho možností – od bannerov a obrázkov, cez YouTube videá či príspevky na sociálne siete, až po špeciálne zľavy. Vďaka Post Affiliate Pro môžete zdieľať propagačné materiály s partnermi efektívnejšie, keďže ponúka množstvo hotového obsahu – od flash, obrázkových a HTML bannerov, cez zľavové kódy, až po personalizované weby pre každého partnera.

5. Personalizujte onboarding proces affiliate partnerov

Vaši noví partneri môžu pochádzať z rôznych oblastí a mať odlišné úrovne skúseností – jeden môže byť bloger, ktorý už pracoval ako affiliate marketér , iný môže byť existujúci zákazník , ktorý o affiliate nevie takmer nič. Rovnaký, skriptovaný onboarding proces pre oboch nemusí priniesť najlepšie výsledky.

Začiatočník môže mať problémy pochopiť základy affiliate marketingu (napríklad ako začať propagovať produkt) a potrebuje viac školení v používaní rôznych nástrojov, zatiaľ čo bloger môže potrebovať len propagačné materiály a o ostatné sa vie postarať sám.

A zatiaľ čo bloger môže začať pracovať okamžite, ak na ramená neskúseného partnera naložíte príliš veľa povinností, môže to byť preňho ohromujúce a opustí program. Vytvorenie personalizovaného affiliate onboardingu, ktorý zohľadňuje zručnosti, schopnosti a potreby každého partnera, zvyšuje sebavedomie a angažovanosť nových ľudí a pomáha im zžiť sa s novými povinnosťami. Pri nastavovaní affiliate onboarding programu pre každého nového partnera si položte tieto otázky:

  • Aké sú hlavné zručnosti partnera?
  • Aké sú jeho silné a slabé stránky?
  • Aké je jeho pracovné tempo?
  • Čo by mu pomohlo zvyknúť si na nové povinnosti?
  • Aký typ školenia preferuje?
  • Ako často potrebuje kontrolu alebo individuálne stretnutie?
  • Aké nástroje/informácie v súčasnosti najviac potrebuje?
  • Aké stimuly naňho najlepšie fungujú?

Ak sa nový partner cíti ako jedinec, a program je osobne prispôsobený jeho potrebám tým, že mu hneď poskytne všetky informácie a nástroje, pomôže mu to rýchlejšie sa stať produktívnym. Navyše sa zvýši jeho dôvera vo firmu a sebaistota v práci, čo môže prispieť aj k jeho spokojnosti.

Na záver

Onboarding je často úplne prehliadaný alebo firmy len „škrabú po povrchu“, aby mohli nových zamestnancov rýchlejšie zaradiť do práce. Výsledky však bývajú horšie, než sa čakalo, pretože noví ľudia bez kvalitného onboardingu potrebujú viac času na dosiahnutie výsledkov.

Onboarding je kľúčom k úspechu v affiliate marketingu založenom na výkone. Ak sa noví partneri cítia vítaní, ocenení a dostanú všetky nástroje na pohodlný začiatok vlastným tempom, ich angažovanosť a spokojnosť sa v dlhodobom horizonte zvýši. Po úspešnom skončení onboardingu bude pre nich úspešný affiliate marketing už hračka.

Najčastejšie kladené otázky

Čo je affiliate onboarding?

Affiliate onboarding je proces oboznámenia nových affiliate partnerov s vaším programom, cieľmi, nástrojmi a očakávaniami, aby boli pripravení propagovať vaše produkty a dosiahnuť úspech.

Prečo je dobrý onboarding proces pre affiliate partnerov dôležitý?

Struktúrovaný onboarding proces zvyšuje produktivitu affiliate partnerov, podporuje ich zapojenie a pomáha znížiť fluktuáciu tým, že sa partneri cítia hodnotní a dobre pripravení.

Ako môžete personalizovať affiliate onboarding?

Personalizujte proces posúdením zručností, skúseností a potrieb každého partnera, poskytnite individuálne školenia a zdroje, aby mohli uspieť vlastným tempom.

Aké materiály by ste mali poskytnúť novým affiliate partnerom?

Poskytnite im príručku „Začíname“, marketingové materiály s vašou značkou, informácie o programe a prístup k komunikačným kanálom a potrebným nástrojom pre hladký štart.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Zlepšite svoj onboarding affiliate partnerov

Zistite, ako vám Post Affiliate Pro môže zjednodušiť onboarding proces a umožniť vašim affiliate partnerom dosiahnuť väčší úspech už od prvého dňa.

Zistiť viac

Ako spravovať a zapájať affiliate partnerov
Ako spravovať a zapájať affiliate partnerov

Ako spravovať a zapájať affiliate partnerov

Spravovanie affiliate partnerov môže byť náročné, najmä ak ste startup. Zistite, aké taktiky môžete použiť na začatie vašej affiliate marketingovej kampane....

8 min čítania
AffiliateMarketing PartnerManagement +3
Rýchly sprievodca riadením partnerského programu
Rýchly sprievodca riadením partnerského programu

Rýchly sprievodca riadením partnerského programu

Ovládnite správu partnerského programu so strategickými poznatkami od Post Affiliate Pro. Naučte sa nábor, onboarding, analytiku, správu provízií, dodržiavanie ...

4 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateManagement +3
11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov
11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov

11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov

Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...

7 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateEngagement +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface