
Ako začať s affiliate marketingom bez peňazí
Affiliate marketing môže priniesť príjem s minimálnymi počiatočnými nákladmi, ale vyžaduje si úsilie. Tento sprievodca vás naučí, ako začať s affiliate marketin...
Objavte štyri šikovné nápady na pasívny príjem, ktoré sú ideálne pre obdobie COVID-19: affiliate marketing, drop-shipping, print-on-demand a tvorba YouTube obsahu na posilnenie vašich financií z domu.
Existuje vôbec oblasť života, ktorú pandémia neovplyvnila? Okrem toho, že nás prinútila prejsť na prácu na diaľku a vyhýbať sa sociálnemu kontaktu, COVID-19 v mnohých z nás vyvolal aj obavy o financie. Aj keď vaša práca pandémiou nebola ovplyvnená, pravdepodobne ste už premýšľali o nejakej vedľajšej práci. Ale akú vedľajšiu prácu si môžete nájsť, keď je takmer všetko zatvorené?
Našťastie, internet nám dáva množstvo príležitostí, ako si zarobiť extra peniaze aj počas pobytu doma. Niektoré z týchto príležitostí vám dokonca umožňujú vytvoriť si pasívny príjem. Počas pandémie sa zvýšil záujem o tento spôsob zarábania – jednak kvôli finančnej neistote, ale aj preto, že mnohí ľudia zrazu mali oveľa viac voľného času. Pri prehľadávaní internetu nájdete množstvo “remote-friendly” spôsobov, ako si navýšiť úspory. Vybrali sme štyri, ktoré skutočne fungujú, najmä v týchto zvláštnych časoch. Ale začnime pekne od začiatku – čo je to vlastne pasívny príjem?
Jednoducho povedané, pasívny príjem sú pravidelné peniaze, ktoré zarábate z iných zdrojov než z hlavného zamestnania. Prečo “pasívny”? Pri bežnej práci musíte každý deň vykonávať zverené úlohy. Pasívny príjem však plynie z aktivity, ktorú ste dokončili už dávnejšie, ale stále vám z nej prichádzajú peniaze. Skvelým príkladom sú honoráre za knihy – pokiaľ sa vaša kniha predáva, stále z nej zarábate. V dnešnej digitálnej dobe existuje množstvo nápadov na pasívny príjem pre každého, kto chce zarobiť niečo navyše.
Ľudí na pasívnom príjme láka aj motto “zarábajte, kým spíte”. Často si predstavujeme, ako by sme mohli opustiť nudnú 9–5 prácu a žiť len z honorárov za knihy, blogu či príjmu zo sociálnych sietí. A to všetko bez väčšej námahy.
Zarábanie pasívneho príjmu je však v skutočnosti o niečo komplikovanejšie. Vo väčšine prípadov si vyžaduje počiatočnú prácu (napríklad vytvorenie video kurzu, tvorbu obsahu, získavanie návštevnosti na blogu), pričom na prvé výsledky si možno budete musieť chvíľu počkať. Platí to najmä, ak začínate s online obchodom alebo YouTube kanálom. Ak sa vám však podarí rozbehnúť to, môžete svoj koníček alebo talent premeniť na menší, ale pravidelný zdroj dodatočných príjmov.
Spomedzi mnohých možností, ako si vybudovať pasívny príjem, sú štyri obzvlášť populárne vďaka jednoduchému začiatku. Ktoré to sú?
81 % marketérov a 84 % vydavateľov už využíva affiliate marketing na získanie dodatočných príjmov. Princíp je jednoduchý – ak ste bloger, vlastník webu alebo influencer , môžete na svojej stránke propagovať produkty tretej strany, napríklad ich zmieniť v bežnom obsahu. Takýto obsah by mal obsahovať unikátny odkaz, cez ktorý si môže návštevník produkt kúpiť. Ak niekto na odkaz klikne a produkt si zakúpi, získate províziu (typicky pár percent z ceny produktu).
Najlepšie je, že nezáleží na tom, akú tému alebo odvetvie zastrešujete – vždy si viete nájsť produkty súvisiace s vašou oblasťou a propagovať práve tie. Napríklad, ak vediete blog o varení, kde zdieľate recepty alebo hodnotíte miesta, ktoré ste navštívili, môžete pridať recenzie kuchynských potrieb, aplikácií alebo kurzov, ktoré ste sami vyskúšali a vaša komunita by o ne mohla mať záujem. Takto si viete zarobiť nejaké peniaze len tým, že odporučíte produkty na svojom blogu.
Affiliate marketing si však na začiatku vyžaduje nemálo práce. Tvorba obsahu a získavanie návštevnosti na blog či sociálne siete chvíľu potrvá, najmä ak ste na začiatku. Neustále rastúca konkurencia v affiliate marketingu môže taktiež sťažiť prilákanie návštevníkov. No aj keď už máte stabilné publikum, musíte dobre premyslieť, aké produkty budete propagovať. Zvážte, či súvisia s témou vášho blogu alebo sociálnych sietí. Ak budú produkty len vzdialene súvisieť s vašou hlavnou témou, pravdepodobne z affiliate partnerstva veľa nevyťažíte.
Ak ste uvažovali o založení online obchodu, možno ste už počuli o “drop-shippingu”. Na eBayi dosiahlo v roku 2019 najlepších 10 % drop-shipping obchodov priemerný zisk 7 731 $ mesačne. Na Amazone zasa tretí predajcovia tvoria približne 50 % všetkých predajov.
Dropshipping je spôsob predaja, pri ktorom obchody nedržia tovar na sklade, ale zákaznícke objednávky priamo posielajú výrobcovi, ktorý ich následne expeduje zákazníkom.
Veľkou výhodou drop-shippingu je, že nemusíte objednávať a skladovať tovar vopred. Znamená to, že neriskujete vlastné peniaze, ak sa tovar nepredá. Práve preto, že ide o nízkorizikový model podnikania, na trhu je už veľa podobných obchodov, a teda konkurencia je veľká.
Ďalším rizikom je, že máte len malú kontrolu nad kvalitou tovaru, doručením či zákazníckou podporou . Kľúčové je preto vopred si overiť kvalitu produktov, ktoré plánujete predávať, a tiež ako výrobca rieši expedíciu. Inak sa vám môže stať, že skončíte v jednej z tých “hororových” historiek o tom, ako si niekto objednal tovar, no dostal niečo úplne iné. A s nespokojným zákazníkom budete musieť riešiť reklamáciu vy.
Ďalšou populárnou možnosťou zárobku (najmä pre umelcov) je založiť si print-on-demand obchod. V júni 2020 zaznamenala platforma Printify viac ako 400 000 objednávok – čo je neuveriteľný 311 % nárast oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka.
Print-on-demand je variant drop-shippingu. Stále spolupracujete s externým výrobcom, ktorý sa postará o väčšinu úloh súvisiacich s objednávkami. Tentoraz však ponúkate vlastné tričká, hrnčeky, šiltovky či obaly na mobily s vašimi grafikami alebo dizajnmi. Stačí poskytnúť výrobcovi vaše návrhy a vybrať produkty, na ktoré ich chcete aplikovať – či už ide o oblečenie alebo rôzne doplnky.
Po prijatí objednávky výrobca produkt vyrobí podľa zadania a postará sa aj o expedíciu. Ak pravidelne zdieľate svoje ilustrácie alebo grafiky na sociálnych sieťach či blogu, možnosť ponúknuť fanúšikom ich obľúbený motív na tričku či hrnčeku môže byť pre vás výhrou.
Je však potrebné dôkladne si overiť tlačiarne, s ktorými budete spolupracovať, pretože vaša kontrola nad kvalitou a balením bude minimálna. Ideálne je vopred si preveriť produkty, ktoré chcete cez svoj print-on-demand obchod predávať. Takáto kontrola vám ušetrí starosti s nahnevanými zákazníkmi, ktorí by inak dostali nekvalitný tovar.
YouTube je podľa Ahrefs najnavštevovanejšou stránkou na svete (8,6 miliardy návštev mesačne) aj v USA (1,6 miliardy mesačne). A to ešte pred pandémiou koronavírusu. Po prvej vlne v Singapure narástol čas sledovania videí na YouTube o 30 %. Zmenili sa aj typy vyhľadávaných videí – prudko vzrástol záujem o online kurzy, návody a iné užitočné videoobsahy.
Ako z toho vyťažiť? Jednou z možností je vytvoriť kurz, ktorý následne zverejníte online. Ak sa v nejakej oblasti dobre vyznáte, môžete sa o svoje vedomosti a vášeň podeliť s ostatnými prostredníctvom videokurzu. Jeho tvorba a propagácia si síce na začiatku vyžiada čas, zisky môžu prísť až neskôr. No ak váš kurz získa pozornosť, bude vám zarábať dovtedy, kým oň bude záujem. Navyše, ak bude kurz pre ľudí užitočný, budú vaše videá pravdepodobne zdieľať ďalej, čo zvýši návštevnosť.
To je však len začiatok – silu YouTube môžete využiť aj na získanie dodatočných príjmov cez reklamy. Tu však musíte spĺňať určité podmienky: mať viac ako 1 000 odberateľov a 4 000 hodín sledovania videí. Okrem reklám môžete vďaka YouTube pekne zarobiť aj propagáciou produktov zo svojho odvetvia cez affiliate marketing a vkladaním affiliate odkazov do popisov videí.
Ak chcete začať zarábať pasívny príjem, musíte najskôr odviesť určitú prácu. Tá môže zahŕňať vytvorenie dizajnov pre vlastný merch, písanie blogových článkov či nahrávanie videí na YouTube. Keď však túto prácu odvediete, váš blog alebo video kanál sa môžu stať skvelým zdrojom pasívneho príjmu, ktorý vám bude zarábať ešte dlho po skončení pandémie. Odporúčame zamerať sa najprv na jeden nápad na pasívny príjem, namiesto toho, aby ste skúšali všetky naraz. Tvorba obsahu, ktorý bude mať pre vašich čitateľov či sledovateľov dlhodobú hodnotu, si vyžaduje čas a úsilie.
Pasívny príjem sú peniaze, ktoré pravidelne získavate z iných zdrojov než z hlavného zamestnania, typicky z aktivít, ktoré ste vykonali v minulosti, no stále z nich plynie zisk, napríklad honoráre za knihy či online obsah.
Medzi populárne nápady na pasívny príjem patrí affiliate marketing, drop-shipping, otvorenie print-on-demand obchodu a vytváranie YouTube obsahu. Tieto metódy môžete začať online s minimálnou počiatočnou investíciou.
Áno, väčšina pasívnych príjmových tokov vyžaduje úvodné úsilie, napríklad vytvorenie obsahu, nastavenie obchodu alebo budovanie publika. Postupom času tieto aktivity môžu prinášať trvalý príjem s menším každodenným zapojením.
Drop-shipping je nízkorizikový, pretože nemusíte nakupovať zásoby vopred, no máte obmedzenú kontrolu nad kvalitou produktov a doručením, preto je dôležité dôkladne si preveriť spoľahlivých dodávateľov.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Preskúmajte dostupné spôsoby, ako si na diaľku vytvoriť pasívny príjem—affiliate marketing, drop-shipping, print-on-demand a YouTube. Začnite svoju cestu k finančnej istote ešte dnes.
Affiliate marketing môže priniesť príjem s minimálnymi počiatočnými nákladmi, ale vyžaduje si úsilie. Tento sprievodca vás naučí, ako začať s affiliate marketin...
Objavte 5 hlavných dôvodov, prečo návštevníci opúšťajú váš affiliate web a naučte sa konkrétne stratégie na zlepšenie používateľskej skúsenosti, zvýšenie konver...
Využite aktuálny boom v odvetví domu a záhrady s týmito užitočnými tipmi na affiliate marketing. Zistite, prečo je affiliate marketing silným a cenovo efektívny...