7 najlepších postupov pre landing page na zvýšenie affiliate predaja

7 najlepších postupov pre landing page na zvýšenie affiliate predaja

AffiliateMarketing LandingPages ConversionOptimization DigitalMarketing

Plánujete sa pustiť do affiliate marketingu, ale neviete, kde začať? Žiadny strach! V tomto komplexnom sprievodcovi sa dozviete všetko o landing page a affiliate marketingu. Ste pripravení? Pokračujte v čítaní!

Čo je to Landing Page?

Landing page je samostatná webová stránka, ktorá je prispôsobená pre akúkoľvek reklamnú kampaň. Je to miesto, na ktoré potenciálny návštevník príde po kliknutí na odkaz na rôznych platformách, ako sú email, Twitter, Google, YouTube, Instagram, Facebook či Bing.

Na rozdiel od bežných webstránok je landing page vytvorená s jediným cieľom, ktorým je tzv. call to action (CTA) – výzva k akcii. Pri správnom použití je landing page jedným z najlepších spôsobov, ako zvýšiť konverzný pomer reklamných kampaní a znížiť náklady na získanie potenciálnych zákazníkov.

Ako uspieť v affiliate marketingu?

Vyskúšali ste už marketing na sociálnych sieťach, optimalizáciu pre vyhľadávače, PPC, ABM marketing alebo referral programy? Čo ďalej? Je čas využiť affiliate marketing.

Webová návštevnosť môže byť kľúčom k úspechu podnikania. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je často prvou voľbou pre startupy aj etablované firmy na zvýšenie internetovej viditeľnosti a získanie nových zákazníkov.

Náklady na SEO však v roku 2020 naďalej rastú. Samozrejme, ceny týchto služieb sa líšia. Väčšina projektov stojí od 750 do 2 000 dolárov mesačne. Jednorazové projekty bývajú v rozpätí 5 000 až 30 000 dolárov. Hodinové sadzby SEO konzultantov sa pohybujú medzi 80 a 200 dolármi. Závisí to však od viacerých faktorov – niektoré firmy ponúkajú aj konkurencieschopné ceny.

Či už ste začínajúci podnikateľ alebo nemáte rozpočet na SEO špecialistu, affiliate marketing je cenovo výhodnejším spôsobom, ako zvýšiť svoju online prítomnosť a návštevnosť.

Pri správnom riadení podľa najvyšších štandardov dokáže affiliate marketing priniesť veľký objem návštevnosti. Len v roku 2017 používatelia klikli na affiliate odkazy viac ako 5 miliárdkrát. Podľa odborníkov affiliate siete sprostredkovali približne 170 miliónov transakcií.

Ďalšou výhodou affiliate marketingu je, že umožňuje firmám z akéhokoľvek odvetvia osloviť nových zákazníkov po celom svete.

Predstavte si, že máte vo svojom programe viac ako 30 partnerov, ktorí propagujú vaše produkty alebo služby. Kedykoľvek vaši partneri predstavia váš biznis svojmu publiku, získavate publicitu a zvyšujete povedomie o svojej značke. Postupne sa zlepšuje vaša webová návštevnosť, generujú sa leady a získavate potenciálnych klientov.

Affiliate marketing poskytuje aj tzv. sociálny dôkaz. Podľa výskumov sú online recenzie dôležitým faktorom pri rozhodovaní. Až 95 % dnešných nakupujúcich si pred kúpou číta recenzie. To znamená, že publikum dôveruje vydavateľom. Keď napíšu recenziu na váš produkt, posilňuje to dôveryhodnosť vašej značky.

Posting a picture preview to give positive feedback

Ďalšou výhodou affiliate marketingu je budovanie povedomia o značke. Keď partneri privádzajú návštevnosť na vaše webstránky, rozširuje sa váš dosah a celkové povedomie o značke. Vďaka tomu sa vaše podnikanie stáva ľahko rozpoznateľné aj v silnej konkurencii. Zároveň to časom buduje dôveru.

Affiliate marketing prináša aj ďalšie možnosti – ponúka vysokú návratnosť investícií, vytvára dlhodobé partnerstvá so spoľahlivými predajcami, podporuje SEO, umožňuje presné sledovanie dát a zaručuje jednoduchú integráciu s ďalšími populárnymi reklamnými stratégiami.

Najlepšie postupy

Je pravda, že landing page môžu zvýšiť affiliate predaj, priamo podporiť vaše obchodné ciele, zlepšiť konverzie, poskytnúť prehľad o zákazníkoch, posilniť platené kampane, rozšíriť emailový zoznam, zvýšiť vašu autoritu v odvetví a zlepšiť povedomie o značke .

No ľahšie sa to povie ako urobí. Možno zabudnete na jedinečný predajný argument, vytvoríte nejasné CTA, napíšete nekvalitný nadpis, použijete nezaujímavé obrázky alebo zvolíte nemobilný dizajn.

Nezúfajte! V tejto časti sme pre vás pripravili najlepšie postupy, ktoré vám pomôžu vyťažiť z affiliate marketingu maximum. Poďme na to!

Nepodceňujte silu slov

7 Landing Page Best Practices to Increase Affiliate Sales

Je sklamaním prísť na stránku, ktorá nedáva zmysel. Potenciálni zákazníci ju často opustia a hľadajú iné relevantné weby. Znamená to, že kvôli zle napísanému obsahu strácate zákazníkov v prospech konkurencie.

Ak plánujete využiť affiliate marketing , uistite sa, že obsah vašej landing page je vhodný na reklamu, pútavý a zameraný na konverzie. Mal by byť výstižný a stručný. Vyhnite sa príliš dlhým textom. Stránka, ktorá sa zameriava na potreby vašej cieľovej skupiny, úplne postačí.

Pri tvorbe obsahu sa snažte upútať pozornosť návštevníka. Preto je dôležité poznať a pochopiť svoje publikum. Aké sú ich potreby, problémy, očakávania a ciele? Urobte obsah relevantným a užitočným, aby ste získali leady a zvýšili konverziu.

Keď už ich zaujmete, nezabudnite ich záujem udržať. Toto môže byť náročné, najmä ak nemáte skúsenosti. Nezúfajte! Môžete si najať certifikovaných odborníkov, ktorí vám celý proces uľahčia. Potom ich nasmerujte na ďalšie kroky.

Zdôraznite, čo môžu návštevníci získať vašimi produktmi/službami

Je fajn vyzdvihnúť úspechy vašej firmy, ale prečo podľa vás prišli návštevníci na stránku?

Pravdepodobne ich nezaujíma vaša firma. Hľadajú niečo, čo im práve teraz vyrieši problém.

Dôležité je preto zdôrazniť, čo môžu návštevníci získať vašimi službami. Preto je potrebné poznať a pochopiť ich problémy už pri tvorbe reklamnej kampane.

Aké sú ich potreby? Ak presne poznáte svojho zákazníka, ľahko vytvoríte marketing, ktorý premení návštevníkov na verných klientov.

Namiesto predstavovania funkcií uveďte na stránke čo najviac benefitov. Ale nepreháňajte to. Informácie prezentujte zrozumiteľne. Na začiatku obsahu uveďte najväčšiu výhodu vašich služieb a na konci ich zhrňte.

Tvorba obsahu si vyžaduje veľa úsilia, preto je vhodné najať si skúseného profesionála. Kým on pripravuje stránku podľa vašich predstáv, vy sa môžete venovať iným dôležitým veciam. Ale zvládnete to aj sami, ak poznáte postup.

Buďte jednoduchí a konkrétni

7 Landing Page Best Practices to Increase Affiliate Sales

Je pravda, že pútavá a štýlová landing page pomáha prilákať návštevníkov a zvýšiť konverziu.

Niekedy však marketéri preháňajú a stránka stráca svoj zmysel. Výsledkom je, že návštevník je rozptýlený a riziko odchodu zo stránky je vyššie než kedykoľvek predtým.

Tajomstvo je v jednoduchosti – od dizajnu až po obsah. Hoci vizuál je dôležitý, návštevníci chcú hlavne užitočné informácie. To je rozhodujúce.

Jednoduchý, používateľsky prívetivý a prehľadný obsah je to, čo dnes zákazníci vyžadujú.

Dôležitá je aj konkrétnosť. Aký je cieľ vašej kampane? Čo má zákazník pochopiť z obsahu? Buďte jasní, ale zároveň profesionálni.

Či ste začiatočník alebo máte málo času, oplatí sa osloviť odborníka, ktorý vám s prvým projektom pomôže. Pri výbere firmy však buďte opatrní a zvoľte si poskytovateľa najvyššej kvality a bezpečnosti.

Po výbere špecialistu nezabudnite vytvoriť dobrý vzťah a podeliť sa o svoje ciele, aby ste dostali očakávané riešenia.

Nezabudnite na výzvu k akcii (CTA)

Post Affiliate Pro blog CTAs

Súčasťou tvorby obsahu je aj výzva k akcii. Čo to vlastne je a ako funguje? Call to action je vytvorená na to, aby návštevníka podnietila vykonať konkrétnu akciu alebo navštíviť určitú stránku.

CTA môže mať rôzne formy: získavanie leadov, objavovanie produktov, zdieľania, propagácia udalostí, uzatváranie predaja, pokračovanie v čítaní a ďalšie.

Ktorý typ CTA je najlepší? Závisí to od vašich potrieb.

Lead CTA slúži na premeniť návštevníkov na opakovaných zákazníkov. Aj keď nie všetci nakúpia, lead CTA ponúka ďalšie možnosti.

Produktová CTA zasa smeruje návštevníkov na služby firmy.

CTA na propagáciu udalostí informuje o akciách.

Či už použijete lead alebo produktovú CTA, vždy pomáha znížiť rozhodovaciu únavu, dáva obsahu zmysel, zvyšuje predaj a rozširuje publikum.

CTA je tiež osvedčený spôsob, ako zlepšiť výkon webu a zvýšiť konverziu.

Napríklad na landing page môže CTA zvýšiť konverziu až o 80 %. Navyše CTA buduje vzťah medzi firmou a zákazníkmi. Umožňuje prístup k obsahu a znižuje frustráciu.

Zvýraznite referencie zákazníkov

V minulosti bolo ťažké vybudovať dôveru alebo zvýšiť dôveryhodnosť v affiliate marketingu. Dnes je situácia iná – referencie zákazníkov na landing page to výrazne uľahčujú.

Aký typ referencií využiť? Možností je mnoho – citácie, referencie zo sociálnych sietí, recenzie zákazníkov, influencer recenzie, blogové recenzie, prípadové štúdie, video referencie, mediálne zmienky či dokumentárne série.

Najstarším typom sú citácie používané v novinách. Dnes sa využívajú na produktových stránkach, na stránkach s komerčným zámerom, na domovských stránkach a inde.

Recenzie zákazníkov sú ďalším nástrojom na získanie sociálneho dôkazu a posilnenie vašej pozície na trhu. Ak sú zákazníci s vašimi službami spokojní, povzbuďte ich, aby zanechali recenziu. Pri správnom využití to podporuje lojalitu zákazníkov a dôveru.

Video referencie sú naopak v 21. storočí čoraz populárnejšie. Viac ako 51,9 % odborníkov považuje video referencie za najlepší typ obsahu s vysokou návratnosťou investícií.

Okrem animácie skúste spraviť video krátke, výstižné a zaujímavé. Vyhýbajte sa dlhým videám, keďže nie každý má čas pozerať celý obsah.

Stručné a výstižné video referencie sú lepšie, než by ste čakali.

Využite natívnu reklamu a budujte emailový zoznam

Počuli ste už o natívnej reklame? Nie? Ide o platený obsah, ktorý môže mať formu videa, infografiky alebo článku.

The top countries which use Post Affiliate Pro

Vďaka prispôsobivému dizajnu a umiestneniu v obsahu majú natívne reklamy až 5-násobne vyššie CTR ako bannerové reklamy. Sú cenovo efektívne, prinášajú škálovateľné výsledky, umožňujú pokročilé cielenie, vysokú mieru zapojenia a zvyšujú lojalitu k značke .

Landing page s natívnymi reklamami a ďalšími prvkami vám tiež pomôže budovať emailový zoznam. Nezabudnite však vytvoriť kvalitnú stránku, jasnú CTA, zahrnúť sociálny dôkaz a vyzdvihnúť svoje služby.

Pop-upy

Mnohí marketéri si myslia, že pop-upy môžu negatívne ovplyvniť landing page. Pravda je, že pop-upy môžu zvýšiť relevantnosť, mieru preklikov a zlepšiť celkový zážitok návštevníka.

Je však dôležité nastaviť oneskorenie zobrazenia pop-upu. Dajte návštevníkovi dostatok času na preskúmanie obsahu. Pop-up sa môže zobraziť, keď číta stránku.

Alternatívou je použiť pop-up lištu v hlavičke alebo lepiacu lištu v pätičke – tieto prvky preukázateľne zvyšujú konverzie, prihlasovanie a budovanie emailového zoznamu.

Ak chcete vyťažiť z pop-upov maximum, pozrite si 7 najlepších tipov pre pop-upy na lepšiu konverziu.

