Ako efektívne integrovať content marketing s affiliate marketingom

Ako efektívne integrovať content marketing s affiliate marketingom

ContentMarketing AffiliateMarketing SEO InfluencerMarketing

15 % príjmov z e-commerce pochádza z affiliate marketingu. To nielenže zvyšuje záujem o túto oblasť, ale aj potrebu kvalitného využívania jej nástrojov. Preto sme sa rozhodli rozobrať kameň úrazu affiliate marketingu – obsah.

Obsah tvorí mnoho ľudí. Skutočne efektívnym sa však stáva až po dôkladnom plánovaní a rozvoji stratégie. Prepojenie content marketingu s affiliate programom umožňuje dosiahnuť maximálnu produktivitu spolupráce a budovať dôveru vo vzťahoch s používateľmi.

Prečo by ste mali kombinovať content a affiliate marketing?

Podstatou affiliate marketingu je propagácia produktov/služieb partnermi. Odmena je provízia za cieľovú akciu zákazníka. Preto majú affiliate partneri záujem na zvyšovaní konverzií. Použitie content marketingu prináša v tomto smere viacero výhod.

  1. Zvyšovanie úrovne dôvery. 87 % používateľov internetu si kúpilo produkt na základe odporúčania influencera . To zdôrazňuje dôležitosť budovania dôvery medzi partnerom a jeho sledovateľmi. Content marketing umožňuje plánovať a riadiť zapojenie publika. Dobre premyslená stratégia hladko vedie človeka fázami životného cyklu, čo zabezpečuje prvý aj opakovaný nákup.
  2. Zvyšovanie povedomia. Tento proces je obojstranný. Používatelia sa dozvedia viac o affiliate partnerovi, no zároveň partner lepšie spozná svojich sledovateľov. Čím lepšie pozná charakteristiky cieľovej skupiny, tým relevantnejšie ponuky môže pripraviť.
  3. Zvyšovanie organickej návštevnosti. Content marketing nie je len o napĺňaní webu alebo blogu. Ide o súbor aktivít, ktoré zabezpečujú vytváranie relevantného, unikátneho a zaujímavého obsahu pre používateľov. To vedie k väčšiemu zapojeniu publika, čo oceňujú aj vyhľadávače, a preto algoritmy môžu priviesť nových návštevníkov na váš web.
  4. Zvýšenie cielenej návštevnosti. Dobre premyslená stratégia tvorby obsahu zabezpečí relevantnosť obsahu stránok. Ten bude zodpovedať vašej nika. Content marketing teda priťahuje teplé publikum, pre ktoré sú propagované produkty už zaujímavé. To zvyšuje pravdepodobnosť nákupu alebo vykonania požadovanej akcie.
  5. Plnenie sociálnych sietí. Kvalitný obsah je univerzálny nástroj. Dá sa zverejniť nielen na blogu, ale aj na sociálnych sieťach. Takto môžete získať návštevnosť a zároveň zvýšiť povedomie používateľov.
  6. Rozširovanie mailing listu. Tento bod je mimoriadne dôležitý, ak je súčasťou stratégie aj e-mail marketing. Kvalitný obsah pritiahne nových používateľov, navyše tých, ktorých zaujíma vaša téma. Preto ich môžete pozvať na odber newslettera. Na povzbudenie ponúknite bonus – napríklad informačný materiál.
  7. SEO. Algoritmy vyhľadávačov hodnotia weby podľa množstva kritérií a výsledok nemožno jednoznačne predpovedať. Sú však veci, ktoré majú radi – napríklad pravidelné pridávanie obsahu. Ak si vypracujete a začnete realizovať content stratégiu, budete publikovať systematicky, čo zvýši viditeľnosť vášho webu.
Primárne formy médií využívané v content stratégii v roku 2021

Affiliate marketing: 5 stratégií na zlepšenie vášho obsahu

SEO

Kvalita je kľúčová požiadavka v affiliate marketingu . Zároveň rozhoduje o prioritnom umiestnení vo vyhľadávačoch. Algoritmy uprednostňujú autoritatívne zdroje, ale to neznamená, že nika weby môžu poľaviť.

Pre SEO optimalizáciu musia affiliati napĺňať web len kvalitným obsahom. Hodnotia ho samotní používatelia. Preto, ak nájdete partnera, ktorý pozná svoje publikum a vie mu predstaviť benefity produktu, získate dvojnásobok výhod. Vašu značku bude propagovať influencer a zároveň vám SEO zabezpečí široký zásah. To znásobí návštevnosť.

Hlasové vyhľadávanie

Stáva sa čoraz populárnejším. V roku 2018 využívalo hlasové vyhľadávanie 27 % používateľov internetu a očakáva sa ďalší rast. Affiliate marketéri by teda mali na tento trend myslieť a prispôsobiť mu svoju obsahovú stratégiu.

Urobiť sa to dá viacerými spôsobmi. Po prvé, treba pridávať relevantné kľúčové slová. Hlasové vyhľadávania často obsahujú frázy ako „čo“, „ako“ a „najlepšie“. Viac než pätina všetkých hlasových dopytov obsahuje asi 25 kľúčových slov.

Po druhé, treba zohľadniť špecifiká správania používateľov. Pri hlasovom vyhľadávaní sú dopyty prirodzenejšie . Používateľ klávesnicou napíše „Reštaurácie Londýn“, no hlasovému asistentovi povie: „Kde sa dá najesť v Londýne?“ Preto by mala optimalizácia obsahu pre hlasové vyhľadávanie zahŕňať aj frázy bežné v hovorovom jazyku.

Ak chcete zlepšiť svoje zručnosti, musíte sa stále učiť nové veci. Pomôžu online kurzy, workshopy a tematické stretnutia. Tak posuniete affiliate marketing na vyššiu úroveň a dosiahnete svoje ciele.

seo hlasového vyhľadávania

Mobilné zariadenia

V roku 2017 tvorili online nákupy cez mobilné zariadenia 34,5 %. Odborníci predpovedajú rast o ďalších 19,5 % do roku 2021. Zvyšovanie používania mobilov vyžaduje prispôsobenie webov a aplikácií.

Ak to firma zanedbá, oberá sa o polovicu svojho publika. Navyše algoritmy vyhľadávačov sledujú správanie používateľov a zvyšujú hodnotenie multiplatformových stránok. Určite si na to vyhraďte čas. Skontrolujte, či sa web zobrazuje a funguje správne na desktopoch aj mobiloch.

Viac ako 50 % affiliate návštevnosti pochádza z mobilných zariadení

Personalizácia obsahu

91 % spotrebiteľov radšej nakúpi u značiek, ktoré im dávajú relevantné ponuky. Preto je dôležité poznať svoje publikum. Efektívny affiliate marketing poskytne partnera, ktorý rozumie záujmom a túžbam svojich sledovateľov. Prezentácia produktov potom prebieha cez hodnoty. Bloger nielen spomenie produkt, ale aj vysvetlí, v čom je pre klienta prínosný.

Dôležité je, aby firma v tomto pomohla. Ak je cieľom vytvoriť kvalitný a užitočný obsah, treba partnerom poskytnúť informácie o produkte. Odporúča sa pripraviť informačné materiály pre partnerov. Tak môže firma vzdelávať influencerov , pomôcť s prezentovaním benefitov a zabezpečiť správne umiestnenie produktu.

Pamätajte, že affiliate marketing je nástroj . Je súčasťou stratégie budovania značky a musí byť v súlade s cieľmi, misiou a pozicioningom. Affiliate partneri sú súčasťou imidžu firmy.

Tvorba lokalizovaného obsahu

Predstavte si, že existuje viacjazyčný web. Každá jazyková verzia cieli na iný trh, napríklad USA, Európu a Japonsko. Ide o tri odlišné trhy, každý so svojou špecifickou cieľovou skupinou. Hodnoty aj priority sa budú líšiť. Dá sa síce vytvoriť jeden obsah a len ho preložiť, no očakávať vysoké konverzie by bolo naivné.

Ide totiž o rôzne trhy. Segmenty zákazníkov aj benefity produktu sú pre každého iné. Treba tiež nastaviť iné očakávania – napríklad podmienky doručenia, percento zľavy, podmienky vernostných programov, maximálne objemy zásielok a podobne.

Preto treba brať do úvahy špecifiká danej oblasti. Mali by ste sa nimi riadiť už pri tvorbe obsahu. Platí to aj pre affiliate partnerov. Lokalizovaný obsah je zameraný na používateľov, ktorí sú občanmi rôznych krajín . Často stačí venovať pozornosť špecifikám cieľovej skupiny v konkrétnych regiónoch a pripraviť najlepšiu ponuku. Tak vznikne relevantný obsah pre konkrétny segment – a ten vyvolá väčšiu odozvu.

Ako efektívne integrovať content marketing s affiliate marketingom

Affiliate marketing: TOP nápady na obsah

Recenzie produktov

Sú veľmi žiadané. Dnes si veľké množstvo ľudí hľadá recenzie na internete ešte pred kúpou produktu. Navyše, 88 % spotrebiteľov im dôveruje rovnako ako osobným odporúčaniam. Význam autorít je tiež veľký – 6 z 10 používateľov YouTube sa pri nákupe riadi radami svojich obľúbených video blogerov, nie celebritami.

Dôležité však je, aby recenzia pôsobila presvedčivo. Inak bloger nielenže nepresvedčí používateľov ku kúpe, ale úplne stratí ich dôveru. Tomu sa dá vyhnúť dodržiavaním niekoľkých zásad:

  1. Absolútna úprimnosť. Neexistuje dokonalý produkt, ktorý by sa páčil všetkým. To treba mať na pamäti a v recenzii spomenúť aj nevýhody. Výhody sú nutné, ale recenzia by mala obsahovať aj negatíva. Len tak bude úprimná. Tento prístup je dobrý pre affiliate partnera aj firmu – vyselektujete tých, ktorým určité vlastnosti nevyhovujú, a eliminujete negatívnu skúsenosť. Poskytnutie informácií o kladoch a záporech nastaví realistické očakávania, čo je ďalší spôsob prevencie negatívnej používateľskej skúsenosti . Perfektná recenzia obsahuje pravdivé informácie o produkte – plusy aj mínusy, ktoré sa navzájom vyvažujú.
  2. Vizuálne spracovanie. Patria sem videá, fotografie a ďalšie spôsoby prezentácie produktu. Ukážte ho používateľom. Pridajte príklady použitia produktu – ak ide o kozmetiku, použite fotky pred/po. Affiliate partner propagujúci softvér môže pripojiť snímky obrazovky aplikácie, aby ukázal, ako sa s ňou pracuje. Pri vymýšľaní spôsobov vizuálnej prezentácie by mali influenceri zvážiť aj formáty, ktoré už využívajú.
Polovica účastníkov zvažovala nákup po vzhliadnutí príspevku influencera

Video

Videá na sociálnych sieťach priniesli nových zákazníkov 93 % firiem. Tento formát je populárny aj medzi používateľmi – 96 % zákazníkov si pred nákupom produktu alebo služby pozrie tréningové video. Preto by ste ich mali zaradiť do content stratégie.

Prvotný strach môže vyvolať náročnosť výroby videa. Požiadavky však závisia od platformy, kde bude video zverejnené. YouTube síce vyžaduje kvalitné vybavenie vrátane zvuku, no existujú siete ako TikTok, kde stačí video natočené a zostrihané na mobile. Aj na YouTube platí, že kvalita obsahu rastie – najdôležitejšie je začať.

Vytvoriť môžete rôzne video formáty:

  1. Porovnania produktov. Ide o vylepšenú verziu recenzií. Bloger porovná klady a zápory produktov, potom vydá svoj verdikt a odporučí jeden z nich. Rozhodnutie treba samozrejme zdôvodniť.
  2. Video návody. Tento obsah je vhodný pre takmer všetky produkty – od oblečenia po softvér. Ide o návody krok za krokom, ktoré ilustrujú použitie produktu. Môžete využiť zdieľanie obrazovky. Výhodou je poskytnutie hodnotných znalostí a praktických skúseností používateľom.
natáčanie videa

Manuály

Ide o e-booky, ktoré obsahujú užitočné, unikátne a hodnotné informácie. Pre človeka, ktorý sa v danej oblasti vyzná, nie je ťažké niečo také napísať, no manuál výrazne zvýši dôveru používateľov.

E-booky sú zároveň skvelým spôsobom, ako prilákať a udržať potenciálnych zákazníkov. Môžete ich ponúknuť za konkrétnu akciu – napríklad prihlásenie na odber newslettera. Tento trik často využívajú marketéri na budovanie databázy e-mailových adries.

Textový blog

Väčšina affiliate partnerov už takýto zdroj má. Blog pomáha budovať dôveru s publikom, udržiavať si status experta a poskytovať užitočný obsah. To všetko motivuje používateľov k affiliate partnerovi . V marketingovom kontexte dôvera publika zvyšuje pravdepodobnosť, že používateľ dá na odporúčanie partnera.

Publikovanie recenzií na blogu je bežnou praxou, treba však dodržať niekoľko zásad:

  1. Produkty musia byť relevantné pre tému blogu.
  2. Dôležitá je kvalita a bezpečnosť produktu.
  3. Treba popísať a ukázať hodnotu produktu pre cieľovú skupinu.

Záver

Affiliate marketing nie je zložitý. V skutočnosti je pokračovaním vzťahu influencera so svojimi sledovateľmi. Stačí si to uvedomiť. Ak sa budete snažiť udržať a posilniť vzťah, zaručene vyberiete najlepšie affiliate produkty a budete ich vedieť zaujímavo prezentovať. A inšpiráciu na formáty nájdete vždy aj v tomto článku.

Najčastejšie kladené otázky

Prečo by ste mali integrovať content marketing s affiliate marketingom?

Kombinácia content marketingu s affiliate marketingom buduje dôveru, zvyšuje povedomie, prináša organickú a cielenú návštevnosť, plní sociálne siete, rozširuje mailing list a zlepšuje SEO, čo vedie k vyšším konverziám.

Aké sú efektívne content stratégie pre affiliate marketing?

Medzi najlepšie stratégie patrí zameranie na SEO, optimalizácia pre hlasové vyhľadávanie, prispôsobenie pre mobilných používateľov, využitie personalizovaného a lokalizovaného obsahu a pravidelné vytváranie pútavých recenzií, videí, návodov a blogových príspevkov.

Aké formáty obsahu najlepšie fungujú pre affiliate marketing?

Efektívne formáty zahŕňajú úprimné recenzie produktov, porovnávacie videá, video návody, e-booky alebo manuály a pravidelné odborné blogové príspevky relevantné pre vašu niku a cieľovú skupinu.

Ako personalizácia obsahu prospieva affiliate marketingu?

Personalizovaný obsah pomáha affiliate partnerom predstaviť relevantné ponuky, riešiť konkrétne potreby publika a zvýšiť pravdepodobnosť zapojenia a konverzií tým, že ukazuje hodnotu z pohľadu používateľa.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Posilnite svoj affiliate marketing pomocou content stratégie

Zaraďte content marketing do svojho affiliate programu a zvýšte dôveru, konverzie a návštevnosť. Objavte konkrétne stratégie a nápady na obsah.

Zistiť viac

5 najlepších typov obsahu pre affiliate marketing
5 najlepších typov obsahu pre affiliate marketing

5 najlepších typov obsahu pre affiliate marketing

Objavte 5 najlepších typov obsahu na zvýšenie úspechu v affiliate marketingu s Post Affiliate Pro. Zistite, ako recenzie produktov, porovnania, návody, videá z ...

3 min čítania
AffiliateMarketing ContentStrategy +3
Vytvorenie obsahovej marketingovej stratégie pre affiliate marketing
Vytvorenie obsahovej marketingovej stratégie pre affiliate marketing

Vytvorenie obsahovej marketingovej stratégie pre affiliate marketing

Obsahový marketing je skvelý spôsob, ako si vybudovať online publikum, ktoré dôveruje vášmu názoru, čo môže viesť k zvýšeniu predaja produktov, ktoré propagujet...

8 min čítania
ContentMarketing AffiliateMarketing +3
Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?
Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?

Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?

Zistite efektívne stratégie na vyhľadávanie kvalitných affiliate partnerov pre vaše podnikanie a určte, koľko ich potrebujete na propagáciu vašich produktov. Ob...

7 min čítania
AffiliateMarketing BusinessGrowth +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface