Konverzný pomer
Zistite, čo znamená konverzný pomer v affiliate marketingu, prečo je dôležitý, ako ho vypočítať a aké sú najlepšie stratégie na optimalizáciu kampaní pre vyššiu...
Glosár
Mikro konverzie sú malé akcie používateľov na vašej webovej stránke, ktoré signalizujú vyššiu šancu na konverziu. Naučte sa, ako tieto kroky identifikovať, sledovať a využiť na zlepšenie vašich marketingových výsledkov.
Mikro konverzie sú akcie (alebo súbor akcií), ktoré návštevníci vašej webstránky vykonávajú a ktoré naznačujú, že pravdepodobne uskutočnia konverziu. Hlavným cieľom webstránky je dosiahnuť makro konverzie, zatiaľ čo mikro konverzie sú menšie kroky, ktoré vedú k týmto veľkým cieľom. V prípade eCommerce firiem je makro konverziou samotný nákup produktu. Len veľmi málo návštevníkov webstránky však nakúpi už počas svojej prvej návštevy. Akcie ako prezeranie stránky produktu alebo pridanie produktu do nákupného košíka sa považujú za mikro konverzie, pretože môžu v konečnom dôsledku viesť k skutočným konverziám.
Marketéri zvyčajne sledujú mikro konverzie z viacerých dôvodov:
Základným príkladom mikro konverzie je malá akcia, ktorá sa používateľovi môže zdať bezvýznamná, ale môže nakoniec zvýšiť jeho pravdepodobnosť konverzie. Vo všeobecnosti môžeme mikro konverzie rozdeliť do dvoch typov:
Príklady procesných míľnikov aj sekundárnych akcií sú napríklad:
Aby ste vedeli definovať správne ciele mikro konverzií pre vašu webstránku, potrebujete identifikovať hlavné konverzné lieviky, teda sériu akcií používateľa, ktoré ho približujú k makro konverziám odrážajúcim obchodné ciele vašej spoločnosti.
Napríklad pre eCommerce firmy je potvrdenie nákupu bežným cieľom makro konverzie, ktorý zodpovedá cieľu zvýšiť predaj produktu X. Keď si definujete svoj makro cieľ (ktorý by mal byť sledovateľný v Google Analytics), vyberte niekoľko súvisiacich mikro cieľov, ktoré k tejto makro konverzii vedú. Tými môže byť napríklad kliknutie na tlačidlo ‘Nakupovať teraz’, pridanie produktu do košíka a pod. Hlavný konverzný lievik väčšiny e-shopov by teda mohol vyzerať napríklad takto:
Domovská stránka > Kliknutie na ‘Nakupovať teraz’ > Prezeranie stránky s produktmi > Kliknutie na produkt X > Prezeranie stránky produktu X > Pridanie produktu X do košíka > Kliknutie na ‘Pokračovať k platbe’ > Proces platby > Potvrdenie nákupu
Svoj konverzný lievik môžete následne overiť kontrolou reportu Behavior Flow v Google Analytics (Behavior > Behavior Flow), kde uvidíte, ako sa vaši návštevníci v skutočnosti pohybujú po vašom webe. Overiť najlepšiu sekvenciu mikro konverzií vám môžu pomôcť aj dotazníky priamo na stránke.
Mikro konverzie je možné sledovať cez rôzne analytické platformy. Najčastejšie sa používa Google Analytics, ktorý vám umožňuje zaznamenávať mikro konverzie ako udalosti aj ako ciele. V rámci Google Analytics si môžete nastaviť až 20 cieľov, vďaka čomu viete sledovať mikro konverzie od momentu, kedy potenciálny zákazník príde na váš web, až kým sa nestane platiacim zákazníkom. GA ponúka 4 typy cieľov, ktoré si môžete nastaviť (nájdete ich v Admin > View > Goals > New Goal):
Mikro konverzie môžete sledovať aj ako udalosti pomocou Google Tag Managera. Udalosti sú jednoducho akcie používateľov, napr. kliknutie na tlačidlo, prihlásenie sa na odber newslettera, stiahnutie súboru, prehratie videa a podobne. Google Tag Manager vám pomôže definovať, ktoré udalosti chcete sledovať, ale na zobrazenie a analýzu údajov potrebujete stále Google Analytics.
Miera mikro konverzie sa počíta rovnakým spôsobom ako miera makro konverzie. Na získanie percentuálnej miery konverzie vydelíte celkový počet konverzií v danom časovom období celkovým počtom relácií, unikátnych návštevníkov alebo leadov (podľa toho, čo ste definovali ako konverznú udalosť) a vynásobíte 100. Tento vzorec platí pre makro aj mikro konverzie:
Miera konverzie = Celkový počet konverzií / Celkový počet relácií alebo unikátnych návštevníkov alebo leadov * 100
Ako eCommerce firma môžete sledovať mikro konverzie pre každý krok vášho konverzného lievika, aby ste zistili, kde používatelia odchádzajú. Napríklad na výpočet miery opustenia košíka (cart abandonment rate) vydelíte počet dokončených nákupov počtom vytvorených nákupných košíkov a vynásobíte 100. Ak teda 200 používateľov nakúpilo z 1000 vytvorených košíkov, vaša miera opustenia košíka je 20 % (200/1000 = 0,2*100 = 20 %). Vysoká miera opustenia naznačuje, že v procese platby môžu byť určité slabé miesta.
Mikro konverzie sú dôležité, pretože predstavujú malé akcie, ktoré používateľ vykoná na vašej webovej stránke a naznačujú záujem o váš produkt alebo službu. Tieto malé akcie môžu byť napríklad prihlásenie sa na odber newslettera alebo pridanie položky do košíka.
Niekoľko tipov, ako sledovať mikro konverzie, zahŕňa použitie analytických nástrojov na sledovanie zapojenia používateľov a mier konverzií a nastavenie sledovacích pixelov konverzií na vašej webovej stránke.
Využite mikro konverzie a analytiku na maximalizáciu výkonnosti vášho affiliate marketingu. Začnite vylepšovať svoju stratégiu už dnes.
Zistite, čo znamená konverzný pomer v affiliate marketingu, prečo je dôležitý, ako ho vypočítať a aké sú najlepšie stratégie na optimalizáciu kampaní pre vyššiu...
Objavte, ako dosiahnuť pôsobivú 18 % mieru konverzie vďaka messenger marketingu s inšpiráciou z úspešnej kampane Ben & Jerry's. Naučte sa využívať dáta a automa...
Zistite, čo je cielená návštevnosť, prečo je kľúčová pre konverzie a objavte efektívne stratégie, ako prilákať správne publikum na váš web. Preskúmajte metódy a...