
Ako odmeniť svojich najlepších partnerov nefinančnými spôsobmi
Objavte efektívne nefinančné spôsoby, ako motivovať a odmeniť svojich top partnerov. Preskúmajte alternatívy ako exkluzívne ponuky, lepšie promo materiály, znač...
Zistite, ako môžu rozdelené provízie motivovať partnerov a spravodlivo rozdeliť zárobky medzi všetkých, ktorí prispeli k predaju, vďaka funkcii SplitCommission™ od Post Affiliate Pro.
Provízie sú chrbtovou kosťou partnerských programov. Partneri prirodzene chcú vedieť, koľko si zarobia za svoju tvrdú prácu. Rozhodnutie, koľko im vyplatíte, je jedno z najdôležitejších, ktoré budete musieť urobiť. A myslíme to vážne – výška ich provízie priamo ovplyvňuje ich motiváciu. Akonáhle to nastavíte, malo by byť všetko hladké – aspoň čo sa týka financií, však?
No, je tu ešte jedna vec, ktorú budete možno musieť zvážiť – rozdelené provízie. Tie môžu vašich partnerov urobiť ešte spokojnejšími, a to pre vás prakticky bez ďalších nákladov.
Pri vyplácaní partnerov , sa najčastejšie používa model, kde partnerom vyplácate percento z ceny zakúpeného produktu po úspešnom presvedčení niekoho na kúpu. Takže ak predávate produkt za 100 $ a sadzba provízie je 10 %, partner zarobí 10 $ za každý predaj, ktorý sprostredkuje. Jednoduché.
Ďalším populárnym modelom je stupňovitá provízia. V tomto modeli partneri získajú bonus k svojim zárobkom alebo sú zaradení do vyššej skupiny provízií po splnení určitých podmienok. Napríklad partner môže teraz zarábať 10 % províziu, ale ak spraví 100 predajov alebo dosiahne určitý obrat, presunie sa na 15 %. Tento model je výhodný, ak chcete partnerov motivovať k maximálnemu výkonu – čím lepšie výsledky dosiahnu, tým viac zarobia.
V čom je teda problém? V oboch modeloch získa províziu vždy len jeden partner – väčšinou ten, cez ktorého odkaz zákazník produkt kúpi. Problém je v domnienke, že každý zákazník uvidí len jeden konkrétny partnerský obsah, nechá sa presvedčiť a klikne na partnerský odkaz, aby nakúpil. Toto však nie je správny pohľad.
Zákazníci majú množstvo možností, kde hľadať recenzie a porovnania produktov, čo znamená, že nájsť niekoho, kto kúpi produkt hneď po tom, čo sa o ňom dozvie, je takmer ako vyhrať v lotérii.
Podľa Trustpilot až 89 % spotrebiteľov hľadá na produkt recenzie a komentáre predtým, než ho kúpi. Bizrate Insights zistil, že 56 % zákazníkov si prečíta aspoň 4 recenzie pred rozhodnutím. Je teda omnoho pravdepodobnejšie, že zákazník si prečíta niekoľko recenzií, kým klikne na partnerský odkaz , namiesto toho, aby čítal len jeden blog a hneď nakúpil.
Tieto zistenia naznačujú, že zákazník môže natrafiť na materiály uverejnené dvoma alebo viacerými vašimi partnermi – napríklad blogový článok a recenziu na sociálnej sieti. Nebolo by fér, ak by províziu dostal len bloger, zatiaľ čo ten druhý nič, však?
Predstavte si potenciálneho zákazníka, ktorý sa zaujíma o elektrické záhradné nožnice. Natrafí na blogový článok jedného z vašich partnerov (nazvime ho Matúš). Zákazník si ešte nie je istý, či chce produkt kúpiť, potrebuje viac informácií. Preto blog opustí a prečíta si ďalšie recenzie.
Potom nájde videorecenziu na tie isté nožnice, kde ďalší partner (volajme ho Tomáš) ukazuje, ako ich používa na strihanie kríkov vo svojej záhrade. Potenciálny zákazník klikne na odkaz v popise videa, ktorý ho zavedie na stránku produktu. Skontroluje aktuálnu cenu a stránku bez nákupu opustí. Neskôr nájde tie isté nožnice spomenuté na záhradkárskom fóre, kde máte tiež partnera , ktorý tam pravidelne prispieva (nazvime ho Ján) a používa tie isté nožnice.
Keď je zákazník vďaka všetkým pozitívnym recenziám presvedčený, že chce nožnice kúpiť, vráti sa na Matúšov blog, spomenie si na špeciálnu zľavu, ktorú Matúš ponúka cez svoj partnerský odkaz, a tak cez tento odkaz nakúpi.
Kto by teda mal dostať províziu za tento predaj?
Pri bežnom systéme by bol odmenený len Matúš, pretože zákazník nakúpil cez jeho odkaz. Lenže Tomáš aj Ján zákazníkovi tiež pomohli rozhodnúť sa pre nákup tým, že produkt recenzovali a podelili sa o svoje pozitívne skúsenosti. Nemali by byť aj oni odmenení za svoju snahu? Samozrejme, ale keby ste každému dali rovnakú províziu, mohlo by to vážne zaťažiť váš rozpočet.
Post Affiliate Pro má na túto dilemu šikovné riešenie – funkciu SplitCommission™. Tá vám umožní odmeniť všetkých partnerov, ktorí sa na predaji podieľali. Zároveň si môžete nastaviť, ako sa provízia medzi partnerov rozdelí. Podľa zvolenej možnosti rozdelí nástroj platbu medzi všetkých oprávnených partnerov rovnomerne, alebo udelí špeciálny bonus partnerovi ktorý uskutočnil samotný predaj.
Vo funkcii SplitCommission™ (dostupná v obchodníckom paneli Post Affiliate Pro) nájdete tri vstupné polia: Bonus pre prvého partnera, Bonus pre posledného partnera a Minimálna provízia. (Vaši partneri budú odmenení podľa hodnôt, ktoré do polí zadáte.)
Predstavme si, že na predaji produktu sa podieľalo 5 partnerov a všetci majú nárok na podiel z provízie 100 $. Ako ju rozdeliť a koľko kto dostane?
A čo posledná možnosť? Pomocou Minimálnej provízie nastavíte najnižšiu sumu, ktorú má každý partner z rozdelenia získať. Vyhnete sa tak nepríjemným situáciám, keď partneri dostanú províziu 1 $ alebo nižšiu.
Možno si poviete, že to nestojí za to – nepreferovali by partneri radšej celú províziu namiesto jej časti? Rozdelené provízie sú však v dlhodobom horizonte pre partnerov výhodnejšie. S rozdelenými províziami totiž partneri nezarábajú len na priamych predajoch, ale sú odmenení za akýkoľvek príspevok ku konverzii. Ak vedia, že každým obsahom môžu získať podiel z provízie, je to pre nich veľká motivácia pracovať usilovnejšie.
SplitCommission™ vám navyše pomôže presne vypočítať, koľko má každý partner získať. Stačí nastaviť pravidlá, o zvyšok sa postará Post Affiliate Pro.
Použitie rozdelených provízií vo vašom programe môže byť jeden z najlepších spôsobov, ako zapojiť partnerov.
Namiesto odmeny len za priame predaje budú partneri odmeňovaní za akúkoľvek aktivitu, ktorá vedie k predaju. Hoci sa rozdelená provízia na prvý pohľad javí ako nižšia suma, partneri budú získavať provízie častejšie a ich výplaty tak budú vyššie.
Samozrejme, ručné rozdeľovanie provízií by bolo zdĺhavé. Takže sa pohodlne usaďte a nechajte Post Affiliate Pro, nech všetko vypočíta za vás.
Rozdelená provízia znamená, že zárobok z predaja sa rozdelí medzi viacerých partnerov, ktorí prispeli ku konverzii, namiesto toho, aby celú províziu získal len jeden odporúčateľ.
Umožňuje nastaviť pravidlá pre delenie provízií medzi partnermi—môžete ich rozdeliť rovnako, udeliť bonusy prvému alebo poslednému odporúčateľovi a nastaviť minimálnu výšku provízie—takže všetci prispievatelia budú spravodlivo odmenení.
Rozdelené provízie motivujú partnerov tvoriť viac obsahu a zapájať sa do celej zákazníckej cesty, pretože vedia, že budú odmenení za akýkoľvek príspevok k predaju, nielen za priame odporúčania.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Zaveďte rozdelené provízie vo svojom partnerskom programe, odmeňte všetkých prispievateľov a zlepšite zapojenie. Objavte, ako Post Affiliate Pro zjednoduší správu vašich provízií.
Objavte efektívne nefinančné spôsoby, ako motivovať a odmeniť svojich top partnerov. Preskúmajte alternatívy ako exkluzívne ponuky, lepšie promo materiály, znač...
Zoznámte sa s dvoma najpopulárnejšími spôsobmi odmeňovania – modelom provízie za predaj a modelom priebežnej provízie. Zistite ich výhody a nevýhody a ako si vy...
Zaujíma vás, koľko platiť svojim affiliate partnerom? Zistite viac o rôznych spôsoboch vyplácania provízií, štruktúrach provízií a možnostiach výplat, aby ste o...