Ďalšie tipy a triky pri tvorbe landing page

7 Landing Page Best Practices to Increase Affiliate Sales

Pri tvorbe landing page je potrebné zohľadniť viacero faktorov. Tieto tipy vám proces výrazne uľahčia:

  • Dajte si záležať na dizajne. Vaša landing page musí byť správne naformátovaná. Mala by obsahovať nadpis, podnadpis a výzvu k akcii. Layout by mal byť jednoduchý a grafika atraktívna.
  • Nebojte sa inšpirovať konkurenciou. Aké typy landing page využíva konkurencia? Nebojte sa ju analyzovať – pomôže to.
  • Analyzujte lead magnety konkurencie. Ak máte problém nájsť vhodný lead magnet, pozrite sa na riešenia konkurencie. Potom ich aplikujte a vytvorte niečo nové.
  • Zrýchlite načítavanie stránky. Pekná a kvalitná landing page nestačí, ak sa dlho načítava. Zlepšite jej rýchlosť ešte pred spustením.
  • Optimalizujte mediálny obsah. Klasický text už dnes nestačí. Namiesto nudného obsahu využite videá, obrázky a grafiku, ktorú vaši zákazníci ocenia.
  • Budujte dôveru zákazníkov. Testimonialy sú účinným nástrojom na zvýšenie dôvery, lojality a istoty zákazníkov. Pomáha aj čestnosť a profesionalita.
  • Obmedzte externé odkazy. Najmä ak smerujú na nesúvisiace weby. Skôr než Google penalizuje váš obsah, obmedzte alebo dočasne úplne vynechajte externé odkazy.
More than 50% of the affiliate traffic comes from mobile devices

Potrebujete affiliate softvér?

Hľadáte softvér, ktorý posunie vaše affiliate marketingové aktivity na vyššiu úroveň? Post Affiliate Pro je tu pre vás. Ako obľúbená voľba mnohých marketérov vám pomôže dosiahnuť vaše ciele. Je ideálny aj pre menej technicky zdatných používateľov – softvér je užívateľsky prívetivý a ľahko ovládateľný.

Najčastejšie kladené otázky

Je landing page vhodná pre affiliate marketing?

Áno, landing page môže byť veľmi efektívna pre affiliate marketing. Dá sa použiť na propagáciu a prezentáciu produktov alebo služieb, získavanie leadov a smerovanie návštevnosti na affiliate ponuky. Dobre navrhnutá landing page pomôže zvýšiť konverzie a priniesť viac predaja pre affiliate marketérov.

Čo je affiliate landing page?

Affiliate landing page je konkrétna webová stránka vytvorená affiliate marketérom na propagáciu určitého produktu alebo služby. Táto stránka je navrhnutá na pritiahnuť návštevnosť a presvedčiť návštevníkov, aby vykonali konkrétnu akciu, napríklad nákup alebo registráciu. Často obsahuje presvedčivý text, atraktívne obrázky a výzvu k akcii na podporu konverzií.

Ako začať s affiliate marketingovou landing page?

Na vytvorenie affiliate marketingovej landing page si vyberte svoju tému, navrhnite stránku, ktorá zdôrazní benefity produktu s výzvou k akcii, zaregistrujte sa do affiliate programu, vytvorte si sledovací odkaz a privádzajte návštevnosť cez sociálne siete, email alebo SEO.

Abbey Claire Dela Cruz pôsobí ako marketingová manažérka spoločnosti Poptin. Jej odbornosť ako copywriterky a marketérky sa sústreďuje na vytváranie efektívnych konverzných stratégií na rast firiem. Vo voľnom čase sa venuje prírode, zažíva neopakovateľné dobrodružstvá a nadväzuje kontakty s rôznymi ľuďmi.

Abbey Claire Dela Cruz
Abbey Claire Dela Cruz
Hosťujúca autorka príspevku

Zvýšte svoj affiliate predaj s výkonnými landing page

Začnite používať tieto najlepšie postupy pre landing page a odomknite nový level affiliate úspechu s Post Affiliate Pro.

Zistiť viac

Ako začať generovať affiliate predaje: Krok za krokom
Ako začať generovať affiliate predaje: Krok za krokom

Ako začať generovať affiliate predaje: Krok za krokom

Affiliate marketing generuje 16 % všetkých online objednávok. Ak sa chcete dozvedieť viac o affiliate marketingu, pozrite si náš komplexný sprievodca.

8 min čítania
AffiliateMarketing PassiveIncome +3
Odpovede na 7 najčastejších otázok o affiliate marketingu
Odpovede na 7 najčastejších otázok o affiliate marketingu

Odpovede na 7 najčastejších otázok o affiliate marketingu

Začať s affiliate marketingom môže byť náročné. Prečítajte si tipy k najčastejším otázkam a staňte sa úspešným affiliate partnerom.

7 min čítania
AffiliateMarketing Tips +3
Ako začať affiliate program pre začiatočníkov
Ako začať affiliate program pre začiatočníkov

Ako začať affiliate program pre začiatočníkov

Naučte sa, ako začať affiliate program pre začiatočníkov: definícia, výhody, hľadanie affiliate partnerov, nastavenie provízií, výber softvéru a riadenie úspech...

10 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateProgram +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface