
E-mailové šablóny: Odmietnutie žiadostí o zvýšenie provízie
Nemôžete zvyšovať províziu pre affiliate partnerov zakaždým, keď o to požiadajú. Tu je spôsob, ako slušne takúto žiadosť odmietnuť.
Objavte rozdiely medzi modelmi provízie za predaj a priebežnej provízie pre affiliate programy a zistite, ktorý je najlepší pre vaše podnikanie.
Stanoviť provízny systém pre váš affiliate program môže byť zložitá záležitosť. Koľko by ste mali platiť vašim partnerom a akú štruktúru odmien zvoliť – províziu za predaj alebo priebežnú províziu?
Jedným z najdôležitejších rozhodnutí na začiatku programu je určiť spôsob, akým budete odmeňovať affiliate partnerov za ich výkon.
Pri hľadaní vhodného affiliate programu si väčšina marketérov najprv pozrie výšku provízie, aby vedeli, koľko môžu za svoju prácu očakávať. Ak je provízia nižšia, než čakali, mnohí potenciálni partneri si jednoducho nájdu iný program s výhodnejšími podmienkami. Pri takej konkurencii je ponúkanie slabej provízie v affiliate programe takmer istou prekážkou pre prilákanie motivovaných marketérov.
Na druhej strane, príliš vysoká provízia nemusí byť ideálnym riešením, pretože môže poškodiť vašu maržu a znížiť efektivitu celého programu. Najlepším riešením je preto nastaviť atraktívnu, ale rozumnú výšku provízie, ktorá pritiahne správnych partnerov.
Aj spôsob, akým budete odmeňovať svojich usilovných partnerov, môže byť zložitý. Niektorým spoločnostiam sa osvedčili zľavy, produkty značky alebo špeciálne ponuky. Väčšina značiek s affiliate programom však vypláca partnerom percentá zo zisku získaného z predaja ich produktov. Pri tomto type odmeny sú obzvlášť populárne dva modely – provízia za predaj a model priebežnej provízie.
Ako teda určiť ideálnu výšku provízie pre váš program a ktorý z týchto dvoch modelov je najvhodnejší? Čítajte ďalej – v tomto článku vysvetlíme podobnosti a rozdiely medzi modelmi provízie za predaj a priebežnej provízie, aby ste si našli to najlepšie riešenie pre váš program (a samozrejme aj pre vašich partnerov).
Či už plánujete ponúkať zľavy, tovar alebo hotovostné odmeny, určiť, koľko zaplatiť partnerom, môže byť náročné. Najmä ak s affiliate marketingom len začínate. Podľa dostupných údajov sa priemerná provízia pohybuje medzi 5 % a 15 %, niekedy však dosahuje až 30 % či dokonca 50 %, alebo naopak iba 1 %.
Prečo sú také rozdiely? Výška provízie závisí od viacerých faktorov – od odvetvia a typu produktu až po jeho cenu a dostupné bonusy. Zistíte, že desať rôznych affiliate programov vo vašom odbore môže mať desať odlišných províznych sadzieb!
Na orientačný výpočet výšky odmeny môžete použiť online kalkulačku provízií, stále však pôjde len o približný odhad. Ak chcete presne určiť, koľko by ste mali vyplácať, musíte si spraviť vlastný prieskum.
Najskôr si pozrite výrobné náklady propagovaného produktu alebo služby a jeho predajnú cenu. Inými slovami, koľko môžete partnerom ponúknuť, aby sa im program oplatil, no zároveň ste boli v zisku? Keď už máte tieto informácie, zamerajte sa na konkurenciu. Aké odmeny ponúkajú iné firmy vo vašom odbore? Koľko a kedy vyplácajú? Aký typ affiliate platieb využívajú? Sú tam bonusy pre najlepších partnerov alebo používajú stupňovitý systém odmien?
Odpovede na väčšinu otázok nájdete sami – stačí si prezrieť podmienky konkurencie alebo ich weby. Ak nie, skúste ich kontaktovať a spýtať sa priamo.
Keď budete poznať výšku odmien v odvetví, budete mať jasno, koľko ponúknuť, aby ste zostali konkurencieschopní a prilákali nových partnerov. Ak napríklad značka vo vašom segmente ponúka 15 % províziu z každého predaja, ponuka 10 % možno nepriláka veľa marketérov. Ak chcete aj pri nižšej provízii zostať atraktívni, môžete k štandardnej odmene pridať bonusy či ďalšie výhody.
Prepracovaný systém bonusov, exkluzívnych alebo stupňovitých odmien patrí medzi najlepšie spôsoby, ako motivovať partnerov a upútať pozornosť na svoj program.
Môžete tiež ponúknuť všetkým partnerom, ktorí splnia určité podmienky (napríklad výšku obratu alebo umiestnenie medzi top 5), hotovostný bonus navyše k bežnej odmene.
Ďalšou možnosťou, ako zvýšiť motiváciu, je zaviesť výkonnostné bonusy v rámci stupňovitého systému odmien. Každý partner, ktorý dosiahne vami stanovený cieľ, postúpi do vyššieho stupňa s lepšími odmenami či ďalšími výhodami.
Zdá sa vám to veľa práce? Ak by ste tieto stupne a bonusy spravovali manuálne, program by sa rýchlo mohol zmeniť na nočnú moru. Riešením môže byť Post Affiliate Pro. Vďaka funkcii Výkonnostné odmeny nastavíte kritériá pre bonusy alebo automatické posuny do vyšších úrovní. Pri splnení podmienok systém partnera automaticky presunie do vyššieho stupňa alebo mu pridá bonus k odmene.
Teraz, keď už približne viete, koľko môžete partnerom vyplácať bez ohrozenia svojho zisku, zostáva posledná otázka. Budete partnerom platiť za každý uskutočnený predaj (tzv. provízia za predaj alebo PPS model), alebo za získavanie dlhodobých zákazníkov (model priebežnej provízie)? Tu je prehľad oboch možností, aby ste si mohli vybrať tú najvhodnejšiu pre vašu firmu.
Vyplácanie odmien za každý uskutočnený predaj patrí medzi najobľúbenejšie spôsoby odmeňovania partnerov. Základ modelu provízie za predaj je jednoduchý: ak zákazník kúpi produkt cez affiliate odkaz , ktorý zverejnil bloger alebo používateľ sociálnych sietí, bloger dostane percento zo zisku výrobcu. Pre partnerov je tento model jasný a motivujúci – čím viac ľudí klikne na ich odkaz a nakúpi, tým viac zarobia.
Pre firmy je PPS nízkorizikovým spôsobom, ako zvýšiť predaj, pretože platia len za reálne výsledky. Pri modeli pay-per-sale platí, že ak vďaka affiliate marketingu neprebehne žiadny predaj, neplatíte nič. V porovnaní s inými marketingovými kanálmi s úvodnými nákladmi ide o bezpečné riešenie.
Ďalšou výhodou je veľmi jednoduché sledovanie. Netreba vyhodnocovať viacero metrík, aby ste určili výkon marketéra a jeho odmenu. Stačí sledovať počet predajov pri každom partnerovi a vyplatiť ich podľa toho.
Tento model má však aj niekoľko rizík. Väčšina týchto provízií je jednorazová, čo znamená, že partner zarobí na zákazníkovi len raz. Je to výhodné pre retailové affiliate programy, no pri produktoch na predplatné nemusí byť vhodný.
V tomto modeli sú všetky leady hodnotené rovnako bez rozdielu medzi jednorazovými a dlhodobými zákazníkmi. Výška odmeny závisí aj od ceny produktu – marketér, ktorý zabezpečí časté predaje lacných produktov, zarobí menej než partner, ktorý síce predá menej, ale drahších produktov.
Model provízie za predaj nie je vhodný pre každého. Firmy so systémom predplatného (napr. SaaS firmy, fitnescentrá, atď.) sa spoliehajú skôr na vracajúcich sa zákazníkov než na jednorazové predaje.
Pri tomto modeli dostávajú partneri odmenu za každého vracajúceho sa zákazníka namiesto jednorazovej provízie za predaj. Ak napríklad partner privedie nového zákazníka , ktorý si mesačne obnovuje softvérové predplatné, partner dostane zaplatené každý mesiac. V tomto prípade je cieľom partnera motivovať zákazníkov k opätovnému nákupu a budovať dlhodobé vzťahy pridanou hodnotou.
Takéto affiliate partnerstvá môžu trvať mesiace či roky, kým zákazník obnovuje predplatné alebo opakovane kupuje produkt, čo znamená pravidelné príjmy pre partnera aj firmu.
Najväčšou výzvou tohto modelu je, že partneri aj značky musia neustále pracovať na udržaní zákazníka. Aj napriek úsiliu však majú firmy len malú kontrolu nad tým, ako dlho zákazník zostane. Platby sú síce pravidelné, no často nižšie než pri jednorazových províziách.
Porovnajte výhody a nevýhody modelu provízie za predaj aj priebežnej provízie, inak nezistíte, ktorý najlepšie vyhovuje vášmu podnikaniu a programu. Našťastie, keď sa rozhodnete, môžete správu výplat partnerom nechať na Post Affiliate Pro . Môžete si byť istí, že vaše affiliate provízie budú vyplatené načas a partneri budú za svoj výkon spravodlivo odmenení.
Zárobky affiliate marketérov za predaj sa výrazne líšia v závislosti od programu a produktu. Provízie môžu byť pevne stanovené alebo percentuálne. Marketéri môžu zarobiť od niekoľkých dolárov až po stovky či viac za jeden predaj.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Objavte silu Post Affiliate Pro v živej ukážke! Zistite, ako môže náš používateľsky prívetivý softvér zlepšiť vaše podnikanie, vytvárať a spravovať affiliate programy jednoducho.
Nemôžete zvyšovať províziu pre affiliate partnerov zakaždým, keď o to požiadajú. Tu je spôsob, ako slušne takúto žiadosť odmietnuť.
Zaujíma vás, koľko platiť svojim affiliate partnerom? Zistite viac o rôznych spôsoboch vyplácania provízií, štruktúrach provízií a možnostiach výplat, aby ste o...
Niekoľko užitočných tipov, aké značkové propagačné materiály poskytnúť svojim affiliate partnerom, aby ste im uľahčili prácu a zvýšili ich produktivitu....