Netradičné spôsoby propagácie: partnerské programy

Netradičné spôsoby propagácie: partnerské programy

AffiliateMarketing Promotion Recruitment MarketingStrategies

Cieľom affiliate marketingu je propagovať váš produkt a generovať predaje. Čo však môžete urobiť preto, aby ste propagovali svoj partnerský program a motivovali ostatných, aby sa doň zapojili?

Prečítaním tohto článku sa dozviete, ako efektívne propagovať svoj partnerský program, prilákať čo najviac partnerov a dosiahnuť tak najlepší finančný výsledok.

Dobrý začiatok – majte stratégiu

Predtým, než spustíte svoj partnerský program , by ste mali vedieť, ako bude vyzerať do detailov. Zvážte, či vo vašom odvetví funguje spolupráca s blogerom z úzkeho segmentu, alebo či najlepšie výsledky neprinesie oslovenie známeho influencera. Možností máte veľa.

Môžete skúsiť aj viacero stratégií súčasne. Vyberte si jednu hlavnú a pridajte jednu alebo dve doplnkové. Zamyslite sa nad všetkými možnými scenármi a zvoľte ten, ktorý najviac vyhovuje vášmu biznisu. Rozhodnite sa tiež, ako budete partnerov odmeňovať. Môžete si vybrať:

  • PPC (platba za klik) – odmena za každého zákazníka, ktorý bol presmerovaný na vašu stránku.
  • PPS (platba za predaj) – percento z každej uzavretej objednávky vďaka partnerovi.
  • PPL (platba za lead) – platba za požadovanú akciu, napríklad keď sa zákazník prihlási na odber newslettera.

Ak už máte preferovaný spôsob odmeňovania nastavený, mali by ste zvážiť aj výšku provízie. Neexistuje žiadna štandardná výška – všetko závisí od podmienok spolupráce a odvetvia, v ktorom pôsobíte. Aby bol váš partnerský program kompletný a pripravený na nábor partnerov, doprajte si čas na premyslenie všetkých vyššie uvedených detailov.

Customer service reporting

Obráťte úlohy

Ak chcete propagovať svoj partnerský program, musíte začať myslieť ako partner. Teraz je vaším produktom samotný program a partneri sú vašimi klientmi. Čo by teda presvedčilo dobrého affiliate marketéra, aby začal propagovať práve váš produkt či službu?

Na začiatku začnite prieskumom. Kde nájdete najlepších partnerov, ktorí budú ochotní spolupracovať? Hľadajte tých, ktorí majú prístup k vašej cieľovej skupine. Zvážte sociálne siete, skupiny na sociálnych médiách alebo si vypýtajte odporúčania. Následne analyzujte aktivity partnerov, ktorí vás zaujali.

Vytvorte príspevky v partnerských skupinách alebo v profesijných skupinách na sociálnych sieťach z vášho odvetvia. Ústne odporúčania sú najlepšou propagáciou. Mali by ste mať aj základné informácie o svojej cieľovej skupine – teda partneroch. Uprednostňujú určitý platobný model? Oceňujú voľnosť a priestor pre kreativitu pri tvorbe obsahu? Pri propagácii svojho partnerského programu zdôraznite tie aspekty, na ktorých im najviac záleží.

Predstavte svoju firmu ako dôveryhodného zamestnávateľa

Budovanie dôvery ako zamestnávateľa vám pomôže prilákať affiliate marketérov . Môžete poukázať na to, že vaša spoločnosť pôsobí na trhu už dlhšie, čo znamená stabilitu zamestnania. Ak je váš biznis menší, spomeňte priateľskú atmosféru. Nezabudnite uviesť bonusy či odmeny, ak ich poskytujete.

Väčšina partnerov uprednostňuje odmeňovanie na základe počtu zobrazení, ale tento prístup je pre firmy dosť rizikový. Pre obchodníkov sú oveľa výhodnejšie platby za výkon, čo však môže partnerov odrádzať.

Preto musíte partnerom ponúknuť výhodné podmienky spolupráce, aby sa rozhodli pre vás aj napriek alternatívnym modelom odmeňovania. Aby sa tak stalo, musíte s nimi vybudovať vzťah a dôveru, inak nebude spolupráca veľmi úspešná. Môžete sa dohodnúť na platbe za predaj a za výnimočné výsledky ponúknuť bonusy. Nezabudnite všetky tieto benefity uviesť v príspevkoch propagujúcich váš program.

Voice broadcasting illustration

Spolupracujte s firmami zo svojho odvetvia

Zvážte umiestnenie bannerovej reklamy na stránky, ktoré sú pre vaše podnikanie dôležité. Pre lepšie výsledky vyhľadajte na Googli kľúčové slová relevantné k vašej ponuke. Ak weby v top 10 výsledkoch nepatria vašim konkurentom, môžete sa dohodnúť s ich majiteľmi a umiestniť na ne svoje bannery. Zabezpečte tiež, aby boli viditeľné záložky „Spolupráca“ a „Kontaktujte nás“. Samozrejme, nezabudnite propagovať svoj affiliate program aj na vlastnej stránke.

Oslovte svojich verných zákazníkov

Skvelým spôsobom, ako propagovať svoj affiliate program, je požiadať o pomoc svojich verných zákazníkov. Opýtajte sa ich, či by mali záujem zapojiť sa do programu. Nebuďte vtieraví a neoslovujte ich príliš často. Ak sa vám podarí premeniť zákazníka na partnera, správa o vašej spolupráci sa rýchlo rozšíri. Ďalší potenciálni partneri sa o vás dozvedia a pravdepodobne budú mať záujem spolupracovať tiež.

Záverečné myšlienky

Teraz už poznáte niekoľko netradičných spôsobov propagácie partnerských programov . Základné pravidlo je vžiť sa do kože partnerov. Myslite ako oni a vyplatí sa vám to. Viac oceníte aj prácu partnera . Nie je jednoduché propagovať cudzí produkt a presvedčiť ostatných, aby si ho kúpili. Propagácia vášho partnerského programu nie je prechádzka ružovou záhradou, ale s týmito tipmi budete vedieť, ako na to.

Najčastejšie kladené otázky

Aké sú niektoré netradičné spôsoby, ako propagovať partnerský program?

Netradičné spôsoby zahŕňajú spoluprácu s blogermi alebo influencermi v špecifických oblastiach, prezentáciu vašej firmy ako dôveryhodného zamestnávateľa, partnerstvo s inými firmami na bannery a zapojenie verných zákazníkov ako partnerov.

Ako môžem urobiť svoj partnerský program atraktívnejším pre partnerov?

Ponúknite priaznivé a transparentné štruktúry provízií, umožnite kreatívnu voľnosť, zdôraznite bonusy a odmeny a budujte dôveru zdôraznením stability a podpory vašej spoločnosti pre partnerov.

Prečo je dôležité myslieť ako partner pri propagovaní svojho programu?

Myslenie ako partner vám pomôže adresovať ich potreby a motivácie, čo vám umožní prispôsobiť benefity a komunikáciu vášho programu na prilákanie kvalitných spolupracovníkov.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Zvýšte úspech svojho partnerského programu

Preskúmajte platformu Post Affiliate Pro pre jednoduchú správu vášho partnerského programu a prilákajte najvýkonnejších partnerov.

Zistiť viac

11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov
11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov

11 osvedčených postupov, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov

Preskúmajte 11 overených stratégií, ako zapojiť a rozvíjať úspešných partnerov a zvýšiť tak úspech vášho affiliate marketingu. Naučte sa vytvárať pútavé landing...

7 min čítania
AffiliateMarketing AffiliateEngagement +3
Ako nájsť afiliátov – časť 4: Kompletný prehľad
Ako nájsť afiliátov – časť 4: Kompletný prehľad

Ako nájsť afiliátov – časť 4: Kompletný prehľad

Zdá sa vám affiliate marketing náročný? Pozrite sa na kľúčové kroky, ktoré vedie každá úspešná affiliate marketingová kampaň.

3 min čítania
AffiliateMarketing BusinessGrowth +3
Ako nájsť partnerov – 2. časť: Kde ich hľadať
Ako nájsť partnerov – 2. časť: Kde ich hľadať

Ako nájsť partnerov – 2. časť: Kde ich hľadať

Máte problém nájsť partnerov, ktorí by propagovali váš biznis? Hľadáte praktické spôsoby, ako na to? Pozrite si náš komplexný sprievodca a dozviete sa viac....

3 min čítania
AffiliateMarketing FindAffiliates +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface