
5 vecí, ktoré si treba preskúmať pred vytvorením affiliate kampane
Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...
Ovládnite sociálne siete ako Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest a Snapchat a posuňte svoj affiliate marketing v roku 2025 na vyššiu úroveň s vyššími konverziami.
Pri čítaní týchto otázok ste si ich pravdepodobne už spojili so svojimi každodennými skúsenosťami so sociálnymi sieťami.
Sociálne siete už dávno nie sú len o zdieľaní životných udalostí s priateľmi a rodinou v uzavretom kruhu. Stali sa médiom na objavovanie, vyjadrovanie aj prežívanie.
A to neplatí len pre jednotlivcov, ale aj pre majiteľov firiem.
Značky vytvárajú jedinečné zážitky na prezentáciu svojich produktov a služieb širokému publiku, ktoré sa nachádza na sociálnych sieťach.
Ak ste affiliate marketér, pripravte sa zarobiť neuveriteľné sumy vďaka propagácii na sociálnych sieťach.
Panuje názor, že affiliate marketing už nie je bezpečná pasívna forma zárobku. Keďže algoritmy vyhľadávačov sa menia každých pár dní, propagácia odkazov je síce náročnejšia, no s tými správnymi technikami si stále môžete slušne prilepšiť.
Affiliate marketing predstavuje významný podiel v získavaní zákazníkov a jeho rast sa očakáva aj v najbližšej budúcnosti.
V tomto blogu vám ukážem, ako môžete využiť sociálne siete na affiliate marketing a získavanie leadov .
Najskôr však niekoľko štatistík na podporu tohto tvrdenia:
Teraz, keď poznáte potenciál zárobkov v affiliate marketingu, poďme sa pozrieť, ako vám správne využitie sociálnych sietí pomôže uspieť.
Takmer každý je na Facebooku. Toto nie je prehnané tvrdenie. Nájdete tu ľudí vo veku od 13 do 65+ rokov, ktorí Facebook používajú denne. A neprekvapí vás ani účet psa či mačky!
S viac ako 2,37 miliardami aktívnych používateľov mesačne je Facebook masívne využívaný po celom svete. Je načase optimalizovať vaše affiliate stratégie, aby ste oslovili takto široké publikum.
Ak robíte affiliate marketing , zdieľanie odkazov na vašom osobnom profile môže pôsobiť na vašich priateľov spamaticky. Namiesto toho si vytvorte Facebook stránku.
Na stránke môžete jednoducho vytvárať obsah a sledovať detailnú analýzu výkonnosti príspevkov. Dôležité je však zdieľať hodnotný obsah.
Okrem pravidelného publikovania je vhodné zostať v kontakte s publikom. Buďte aktívni v komentároch a správach s úmyslom pomôcť a prirodzene získate viac sledovateľov stránky.
Je dôležité zvoliť si tému stránky ešte pred jej založením, aby ste pritiahli správne publikum. Nechcete predsa, aby vaše úsilie vyšlo nazmar. Po výbere témy môžete začať na stránke zdieľať affiliate odkazy bez toho, aby ste pôsobili príliš reklamne.
Skupiny majú vyššiu mieru zapojenia než stránky. Môžete priamo komunikovať s členmi skupiny a poskytovať užitočné informácie vo vašej oblasti.
Keď si medzi členmi vybudujete hodnotu, budú dôverovať produktom či službám, ktoré odporúčate. Výsledkom je viac kliknutí na odkazy – a tu sú vaše affiliate provízie !
Ak máte stránku s affiliate obsahom, kľúčom k rastu je osloviť čo najviac relevantných ľudí.
To dosiahnete cez Facebook Ads. Facebook ponúka vysoko cielené reklamné kampane, ktoré zvýšia dosah vašich príspevkov a zabezpečia požadovanú viditeľnosť.
Po definovaní cieľového publika môžete nastaviť reklamu podľa demografie, pohlavia, veku či správania.
Dbajte na optimalizáciu odkazov, ktoré zdieľate cez Facebook reklamy. Affiliate odkazy sú ľahko rozpoznateľné a môžu pôsobiť nedôveryhodne. Nikto nebude klikať na odkazy, ktoré nevyzerajú dôveryhodne.
Riešením je skrátenie odkazu pomocou online nástrojov, napríklad:
Poďme sa teraz pozrieť na Instagram.
S viac ako 1 miliardou aktívnych používateľov mesačne a 500 miliónmi denne je Instagram medzi mileniálmi a generáciou Z jednou z najobľúbenejších aplikácií.
Z hľadiska zapojenia je Instagram hneď za Facebookom – 71 % používateľov je mladších než 35 rokov. V roku 2018 SimilarWeb zistil, že priemerný čas trávený na Instagrame je 53 minút denne.
Affiliate marketéri môžu využiť potenciál Instagramu ako platformy na zdieľanie produktových odkazov. Najskôr však musíte byť influencerom vo svojej oblasti. Tak získate dôveru svojich sledovateľov.
Kľúčom k väčšiemu počtu kliknutí na odkazy je mať čo najviac aktívnych sledovateľov. Tiež si nezabudnite nastaviť business profil, aby ste mohli sledovať publikum a výkonnosť príspevkov.
Na rozdiel od Facebooku nemôžete na Instagrame zdieľať odkazy priamo v príspevku. Musíte ich dať do svojho Bio. Pri každom affiliate marketing príspevku musíte aktualizovať Bio. Podľa vašej affiliate stratégie si môžete vybrať medzi Linkin.bio a Linktree . Oba nástroje uľahčujú správu odkazov na Instagrame; Linkin.bio sa synchronizuje s príspevkom, zatiaľ čo Linktree vytvára stránku s viacerými odkazmi.
Atraktívna fotografia a detailný popis produktu v popise postačia, aby ste svojich sledovateľov informovali. Povedzte im, aby klikli na odkaz v bio a kúpili si produkt.
Hashtagy na Instagrame fungujú zázračne pre dosah. S relevantnými hashtagmi pre produkty a značky, ktoré propagujete, oslovíte aj ľudí, ktorí vás ešte nesledujú, ale majú o produkty záujem.
Ak sa váš obsah takýmto ľuďom zapáči, získate nových sledovateľov!
Na trhu je mnoho nástrojov, ktoré môžete prepojiť so svojím Instagramom a umožniť presmerovanie na webstránku produktu.
Nástroj Link2Buy od Curalate vám umožní, aby sa vaše obrázky a videá stali klikateľnými. Tento nástroj vytvorí odkaz vo vašom bio a akonáhle sledovateľ klikne na príspevok, presmeruje ho do galérie na nákup.
Ďalšie nástroje, ktoré môžete vyskúšať:
Svoj affiliate odkaz môžete zdieľať aj v Swipe up vašej Instagram story. Táto možnosť je dostupná, ak máte viac ako 10 000 sledovateľov.
Vďaka kreatívam a stručným popisom môžete prepojiť obrázok v príbehu s produktovou stránkou. Stories sú skvelý spôsob, ako oživiť feed, zapojiť sledovateľov a získať nových.
Ak nemáte 10 000 sledovateľov, môžete affiliate odkaz optimalizovať pomocou skracovačov, aby sa dal ľahko zapamätať a opísať.
Sledovanie Instagram stories je každodennou rutinou mnohých ľudí a tu máte skvelú príležitosť dostať svoj odkaz k publiku!
Ak chcete osloviť nových potenciálnych sledovateľov, platené propagácie na Instagrame sú ideálnou cestou.
Výberom demografie a záujmov, ktoré si želáte v budúcich sledovateľoch, môžete sponzorovať príspevky. Odporúča sa aj exportovať analytiku Instagramu a sledovať výkonnosť účtu.
Ďalším spôsobom, ako zvýšiť počet sledovateľov, sú súťaže a giveaways. Ponúkaním zliav alebo darčekových poukazov prilákate sledovateľov a motivujete ich, aby zdieľali vaše príspevky alebo účet vo svojich príbehoch.
Toľko k affiliate marketingu na Instagrame. Poďme sa pozrieť, ako to funguje na Twitteri.
Twitter má viac než 330 miliónov aktívnych používateľov mesačne a 63 % z nich má 35 až 65 rokov. Zatiaľ čo Instagram a Snapchat zasiahnu mladšiu generáciu, s Twitterom oslovíte zrelšie publikum.
Ako mikroblogovacia platforma, kde musíte myšlienku zhrnúť do 280 znakov, musíte byť stručný a výstižný. Už viete, akí ľudia platformu používajú, teraz stačí sledovať ako tvoriť obsah .
Pri affiliate marketingu na Twitteri buďte kreatívni. Sledujte konkurenciu a inšpirujte sa ich stratégiami a obsahom na zdieľanie a propagáciu .
Na správu sledovateľov, tweetov a retweetov môžete využiť Twitter nástroje, ktoré vám pomôžu optimalizovať profil.
Niekoľko tipov na nástroje:
Zhrnúť sa do 160 znakov je výzva. No ak píšete Twitter Bio, máte len jednu možnosť – vystihnúť to!
Vaše bio musí byť stručné a vystihovať, kto ste. Malo by byť v súlade s vašimi tweetmi aj celkovou komunikáciou na Twitteri. Dajte mu svoj hlas.
Nie je vhodné otvorene ukazovať, že chcete predávať. Ale pridať odkaz na blog či web tiež nie je na škodu. Dôležité je zostať smart a nenápadný.
Bez ohľadu na platformu, interakcie vám pomôžu byť viditeľní. Komentujte a retweetujte relevantné príspevky. Zapájajte sa do Twitter chatov a vyjadrite svoj názor.
Takto prispievate hodnotou do feedu vašej siete. Navyše, zapájate sa do diskusií v oblastiach vašich záujmov a znalostí. Čoskoro sa môžete stať osobnosťou, na ktorú sa ostatní obracajú v danej téme.
Môžete sa spojiť aj s influencermi vo vašej oblasti. Budovaním vzťahov s nimi si otvoríte cestu k odporúčaniam a množstvu word-of-mouth marketingu.
Nejde len o konkurenciu – musíte sa držať vo forme aj kvôli aktuálnosti. Preto tweetujte pravidelne.
Pri publikovaní dbajte na správny čas. Pozrite si najlepšie časy na posty na Twitteri pre maximálnu angažovanosť.
Ak chcete tvoriť obsah hromadne pre všetky platformy, použite napríklad Venngage na rýchlu tvorbu vizuálneho obsahu na jednom mieste.
Twitter je platforma, kde dosiahnete výsledky aj pomocou hashtagov. Používajte relevantné hashtagy. Sledujte aj aktuálne trendy, či sa hodia k vášmu obsahu.
Hashtagy vám pomôžu organizovať a triediť obsah. Pomáhajú osloviť tých, ktorí by o vás mali záujem, ale ešte vás neobjavili.
Analytika je dar pre marketérov. Sledovaním výkonnosti tweetov a ich obľúbenosti medzi sledovateľmi zistíte, čo vaše publikum zaujíma a čo nie.
Čo sa týka analytiky, ešte jedna rada: používajte vizuály – relevantné obrázky a videá vám prinesú väčšie zapojenie.
Pri Twitter reklamách môžete skúsiť rôzne kampane na podporu affiliate marketingu.
Twitter Ads môžete využiť na získavanie nových sledovateľov, leadov alebo na propagáciu vašich affiliate ponúk .
Môžete spustiť kampaň na získanie nových sledovateľov propagovaním tweetov. Twitter ukáže váš tweet cieľovému publiku, ktoré si nastavíte podľa demografie a správania.
Po nastavení kampane vytvorte pútavý text s CTA, ktorý povedie k získaniu nových sledovateľov. Majte na pamäti, že cieľom je získať sledovateľov, nie predávať produkty. Tomu prispôsobte CTA aj správu.
Vkladáte čas, peniaze aj energiu, aby ste niečo získali, však? Konverzie sú preto hlavným cieľom propagácie tweetov.
Tento typ kampane pomôže dostať vašich sledovateľov na ďalší krok – návštevu webu. Nasadte konverzné sledovanie a sledujte aktivity návštevníkov – prihlásenie na newsletter, objednávky, čas strávený na stránke či frekvenciu návštev.
Na pokročilé sledovanie na Twitteri si vygenerujte Universal Website Tag a vložte ho na svoje stránky pre sledovanie konverzií.
A teraz poďme na ďalšiu platformu, kde môžete rozbehnúť affiliate marketing.
Pinterest affiliate marketing je trochu iný než predchádzajúce spomenuté platformy. Tu ide hlavne o tvorbu násteniek a pripínanie pinov.
Ak ste na platforme noví, prvým krokom je vytvoriť nástenky. Tie by mali byť v rovnakom tematickom okruhu ako produkty, ktoré propagujete. Napríklad, ak robíte affiliate marketing v oblasti kuchyne alebo bývania, vytvorte relevantné nástenky.
Vytvorte približne osem až desať takýchto násteniek s rôznymi produktmi. Príklady:
Každej nástenke pridajte popis a na konci uveďte odkaz na relevantný affiliate produkt.
Po vytvorení násteniek pridajte piny.
Pridávať piny je náročné, preto odporúčam použiť nástroj, ktorý vám to uľahčí. Tu je niekoľko tipov:
Po vytvorení násteniek a pridania pinov sa môžete sústrediť na získavanie sledovateľov so záujmom o váš obsah.
S vyššie spomenutými nástrojmi môžete plánovať publikovanie pinov na týždennej báze. Optimalizujte čas tak, aby ste dosiahli najvyššie zapojenie – repiny, kliky na web, či objednávky produktov. Plánovanie na sociálnych sieťach vám uľahčí správu viacerých účtov naraz.
Tiež nezabudnite repinovať obsah influencerov, aby ste sa stali viditeľnejšími na Pintereste. Môžete sa pridať do skupinových násteniek a tak získať ešte väčšie publikum.
Na rozdiel od iných platforiem zriedkakedy potrebujete Pinterest Ads. Oplatí sa investovať skôr do nástrojov, ktoré automatizujú vaše aktivity a zvýšia vašu viditeľnosť.
Poslednou platformou je Snapchat – zaujímavý a originálny spôsob, ako propagovať affiliate marketing . Poďme na to!
Snapchat je na poli sociálnych sietí nováčik, no je silný hráč. Možno si poviete, aký význam má táto platforma s krátkodobými fotkami a videami pre affiliate marketéra?
Ale mýlite sa. Ukážem vám, ako môžete cez Snapchat osloviť ľudí vo veku 18–24 rokov, ktorí tvoria jadro jeho používateľov.
Zviditeľniť sa na Snapchate je trochu náročnejšie, no s trpezlivosťou a správnymi krokmi to zvládnete. Neexistujú tu hashtagy ani reposty. Jedinou cestou je sledovať používateľov a komunikovať s nimi cez „snapy“ – tak získate follow-backy.
Nebojte sa experimentovať. Metódou pokus-omyl zistíte, čo na Snapchate na vaše publikum najlepšie funguje.
So zvyšujúcou sa konkurenciou a častými zmenami algoritmov vyhľadávačov a sociálnych sietí je dosiahnutie cieľov v affiliate marketingu náročné. No nič nie je nemožné.
Kombináciou správnych stratégií, zákazníckych nástrojov , platforiem a obsahu môžete byť úspešní v predaji vašim potenciálnym zákazníkom. Verím, že vyššie uvedené tipy vám pomôžu zvýšiť konverzie v affiliate marketingu.
Prajem veľa úspechov v predaji!
Pre affiliate marketing na Instagrame vytvárajte vizuálne príťažlivý obsah prezentujúci produkt. Používajte kvalitné fotografie či videá, lifestyle zábery a pútavé popisy na zvýraznenie výhod. Pridajte relevantné hashtagy a označte affiliate spoločnosť pre lepšiu viditeľnosť.
Ak chcete začať s affiliate marketingom na Instagrame, pridajte sa do programu, vytvárajte zaujímavý obsah a používajte sledovateľné odkazy alebo kódy na získanie provízií za odporúčania. Komunikujte so svojím publikom, ponúkajte hodnotu a sledujte výkonnosť pre úpravu stratégie.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Odomknite plný potenciál sociálnych sietí pre úspech v affiliate marketingu v roku 2025. Objavte konkrétne stratégie na vyššie zapojenie a konverzie.
Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...
Naučte sa praktické tipy, ako maximalizovať svoje zárobky z affiliate marketingu pomocou sociálnych sietí ako Facebook, Twitter, Instagram a Snapchat. Objavte e...
Zistite všetko, čo potrebujete vedieť o výbere influencera pre váš affiliate marketingový program v sprievodcovi Post Affiliate Pro.