
Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch
Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...
Objavte praktické stratégie na zvýšenie vášho príjmu z affiliate marketingu cez sociálne siete. Zistite, ako vám platformy ako Facebook, Instagram a Twitter môžu pomôcť maximalizovať zárobky vďaka užitočným tipom a nástrojom.
Sociálne siete, ktoré využíva približne polovica svetovej populácie, sa zmenili z obyčajnej komunikačnej platformy na niečo oveľa viac. Už to nie je len spôsob, ako zostať v kontakte s rodinou, priateľmi a kolegami. V uplynulom desaťročí otvorili dvere mnohým, ako si zarobiť peniaze – a niekedy aj veľa peňazí. Medzi mnohými spôsobmi propagácie, marketingu a predaja produktov je affiliate marketing jedným z najefektívnejších.
Definícia affiliate marketingu je jednoduchá – ide o partnerstvo medzi výrobnou spoločnosťou a určitými webovými stránkami (affiliate marketingové stránky). Predstavme si, že sme spoločnosť a vy ste affiliate marketér. Dohoda je taká, že vy budete propagovať naše produkty a my vám vyplatíme províziu za každý získaný lead.
Podľa Statista sa predpokladá, že Američania minú na affiliate marketing približne 8,2 miliardy dolárov na podporu svojho predaja. Tento podiel narastá – celková suma v roku 2017 bola 5,4 miliardy a v roku 2010 len 1,6 miliardy dolárov.
Pozrime sa na príjem affiliate marketéra Toma, ktorý minulý rok zarobil približne 150-tisíc dolárov cez affiliate marketing . V roku 2016 to bolo 20-tisíc dolárov a ďalší rok už 80-tisíc. Poďme si rozobrať stratégie a tipy, ktoré Tom využil na zarábanie cez affiliate marketing.
Sociálne siete a affiliate marketing majú silné prepojenie. Sú najpopulárnejším spôsobom propagácie affiliate odkazov. Verte mi, je to tak jednoduché, že začať môžete ihneď. Nájdete množstvo firiem ochotných platiť za online propagáciu. Stačí byť šikovným influencerom.
Predtým, ako začnete zarábať cez affiliate marketing, musíte vedieť, ktorú sociálnu sieť vaša cieľová skupina najviac využíva.
Pozrime sa na štyri najpopulárnejšie sociálne siete na svete.
S približne 1,63 miliardy denných a 2,45 miliardy mesačných aktívnych používateľov je Facebook najväčším centrom pre zdieľanie affiliate marketingových odkazov. Väčšina firiem ho považuje za svoju druhú stránku.
Približne 8 z 10 ľudí vo veku 18 až 49 rokov používa v Amerike Facebook. Zaujímavé je, že až 68 % ľudí vo veku 49 až 64 rokov sú aktívnymi používateľmi. To znamená, že na Facebooku môžete osloviť takmer všetky vekové skupiny.
Odporúčam vytvoriť si stránku a nepoužívať osobné účty na zdieľanie affiliate odkazov . Funkcie firemnej stránky na Facebooku sú veľmi efektívne – zákazník si môže jednoducho zistiť, čomu sa venujete.
Môžete získať prehľad o svojich reklamách a na základe štatistík jednoducho rozhodnúť o svojich ďalších stratégiách.
Mesačné využívanie Twitteru mierne pokleslo z 336 miliónov MAU v prvom štvrťroku 2018 na 330 miliónov v prvom štvrťroku 2019. Napriek tomu patrí medzi najlepšie siete na oslovenie publika s potenciálnym zásahom 262 miliónov používateľov cez rôzne reklamy.
Twitter patrí medzi najaktívnejšie siete s 6000 tweetmi za sekundu. Trendové hashtagy sa menia aj v priebehu hodiny. Ak chcete byť viditeľní na profiloch ostatných, odporúčam tweetovať 7 až 10-krát denne.
Twitter ponúka Twitter videá , ktoré sa dajú efektívne využiť na affiliate marketing.
Po Facebooku a YouTube je Instagram treťou najväčšou sociálnou sieťou s 1 miliardou mesačných aktívnych používateľov. Umiestniť affiliate odkazy je náročné, keďže Instagram neumožňuje vkladať odkazy, ak máte menej ako 1000 sledovateľov.
Aj tak je Instagram obľúbený medzi affiliate marketérmi, pretože je celosvetovo rozšírený. Neexistuje limit na množstvo textu, môžete produkt alebo službu podrobne predstaviť. Odkaz môžete zverejniť v BIO a meniť ho pri každej novej propagácii produktu.
SnapChat má 203 miliónov denných aktívnych používateľov a 8 miliárd zobrazení fotiek a videí denne. Tieto ohromujúce čísla prilákali viacerých affiliate marketérov na propagáciu biznisu a produktov.
Instagram najviac využívajú mileniáli, je teda najlepšou platformou pre cieľovú skupinu do 35 rokov.
Teraz už viete, aký význam majú rôzne sociálne siete pre affiliate marketing. Poďme si prejsť reálne tipy, ktoré vám pomôžu zarobiť viac.
Väčšina obchodníkov platí za to, že im prinesiete leady. Ak používateľ navštívi ich web cez váš odkaz a uskutoční nákup, zarobíte. Toto je tradičný spôsob, ktorý stále niektorí obchodníci využívajú.
Mnohé firmy však už platia za rôzne affiliate programy, napríklad:
Odporúčam hľadať pay per click programy cez Post Affiliate Pro , ktoré vám vygenerujú viac a jednoduchšie peniaze.
Čím viac investujete, tým viac zarobíte. Toto jednoduché pravidlo tu platí.
Najjednoduchšia cesta k vyššiemu počtu návštevníkov affiliate príspevku je platená reklama alebo platené vyhľadávanie.
Investujte do Facebooku, aby váš príspevok mohol získať väčší dosah. Filtre Facebooku sú natoľko efektívne, že môžete cieliť na konkrétne lokality a vekové skupiny podľa propagovaného produktu.
Podobne môžete využívať aj Google Adwords na platené vyhľadávanie. Dôkladne analyzujte svoje konverzie a nastavte kľúčové slová pre affiliate marketingové príspevky.
Na Twitteri môžete propagovať svoje tweety.
Reklamné siete sú dnes veľmi rozšírené. Zhromažďujú reklamy od rôznych inzerentov (obchodníkov) a zobrazujú ich potenciálnym publisherom (affiliate marketérom).
Tieto affiliate siete môžu byť od menších mobilných aplikácií až po veľké webstránky ako wikiHow, alebo špecializované lokálne správy.
Pri výbere reklamnej siete dávajte pozor na kategóriu vášho produktu a cieľovú skupinu. Môžete tu zverejňovať obrázky, videá či gify.
Tieto siete platia za kliky, zobrazenia, akcie alebo míle. Veľmi výhodné affiliate programy môžete jednoducho sledovať cez Post Affiliate Pro .
Približne 88 % mileniálov používa sociálne siete. Je to obrovské číslo – až 1,5 miliardy denne aktívnych používateľov.
Musíte na nich myslieť. Myslite inak – to majú najradšej. Buďte trendy a aktívni, aby ste mileniálov oslovili.
Keď si získate ich dôveru a zaujmete ich, stanú sa nielen vašimi potenciálnymi zákazníkmi, ale budú vás aj propagovať. Takto fungujú mileniáli. Generácia Z a mileniáli sú najaktívnejší používatelia sociálnych sietí. Každý svoj krok propagujú cez storíčka, statusy, tweety a pod.
Tento prístup má viacero aspektov. Podstatné je zaujať používateľa najskôr obsahom a až potom mu doručiť svoju správu. Zahŕňa to pútavé obrázky, videá s významnými slovami. Je to tak dôležité, že firmy si najímajú copywriterov na tvorbu pútavého obsahu .
Vyššie uvedené obrázky ilustrujú, ako môžete zákazníkov viac zapojiť do vášho obsahu a doručiť im správu bez prílišného zdôrazňovania.
Môžete využiť aj nástroje ako Hemingway writer alebo Grammarly na tvorbu kvalitného obsahu, ktorý konvertuje a prinesie vám zárobky cez affiliate marketing.
Facebook a Instagram majú mnoho skupín, kde môžete zdieľať affiliate marketingové odkazy. Stačí vyhľadať relevantné skupiny. Je to najautentickejší spôsob, ako zvýšiť organickú návštevnosť affiliate webu .
Vyhľadajte na Facebooku a Instagrame skupiny, ktoré povoľujú affiliate marketing.
Komunity sú zvyčajne zamerané na konkrétne odvetvie, preto dosahujú najlepšie výsledky. Pridajte sa do rôznych komunít podľa vášho produktu. Dbajte na to, aby ste mali profil, ktorý motivuje ľudí nakupovať .
Ak nie ste influencer, tieto skupiny a komunity pre vás nebudú fungovať. Prečo by ľudia nakupovali od niekoho, koho nepoznajú? Nepropagujte len produkty – niekedy pridajte príspevok len na získanie angažovanosti a budovanie dôvery.
Ak budete postovať affiliate odkazy neustále, nebude to fungovať. Buďte pútaví, ale nepreháňajte to. Ponúknite používateľom akcie na produkty.
Predstavte si, že váš obchodník vás stále žiada propagovať produkty bez zľavy, pretože máte dobrú reputáciu. Ak však chcete rozšíriť trh a zarobiť viac, musíte propagovať aj produkty v akcii.
Možno za tieto produkty nedostanete affiliate províziu, ale zľavnené produkty zanechajú pozitívny dojem a zvýšia predaj tých, ktoré nie sú zľavnené – nakoniec teda zarobíte viac.
Ako sme už spomínali, obsah je veľmi dôležitý. Takmer každý marketér používa obrázky na zatraktívnenie obsahu. Robte to tiež. Pridajte obrázky do svojich príspevkov.
Nezabudnite obrázky prepojiť s affiliate odkazom. Je to dobrá prax. Spotrebitelia sú viac priťahovaní obsahom s prepojenými obrázkami. Pridajte aj špecifikácie produktu, detaily a kontaktné informácie.
Surové affiliate odkazy sú ľahko rozpoznateľné. Vyzerajú nedôveryhodne a veľa ľudí na ne ani neklikne.
Príklad surového affiliate odkazu:
http://ad9719fta-bp9w9dmisqhl1v05.hop.clickbank.net/
Klikli by ste niekedy na tento odkaz? Ja určite nie, lebo neviem, kam presmeruje.
Najdôležitejšie je preto vytvoriť affiliate odkazy, ktoré pôsobia dôveryhodne. Vytvorte presmerovací odkaz, ktorý je čistejší a láka potenciálnych kupujúcich.
Môžete použiť rozšírenie pre Google Chrome , alebo ak používate samostatný WordPress, vyskúšajte plugin Redirection . Ak ste pokročilý bloger alebo marketér, odporúčam naštudovať si, čo je link cloaking a ako ho nastaviť cez WordPress plugin.
Najlepším spôsobom, ako skrátiť odkazy, je použiť vlastný skracovač URL, napríklad Rebrandly. Takto si môžete budovať značku , spravovať a organizovať všetky affiliate odkazy v jednom centrálnom paneli a získate ďalšiu vrstvu analytiky. Môžete použiť aj generické skracovače ako ow.ly, no neodporúča sa to, pretože tieto domény sú často spájané so spamom.
Prvé slovo v pojme sociálne siete je „sociálne“. Ak chcete sociálne siete efektívne využiť na affiliate marketing, spojte sa s ďalšími affiliate marketérmi.
Podpora navzájom buduje tímového ducha. Budete si navzájom gratulovať k úspechom, získať viac sledovateľov, zdieľaných odkazov aj produktov.
Vznikne tak zdravá konkurencia.
Affiliate marketéri často hľadajú čo najviac produktov a služieb na propagáciu, aby zarobili čo najviac. Toto však nie je dobrá stratégia, skôr naopak. Ospravedlňujem sa, ak patríte medzi nich, ale mám na to dôvod, s ktorým budete súhlasiť.
Ak propagujete každý produkt bez ohľadu na kvalitu, poškodíte si povesť.
Predstavte si, že ste propagovali nekvalitný produkt – kúpilo ho 10 ľudí cez váš odkaz a boli nespokojní.
Nabudúce budete propagovať kvalitný produkt Post Affiliate Pro , ale týchto 10 používateľov už nenakúpi. Stratíte ich dôveru.
Preto je dôležité preveriť kvalitu produktu predtým, ako ho budete propagovať na sociálnych sieťach.
Okrem vyššie uvedených tipov môžete využiť aj niekoľko užitočných nástrojov, ktoré vám pomôžu vylepšiť kampaň a zvýšiť zárobky cez affiliate marketing.
Pomáha vám naplánovať viacero affiliate marketingových príspevkov na sociálnych sieťach. Je dôležité vedieť, kedy je najlepší čas na publikovanie na Facebooku, Twitteri a Instagrame.
SEMRush je známy nástroj na analýzu vašej stratégie affiliate marketingu na sociálnych sieťach pre affiliate programy . Môžete tiež analyzovať obsah z pohľadu SEO, návštevnosti a získavať prehľady.
Pomocou akademickej pomoci vytvoríte kvalitný obsah, ktorý prinesie viac leadov. Majú tím marketérov, s ktorými som osobne spolupracoval a sú odborníkmi na tvorbu marketingového obsahu.
Verím, že tieto tipy a nástroje vám pomôžu prekonať vaše ciele pre rok 2020 a zarobiť veľké peniaze cez affiliate marketing.
Na affiliate marketing na Instagrame nie je stanovený žiadny minimálny počet sledovateľov. Väčšie a angažované publikum však uľahčuje oslovenie potenciálnych zákazníkov a generovanie predajov cez affiliate odkazy. Odporúča sa zamerať skôr na budovanie kvalitného publika ako na samotný počet sledovateľov.
Liza Brooke je spisovateľka a marketérka. Rada sa stretáva s rôznymi ľuďmi a analyzuje ich myšlienky.
Využite silu sociálnych sietí a overených affiliate marketingových stratégií pre rast svojho online príjmu. Objavte najlepšie nástroje a tipy od expertov pre úspech.
Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...
Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....
Chcete rozšíriť svoje podnikanie pomocou affiliate alebo partnerského marketingu? Zistite viac o rozdieloch a výhodách s Post Affiliate Pro.