5 najčastejších výziev v affiliate programoch

5 najčastejších výziev v affiliate programoch

AffiliateMarketing AffiliatePrograms BusinessGrowth BrandManagement

Affiliate marketing naberá na popularite vďaka rozmanitým výhodám, ktoré môže priniesť. Okrem benefitov však existuje aj niekoľko výziev v affiliate programoch, na ktoré by ste mali myslieť. Aké sú to? Čítajte ďalej a dozviete sa viac!

Affiliate marketing patrí medzi najrýchlejšie rastúce marketingové odvetvia. Počet vyhľadávaní výrazu „affiliate marketing“ vzrástol medzi rokmi 2015 a 2020 o vyše 200 % a tento rastúci trend stále pokračuje. Affiliate marketing je v súčasnosti jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum so svojimi produktmi či službami.

Navyše, spoluprácou s blogermi alebo influencermi, ktorí pôsobia v príbuznom odvetví a majú už vybudovanú základňu sledovateľov, môžete cez ich kanály budovať dôveryhodnosť a povedomie o značke. Vašou jedinou nákladovou položkou sú provízie pre affiliate partnerov, a tie platíte väčšinou len vtedy, ak vám affiliate partneri privedú nových zákazníkov, ktorí skutočne nakúpia.

Hoci niektoré stránky môžu affiliate marketing prezentovať ako „jednoduchý spôsob s obrovskými výhodami“, realita je trochu iná. Affiliate marketing má mnoho úskalí a výziev, ktoré čakajú na neskúsených. O tom svedčí aj štatistika, podľa ktorej až 95 % affiliate marketérov nakoniec zlyhá!

Netreba však zúfať. Väčšine výziev v affiliate programoch sa dá predísť s trochou plánovania. V tomto článku nájdete päť najčastejších výziev affiliate programov, s ktorými sa môžete stretnúť pri rozvoji svojho programu. Tiež vysvetlíme, čo môžete urobiť, aby ste týmto problémom predišli a dosiahli úspech.

1. Hľadanie správnych partnerov

Byť „na vlastnú päsť“ vám môže spočiatku vyhovovať. Neskôr však možno začnete uvažovať o spojení síl s inou značkou či jednotlivcom a vytvorení partnerstva. A práve nájdenie toho správneho partnera je jednou z najväčších affiliate výziev. Affiliate partner nie je len obyčajný marketér na propagáciu vašej značky, ale niekto, kto vám pomôže prezentovať značku svojmu publiku a zároveň sa s vami podelí o svoje poznatky či zdroje. Navyše, ako partner bude očakávať, že s vašou značkou urobíte to isté pre jeho zákazníkov.

Premyslené partnerstvo so spoločnosťou alebo osobou z príbuzného (ale nie rovnakého) segmentu, ktorá má podobné ciele, vám môže priniesť množstvo benefitov. Strategické partnerstvo vám umožní sprístupniť vašu zákaznícku základňu partnerovi a naopak, čím posilníte pozíciu oboch strán na trhu.

Ako však takého partnera nájsť? Kľúčom je hľadať značky alebo jednotlivcov, ktorí sa budú najviac hodiť k vášmu podnikaniu. Zamyslite sa, ako by vám spolupráca s konkrétnou firmou či blogerom pomohla dosiahnuť vaše ciele – a naopak.

Možno si myslíte, že by bolo výhodnejšie spolupracovať s populárnym influencerom s veľkým počtom sledovateľov. Pravdou však je, že ak nemáte nič spoločné, bude veľmi ťažké takúto spoluprácu nadviazať. Omnoho väčšiu šancu na úspech má spojenie síl s menším videoblogerom z relevantného odvetvia. A netreba sa ponáhľať – budovanie vzájomne výhodného vzťahu si vyžaduje čas, trpezlivosť a úsilie z oboch strán.

Viac sa dozviete tu: [Ako spravovať a motivovať affiliate partnerov](/blog/how-to-manage-engage- affiliate-partners/ “Discover effective strategies to manage and engage affiliate partners successfully. Learn how to build strong relationships, communicate regularly, and create attractive revenue-sharing models. Boost your brand’s visibility and sales through strategic partnerships and special offers. Unlock the full potential of affiliate marketing with these essential tips.”)

2. Ako správne odmeňovať affiliate partnerov

Premyslite si, ako budete odmeňovať affiliate partnerov za ich prácu – je to jedna z najdôležitejších affiliate program výziev. Každý, kto investuje čas do tvorby kvalitného obsahu a šírenia povedomia o vašich produktoch, bude očakávať adekvátnu odmenu.

Ak vaša provízia nebude dostatočne atraktívna, môže sa stať, že budete mať problém získať kvalitných affiliate partnerov. Vaši existujúci partneri môžu tiež rýchlo stratiť motiváciu, ak budú mať pocit, že nie sú za svoju prácu dostatočne odmeňovaní. To ich môže motivovať k hľadaniu iných affiliate programov.

Otázka teda znie: Čo by ste mali ponúknuť ako províziu? Niektoré firmy dávajú affiliate partnerom percento zo zisku z predaja, iné platia za každý predaj fixnú sumu, ďalšie ponúkajú zadarmo tovar, zľavy či špeciálne ponuky pre svojich marketérov.

5 of the most common affiliate program challenges

Keďže rôzne veci motivujú rôznych ľudí, je dobré ponúkať viacero typov odmien podľa toho, čo vašich affiliate partnerov najviac povzbudí. Ďalšou možnosťou je zaviesť stupňované odmeny na základe výkonu.

Post Affiliate Pro ponúka funkciu, ktorá vám umožní nastaviť rôzne úrovne provízií a bonusy bez toho, aby sa vám správa výplat vymkla z rúk. Po splnení určitých vami stanovených kritérií affiliate partner automaticky prejde do vyššej úrovne odmeňovania alebo sa mu pripíše bonus – bez vašej ručnej zásahu. Nech už si vyberiete akýkoľvek spôsob odmeňovania, nezabudnite ho affiliate partnerom jasne vysvetliť, aby nedošlo k nedorozumeniam.

3. Udržiavanie integrity značky, obsahu a komunikácie

Krása affiliate marketingu spočíva v tom, že vám umožňuje osloviť nové publikum cez vašich partnerov. No keď spolupracujete s viacerými blogermi alebo influencermi , hrozí, že imidž vašej značky sa rozplynie a stane sa nejasným. Namiesto budovania dôveryhodnosti a loajality môže byť vaše publikum čoraz viac zmätené. Vaše produkty môžu byť dokonca spojené s nevhodným správaním niektorého affiliate marketéra , čo môže mať pre váš biznis vážne následky.

Aj na toto však existuje riešenie. Brand manuál pre vašich affiliate partnerov vám pomôže zabezpečiť, že všetci partneri budú vašu značku prezentovať podobným spôsobom. Manuál môže obsahovať:

  • Prijateľné použitie názvu spoločnosti v affiliate materiáloch.
  • Miesta, kde affiliate partneri nájdu podklady pre svoj obsah (bannery, reklamy, grafiky).
  • Tipy, ako môžu affiliate partneri vytvárať a optimalizovať vlastné kreatívy v súlade s imidžom značky.
  • Proces schvaľovania affiliate obsahu vašou spoločnosťou.
  • Pravidlá značky pre používanie marketingových kanálov (napr. sociálne siete).
  • Ako majú partneri vytvárať, vkladať a používať affiliate odkazy v obsahu.
  • Zoznam zakázaných aktivít, ktoré porušujú vaše podmienky.

Jasný a podrobný brand manuál uľahčí vytváranie obsahu, ktorý bude zodpovedať štýlu a komunikácii vašej značky.

4. Správa affiliate partnerov

Čím viac affiliate partnerov pre vás pracuje, tým ťažšie je udržať si prehľad o ich úlohách, výkonnosti a predajoch. Aj keď sú affiliate marketéri zvyknutí pracovať samostatne, občas vás budú kontaktovať s otázkou alebo problémom, ktorý nevedia vyriešiť. Ak nedostanú odpoveď, môžu nadobudnúť pocit, že pre vás nie sú dôležití, čo ich môže demotivovať. V najhoršom prípade sa môžete denne stretávať s konfliktmi medzi viacerými affiliate partnermi.

Udržať affiliate partnerov motivovaných a angažovaných môže byť náročné. Musíte sledovať výkonnosť každej kampane, pridávať propagačné materiály, zabezpečiť pravidelnú výplatu a navyše chrániť program pred podvodníkmi. A to je len časť správy affiliate programu.

post affiliate pro best affiliate tracker software overview

Práve tu môžu pomôcť softvérové riešenia na správu affiliate programov. Ich hlavným cieľom je spravovať affiliate kampane a partnerov od A po Z. Vďaka týmto nástrojom nemusíte tráviť čas sledovaním štatistík ručne. Systémy na správu affiliate programov však dokážu oveľa viac – okrem sledovania každého kliknutia a predaja zvládnu aj výplaty affiliate partnerom.

