
11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov
Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...
Naučte sa krok za krokom vytvoriť kvalitný partnerský program: od prípravy ponuky a nastavenia predajných miest až po nábor partnerov a výber správneho softvéru.
Nie je jednoduché presvedčiť tretiu stranu, aby sa stala predajcom vašich produktov alebo služieb, a ešte ťažšie je to dosiahnuť pomocou premysleného obchodného modelu. Ak chcete byť úspešní, musíte zohľadniť niekoľko nevyhnutných predbežných krokov.
Partnerská sieť pozostáva z poskytovateľov – firiem, ktoré hľadajú nové kanály na predaj alebo propagáciu svojich produktov, a partnerov – tých, ktorí sú ochotní propagovať produkty a služby na základe provízneho modelu. Zvyčajne inzerent platí na základe výkonnostného modelu (CPA – platba za akciu ) za registráciu (CPL – platba za lead ) alebo za predaj (CPS – platba za predaj ).
Mať sieť affiliate partnerov prináša výraznú konkurenčnú výhodu a nové príležitosti pri predaji akéhokoľvek produktu alebo služby. Svoju cieľovú skupinu môžete osloviť osobnejším a originálnejším spôsobom. Teória znie skvele, však? No v praxi si mnoho start-upov a malých firiem uvedomí, že neurobili potrebné kroky alebo nemajú dostatok znalostí a skúseností na vytvorenie partnerskej siete.
Práve tu vám môže pomôcť tento článok. Ak si nie ste istí, ako začať vlastný kvalitný partnerský program, čítajte ďalej.
V podstate stačí splniť tri požiadavky na štart partnerského programu . Poďme si ich rozobrať osobitne.
Dôležité je, aby váš produkt nebol len ďalšou verziou už známeho riešenia. Produkt musí zákazníkom prinášať pridanú hodnotu, napríklad riešiť problém, odpovedať na otázku, uľahčiť proces alebo jednoducho poskytnúť zábavu. Ak váš produkt má niektorú z týchto vlastností, vaši affiliate partneri ho budú jednoduchšie predávať a propagovať a zároveň sa s ním ľahšie stotožnia.
Keď si predstavíte predajné miesto, myslite na samostatnú webovú stránku určenú na spracovanie nákupu, ako sú eBay alebo Amazon. Kedykoľvek má používateľ záujem o produkt, platforma ho presmeruje na špeciálnu landing page so všetkými dôležitými údajmi – veľkosť, hmotnosť, farby, cena a ďalšie. Táto stránka by mala obsahovať aj sekciu s akceptovanými spôsobmi platby, ako sú platobné karty, PayPal alebo bankový prevod. Ak váš produkt nemá samostatné predajné miesto, partnerský program nebude efektívny, pretože vaši partneri aj potenciálni klienti nebudú vedieť, kde produkt kúpiť.
Toto je skutočné srdce celého systému. Potrebujete softvér, ktorý vám ukáže, ktoré predaje sprostredkovali vaši partneri, ktoré kampane sú najúspešnejšie a koľko provízií každý affiliate získal atď. Spoľahlivé riešenie zároveň umožní generovať podrobné reporty a sledovať celý affiliate proces automaticky.
Ako už bolo spomenuté, prvým krokom je získať softvér, ktorý vám umožní efektívne riadiť všetko od registrácie partnerov a ich predajov až po integrácie s webom, pokročilé sledovanie a viacero administrátorských možností.
Nemajte obavy, existuje množstvo riešení, ktoré vám uvedené úlohy uľahčia. Tieto nástroje jednoducho premenia váš web na funkčný partnerský program.
Jedným z najpopulárnejších systémov je Post Affiliate Pro , ktorý za vás zvládne všetku náročnú prácu. Ak ho začnete používať, už sa nebudete musieť obávať dodržiavania dohodnutých termínov výplat pre partnerov.
Nezabúdajte, že nech už si vyberiete akékoľvek riešenie, vždy by ste mali byť pripravení na menšiu investíciu do jeho používania.
V prípade Post Affiliate Pro sú k dispozícii tri platobné plány:
Viac o balíkoch Post Affiliate Pro si môžete prečítať tu.
Teraz, keď už máte produkt, ktorý chcete propagovať cez affiliate marketing , a vybrali ste si ideálny softvér, je čas nájsť partnerov, ktorí budú šíriť informácie o vašom produkte. Skôr než ich však začnete oslovovať, zamyslite sa nad týmito dvoma otázkami: čo z toho budú mať a ako budú odmeňovaní?
Modely CPL a CPS sú pre zadávateľa najbezpečnejšie, zatiaľ čo akceptovanie CPA znamená mierne vyššie riziko (platíte affiliate partnerovi za sprostredkovanie akcie, nie konkrétneho výsledku ako je lead alebo predaj). Pri CPL alebo CPS modeloch, ak partner negeneruje žiadne predaje alebo registrácie, obchodníci v podstate poskytujú reklamný priestor zadarmo a nič za to nedostávajú.
Preto je dôležité, aby inzerenti aj zadávatelia minimalizovali rizikové faktory a maximalizovali pravdepodobnosť úspešných predajov. Vy môžete prispieť tým, že zabezpečíte všetky aspekty uvedené nižšie.
Keď máte všetky tieto body zvládnuté, môžete začať získavať partnerov, ktorí budú propagovať vašu ponuku.
Najlepšie je začať budovať vzťahy s partnermi čo najskôr. Samozrejme, môžete sa pokúsiť osloviť tzv. “studených affiliate leadov ”, ale pravdepodobnosť úspechu je nižšia pre chýbajúci faktor dôvery. Inzerent by mal podniknúť kroky zamerané na dlhodobé vzťahy.
Dôvera je kľúčová, ak plánujete dlhodobú spoluprácu vyžadujúcu rovnaké nasadenie a riziko z oboch strán. Preto začnite budovať vzťah a dôveru čo najskôr a buďte úprimní. Vzťahy si vyžadujú čas, čo na začiatku znamená pridávať hodnotu a ponúkať niečo zmysluplné bez očakávania okamžitej protihodnoty.
Viac sa dozviete v článku: 11 najlepších praktík pre zapojenie a rozvoj úspešných partnerov
Rýchlejším spôsobom, ako si zjednodušiť nastavenie partnerského programu, je spolupráca so spoločnosťou, ktorá už má affiliate sieť . Pridajte sa do niekoľkých partnerských programov z vášho odboru alebo aj z úplne iného prostredia. Vyskúšajte si to na vlastnej koži, stanovte si cieľ – napríklad X leadov alebo Y predajov. Pozorujte, analyzujte a vyvodzujte závery. Spoznajte iných partnerov, nadviažte kontakty a potom ich pozvite do svojho programu.
Môžete využiť návštevy na vašej stránke na získanie ďalších partnerov. Vytvorte sekciu, kde budete propagovať vlastný partnerský program, predstavíte jedinečnosť svojho produktu alebo služby a opíšete výhody programu. Dôležité je zdôrazniť najpodstatnejšie – tzv. technické aspekty, ako sú akceptované promo kanály (napr. e-mail marketing, Google Ads – SEM, content marketing, sociálne siete, bannery atď.), možnosti provízií a platobné podmienky.
Mohlo by vás zaujímať: Ako využiť sociálne siete pre affiliate marketing v roku 2020
Niekedy nemáme na budovanie vzťahov čas a nemôžeme plánovať mesiace dopredu. V takom prípade musíte byť veľmi dobre pripravení – mať po ruke všetku dokumentáciu, prípadové štúdie a prezentácie, ktoré presvedčia potenciálnych partnerov, aby sa zapojili do projektu. Ak sa chystáte na takúto výzvu, oplatí sa na začiatku ponúknuť vyššiu províziu, čím svoju ponuku zatraktívnite a zvýšite šancu na získanie partnerov.
Nie je až také zložité vytvoriť si vlastný partnerský program. Vyžaduje si to trochu práce a investícií, no z dlhodobého hľadiska vám umožní propagovať produkt a osloviť nové publikum s minimálnou námahou. Dajte však svojmu programu dostatok pozornosti, aby prinášal želané výsledky.
Teraz, keď už viete, aké kroky podniknúť na vytvorenie vlastného affiliate systému, prečo si ho nevytvoriť podľa nášho sprievodcu? Sme si istí, že vás prekvapí, koľko výhod prinesie vášmu podnikaniu aj vašej partnerskej sieti .
Potrebujete zaujímavý produkt alebo službu, samostatné online predajné miesto a spoľahlivý softvér na sledovanie affiliate partnerov, aby ste mohli začať svoj partnerský program.
Vzťahy budujte už vopred, spolupracujte s affiliate sieťami, vytvorte špeciálnu stránku na nábor partnerov na svojom webe a pripravte si lákavé ponuky a dokumentáciu na prilákanie partnerov.
Obľúbené modely zahŕňajú CPA (platba za akciu), CPL (platba za lead) a CPS (platba za predaj), pričom každý ponúka rôzne úrovne rizika a odmeny pre inzerentov aj partnerov.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Zistite, ako vám Post Affiliate Pro pomôže spustiť, spravovať a rozvíjať úspešný partnerský program s pokročilým sledovaním a bezproblémovými integráciami.
Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...
Zaujíma vás, koľko platiť svojim affiliate partnerom? Zistite viac o rôznych spôsoboch vyplácania provízií, štruktúrach provízií a možnostiach výplat, aby ste o...
Vytvorenie affiliate marketingového programu je jedna vec. Nábor správnych partnerov a zavedenie vhodnej stratégie je však ešte dôležitejšie. Objavte štyri segm...