Ako vybudovať partnerský program pre e‑shop

Ako vybudovať partnerský program pre e‑shop

AffiliateMarketing Ecommerce AffiliateProgram BusinessGrowth

Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako prilákať viac potenciálnych zákazníkov do vášho e-shopu za relatívne nízke náklady. Viac ako 81 % značiek využíva affiliate programy – prečo to teda neskúsiť tiež? Aby však bol program ziskový, potrebujete si vytvoriť affiliate program šitý na mieru vášmu e-shopu.

Jedným z najznámejších affiliate programov je ten od Amazonu. Samozrejme, taká známa značka nemohla prísť s priemerným partnerským programom. Práve vďaka svojej kvalite dosahuje výsledky – až 40 % tržieb Amazonu pochádza z affiliate marketingu.

Po tejto inšpirácii od giganta sa poďme pozrieť na to, ako vytvoriť dobrý affiliate program pre váš e-shop, ktorý bude optimalizovaný na efektivitu . Nižšie nájdete niekoľko užitočných tipov a trikov, ktoré vám pomôžu začať.

1. Urobte si prieskum

Analýza aktivít konkurencie je najlepší spôsob, ako začať. Väčšinou všetko potrebné nájdete jednoduchým vyhľadávaním správnych výrazov. Poučte sa z ich affiliate programov – výšku provízií, očakávané náklady, dosah ich affiliate landing pages . Dobrou voľbou môže byť aj registrácia do jedného z ich programov – získate tak pohľad zvnútra na to, ako všetko funguje.

Inšpiráciu môžete hľadať aj mimo svojho segmentu a preskúmať affiliate programy firiem, ktoré nie sú vašimi konkurentmi. Inšpirácia sa dá nájsť všade. Po dôkladnom prieskume získate množstvo cenných poznatkov. Zapíšte si ich a prispôsobte svojim možnostiam a potrebám.

2. Sústreďte sa na svoje ciele

Keď viete, ako funguje konkurencia, musíte zanalyzovať vlastné podnikanie a stanoviť si ciele. Chcete zvýšiť návštevnosť webu, tržby, priemernú hodnotu objednávky alebo mieru konverzie? Keď budete mať cieľ určený, treba sa pozrieť na čísla.

How to build an e-commerce affiliate program?

Predstavme si, že chcete zvýšiť návštevnosť webu. Položte si otázku, o koľko a za aké časové obdobie. Má to byť 10 % za mesiac alebo 40 % za pol roka? Toto sú dôležité veci, ktoré ovplyvnia počet partnerov , spoluprác a aj rozpočet, ktorý budete na dosiahnutie cieľov potrebovať.

3. Určte si KPI

KPI sú ukazovatele, podľa ktorých zistíte, či váš program funguje podľa predstáv. Zamyslite sa, ktoré KPI budete sledovať. Tu je niekoľko príkladov:

  • Čistý predaj
  • Hrubý predaj
  • Kliknutia
  • Konverzie
  • Provízie
  • ARPU (priemerný výnos na používateľa)

Vyberte si tie najdôležitejšie a určte, ako ich budete sledovať. Najlepším spôsobom je nasadiť vhodný softvér. Post Affiliate Pro je tu skvelou voľbou. Vďaka nemu môžete monitorovať svoj program, sledovať výkonnosť partnerov a oveľa viac. Softvér vám poskytne detailné prehľady, ako sú najúspešnejšie URL, najlepšie kampane či top partneri. Na výber máte aj viacero typov províznych modelov. Post Affiliate Pro tiež pomáha s tvorbou a distribúciou propagačných materiálov ako flash bannery, HTML bannery či zľavové kupóny.

4. Vyberte spôsob odmeňovania

Aby bol váš affiliate program ziskový, musíte zvoliť typ odmeňovania, ktorý najviac vyhovuje vášmu biznisu. Môžete si vybrať provízie za akciu, napríklad:

  • PPC (platba za klik) – v tomto modeli platíte za počet návštevníkov, ktorých k vám priviedli partneri. Nezáleží na tom, či si niečo kúpia alebo len prejdú stránku – provízia sa vypláca na základe počtu klikov na partnerské odkazy.
  • PPL (platba za lead) – pri tomto spôsobe platíte partnerom za získané kontakty, teda za vykonanie požadovanej akcie používateľom. Tou môže byť napríklad prihlásenie na odber newslettra alebo registrácia na skúšobnú verziu.
  • PPS (platba za predaj) – v tomto prípade partneri získajú províziu len vtedy, keď zákazník na základe odporúčania cez ich odkaz naozaj niečo kúpi.

Ak chcete zvoliť zložitejší provízny model, môžete uvažovať o dvojúrovňových programoch alebo doživotných províziách.

Dvojúrovňové programy kombinujú dva modely provízií. Napríklad partneri môžu získať províziu a zároveň percento z výnosu, ktorý získajú.

How to build an e-commerce affiliate program?

Doživotné provízie sa často používajú pri predplatných službách. Keďže predplatné sa obnovuje, partneri dostávajú provízie ešte dlho po prvom nákupe zákazníka.

Partnerom môžete vyplácať odmeny viacerými spôsobmi – napríklad cez darčekové poukážky alebo PayPal. Ak vás zaujímajú detaily, prečítajte si tento článok .

5. Vyberte si svoju niku

Možno si kladiete otázku, prečo si vyberať niku, keď vaše odvetvie je už samo osebe úzke. Predstavte si, že vaša firma pôsobí v kozmetickom segmente a predáva make-up aj produkty na starostlivosť o pleť.

Keď začnete s affiliate marketingom , oplatí sa sústrediť len na jednu produktovú skupinu. Cieľová skupina pre obe skupiny produktov sa síce môže zdať rovnaká, ale v skutočnosti nie je. Užitočné môže byť spolupracovať s tými, ktorí sa v danej nike pohybujú dlho a majú verné publikum.

6. Nájdite si partnerov

Pozrite sa, kto je vo vašej vybranej nike aktívny. Ďalšie tipy, kde hľadať partnerov, nájdete v tomto článku .

Vytvorte si zoznam vybraných affiliate partnerov a začnite ich oslovovať. Skôr než ich kontaktujete, pripravte si podmienky, ktoré im chcete ponúknuť, a čo najjasnejšie ich sformulujte. Určte výšku provízií aj podmienky spolupráce – napríklad minimálny počet promo príspevkov, dĺžku spolupráce, bonusy a pod. Ak chcete získať tých správnych partnerov, musíte ponúkať kvalitné benefity aj produkty. Pri vyjednávaní však nebuďte príliš ústretoví.

7. Udržiavajte partnerov aktívnych

Keď je váš affiliate program spustený, musíte neustále sledovať jeho výkonnosť a komunikovať s partnermi. Nezabudnite robiť maximum, aby ste ich udržali zapojených – plne angažovaní partneri môžu zvýšiť vaše zisky až o 21 %. Ak zatiaľ nemáte jasný plán motivácie partnerov, inšpiráciu nájdete v tomto článku . Možností je mnoho – vyberte si to, čo vyhovuje vám.

Over 65% of affiliate marketers connect with their customers on social media

Zhrnutie

Vytvoriť správny affiliate program nie je jednoduché. Aby fungoval a prinášal výsledky, musí byť ušitý na mieru vášmu biznisu. Veríme, že vám vyššie uvedené tipy pomôžu vytvoriť efektívny affiliate program . Poučte sa z vlastných chýb a pamätajte, že prax robí majstra. V prípade pochybností sa môžete k tomuto článku kedykoľvek vrátiť.

Najčastejšie kladené otázky

Aké sú hlavné kroky pri budovaní partnerského programu pre e‑shop?

Kľúčové kroky zahŕňajú prieskum konkurencie, definovanie vlastných cieľov, určenie KPI, výber vhodných spôsobov odmeňovania, rozhodnutie o zameraní, vyhľadanie vhodných partnerov a udržiavanie ich angažovanosti.

Aké platobné modely môžem použiť v affiliate programe?

Bežné platobné modely zahŕňajú platbu za klik (PPC), platbu za lead (PPL), platbu za predaj (PPS), ako aj pokročilé možnosti ako dvojúrovňové programy a doživotné provízie.

Ako udržať partnerov aktívnych a motivovaných?

Udržiavajte pravidelnú komunikáciu, ponúkajte kvalitné benefity a férové provízie, sledujte a zdieľajte výkonnostné metriky a poskytujte priebežnú podporu a motiváciu, aby boli partneri zapojení a motivovaní.

Ako si vybrať správnych partnerov do programu?

Identifikujte partnerov, ktorí pôsobia vo vašej oblasti, majú verné publikum a stotožňujú sa s hodnotami vašej značky. Preskúmajte potenciálnych partnerov a oslovte ich s jasnými podmienkami a atraktívnou ponukou.

Aké nástroje pomôžu so správou a sledovaním affiliate programu?

Softvér na správu affiliate programov, ako je Post Affiliate Pro, vám umožní sledovať výkonnosť, spravovať provízie, generovať prehľady a automatizovať mnohé aspekty prevádzky affiliate programu.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Naplánujte si živú ukážku

Objavte silu Post Affiliate Pro na živej ukážke! Zistite, ako náš používateľsky prívetivý softvér môže zlepšiť vaše podnikanie, jednoducho vytvárať a spravovať affiliate programy.

Zistiť viac

Ako využiť affiliate marketing v e-shope na zvýšenie predaja
Ako využiť affiliate marketing v e-shope na zvýšenie predaja

Ako využiť affiliate marketing v e-shope na zvýšenie predaja

Zvýšte svoje online predaje zavedením e-commerce affiliate marketingového programu, ktorý vám pomôže rásť, zatiaľ čo za vás predávajú iní.

12 min čítania
AffiliateMarketing Ecommerce +3
7 aspektov, ktoré treba identifikovať pred spustením affiliate marketingu
7 aspektov, ktoré treba identifikovať pred spustením affiliate marketingu

7 aspektov, ktoré treba identifikovať pred spustením affiliate marketingu

Affiliate marketingový program si vyžaduje technické, marketingové a analytické zručnosti. Tu je 7 vecí, ktoré by ste mali vedieť, ak ste to ešte nikdy nerobili...

6 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateProgram +3
Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)
Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)

Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)

Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako si zarobiť online, ak máte vlastnú webstránku. Pozrite si 13 najlepších tipov pre úspešný affiliate marketing....

3 min čítania
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface