
Základy platieb pre affiliate partnerov
Zaujíma vás, koľko platiť svojim affiliate partnerom? Zistite viac o rôznych spôsoboch vyplácania provízií, štruktúrach provízií a možnostiach výplat, aby ste o...
Zistite, ako určiť správnu odmenu pre svojich affiliate partnerov s tipmi na modely provízií, priemyselné štandardy a kľúčové finančné úvahy pre spokojnosť vášho podnikania aj partnerov.
Hlavným dôvodom, prečo je affiliate marketing čoraz populárnejší, je všeobecné presvedčenie, že ide o nízkorizikovú a nízkonákladovú možnosť. V tomto článku sa zameriame na finančné aspekty affiliate marketingu. Podelíme sa o tipy, koľko by ste mali platiť svojim affiliate partnerom, aby boli spokojné obe strany – vy aj vaši partneri.
Podľa BloggingX už affiliate marketing využíva 81 % značiek a 84 % publisherov. Ale čo affiliate platby? Sú všetci poskytovatelia a partneri spokojní s nákladmi na affiliate marketing a svojimi províziami? Čo ovplyvňuje ich názory? Odpovede na tieto (a ďalšie) otázky nájdete nižšie.
Stanovenie správnej výšky odmeny by malo predchádzať dôkladnému prieskumu. Navrhnúť férovú odmenu affiliate partnerovi môže zásadne ovplyvniť kvalitu vašej spolupráce, ba dokonca byť rozhodujúcim faktorom, prečo sa rozhodne s vami spolupracovať. Preto je dôležité porovnať vaše plánované provízie s konkurenciou. Referenčný bod vám výrazne uľahčí správne nastavenie sadzieb už na začiatku spolupráce.
Pamätajte, že existujú rôzne modely vyplácania, ako PPC a PPS atď. Nie každý affiliate bude ochotný spolupracovať podľa rovnakého modelu odmeňovania. Musíte sa rozhodnúť, či budete hľadať rôznych partnerov bez ohľadu na preferovaný spôsob vyplácania, alebo zvolíte jednotný systém pre všetkých a podľa toho si vyberiete partnerov.
Aby sme vám uľahčili situáciu, pozreli sme sa na príklady rôznych provízií z viacerých odvetví. Ak pôsobíte v niektorom zo sektorov spomenutých vyššie, možno tam nájdete užitočné benchmarky.
Technologickí dodávatelia ako Dell alebo IBM ostávajú pri 1 % provízii, zatiaľ čo Hifi.com vypláca 5 % z každej elektroniky zakúpenej cez affiliate partnera . Veľkí hráči ako Amazon platia 15 % za každý priamy odkaz. Ďalší predajca, real.com, vypláca svojim affiliate partnerom 8 %.
Odevný priemysel má tiež svoje štandardy. American Eagle Outfitters ponúka 0,20 USD za predaj, zatiaľ čo Birkenstock len 2 %. Jednou z najvyšších sadzieb je Henry and June, ktorí vyplácajú svojim partnerom 12 % z predaja.
Aj finančné služby využívajú affiliate marketing s rôznymi úrovňami a spôsobmi vyplácania. Capital One platí 25 USD za každého nového držiteľa karty, zatiaľ čo ebank a BestRate vyplácajú provízie za kliknutie – prvý 0,30 USD, druhý 0,50 USD.
Ako vidíte, aj firmy z rovnakého odvetvia ponúkajú rôzne spôsoby a sadzby vyplácania. Prečo? Pretože sa líšia ich obchodné modely a ciele. Je teda na vás, aby ste si zvolili najlepšiu sadzbu pre seba aj svojich partnerov.
Pri stanovovaní výšky provízie by ste mali zohľadniť štyri faktory: sadzby konkurencie (spomenuté vyššie), marže, náklady na získanie zákazníka a zľavy/akcie. Keďže sadzby konkurencie už máme za sebou, poďme ďalej k maržiam.
Práve marža vo veľkej miere určuje, koľko zarobíte vy aj vaši affiliate partneri. Ak je vaša zisková marža 15 %, je logické, že nemôžete ponúknuť vyššiu províziu, napríklad 20 %, pretože by ste strácali peniaze. Ako teda vybrať správne percento provízie?
V prvom rade by mala byť nižšia než vaša zisková marža. Tiež je rozumné definovať minimálnu, strednú a priemernú hrubú ziskovú maržu pre každú kategóriu produktov či položiek. Ak chcete ísť do detailov, zvážte zložitosť vášho programu – koľko produktov propagujú partneri a ako často.
Ďalším krokom by malo byť určenie faktorov, ktoré môžu ovplyvniť vašu čistú maržu: priemerná miera vrátenia, akciové ponuky alebo poplatky atď. Ak poznáte tieto hodnoty, ste o krok bližšie k stanovenie hraníc svojho rozpočtu a k tomu, aké provízie si môžete dovoliť ponúknuť.
Bez ohľadu na vaše náklady na získanie zákazníka musíte stále zarábať. Analyzujte svoje čisté príjmy a rozhodnite sa, či si môžete dovoliť vyššie náklady.
Predpokladajme, že na provízie môžete vyčleniť približne 15 % svojich výdavkov. To však ešte neznamená, že to musí byť konečná výška provízie pre partnerov. Nezabúdajte, že existujú aj iné kanály získavania zákazníkov a affiliate marketing by nemal byť ten najdrahší. Okrem toho je dobré mať finančnú rezervu.
Nezabudnite rozlišovať platby na základe individuálnych skúseností, angažovanosti a výsledkov každého affiliate partnera. V tomto prípade sa vám môžu hodiť skupiny provízií od Post Affiliate Pro. Vďaka tejto funkcii bude pre vás jednoduchšie rozlíšiť platby pre partnerov. Môžete vytvárať skupiny podľa kategórií produktov, výkonu alebo na základe juniorských a seniorských pozícií. Takto ľahko diverzifikujete odmeny a zabezpečíte, že každý affiliate partner dostane férovú odmenu.
Mnohí obchodníci na to zabúdajú, ale náklady na propagačné akcie musia byť tiež započítané. Ak vo vašom obchode napríklad ponúkate 5 % zľavu na prvý nákup, musíte túto zľavu započítať do svojich kalkulácií. Pridávate k objednávkam vzorky zadarmo? Ako často organizujete akcie? Zamyslite sa nad svojím fiškálnym rokom z pohľadu akcií a zliav a nad úlohou affiliate partnerov v takýchto aktivitách.
Chápeme, že chcete motivovať partnerov k spolupráci, no príliš vysoké provízie môžu affiliate partnerov odradiť. Prečo? Bežný človek sa chce v práci rozvíjať a postupne zarábať viac. Ak začnete s podozrivo „príliš dobrými“ podmienkami, nebude už priestor odmeňovať lepší výkon zvýšením platu. Postupom času môžu byť affiliate partneri nespokojní so svojím finančným ohodnotením a ich práca môže kvôli nedostatku motivácie utrpieť. Prípadne jednoducho opustia váš affiliate program .
Bonusy sú ďalším scenárom, ktorý treba zvážiť. Oplatí sa odmeňovať tých, ktorí si to zaslúžia? Mali by ste nastaviť systém bonusov pre partnerov, na čo potrebujete rezervu. Ak navrhnete hneď na začiatku maximálne provízie, rezervu na bonusy nebudete mať. Niekedy je menej viac.
Už sme spomenuli platobné metódy PPS a PPC. Do veľkej trojky však patrí ešte jedna – PPL. Aký je medzi nimi rozdiel?
Ak sa chcete o platobných metódach dozvedieť viac, prečítajte si tento článok . Nájdete tam aj popisy ďalších, menej známych spôsobov vyplácania.
Tento článok je súborom odporúčaní a tipov, ktoré by vám mali pomôcť stanoviť provízie pre vašich affiliate partnerov. Existuje mnoho možností a my vám nemôžeme presne povedať, koľko by ste mali platiť partnerom, aby boli všetci spokojní. Prečo? Pretože každé podnikanie je iné. Neexistuje univerzálne riešenie. Dúfame však, že vďaka týmto tipom nájdete správnu výšku provízie a typ odmeny, vďaka ktorým sa vaši partneri budú cítiť ocenení a vaše podnikanie bude prosperovať.
Udalosť v affiliate marketingu označuje konkrétnu akciu alebo situáciu, ktorá vedie k získaniu provízie affiliate partnerom. Môže ísť o predaj, kliknutie, získanie leadu alebo akúkoľvek inú vopred stanovenú akciu, ktorá vedie ku konverzii. Sledovanie týchto udalostí je v affiliate marketingu kľúčové, aby boli partneri správne odmeňovaní za svoje úsilie.
Sadzby affiliate provízií sa zvyčajne stanovujú na základe faktorov ako priemyselné štandardy, marže, náklady na získanie zákazníka a hodnota požadovanej akcie. Firmy často skúmajú konkurenciu a analyzujú vlastné finančné možnosti, aby nastavili férové a konkurencieschopné sadzby.
Najčastejšie modely vyplácania affiliate sú Pay Per Sale (PPS), Pay Per Click (PPC) a Pay Per Lead (PPL). Každý model odmeňuje affiliate partnerov na základe iných akcií, ako sú generovanie predajov, kliknutí alebo leadov.
Áno, affiliate provízie sa môžu líšiť v závislosti od propagovaného produktu alebo služby. Produkty či služby s vyššou maržou umožňujú vyššie provízie, zatiaľ čo položky s nižšou maržou môžu mať nižšie sadzby. Niektoré programy využívajú aj skupiny provízií na rozlíšenie vyplácania.
Pravidelné prehodnocovanie a úprava affiliate platieb zabezpečuje, že váš program ostáva konkurencieschopný, je v súlade s obchodnými cieľmi a prispôsobuje sa zmenám na trhu či vo vašej finančnej situácii. Pomáha to aj udržať motiváciu a spokojnosť affiliate partnerov.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Zistite, ako vám Post Affiliate Pro pomôže nastaviť férové, konkurencieschopné provízie a spravovať rôzne modely vyplácania pre úspech affiliate partnerov.
Zaujíma vás, koľko platiť svojim affiliate partnerom? Zistite viac o rôznych spôsoboch vyplácania provízií, štruktúrach provízií a možnostiach výplat, aby ste o...
Sadzby provízií sú tým, čo zvyčajne motivuje affiliate partnerov. Ale koľko peňazí môžu naozaj zarobiť? Prečítajte si tento článok a zistite to.
Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...