
11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov
Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...
Objavte praktické taktiky na budovanie silných a angažovaných vzťahov s affiliate partnermi, vrátane komunikácie, rozdeľovania príjmov, PR zoznamov, špeciálnych ponúk a zberu spätnej väzby.
Spravovanie affiliate partnerov môže byť náročná úloha, najmä ak vaša spoločnosť ešte len začína. Existuje množstvo taktík, ktoré môžete využiť na rozbeh affiliate marketingovej kampane a nadviazanie kontaktov s ľuďmi a značkami, ktoré vám a vášmu podnikaniu môžu pomôcť rásť.
Affiliate partneri môžu skutočne pomôcť vašej značke stať sa populárnejšou a získať väčšiu základňu sledovateľov a zákazníkov online. Tento proces môžete začať aj vtedy, ak je vaša zákaznícka základňa stále malá. Ako povedal Bo Bennet: „Affiliate marketing zarobil firmám milióny a obyčajným ľuďom priniesol milióny.“ Aby ste dosiahli presne to, tu je niekoľko najlepších taktík, ktoré vám pomôžu spravovať a zapájať vašich affiliate partnerov.
V prvom rade je dôležité stručne vysvetliť, čo sú affiliate vzťahy, pre tých, ktorí tento pojem nepoznajú, ale chcú urobiť svoj malý biznis úspešnejším . Affiliate vzťahy sú v podstate partnerstvá medzi dvomi subjektmi, kde jeden získava výhody od druhého buď prostredníctvom finančnej odmeny z predajov alebo prostredníctvom väčšej online viditeľnosti.
Okrem začatia affiliate partnerstva s populárnym influencerom môžu byť firmy prepojené aj s inými značkami, ktoré môžu byť menšími časťami väčšej materskej spoločnosti. Skvelým príkladom na lepšie pochopenie je spoločnosť L’ORÉAL, ktorá zahŕňa ďalšie firmy ako Giorgio Armani, IT Cosmetics a Lancôme v rámci L’ORÉAL LUXE.
Úspešné affiliate partnerstvo môže priniesť množstvo výhod a jedinečných príležitostí pre vašu značku. V prvom rade budete môcť veľmi jednoducho nadviazať kontakt s veľkým počtom nových sledovateľov a potenciálnych zákazníkov. To vám pomôže zvýšiť návštevnosť vašich sociálnych sietí a webu bez toho, aby ste museli ťažko pracovať na cielených marketingových kampaniach, aby ste prilákali ľudí so záujmom o vaše produkty.
Okrem toho vám to môže pomôcť rozšíriť dosah na medzinárodné publikum a predávať v iných častiach sveta. Online influenceri pochádzajú z rôznych krajín a kultúr a môžu vás jednoducho prepojiť so svojím lokálnym publikom z celého sveta.
Ďalšou veľkou výhodou affiliate marketingu je, že vám môže pomôcť zvýšiť príjmy, keďže ľudia a firmy, s ktorými spolupracujete, budú chcieť priviesť k vám viac predajov , pretože aj oni z tejto situácie získajú finančnú odmenu. Z toho budú profitovať obe strany a posilní to váš pracovný vzťah a zvýši jeho efektivitu a úspešnosť.
Úplne prvá vec, ktorú by ste mali urobiť pri nadväzovaní spolupráce s novým partnerom, je zabezpečiť, že urobíte všetko pre to, aby sa cítil vítaný. Najlepšie, čo môžete spraviť, je vytvoriť uvítací list.
Uvítacie listy môžu byť automatizované a veľmi jednoducho ich môžete prispôsobovať, napríklad zmeniť meno spoločnosti alebo príjemcu a určité detaily o vašej zmluve. Toto je prvý kontakt medzi vami a vaším novým affiliate partnerom a mal by mu ukázať, že sa na spoluprácu naozaj tešíte.
Čím viac úsilia venujete tomu, aby ste mu ukázali, ako si partnerstvo vážite, tým viac bude motivovaný urobiť niečo navyše a častejšie zahrnúť vašu firmu do svojich príbehov a príspevkov.
Po vašom prvom kontakte je na vás, aby ste udržiavali komunikáciu a budovali dôveru vo vašom pracovnom vzťahu. Najlepší spôsob, ako to dosiahnuť, je zostať v kontakte a pravidelne komunikovať.
E-maily sú pravdepodobne najlepšou formou komunikácie v obchodných vzťahoch. Môžete ich personalizovať, posielať tak často alebo zriedka, ako len chcete, a používať ich ako priamy spôsob odpovedania na otázky a riešenia akýchkoľvek problémov.
Na čo si však musíte dať pozor, je príliš častá komunikácia. Príliš časté posielanie e-mailov môže partnerov unaviť a môžu sa im začať vyhýbať. Výsledkom bude, že ich budete od seba odháňať a môžu začať prehliadať dôležité e-maily, ktoré im posielate.
Aby ste tomu predišli, môžete si začať plánovať, kedy budete e-maily posielať. Namiesto náhodného odosielania e-mailov ich plánujte – partneri tak budú očakávať, že sa im ozvete v konkrétny čas a deň v týždni a pravdepodobne na vašu správu odpovedia.
Vďaka tomu zostanete v kontakte a budú sa na vás cítiť oveľa pohodlnejšie obrátiť v prípade potreby, čím posilníte váš obchodný vzťah a zlepšíte komunikáciu.
Pri spolupráci s affiliate partnerom musíte pamätať na to, že bude očakávať finančnú províziu ako odmenu za propagáciu, ktorú vám poskytne. Niektorí menší influenceri sa môžu uspokojiť len s produktmi alebo službami, ale partneri s väčším dosahom budú očakávať finančnú odmenu.
Väčšina affiliate programov, ktoré spustíte, bude musieť ponúkať partnerskému subjektu percentuálny podiel z celkovej hodnoty nákupu, ktorý vám sprostredkoval. Existuje mnoho spôsobov, ako im ich podiel vyplatiť, ale väčšina affiliate partnerov preferuje PayPal, preto si ho pripravte vopred.
Keď spustíte nový produkt alebo službu, medzi prvými ľuďmi, ktorých chcete osloviť na recenziu, sú vaši affiliate partneri . Na základe predchádzajúcich skúseností s nimi ľahko odhadnete, ktorí vám poskytnú úprimnú spätnú väzbu, ktorá môže byť užitočná.
Ak máte väčšiu firmu a nie vždy ponúkate partnerom finančnú odmenu, môžete vytvoriť malý PR zoznam, na ktorý budete môcť zasielať svoje najnovšie produkty niektorým affiliate partnerom zadarmo ešte pred ich uvedením na trh.
Cieľom tejto taktiky je jednak získať prvotnú spätnú väzbu na nové produkty, ale aj vytvoriť online „hype“ okolo vašich noviniek. Väčšina ľudí dnes rada robí unboxing videá na YouTube alebo v príbehoch na sociálnych sieťach, pretože ich sledovatelia radi sledujú otváranie a testovanie nových produktov.
Obe tieto situácie môžu priniesť viac návštevníkov na váš web a viac ľudí, ktorí budú ochotní nakúpiť. Influenceri a iné úspešné firmy sú obľúbené a dôveryhodné medzi svojimi online sledovateľmi, čo znamená, že potenciálni zákazníci budú viac naklonení nakúpiť na vašej stránke, keď uvidia, že ich obľúbení ľudia si vaše produkty pochvaľujú.
Videli ste už na YouTube video, kde populárny influencer používa produkt a nabáda sledovateľov použiť špeciálny kód na zľavu z pôvodnej ceny? Vo väčšine prípadov sú práve tieto kódy spôsobom, akým influenceri získavajú finančnú odmenu od svojich affiliate partnerov, keď sa uskutoční nákup cez ich web.
Okrem toho, že im poskytnete takéto zľavové kódy na zdieľanie s ich publikom, môžete svojím affiliate partnerom ponúknuť aj špeciálnu zľavu na objednávky na vašom webe. Tí, ktorí si vaše produkty a služby naozaj obľúbili, nebudú len čakať na ďalší PR balíček, ale budú chcieť produkty, ktoré majú radi, získať hneď, ako sa im minú.
Veľká zľava, ktorá bude exkluzívna len pre nich, vám môže priniesť ešte lepšiu recenziu a vaše produkty získajú ešte viac pozornosti na sociálnych sieťach, lebo ich pravdepodobne opäť rozbalia pred publikom online.
Cieľom týchto zliav nie je zarobiť na ľuďoch, s ktorými spolupracujete. Pointou je nájsť ďalšie spôsoby, ako sa zviditeľniť na ich online platformách a prilákať viac ich sledovateľov k vašej značke bez potreby náročnej sociálnej marketingovej stratégie .
Ak máte vlastný Instagram účet, pravdepodobne ste už narazili na tisíce giveaway, ktoré na platforme bežia každý deň. Možno ste si všimli aj veľký počet ľudí, ktorí sa do nich radi zapájajú.
Vyhrať niečo zadarmo bude vždy lákavé a giveaway sú výborným spôsobom, ako prilákať viac ľudí na vašu sociálnu stránku a tým aj k vašej značke . Na dosiahnutie veľkej návštevnosti týchto príspevkov by ste sa mali pokúsiť spolupracovať s niektorým z vašich affiliate partnerov.
Môžete ich požiadať, aby jednoducho zverejnili obrázok giveaway na svojich sociálnych sieťach a pozvali svojich sledovateľov zapojiť sa do súťaže o produkt alebo službu z vášho webu. Nezabudnite však na určité pravidlá, ktoré by ste mali dodržať, aby bola giveaway pre vás úspešná. Niektoré z nich sú napríklad:
Všetky tieto pravidlá vám pomôžu prilákať viac ľudí k vášmu príspevku a tým aj k vašej značke. Hlavným cieľom giveaway je získať väčší záujem ľudí o vaše produkty. Keď začnú počas giveaway sledovať vašu značku, pravdepodobne si budú chcieť pozrieť, čo môžu vyhrať.
Táto zvedavosť ich pravdepodobne privedie na váš web a možno nájdu niečo, čo by sa im páčilo. Keď sa giveaway skončí, aj keď nevyhrajú, zostanú vašimi sledovateľmi a je väčšia šanca, že si niečo kúpia, aby vyskúšali to, čo sa im zapáčilo.
V neposlednom rade treba myslieť na to, že ľudia, s ktorými ste nadviazali affiliate spoluprácu, môžu byť najlepším zdrojom spätnej väzby pre rôzne účely.
V prvom rade ich môžete požiadať o spätnú väzbu a odporúčania k vašim e-mailovým marketingovým kampaniam, keďže by mali pravidelne dostávať vaše promo e-maily. Či už od vás dostávajú finančnú odmenu alebo nie, mali by ste im dať jasne najavo, že ich úprimný názor je pre vaše zlepšenie a posilnenie pracovného vzťahu dôležitý.
Okrem toho ich môžete požiadať aj o názor na vaše produkty ešte pred ich uvedením na trh. Mnoho influencerov dnes dáva svojim sledovateľom úprimné hodnotenia produktov a nie je závislých od peňazí, pretože si cenia svoju úprimnosť najviac.
Títo ľudia vám môžu pomôcť zlepšiť veľa vašich produktov a ukázať vám aj ich sledovateľom, že vaša značka sa snaží zákazníkom vyjsť v ústrety a vylepšiť všetko, čo im ponúkate.
Rovnako ako pri iných obchodných vzťahoch, je dôležité si uvedomiť, že nemusíte pokračovať v spolupráci s ľuďmi, ktorí vám v affiliate partnerstve neposkytujú to, čo hľadáte. Zmyslom takejto dohody je poskytnúť si navzájom výhody a spolupracovať na zvyšovaní počtu sledovateľov a publicity pre obe strany.
Mať rôznych affiliate partnerov vám pomôže rozšíriť dosah a nadviazať kontakt s viacerými klientmi, ako aj s ľuďmi, ktorí vám môžu pomôcť naučiť sa niečo nové. Takéto partnerstvá budú vždy prínosom pre obe strany a môžu pomôcť aj menším značkám vybudovať reputáciu za krátky čas, preto buďte rozvážni v tom, ako spravujete vzťahy s vašimi affiliate partnermi.
Na ktoré z týchto taktík sa vo svojich affiliate vzťahoch zameriate vy?
Affiliate vzťah je partnerstvo medzi dvomi subjektmi, kde jeden získava výhody od druhého prostredníctvom finančných odmien zo sales alebo zvýšenia online viditeľnosti.
Začnite tým, že nových partnerov privítate personalizovaným uvítacím listom, prejavíte vďačnosť a udržiavate pravidelnú, zmysluplnú komunikáciu.
Pravidelne komunikujte, ponúknite podiel na príjmoch, začnite PR zoznam, poskytnite špeciálne zľavy, zahrňte ich do giveaway a aktívne vyžadujte ich spätnú väzbu.
Zahrnutie affiliate partnerov do giveaway pomáha zvýšiť povedomie o značke, prilákať nových sledovateľov a vytvoriť vzrušenie okolo vašich produktov prostredníctvom spoločných promo akcií.
Affiliate partneri môžu poskytnúť cenné poznatky o vašich produktoch a marketingových kampaniach, čím vám pomôžu zlepšiť ponuku a posilniť obchodné vzťahy.
Estelle Liotard je skúsená autorka obsahu a blogerka s dlhoročnými skúsenosťami v rôznych oblastiach marketingu. Je editorkou obsahu v Trust My Paper a každú sekundu svojej práce si užíva. Jej vášňou je učiť ľudí, ako prekonávať prekážky digitálneho marketingu a pomáhať firmám komunikovať svoje posolstvá zákazníkom.
Objavte silu Post Affiliate Pro počas živej ukážky! Zistite, ako náš používateľsky prívetivý softvér môže posilniť váš biznis, vytvárať a jednoducho spravovať affiliate programy.
Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...
Viete, ako veľmi závisíte od svojich affiliate partnerov. Pozrite si tieto tipy, ako čo najviac vyťažiť zo svojho affiliate trhu a udržať svojich partnerov moti...
Nájsť dobrých a spoľahlivých affiliate partnerov je len začiatkom cesty k skvelým affiliate partnerstvám. Zistite osvedčené stratégie na pestovanie, komunikáciu...