V aplikácii si môžete nastaviť rôzne možnosti výplaty provízií. Partneri si vyberú, ktorá im najviac vyhovuje. Zabudnite na posielanie platieb po jednom – stačí vybrať partnerov, ktorých chcete vyplatiť, a potvrdiť výber. Provízie im budú preposlané automaticky.

5. Ochrana programu pred podvodníkmi

Ako rastie popularita affiliate marketingu , zvyšuje sa aj počet ľudí, ktorí sa snažia „zarobiť províziu“ pochybnými alebo nelegálnymi spôsobmi. Udržať ich mimo vášho programu je jednou z najväčších affiliate program výziev, a to tak pre individuálnych marketérov, ako aj pre firmy.

Zvlášť keď vezmeme do úvahy množstvo podvodných metód na získanie affiliate kliknutí. Od používania botov na „generovanie“ návštevnosti, kliknutí a registrácií, cez kradnutie obsahu iných marketérov až po presmerovanie návštevnosti na vlastné stránky. Ako môžete chrániť svoj biznis a program pred takýmito hrozbami?

Mnoho platforiem na správu affiliate programov má zabudované nástroje na ochranu pred podvodníkmi a pokusmi o podvod. Vďaka nim si rýchlo všimnete akúkoľvek podozrivú aktivitu na svojom webe a môžete zakročiť skôr, než poškodí váš program. Môžete napríklad overiť, či viaceré registrácie na odber newslettera pochádzajú od rôznych, skutočných návštevníkov, alebo z tej istej IP adresy (alebo skupiny IP adries). V druhom prípade ich môžete zablokovať.

Záver

Affiliate marketing (tak ako každý marketingový kanál) prináša množstvo benefitov, ale aj výziev. Tie často bránia dosahovaniu dobrých výsledkov. Našťastie väčšine problémov možno predísť, ak viete, kde ich hľadať a ako reagovať, keď nastanú.

S týmito znalosťami a pomocou Post Affiliate Pro budete pripravení dobyť affiliate svet.

Najčastejšie kladené otázky

Aké sú najčastejšie výzvy v affiliate programoch?

Najčastejšími výzvami sú nájdenie správnych partnerov, nastavenie efektívneho odmeňovania affiliate partnerov, udržiavanie integrity značky a komunikácie, efektívna správa affiliate partnerov a ochrana programu pred podvodníkmi.

Ako môžem nájsť správnych affiliate partnerov?

Hľadajte značky alebo jednotlivcov, ktorých publikum a ciele sa zhodujú s vašimi. Zamerajte sa na budovanie vzájomne výhodných a relevantných partnerstiev, aj keď to znamená spoluprácu s menšími, ale lepšie zladenými influencermi namiesto najväčších mien.

Ako by som mal odmeňovať svojich affiliate partnerov?

Ponúknite konkurenčné provízie alebo odmeny, ktoré affiliate partnerov motivujú – môžu byť percentuálne, pevné poplatky alebo špeciálne bonusy. Stupňované štruktúry odmien môžu podporiť vyšší výkon a lojalitu.

Ako mám udržať integritu značky v affiliate marketingu?

Poskytnite affiliate partnerom jasný brand manuál, ktorý stanovuje prijateľné použitie vašej značky, komunikáciu, kreatívne materiály a zakázané aktivity. Tým zabezpečíte konzistentnú prezentáciu značky vo všetkých kanáloch.

Aké nástroje pomáhajú spravovať affiliate partnerov a predchádzať podvodom?

Softvér na správu affiliate programov, ako je Post Affiliate Pro, automatizuje sledovanie, provízie a komunikáciu a zahŕňa funkcie na prevenciu podvodov, ktoré odhalia podozrivú aktivitu a ochránia váš program pred podvodmi.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Optimalizujte svoj affiliate program

Prekonajte bežné výzvy affiliate programov a maximalizujte svoj úspech v affiliate marketingu s odbornými stratégiami a správnymi nástrojmi.

Zistiť viac

Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?
Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?

Ako nájsť affiliate partnerov na propagáciu vášho podnikania?

Zistite efektívne stratégie na vyhľadávanie kvalitných affiliate partnerov pre vaše podnikanie a určte, koľko ich potrebujete na propagáciu vašich produktov. Ob...

7 min čítania
AffiliateMarketing BusinessGrowth +3
Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?
Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?

Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?

Niekoľko tipov, ako písať dôveryhodný affiliate obsah, ktorý presvedčí vašich čitateľov k nákupu cez váš odkaz.

6 min čítania
AffiliateMarketing ContentCreation +4
Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)
Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)

Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)

Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako si zarobiť online, ak máte vlastnú webstránku. Pozrite si 13 najlepších tipov pre úspešný affiliate marketing....

3 min čítania
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface