Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?

Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?

AffiliateMarketing BusinessGrowth Affiliates MarketingTips

Affiliate marketingový priemysel má hodnotu 12 miliárd dolárov a 81% firiem využíva affiliate programy na zvýšenie svojich príjmov. A s rastúcou popularitou internetových recenzií a odporúčaní sa tento počet bude len zvyšovať. Niet sa čomu čudovať, keďže affiliate marketing je výhodný pre všetky zúčastnené strany.

  • Obchodníci môžu osloviť a predať svoje produkty oveľa širšiemu publiku.
  • Affiliate partneri si môžu privyrobiť propagáciou produktu, ktorý používajú a majú radi.
  • Zákazníci sa dozvedia o produktoch, ktoré riešia ich aktuálne problémy.

Ďalším dôvodom, prečo je affiliate marketing medzi marketérmi taký obľúbený, je jeho nákladová efektivita. V porovnaní s bežným PPC reklamou, kde platíte za všetky kliknutia bez ohľadu na to, či sa zmenia na predaj, pri affiliate marketingu platíte len za skutočné výsledky.

Ak vám vďaka affiliate partnerovi stúpnu predaje, vyplatíte mu províziu. Ale ak affiliate kampaň neprinesie výsledky, váš rozpočet to nijako nezaťaží. V podstate platíte podľa toho, ako sú partneri výkonní. Otázkou však je: ako nájsť affiliate partnerov, ktorí vám prinesú nových zákazníkov? A koľko ich vlastne potrebujete?

Kto je affiliate partner?

Začnime vysvetlením, kto vlastne affiliate partner je. Affiliate partner je jednotlivec alebo spoločnosť, ktorá prostredníctvom rôznych obsahových foriem propaguje produkty alebo služby obchodníka. Ak zákazník nakúpi vďaka odporúčaniu affiliate partnera (cez unikátny affiliate odkaz ), affiliate partner získa percento z tržby predajcu.

To znamená, že príjem affiliate partnera je priamo úmerný jeho výkonnosti. Nie je to však také jednoduché, ako len najať náhodných ľudí na propagáciu produktu. Ak chcete viditeľné výsledky, musíte hľadať tých najlepších partnerov. Ako však nájsť affiliate partnerov, ktorí prinesú dobré výsledky?

otáznik v tme

Ako nájsť skvelých affiliate partnerov pre vaše podnikanie

Na prvý pohľad sa môže zdať, že nájsť affiliate partnerov na propagáciu vašich produktov nebude problém – veď sú stovky ľudí pripravených pre vás pracovať, však? Nie všetci však dokážu priniesť výsledky, ktoré chcete. Ak hľadáte talentovaných affiliate partnerov pre vaše podnikanie, musíte vedieť dve veci: čo od nich požadujete a kde takých ľudí nájdete. Dobrý affiliate marketér , potrebuje viacero zručností. Tu je niekoľko z nich:

  • Kreativita – na rozdiel od toho, čo si mnohí myslia, presvedčiť potenciálnych zákazníkov, aby si vybrali odporúčanú službu alebo produkt, nie je jednoduché, najmä pri množstve konkurencie! Marketéri musia byť kreatívni a myslieť „mimo krabice“, aby vynikli v dave a upútali pozornosť potenciálnych kupujúcich. Kreativita príde vhod aj pri riešení problémov, ako sú neúspešné kampane alebo nízka konverzia.
  • Ochota učiť sa – affiliate marketing je mimoriadne konkurenčná oblasť. Ak marketér nezvyšuje svoje znalosti a nezdokonaľuje zručnosti, rýchlo zaostane za konkurenciou. Partneri by mali sledovať novinky v odvetví a využívať ich vo svojej práci.
  • Porozumenie dátovým analýzam – affiliate marketing je predovšetkým o dátach. Marketéri len ťažko určia, ktoré kroky im pomôžu zvýšiť konverzie, či sú kampane úspešné alebo aké sú nákupné zvyklosti zákazníkov bez správnej analýzy dát a stratégie. Dátová analýza tiež ukáže, aký typ obsahu priťahuje najväčšiu pozornosť, ktorý segment publika najviac konvertuje či odhalí príčiny nízkej konverzie.
  • Sebadisciplína a produktivita –affiliate marketing je možné vykonávať odkiaľkoľvek a affiliate partneri zvyčajne pracujú samostatne. To im síce dáva veľkú slobodu, no zároveň nemajú žiadnych nadriadených, ktorí by dohliadali na ich prácu a termíny. Dobrý affiliate partner je dostatočne disciplinovaný, aby dokončil všetky úlohy a dodržiaval termíny aj pri práci osamote. Okrem dochvíľnosti je dôležitá aj konzistentnosť a schopnosť plniť všetky vaše kvalitativné požiadavky.

Kde nájsť affiliate partnerov pre vaše podnikanie?

Keď už viete, akých affiliate partnerov potrebujete, pravdepodobne sa pýtate „ale kde nájdem ľudí s týmito vlastnosťami? “ To sme si mysleli – preto vám prinášame zoznam piatich najlepších miest, kde môžete hľadať nových partnerov.

Medzi existujúcimi zákazníkmi

Najlepší affiliate partneri poznajú odporúčaný produkt do detailov a dokážu tak presvedčiť ostatných, aby ho vyskúšali. Prečo teda neponúknuť vašim existujúcim zákazníkom možnosť zarobiť si odporúčaním vášho produktu ďalším? Môžu vaše produkty jednoducho propagovať napríklad napísaním recenzie, v ktorej opíšu, ako produkt využívajú a v čom im pomáha. Môžete spustiť e-mailovú kampaň na podporu registrácie do affiliate programu alebo umiestniť registračný odkaz na svoj web.

Ak má zákazník váš produkt alebo službu rád, určite rád odporučí vaše riešenie iným. A čo je pre neho lepšie, než si pri tom aj niečo zarobiť?

Na fórach alebo v skupinách súvisiacich s vaším odvetvím

Skvelým miestom na vyhľadávanie nových affiliate partnerov je komunitné fórum, kde ľudia diskutujú o rôznych produktoch. Môžete osloviť najaktívnejších členov skupiny a pozvať ich do svojho affiliate programu. Využiť môžete aj affiliate fóra alebo komunity a propagovať tam svoj program.

Majte však opatrnosť – niektoré fóra sú plné spammerov, lovcov darčekov či samozvaných odborníkov. Odporúčame najskôr si skupiny prehliadnuť, zistiť viac o komunite , a až potom hľadať ľudí, ktorí by sa k vašej firme hodili – nechoďte hneď na priame promo.

Osoba používajúca notebook

Na blogoch z vášho odvetvia

V roku 2019 bolo odhadom viac ako 500 miliónov blogov. Väčšinu z nich vedú ľudia, ktorí sú do danej témy zapálení a chcú osloviť podobne zmýšľajúcich čitateľov. To znamená, že sa ľahko dostanete k svojej cieľovej skupine práve prostredníctvom publika takýchto blogov.

Prečo teda nehľadať nových affiliate partnerov medzi blogermi z vášho odvetvia? Najskôr si vyhľadajte blogy, ktoré tematicky zapadajú do vášho segmentu, a skontrolujte kvalitu obsahu, sledovanosť a návštevnosť. Potom môžete blogerov osloviť e-mailom. Namiesto okamžitej ponuky affiliate spolupráce sa najskôr opýtajte, či nemajú záujem vyskúšať vaše produkty alebo služby. Majte na pamäti, že úspešní blogeri s verným publikom dostávajú podobné ponuky často, takže ak im nenavrhnete niečo výnimočné, je možné, že vás budú ignorovať.

Dobrý nápad je tiež osloviť blogerov v užších segmentoch. Hoci nemajú také široké publikum ako najznámejšie blogy, ich čitatelia sú viac angažovaní a ochotnejší vyskúšať odporúčaný produkt.

Na sociálnych sieťach

Tu nájdete nekonečné množstvo skupín na všetky možné témy — od širokých odvetví až po úzke segmenty. Sociálne siete sú výborným miestom na hľadanie potenciálnych affiliate partnerov. Sociálne siete vám tiež môžu pomôcť pri vyhľadávaní influencerov na propagáciu vašich produktov. Buďte však opatrní – zamerajte sa len na profily súvisiace s vašimi produktmi či odvetvím, bez ohľadu na počet lajkov či followerov, a budujte s nimi dlhodobé partnerstvo.

Dôvera v influencerov

Sociálne siete sú zároveň plné ľudí, ktorí hľadajú bezplatné produkty alebo služby „výmenou za propagáciu“, preto sa pohybujte opatrne.

V affiliate sieťach

Okrem fór a skupín pre affiliate partnerov môžete využiť aj affiliate siete . Affiliate siete vám uľahčia nájsť marketérov z vášho odvetvia a v databáze majú len overených partnerov. Takéto siete sú často miestom, kde marketéri hľadajú nové produkty na propagáciu ako prvé.

Keďže však viaceré firmy hľadajú partnerov paralelne, musíte vymyslieť spôsob, ako vyniknúť. Majte jasný a zrozumiteľný program s atraktívnou províziou. Dobré je ponúknuť aj materiály na podporu propagácie, ako bannery, grafiku či články.

vyhľadávanie v sieti

Koľko affiliate partnerov potrebujem?

Ach, to je tá zložitá otázka. Bolo by oveľa jednoduchšie, keby sme mohli povedať „najmite si dvadsať partnerov a zvýšite tržby o tretinu“ alebo niečo podobné. Žiaľ, to tak nefunguje. Odpoveď nezistíte bez testovania, čo a kto funguje najlepšie pre vaše podnikanie.

Pre niektoré menšie B2C firmy môže byť vhodné mať čo najviac partnerov na rozšírenie dosahu. Pre B2B je však spravidla lepšie mať menej partnerov, ktorí prinesú kvalitný traffic a konverzie. Ako vidíte, nie je to také jednoduché ako „čím viac, tým lepšie“.

Naša rada je: namiesto toho, aby ste išli po čo najväčšom dosahu, je lepšie zamerať sa na pár partnerov, ktorí sa trafia do vašej cieľovej skupiny a prinesú kvalitnú návštevnosť. Stále experimentujte s rôznymi skupinami a sledujte, ktorý kanál vám prináša najviac konverzií. V marketingu zvyčajne platí, že kvalita je dôležitejšia než kvantita – myslite na to, keď budete hľadať nových affiliate partnerov.

Záver

Dobre nastavené affiliate programy sa môžu stať vynikajúcim prínosom pre vaše podnikanie. Okrem vyšších tržieb môžu zvýšiť povedomie o značke a budovať dôveru vo vašu spoločnosť. Na to však potrebujete šikovných a rozumných partnerov. S našimi tipmi, ako nájsť partnerov vhodných pre vaše produkty a kde ich hľadať, bude budovanie dlhodobých partnerstiev oveľa jednoduchšie.

Najčastejšie kladené otázky

Ako nájdem inzerentov pre affiliate marketing?

Aby ste našli inzerentov pre affiliate marketing, preskúmajte a oslovte relevantné spoločnosti, pripojte sa do affiliate sietí, zúčastnite sa odvetvových podujatí a využite sociálne siete a obsahový marketing na prezentáciu svojho dosahu a angažovanosti publika.

Ako nájdem affiliate manažéra?

Affiliate manažéra môžete nájsť oslovením agentúr zaoberajúcich sa affiliate marketingom, networkingom na odborných podujatiach a konferenciách alebo hľadaním pracovných ponúk na online portáloch a profesionálnych sieťach. Môžete sa tiež obrátiť na firmy, ktoré ponúkajú affiliate programy, a informovať sa o ich affiliate manažérovi.

Aké zručnosti by mal mať dobrý affiliate partner?

Hľadajte affiliate partnerov s kreativitou, ochotou učiť sa, silnými analytickými zručnosťami a sebadisciplínou. Tieto vlastnosti zaručujú efektívnu propagáciu a konzistentné výsledky.

Kde je najlepšie miesto na nábor affiliate partnerov?

Affiliate partnerov môžete získať prostredníctvom existujúcich zákazníkov, odvetvových fór, tematických blogov, skupín na sociálnych sieťach a affiliate sietí. Každý kanál ponúka prístup k rôznym typom potenciálnych partnerov.

Koľko affiliate partnerov by som mal mať pre svoje podnikanie?

Ideálny počet affiliate partnerov závisí od cieľov a odvetvia vášho podnikania. Zamerajte sa na kvalitu, nie kvantitu — často je lepšie mať zopár výkonných partnerov než mnoho menej efektívnych.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Začnite budovať svoju affiliate sieť

Odomknite potenciál vášho podnikania s tými správnymi affiliate partnermi. Objavte Post Affiliate Pro a zjednodušte svoj affiliate program a prilákajte top partnerov.

Zistiť viac

Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?
Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?

Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?

Niekoľko tipov, ako písať dôveryhodný affiliate obsah, ktorý presvedčí vašich čitateľov k nákupu cez váš odkaz.

6 min čítania
AffiliateMarketing ContentCreation +4
5 najčastejších výziev v affiliate programoch
5 najčastejších výziev v affiliate programoch

5 najčastejších výziev v affiliate programoch

Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....

7 min čítania
AffiliateMarketing AffiliatePrograms +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface