
Affiliate marketing je partnerský marketing – len o tom neviete
Chcete rozšíriť svoje podnikanie pomocou affiliate alebo partnerského marketingu? Zistite viac o rozdieloch a výhodách s Post Affiliate Pro.
Odomknite 5 odborných tipov, ako premeniť vaše bežné blogové príspevky na obsah generujúci zisk pomocou affiliate marketingu. Zistite viac o zverejňovaní, vyhnite sa prehnanému predaju, ukážte výhody, využívajte propagačné materiály a zvládnite výskum kľúčových slov.
Napísať blogový príspevok zameraný na tému, ktorá vás zaujíma, nikdy nebolo jednoduchšie. Približne 600 miliónov z 1,7 miliardy webových stránok, ktoré dnes existujú, sú blogy. Väčšina z nich je na mikroblogovacej platforme Tumblr (488 miliónov blogov) a WordPress (60 miliónov blogov). Navyše, len v USA publikuje vyše 31 miliónov aktívnych blogerov blog aspoň raz mesačne.
Ľudia píšu blogy, pretože chcú zdieľať svoje koníčky a vedomosti s ostatnými, nájsť ľudí s podobnými záujmami alebo si zlepšiť písomný prejav. Niektorí však blogujú aj preto, že si tým môžu privyrobiť.
Prichádza affiliate marketing. Blogeri vďaka nemu môžu zarábať odporúčaním produktov alebo služieb, ktoré vyskúšali, svojim čitateľom. Stále viac firiem si uvedomuje, že blogeri im pomôžu osloviť nové publikum, zvýšiť povedomie o značke a podporiť predaj. A navyše, sú ochotné podeliť sa o časť svojho zisku výmenou za túto pomoc.
Nie je to však také jednoduché, ako pridať pár odkazov do najnovšieho príspevku a čakať na predaje. Takto to, žiaľ, nefunguje. Presvedčiť ľudí, aby vyskúšali odporúčané produkty, si vyžaduje úsilie a zručnosť. Aj skúsení blogeri môžu mať s affiliate odkazmi problémy.
Tento článok vám priblíži päť technických tipov, ako premeniť vaše bežné blogové príspevky na stroj na zarábanie peňazí.
Skôr než začnete propagovať affiliate odkazy , je tu jedna zásadná vec, ktorú musíte urobiť. Informujte svojich sledovateľov, že z každej objednávky uskutočnenej cez váš affiliate odkaz získate províziu. Uvádzanie, že ste platení za propagáciu produktov či služieb cez affiliate odkazy, sa môže zdať ako zbytočnosť, ale je to správne.
Pri affiliate marketingu , je dôvera sledovateľov kľúčová pre dosahovanie predajov. Ak pred nimi zatajíte, že produkty nepropagujete len v „dobrej viere“, ale aj za odmenu, nebudú vám veriť. Ak navyše neupozorníte na používanie platených odkazov, môžete mať problémy s prevádzkovateľmi affiliate programov alebo úradmi.
Úprimnosť voči čitateľom ohľadom odmien za propagáciu buduje dôveru a chráni vás pred právnymi problémami. Mnohí sledovatelia ocenia, že ste za testovanie produktov či služieb platení už od začiatku. Dokonca ich to môže motivovať na kliknutie na vaše affiliate odkazy.
Zverejnenie nemusí byť dlhé ani zložité. Stačí napísať, že ste uzavreli partnerstvo s firmou a že pri nákupe cez odkazy v príspevkoch získavate odmenu. V tomto oznámení je vhodné aj vysvetliť, čo je affiliate program a podľa čoho si vyberáte produkty či služby, ktoré propagujete.
Najlepšie je umiestniť zverejnenie na začiatok stránky, aby si ho čitatelia všimli ešte predtým, než sa dostanú k affiliate odkazom.
Samozrejme, chcete, aby čitatelia klikli na vaše affiliate odkazy a zakúpili propagované produkty. Ak však produkt vychvaľujete len v superlatívoch a nespomeniete žiadne jeho nedostatky, môžete pôsobiť príliš dotieravo.
Dnes je zriedkavé, že by si spotrebiteľ kúpil produkt hneď po zhliadnutí reklamy alebo odporúčania. Väčšina ľudí si robí online prieskum a porovnáva viacero recenzií. Ak si vaši sledovatelia všimnú nedostatky, ktoré spomínajú iní, ale vy nie, pravdepodobnosť, že kliknú na váš odkaz a nakúpia, je nulová.
Áno, ak poukážete na chyby produktu alebo služby, ktoré propagujete, riskujete, že na odkaz nekliknú. Ale aj keď si daný produkt nekúpia hneď, možno nabudúce odporučíte niečo, čo práve potrebujú. Na to, aby sa to stalo, vás však musia vnímať ako objektívny zdroj informácií, nie niekoho, kto preháňa len kvôli rýchlemu zárobku.
Pri čítaní recenzií alebo porovnávaní produktov väčšinu z nás nezaujíma len počet funkcií. Chceme vedieť, ako nám produkt môže pomôcť dosiahnuť cieľ, vyriešiť problém alebo zjednodušiť život.
Napríklad, ak máte kuchársky blog a recenzujete mixér, vypisovanie všetkých funkcií veľa čitateľom nepovie. Ak im však poviete, že si môžu za pár minút pripraviť čerstvé domáce smoothie bez neporiadku v kuchyni – neznie to oveľa presvedčivejšie?
Ešte lepšie je, ak sa podelíte o vlastné skúsenosti s produktom. Môžete ukázať, ako ste s mixérom pripravili smoothie na domácu párty a aký bol výsledok. Plusové body získate, ak pridáte fotografie z procesu prípravy.
Vytvoriť sériu fotografií alebo videorecenziu propagovaných produktov je určite skvelý nápad. Ak by ste to však robili pri každom recenzovanom produkte, zabrali by ste si veľa času a nápady by sa vám rýchlo minuli. Čo tak požiadať vlastníka affiliate programu o zdieľanie propagačných materiálov a pridať ich do svojho blogového príspevku?
Ak majú databázu produktových grafík, bannerov, recenzií či prípadových štúdií od klientov, alebo sériu video návodov, môžete ich skombinovať s vlastnými fotkami a vytvoriť skvelé recenzie či výberové články.
Ešte výhodnejšie by bolo (pre vás aj vlastníka programu), ak by ste mali prístup k databáze so všetkými dostupnými propagačnými materiálmi. Našťastie, Post Affiliate Pro takúto databázu ponúka. S Post Affiliate Pro už nemusíte hľadať obrázky či videá na blog – môžete získať schválené materiály okamžite, alebo požiadať vlastníka programu o nové materiály.
Ak chcete, aby vaše blogové príspevky boli objavené a čítané, musíte byť viditeľní vo vyhľadávačoch. Nestačí však len publikovať článok na blogu a prípadne ho spomenúť na sociálnych sieťach. Ak chcete, aby váš príspevok uspel, naučte sa využívať kľúčové slová vo svoj prospech.
Zdá sa, že cieliť na krátke a populárne frázy je dobrý nápad, pretože ich vyhľadáva veľa ľudí. Práve preto je tam však aj obrovská konkurencia. Verte nám, nechcete bojovať s veľkými hráčmi na týchto stránkach s výsledkami. Oveľa lepšie je zamerať sa na long-tail kľúčové slová súvisiace s produktom, ktorý propagujete. Počet vyhľadávaní týchto konkrétnych slov je síce nižší, ale pritiahnete zákazníkov, ktorí hľadajú presne ten produkt, čo odporúčate, a zároveň čelíte menšej konkurencii.
Pre nájdenie long-tail fráz stačí zadať hlavné kľúčové slovo do Google a pozrieť si návrhy dolu na stránke. Ďalším miestom, kde nájdete množstvo nápadov na špecifické vyhľadávania, sú rôzne analytické nástroje pre kľúčové slová. Tie vám tiež ukážu konkurenciu na danú frázu.
Napríklad, dve skvelé nástroje na začiatok sú Ahrefs a SEMRush. Hoci sú cenovo z tých drahších, výrazne vám pomôžu s výskumom kľúčových slov a konkurencie pre váš blog.
Ak sa budete riadiť týmito tipmi, získate rámec na tvorbu úspešného affiliate blogového príspevku bez ohrozenia reputácie či času. Či už s blogovaním len začínate, alebo už máte stabilné publikum, základy zostávajú rovnaké. Odporúčanie produktov, ktoré ste si sami obľúbili, bude fungovať oveľa lepšie než recenzovanie nesúvisiacich a netestovaných produktov.
Nezabudnite tiež optimalizovať svoj príspevok pre vyhľadávače, aby váš blog ľahko našli ľudia so záujmom o rovnaké témy.
Affiliate blog je typ blogu, ktorý propaguje produkty alebo služby prostredníctvom affiliate marketingu. Majiteľ blogu zarába províziu za každý predaj alebo lead, ktorý vznikne cez jeho affiliate odkazy. Tieto odkazy zvyčajne poskytujú spoločnosti alebo značky, s ktorými bloger spolupracuje.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Aplikujte tieto overené tipy a zvýšte príjem svojho blogu efektívnymi affiliate marketingovými stratégiami.
Chcete rozšíriť svoje podnikanie pomocou affiliate alebo partnerského marketingu? Zistite viac o rozdieloch a výhodách s Post Affiliate Pro.
Dôvera je vždy najlepším základom pre rast vzťahu. To platí aj pre affiliate marketing a jeho úspešnosť pre vás.
Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...