
Ako využiť affiliate marketing v e-shope na zvýšenie predaja
Zvýšte svoje online predaje zavedením e-commerce affiliate marketingového programu, ktorý vám pomôže rásť, zatiaľ čo za vás predávajú iní.
Objavte krok za krokom stratégie, ako vybudovať efektívny e-commerce affiliate program – od prieskumu a stanovenia cieľov až po výber KPI, platobných modelov a zapájanie partnerov.
Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako prilákať viac potenciálnych zákazníkov do vášho e-shopu za relatívne nízke náklady. Viac ako 81 % značiek využíva affiliate programy – prečo to teda neskúsiť tiež? Aby však bol program ziskový, potrebujete si vytvoriť affiliate program šitý na mieru vášmu e-shopu.
Jedným z najznámejších affiliate programov je ten od Amazonu. Samozrejme, taká známa značka nemohla prísť s priemerným partnerským programom. Práve vďaka svojej kvalite dosahuje výsledky – až 40 % tržieb Amazonu pochádza z affiliate marketingu.
Po tejto inšpirácii od giganta sa poďme pozrieť na to, ako vytvoriť dobrý affiliate program pre váš e-shop, ktorý bude optimalizovaný na efektivitu . Nižšie nájdete niekoľko užitočných tipov a trikov, ktoré vám pomôžu začať.
Analýza aktivít konkurencie je najlepší spôsob, ako začať. Väčšinou všetko potrebné nájdete jednoduchým vyhľadávaním správnych výrazov. Poučte sa z ich affiliate programov – výšku provízií, očakávané náklady, dosah ich affiliate landing pages . Dobrou voľbou môže byť aj registrácia do jedného z ich programov – získate tak pohľad zvnútra na to, ako všetko funguje.
Inšpiráciu môžete hľadať aj mimo svojho segmentu a preskúmať affiliate programy firiem, ktoré nie sú vašimi konkurentmi. Inšpirácia sa dá nájsť všade. Po dôkladnom prieskume získate množstvo cenných poznatkov. Zapíšte si ich a prispôsobte svojim možnostiam a potrebám.
Keď viete, ako funguje konkurencia, musíte zanalyzovať vlastné podnikanie a stanoviť si ciele. Chcete zvýšiť návštevnosť webu, tržby, priemernú hodnotu objednávky alebo mieru konverzie? Keď budete mať cieľ určený, treba sa pozrieť na čísla.
Predstavme si, že chcete zvýšiť návštevnosť webu. Položte si otázku, o koľko a za aké časové obdobie. Má to byť 10 % za mesiac alebo 40 % za pol roka? Toto sú dôležité veci, ktoré ovplyvnia počet partnerov , spoluprác a aj rozpočet, ktorý budete na dosiahnutie cieľov potrebovať.
KPI sú ukazovatele, podľa ktorých zistíte, či váš program funguje podľa predstáv. Zamyslite sa, ktoré KPI budete sledovať. Tu je niekoľko príkladov:
Vyberte si tie najdôležitejšie a určte, ako ich budete sledovať. Najlepším spôsobom je nasadiť vhodný softvér. Post Affiliate Pro je tu skvelou voľbou. Vďaka nemu môžete monitorovať svoj program, sledovať výkonnosť partnerov a oveľa viac. Softvér vám poskytne detailné prehľady, ako sú najúspešnejšie URL, najlepšie kampane či top partneri. Na výber máte aj viacero typov províznych modelov. Post Affiliate Pro tiež pomáha s tvorbou a distribúciou propagačných materiálov ako flash bannery, HTML bannery či zľavové kupóny.
Aby bol váš affiliate program ziskový, musíte zvoliť typ odmeňovania, ktorý najviac vyhovuje vášmu biznisu. Môžete si vybrať provízie za akciu, napríklad:
Ak chcete zvoliť zložitejší provízny model, môžete uvažovať o dvojúrovňových programoch alebo doživotných províziách.
Dvojúrovňové programy kombinujú dva modely provízií. Napríklad partneri môžu získať províziu a zároveň percento z výnosu, ktorý získajú.
Doživotné provízie sa často používajú pri predplatných službách. Keďže predplatné sa obnovuje, partneri dostávajú provízie ešte dlho po prvom nákupe zákazníka.
Partnerom môžete vyplácať odmeny viacerými spôsobmi – napríklad cez darčekové poukážky alebo PayPal. Ak vás zaujímajú detaily, prečítajte si tento článok .
Možno si kladiete otázku, prečo si vyberať niku, keď vaše odvetvie je už samo osebe úzke. Predstavte si, že vaša firma pôsobí v kozmetickom segmente a predáva make-up aj produkty na starostlivosť o pleť.
Keď začnete s affiliate marketingom , oplatí sa sústrediť len na jednu produktovú skupinu. Cieľová skupina pre obe skupiny produktov sa síce môže zdať rovnaká, ale v skutočnosti nie je. Užitočné môže byť spolupracovať s tými, ktorí sa v danej nike pohybujú dlho a majú verné publikum.
Pozrite sa, kto je vo vašej vybranej nike aktívny. Ďalšie tipy, kde hľadať partnerov, nájdete v tomto článku .
Vytvorte si zoznam vybraných affiliate partnerov a začnite ich oslovovať. Skôr než ich kontaktujete, pripravte si podmienky, ktoré im chcete ponúknuť, a čo najjasnejšie ich sformulujte. Určte výšku provízií aj podmienky spolupráce – napríklad minimálny počet promo príspevkov, dĺžku spolupráce, bonusy a pod. Ak chcete získať tých správnych partnerov, musíte ponúkať kvalitné benefity aj produkty. Pri vyjednávaní však nebuďte príliš ústretoví.
Keď je váš affiliate program spustený, musíte neustále sledovať jeho výkonnosť a komunikovať s partnermi. Nezabudnite robiť maximum, aby ste ich udržali zapojených – plne angažovaní partneri môžu zvýšiť vaše zisky až o 21 %. Ak zatiaľ nemáte jasný plán motivácie partnerov, inšpiráciu nájdete v tomto článku . Možností je mnoho – vyberte si to, čo vyhovuje vám.
Vytvoriť správny affiliate program nie je jednoduché. Aby fungoval a prinášal výsledky, musí byť ušitý na mieru vášmu biznisu. Veríme, že vám vyššie uvedené tipy pomôžu vytvoriť efektívny affiliate program . Poučte sa z vlastných chýb a pamätajte, že prax robí majstra. V prípade pochybností sa môžete k tomuto článku kedykoľvek vrátiť.
Kľúčové kroky zahŕňajú prieskum konkurencie, definovanie vlastných cieľov, určenie KPI, výber vhodných spôsobov odmeňovania, rozhodnutie o zameraní, vyhľadanie vhodných partnerov a udržiavanie ich angažovanosti.
Bežné platobné modely zahŕňajú platbu za klik (PPC), platbu za lead (PPL), platbu za predaj (PPS), ako aj pokročilé možnosti ako dvojúrovňové programy a doživotné provízie.
Udržiavajte pravidelnú komunikáciu, ponúkajte kvalitné benefity a férové provízie, sledujte a zdieľajte výkonnostné metriky a poskytujte priebežnú podporu a motiváciu, aby boli partneri zapojení a motivovaní.
Identifikujte partnerov, ktorí pôsobia vo vašej oblasti, majú verné publikum a stotožňujú sa s hodnotami vašej značky. Preskúmajte potenciálnych partnerov a oslovte ich s jasnými podmienkami a atraktívnou ponukou.
Softvér na správu affiliate programov, ako je Post Affiliate Pro, vám umožní sledovať výkonnosť, spravovať provízie, generovať prehľady a automatizovať mnohé aspekty prevádzky affiliate programu.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Objavte silu Post Affiliate Pro na živej ukážke! Zistite, ako náš používateľsky prívetivý softvér môže zlepšiť vaše podnikanie, jednoducho vytvárať a spravovať affiliate programy.
Zvýšte svoje online predaje zavedením e-commerce affiliate marketingového programu, ktorý vám pomôže rásť, zatiaľ čo za vás predávajú iní.
Affiliate marketingový program si vyžaduje technické, marketingové a analytické zručnosti. Tu je 7 vecí, ktoré by ste mali vedieť, ak ste to ešte nikdy nerobili...
Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako si zarobiť online, ak máte vlastnú webstránku. Pozrite si 13 najlepších tipov pre úspešný affiliate marketing....