Ako optimalizovať vaše affiliate marketingové kampane

Ako optimalizovať vaše affiliate marketingové kampane

AffiliateMarketing Optimization Conversion DigitalMarketing

Približne 84 % tvorcov obsahu využíva affiliate marketing na získanie ďalšej návštevnosti webu. Zároveň 48 % affiliate marketérov zarába 20 000 dolárov ročne, pričom 3 % dosahujú viac ako 150 000 dolárov. Práve týchto 3 % inšpiruje ostatných, aby sa tiež stali affiliate marketérmi.

Keď vidíte množstvo článkov od “affiliate guruov”, ktorí prisahajú, že vám dajú všetky tipy a triky na “zarábanie počas spánku”, môže to na prvý pohľad vyzerať, že affiliate marketing je hračka. Čo vám však nepovedia, je, čo robiť, keď vaše kampane zlyhávajú. Pracujete tvrdo, ale miera konverzie je mizerná – takže kde robíte chybu?

Musíte sa pozrieť na zhromaždené údaje, aby ste zistili, prečo vaše affiliate marketingové kampane nefungujú tak, ako by ste očakávali. Bez dostatočne merateľných a analyzovateľných dát sa spoliehate skôr na šťastie než na tvrdú prácu – a o tom affiliate marketing nie je.

Ak chcete zarobiť toľko, aby sa vám vaša snaha oplatila, potrebujete správny typ návštevníkov, skvelú ponuku a jednoduchý spôsob, ako premeniť návštevníkov stránky na platiacich zákazníkov. Nemali by ste sa spoliehať na pocity a dohady. Potrebujete vedieť, čo funguje a čo nie, aby ste vytvorili nepriestrelnú affiliate stratégiu s požadovanými výsledkami. A to bez sledovania, zhromažďovania a analýzy dát nedokážete. Keďže trendy v affiliate marketingu sa menia každý deň, nemôžete len vytvoriť kampaň a nechať ju bežať.

Chápeme však, že prechádzať veľké množstvo dát bez porozumenia môže byť ohromujúce. Sme tu, aby sme vám pomohli – v tomto článku sa dozviete, ako môžete optimalizovať svoju kampaň pomocou zozbieraných dát.

Čo môžete optimalizovať vo svojich affiliate marketingových kampaniach?

Vaša affiliate marketingová kampaň sa skladá z viacerých prvkov, pričom každý má svoju špecifickú úlohu. Môžete si kampaň predstaviť ako stroj s viacerými súčiastkami a ozubenými kolesami. Tieto kolieska sú:

  • Návštevnosť
  • Obsah
  • Produkt/ponuka
  • Vstupná stránka

Pre úspešnú kampaň musia všetky časti spolupracovať hladko. Niekedy ale jednotlivé prvky do seba nezapadajú. Znamená to, že by ste mali celú kampaň zahodiť? Nie! Skontrolujte každú časť a určte, ktorá spôsobuje problém.

Možno vaša návštevnosť netvorí cieľová skupina, ktorú chcete osloviť. Alebo vaša ponuka nie je pre ľudí jasná. Práve tu sa vám zídu vaše dáta. Po dôkladnej analýze určíte, na čom musíte popracovať. Keď nájdete koreň problému, môžete túto časť kampane zlepšiť a dosiahnuť lepšie výsledky.

Návštevnosť na affiliate vstupné stránky

Ak chcete prostredníctvom affiliate marketingových kampaní zarábať, potrebujete návštevnosť z relevantných zdrojov. Musíte pritiahnuť ľudí, ktorí majú najväčšiu pravdepodobnosť, že si kúpia produkty alebo služby, ktoré ponúkate. Na to potrebujete kvalitnú návštevnosť na vašom webe .

Môžete si myslieť, že zameraním sa na širšie publikum získate viac kliknutí. Ale aký má zmysel, že na vašom webe bude veľa návštevnosti, ak nekonvertuje? Ak je nekvalitná návštevnosť vaším hlavným problémom, je čas doladiť cielenie. Pozrite sa na aktuálne dáta – máte segmenty publika alebo zdroje návštevnosti, z ktorých máte najviac konverzií, a sú oblasti, kde takmer žiadne konverzie nie sú? Analýza týchto dát zvýrazní oblasti, na ktoré by ste sa mali zamerať a kam smerovať financie.

Traffic to landing pages

Ak pri affiliate využívate platenú návštevnosť, pozrite sa na prichádzajúce dáta. Uistite sa, že nepreplácate návštevnosť, ktorá vám neprináša dostatok konverzií.

Obsah okolo affiliate kampaní

Mám (možno trochu nezvyčajný) koníček – prezerám si webové stránky o alternatívnej medicíne. Nie preto, že by som v ňu veril, ale fascinujú ma spôsoby, akými ľudia propagujú svoje “prelomové” produkty. Viem, že mnohí affiliate marketéri pre doplnky výživy alebo alternatívnu medicínu sa obsahom vôbec nezaoberajú. Na stránke je zvyčajne len jedna podstránka, ktorá popisuje všetky benefity produktu, plus odkaz na stránku, kde si ho môžete kúpiť.

Keďže však takýto web zvyčajne existuje len pár mesiacov (maximálne), budovanie povesti a dôveryhodnosti nie je pre prevádzkovateľov stránky podstatné.

Vy by ste sa však mali usilovať, aby vaše affiliate podnikanie fungovalo čo najdlhšie. Potrebujete preto kvalitný obsah prispôsobený potrebám vášho publika. Content marketing stojí o 62 % menej ako reklamy, ale dokáže vygenerovať až trikrát viac potenciálnych zákazníkov (zdroj).

Primary forms of media used within content strategy in 2021

Ak však vidíte, že váš obsah často zapadne medzi množstvo iných článkov či videí a takmer nemá žiadnu odozvu, budete musieť popracovať na jeho kvalite. Najdôležitejšie je pri tvorbe obsahu myslieť na to, že ľudí nezaujímajú dlhé zoznamy funkcií produktu.

Skôr chcú vedieť, či produkt vyrieši ich problém a ako. Namiesto vymenúvania detailov každej funkcie sa zamerajte na výhody produktu a jeho využitie.

Aké typy obsahu môžete na to využiť?

  • Recenzie produktov – Podeľte sa o to, čo sa vám na produkte páči a čo nie.
  • Prípadové štúdie – Ukážte dosiahnuté výsledky po použití affiliate produktu.
  • Návody – Ukážte svojmu publiku, ako ste produkt využili na dosiahnutie konkrétnych výsledkov.

Na základe dát z vašej kampane tiež zistíte, aký typ obsahu má vaše publikum rado a môžete ho tvoriť viac .

Ponuky propagované affiliate marketingom

Vaše príjmy priamo závisia od typu ponuky, ktorú máte pre svoje publikum. Ak je váš produkt presne to, čo cieľová skupina potrebuje a vaša ponuka je jasná, malo by byť všetko v poriadku. Čo však v prípade, že získavate veľa kliknutí, ale žiadne konverzie?

Jedným z dôvodov môže byť, že vaše affiliate marketingové kampane nezodpovedajú vašim vstupným stránkam. Raz som videl reklamu veľkej firmy, ktorá predáva nástroje na údržbu systému. V reklame stálo, že ak kliknem na odkaz, získam najnovšiu edíciu nástroja na 90 dní zadarmo. Znie to skvele, však? Po kliknutí na CTA (call to action) som však zistil, že “90 dní zadarmo” platí iba pri kúpe ročnej licencie – autch. To nebolo to, čo som očakával, jednoducho kvôli informáciám v reklame.

Special deal and promotions

Základné ponaučenie? Ak sa ponuka na vašom webe líši od tej na vstupnej stránke, zákazníci budú považovať vašu stránku za nedôveryhodnú a odídu bez nákupu.

Vstupné stránky

Tí, ktorí klikajú na vaše affiliate odkazy, sú len krok od konverzie.

Teda pokiaľ ich vstupná stránka neodradí. Stalo sa vám už, že ste odišli zo vstupnej stránky len preto, že nevyzerala dôveryhodne alebo ste tam nenašli potrebné informácie? Nie ste jediní.

Ak máte na blogu stabilnú návštevnosť, ale žiadne konverzie, je to jasný signál, že niečo nefunguje správne. Ale čo presne?

Najprv by ste mali skontrolovať, či vstupná stránka nezahlcuje návštevníkov informáciami. Je text na stránke príliš dlhý a podrobný? Nedali ste tam priveľa odkazov a tlačidiel, ktoré čitateľov rozptyľujú? Alebo je prihlasovací formulár príliš dlhý? Keď sú dnes ľudia takí zaneprázdnení, čím rýchlejšie a jednoduchšie umožníte konverziu, tým lepšie.

A keď sme pri rýchlosti, skontrolujte aj rýchlosť načítania vašej vstupnej stránky – 47 % návštevníkov očakáva načítanie stránky do 2 sekúnd a ak to trvá viac ako 3 sekundy, 40 % používateľov stránku jednoducho opustí (zdroj).

Aj na vstupných stránkach môžete analyzovať a zlepšovať viacero menších prvkov : vaše CTA tlačidlá, farby, umiestnenie, nadpisy či texty. Veľmi užitočné sú funkcie A/B testovania. Takto zistíte, ktoré rôzne CTA alebo ponuky konvertujú lepšie a vytvoríte úspešné kampane.

More than 50% of the affiliate traffic comes from mobile devices

Záver

Údaje z vašich affiliate kampaní sú zlatou baňou informácií. Vďaka nim zistíte, čo vášmu podnikaniu funguje, ako môžete kampane zlepšiť a kde sú problémové miesta. Bez dostatočných dát idete “naslepo”.

Ruční monitoring a analýza dát kampaní je však dosť zdĺhavá a časovo náročná. Preto je tu Post Affiliate Pro , ktorý vás odbremení! Okrem monitorovania všetkých metrík potrebných na zdokonalenie vašich affiliate zručností vás upozorní aj na možné problémy, ako napríklad nízku mieru konverzie v posledných kampaniach.

Najčastejšie kladené otázky

Ako sledujete úspešnosť affiliate marketingu?

Úspešnosť affiliate marketingu môžete sledovať monitorovaním kľúčových výkonnostných ukazovateľov, ako sú miera preklikov, miera konverzie a celkové tržby generované z affiliate odkazov. Okrem toho sledovanie výkonu jednotlivých partnerov a ich propagačných aktivít môže poskytnúť prehľad o tom, ktoré partnerstvá sú najefektívnejšie. Softvér na sledovanie a analytické nástroje vám môžu pomôcť merať a analyzovať úspech vašich affiliate aktivít.

Ako optimalizujem svoje affiliate odkazy?

Na optimalizáciu affiliate odkazov môžete vykonať niekoľko krokov, napríklad vytvárať kvalitný obsah, ktorý pritiahne vašu cieľovú skupinu, propagovať affiliate odkazy prostredníctvom sociálnych sietí, emailového marketingu a ďalších kanálov, a používať nástroje na sledovanie na analýzu výkonu vašich odkazov a vykonanie potrebných úprav.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Vyskúšajte Post Affiliate Pro pre úspech založený na dátach

Sledujte, vyhodnocujte a optimalizujte vaše affiliate kampane jednoducho s Post Affiliate Pro. Získajte prehľad v reálnom čase a zvýšte efektivitu vášho marketingu.

Zistiť viac

9 tajomstiev affiliate marketingu, ktoré vám prinesú viac peňazí
9 tajomstiev affiliate marketingu, ktoré vám prinesú viac peňazí

9 tajomstiev affiliate marketingu, ktoré vám prinesú viac peňazí

Objavte 9 overených tajomstiev affiliate marketingu na zvýšenie svojho príjmu. Naučte sa, ako si vybrať správny výklenok, budovať návštevnosť, tvoriť konverzný ...

11 min čítania
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3
5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane
5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane

5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane

Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...

6 min čítania
AffiliateMarketing MarketingTips +3
Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?
Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?

Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?

Niekoľko tipov, ako písať dôveryhodný affiliate obsah, ktorý presvedčí vašich čitateľov k nákupu cez váš odkaz.

6 min čítania
AffiliateMarketing ContentCreation +4

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface