
Prečo je affiliate marketing marketingom bez rizika?
Affiliate marketing pozostáva z odporúčacej dohody, kde affiliate marketér zdieľa špeciálny odkaz na produkt. Viac sa dozviete v článku.
Preskúmajte, či môže affiliate marketing nahradiť tradičný predaj, jeho výhody ako podpora či alternatíva obchodných oddelení a pre ktoré podniky je táto stratégia najvhodnejšia.
Affiliate marketing možno považovať za príbuznú obchodu. V skutočnosti sú tieto obchodné aktivity veľmi podobné a majú rovnaký cieľ – predať produkt alebo službu. Oplatí sa investovať do affiliate marketingu, ak má vaša firma schopné obchodné oddelenie? Ktorý z týchto spôsobov je účinnejší – predaj alebo affiliate marketing?
Porovnajme si tieto dve obchodné aktivity a zvážme, či môže affiliate marketing nahradiť predaj.
Myšlienka affiliate marketingu je pomerne jednoduchá. Affiliate partneri sa najprv prihlásia do partnerského programu alebo siete danej spoločnosti (zvyčajne bezplatne). Potom propagujú produkty alebo služby vybranej firmy a smerujú svojich sledovateľov či potenciálnych klientov na webstránku značky alebo predajnú platformu cez svoje unikátne affiliate odkazy.
Podľa podmienok programu získava affiliate partner províziu po každej úspešnej transakcii. Predať čo najviac produktov alebo služieb je teda dôležité pre obchodníka (predajcu) aj pre affiliate partnera.
Prečítajte si viac: Affiliate marketing pre začiatočníkov
Keď už viete, ako affiliate marketing funguje, je čas naučiť sa ho implementovať vo vašom podnikaní. Začnime tým, ako sa dá affiliate marketing využiť na podporu predajných aktivít. Kedy sa oplatí zladiť ciele obchodného oddelenia s cieľmi affiliate programu?
Affiliate marketing môže byť užitočný na testovanie dopytu. Ak zavádzate novú produktovú líniu, predtým než zapojíte všetkých obchodníkov (a vyplatíte im vyšší plat alebo províziu), môže sa oplatiť spustiť affiliate program. Ak sa ukáže, že dopyt je nižší, než ste očakávali, affiliate partnerom zaplatíte len za produkty, ktoré boli vďaka nim predané.
Affiliate marketing môžete využiť aj ako nástroj na predbežnú propagáciu – na odpromovanie nového produktu a zistenie, či dopyt rastie alebo nie. Nakoniec sa môže ukázať, že je výhodnejšie pokračovať v affiliate marketingu, než investovať do tímu obchodníkov v rámci vlastného oddelenia.
Affiliate marketing je dokonalým riešením, ak chcete zlepšiť kontakt medzi zákazníkmi a vašou spoločnosťou. Takéto aktivity môžu slúžiť ako sociálny dôkaz. Nič nepresvedčí ľudí viac, než keď vedia, že produkty používajú a odporúčajú osoby, ktoré sledujú a rešpektujú (influenceri).
Zistite viac: Ako vybrať správneho influencera pre váš affiliate program
Obchodníci sú veľmi často vnímaní ako dotieraví pracovníci, ktorí chcú predať produkt zákazníkovi za každú cenu. Ak ten istý zákazník, ktorý vníma obchodníkov ako vlezlých a neempatických, uvidí príspevok na Instagrame od svojho obľúbeného influencera , ktorý propaguje určitý produkt, je pravdepodobnejšie, že ho zaujme kúpa. A možno tento zákazník odporučí produkt aj ďalej. Pamätajte, že sociálny dôkaz je v predaji kľúčový a môže priamo ovplyvniť rozhodovanie. Ako vidíte, obsah vytvorený používateľmi nie je jediným marketingovým kanálom, ktorý môže priniesť dobré výsledky.
Keďže affiliate partneri zarábajú na provízii (nie na plate), je veľmi jednoduché ich motivovať k vyššiemu predaju. Nechajte vaše obchodné oddelenie predávať bežný sortiment a ak sa mu nedarí, prenechajte to affiliate partnerom.
Ak si myslíte, že potrebujú extra motiváciu, jednoducho zvýšte ich províziu. Uvidíte, že predaj sa rýchlo zlepší. Vaša bežná ponuka zaznamená vyššie objemy predaja vďaka obchodníkom a produkty, ktoré ležia na sklade dlhšie, budú propagovať a predávať affiliate partneri. Vďaka rozdeleniu úloh si obchodníci a affiliate partneri nebudú prekážať a predaje porastú.
Poďme sa teraz pozrieť na možnosť nahradiť obchodné oddelenie affiliate marketingom. Bola by to výhodná voľba a ak áno, kedy a prečo?
Ak práve začínate podnikať, môže byť rozumné využiť affiliate marketing. Je to výborné riešenie, pretože na začiatok nevyžaduje veľké finančné investície.
Na úplnom začiatku podnikania, keď vaša ponuka ešte nie je na trhu známa, je hľadanie lacnejších spôsobov propagácie často kľúčové na udržanie sa v hre. Keď už bude vaša pozícia na trhu stabilná, môžete investovať do vybudovania obchodného oddelenia alebo zvýšiť počet affiliate partnerov .
Ak sa chcete zapojiť do rôznych foriem propagácie a predaja, ako aj osloviť najväčšie a najpestrejšie cieľové skupiny, mali by ste sa sústrediť na affiliate marketing. Každý affiliate partner má totiž iné publikum, čo prakticky zaručuje širší dosah vašej ponuky.
Na druhej strane, obchodné oddelenia väčšinou používajú podobné stratégie na oslovenie nových klientskych segmentov. Často im preto trvá oveľa dlhšie, než dosiahnu výsledky ako affiliate partneri. Obchodníci majú však už v očiach potenciálnych zákazníkov vybudovanú dôveru, čo im situáciu uľahčuje.
Poďme sa zamyslieť, pre koho je affiliate marketing určený. Uvedieme si niekoľko príkladov a ukážeme vám, prečo by ste mali investovať do tohto promo kanála. Kto by mal zvážiť pridať affiliate program do svojej marketingovej stratégie?
Ako vidíte, affiliate marketing je pre niektoré firmy vhodnejší, pre iné menej. Ak zvažujete partnerskú spoluprácu, premyslite si, či vaša spoločnosť spĺňa niektorú z vyššie uvedených charakteristík.
Tu je vhodné spomenúť synergický efekt. Ako hovoria pravidlá synergie, niekedy je výhodné kombinovať viacero metód, aby ste dosiahli lepšie výsledky, než keby ste ich využili samostatne. Spoločne môžu priniesť skvelé výsledky. Ako hovorí princíp synergie: 1+1=3.
Ak sa chcete o affiliate marketingu dozvedieť viac, pozrite si tento článok: 14 praktických tipov a stratégií pre affiliate marketing, ktoré musíte poznať
Môžeme s istotou povedať, že affiliate marketing prináša mnoho výhod. Môže nahradiť predaj? V niektorých prípadoch áno. Ale oplatí sa kvôli nemu úplne zrušiť obchodné oddelenie? Pravdepodobne nie. Najmúdrejšie je využiť affiliate marketing ako podporu predaja. Rozhodnutie je na vás a veríme, že vám tento článok pomohol vybrať si správne.
V niektorých prípadoch môže affiliate marketing nahradiť obchodné oddelenie, najmä pre nové podniky, ktoré chcú minimalizovať počiatočné náklady. Pre väčšinu etablovaných firiem je však najrozumnejšie využívať affiliate marketing ako doplnok predaja.
Affiliate marketing je ideálny pre startupy, značky s produktmi vyžadujúcimi odborné znalosti, firmy, ktoré chcú otestovať nové trhy, alebo tie, ktoré chcú efektívne zvýšiť povedomie o značke a kontakt so zákazníkom.
Affiliati propagujú produkty svojmu publiku a zarábajú provízie z predaja, často prinášajú sociálny dôkaz a dôveryhodný, rovesnícky vplyv, zatiaľ čo tradiční obchodníci priamo oslovujú a predávajú zákazníkom, často formálnejšou cestou.
Kombinácia affiliate marketingu s obchodným oddelením umožňuje firmám osloviť širšie publikum, využiť sociálny dôkaz a zvýšiť predaj cez viacero kanálov. Táto synergia môže viesť k vyššiemu celkovému výkonu a zlepšeniu reputácie značky.
Affiliate marketing najlepšie funguje pre podniky s produktmi alebo službami, ktoré sa dajú propagovať online a oslovujú široké alebo špecifické publikum. Môže byť menej efektívny pri vysoko špecializovaných B2B ponukách alebo produktoch vyžadujúcich zložitý, osobný predaj.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Zistite, ako vám Post Affiliate Pro môže pomôcť nastaviť a optimalizovať affiliate program na podporu alebo doplnenie vášho obchodného oddelenia.
Affiliate marketing pozostáva z odporúčacej dohody, kde affiliate marketér zdieľa špeciálny odkaz na produkt. Viac sa dozviete v článku.
Objavte, ako vám affiliate marketing môže v roku 2023 zvýšiť príjem s podrobným video návodom od Post Affiliate Pro. Naučte sa stratégie, ako zarábať provízie p...
Affiliate marketing je obľúbený spôsob, ako si mnohí majitelia webstránok zarábajú peniaze. Zistite, ako začať krok za krokom s užitočnými tipmi.