Affiliate marketing verzus reklama

Affiliate marketing verzus reklama

AffiliateMarketing Advertising DigitalMarketing BusinessStrategy

Niektorí ľudia tvrdia, že affiliate marketing a reklama sú to isté. Veď oboje slúži na prilákanie zákazníkov a zvýšenie predaja. Táto predstava však vôbec nie je správna. Áno, konečný cieľ môže byť rovnaký, ale princípy fungovania týchto dvoch marketingových stratégií sa značne líšia. Ukážeme vám všetky rozdiely, aby ste si mohli vybrať, ktorá možnosť je pre vás najlepšia. Začnime teda súboj affiliate marketing verzus bannerová reklama!

Výhody affiliate marketingu

Pri porovnaní affiliate marketingu a bannerovej reklamy musíme začať od základov. To znamená, že si najprv predstavíme všetky výhody affiliate marketingových reklamných metód.

  1. Z pohľadu affiliate partnerov nepotrebujete veľa peňazí ani skúseností na začiatok. Stačí poznať svoju niku a dôkladne preskúmať propagačné stránky.
  2. Pre značky existuje viacero možností odmeňovania. PPS znamená vyplácanie percenta z každého nákupu, ktorý vznikne z affiliate marketingu . Je tu aj PPC (platba za kliknutie), čo znamená platbu za každého zákazníka, ktorý je presmerovaný na vašu stránku. A nakoniec PPL, keď affiliate partner dostane zaplatené za každého zákazníka, ktorý zanechá na stránke osobné údaje, napríklad vyplnením formulára na odber newslettera.
  3. Neexistuje žiadna univerzálna príručka, ktorá by vás naučila affiliate marketingové reklamné metódy. Každý má svoje vlastné postupy, ktoré sú väčšinou výsledkom praxe. Závisí to od niky, odvetvia a produktu, takže affiliate partneri získavajú skúsenosti a zároveň sa učia, ako efektívne osloviť svoj cieľ. To je obrovská výhoda affiliate marketingu v tomto súboji s bannerovou reklamou. Prečo? Pretože rôzni affiliate partneri pôsobiaci v rovnakom odvetví môžu osloviť rôzne typy publika. A to znamená viac zákazníkov.
Affiliate marketing vs. advertising

Výhody reklamy

Pri porovnaní reklamy a affiliate marketingu má zmysel hovoriť o online/bannerových reklamách. Obe sa zobrazujú na internete, takže ide o férové porovnanie. Pozrime sa na výhody bannerovej reklamy.

  1. Zasiahnu konkrétne publikum – online reklamy sa zobrazujú len tým, ktorí majú o danú tému záujem. Aspoň to je hlavný predpoklad na základe cookies, ktoré sledujú správanie pri prehliadaní. Ak sú vaše reklamy napríklad o cestovaní, zobrazujú sa preto, lebo ste vyhľadávali cestovné destinácie, ubytovanie a pod. To je nepochybne veľké plus.
  2. Množstvo cenových hladín – nezáleží na tom, či ste malý rodinný obchod alebo veľká medzinárodná firma, investovať môžete toľko, koľko chcete alebo si môžete dovoliť. Existuje tiež mnoho spôsobov platby, takže je dostatok priestoru na manévrovanie a výber toho, čo vám vyhovuje.
  3. Možnosť zmeny kedykoľvek – to je nesporná výhoda internetovej reklamy oproti napríklad televíznej alebo vonkajšej reklame. Ak chcete niektoré prvky svojich reklám zmeniť, môžete tak urobiť kedykoľvek – či už sú reklamy aktívne, alebo len v návrhu.
Average cost of instagram post

Ako zvládnuť affiliate marketing

Aby sme mohli porovnať affiliate marketing a bannerovú reklamu, musíme spomenúť, že existujú oblasti, v ktorých affiliate marketing dosahuje lepšie výsledky. Tu je niekoľko príkladov:

  1. Affiliate marketing je viac personalizovaný ako bannerová reklama. Kvalitný affiliate marketing je postavený na spoločných hodnotách s príjemcami. Navyše, aby bol efektívny, prezentovaný obsah musí byť pre publikum prioritou. Affiliate marketingové reklamné metódy musia byť preto dôkladne premyslené.
  2. Začnite stratégiou. To je prvý krok pri plánovaní podnikania. Affiliate marketing môže priniesť omnoho viac peňazí ako bannerová reklama, no len vtedy, ak sú všetky aktivity dobre naplánované.
  3. Mnohí používatelia ignorujú reklamy. Keď sa objaví pop-up okno, väčšina z nás klikne na zavrieť a pokračuje v prehliadaní stránky. Platí to aj pre bannerové reklamy. Ľudia sú reklamou presýtení , takže sa naučili ich ignorovať. Ak chcete uspieť v súboji reklama verzus affiliate marketing svojimi nápadmi, majte to na pamäti. Pri priamej reklame sú marketéri často príliš dotieraví, preto takí nebuďte. Pripomínať sa je dobré, ale nie príliš často.
  4. Ak chcete budovať svoju značku, zákaznícku základňu a sieť, affiliate marketing je dobrá voľba. Na vytvorenie väzby medzi rôznymi affiliate partnermi a obchodníkmi je dobré zostať otvorený a v strehu.
  5. Buďte trpezliví. Rím nebol postavený za deň a ani vaše affiliate impérium nebude. Aj keď máte najlepšiu affiliate marketingovú stratégiu, zisk môže prísť až po čase. Doprajte svojim affiliate partnerom čas, aby mohli ukázať, čo v nich je.

Reklama verzus affiliate marketing – záverečné zhodnotenie

Po analýze prípadov reklama verzus affiliate marketing musíme priznať, že affiliate marketing je silnou konkurenciou pre bannerovú aj priamu reklamu. Affiliate marketing má s reklamou veľa spoločného, no je univerzálnejší. Viete ho prispôsobiť produktu alebo publiku bez potreby vytvárať množstvo samostatných propagačných materiálov. Stačí sa zladiť s affiliate partnerom či influencerom a definovať affiliate marketingové metódy , ktoré najviac vyhovujú vášmu podnikaniu i affiliate partnerovi.

Pri porovnaní reklamy a affiliate marketingu sme vám ponúkli informácie, ktoré vám pomôžu rozhodnúť sa, ktorá metóda vám najviac vyhovuje. Veríme, že tento krátky affiliate slovníček vám bude užitočný.

Najčastejšie kladené otázky

Aký je hlavný rozdiel medzi affiliate marketingom a reklamou?

Affiliate marketing zahŕňa propagáciu produktov alebo služieb prostredníctvom affiliate partnerov, ktorí získavajú provízie, zatiaľ čo reklama zvyčajne využíva bannerové reklamy na oslovenie cieľového publika priamo. Obe metódy majú za cieľ prilákať zákazníkov, no líšia sa spôsobom a mierou personalizácie.

Aké sú výhody affiliate marketingu?

Affiliate marketing ponúka personalizované stratégie, viacero modelov odmeňovania (PPS, PPC, PPL), nízke vstupné bariéry a možnosť osloviť rozmanité publikum prostredníctvom affiliate partnerov.

Aké sú výhody online/bannerovej reklamy?

Bannerová reklama umožňuje osloviť konkrétne publikum, ponúka flexibilné rozpočty a je možné ju v prípade potreby kedykoľvek upraviť podľa meniacich sa potrieb podnikania.

Čo je lepšie pre budovanie značky: affiliate marketing alebo reklama?

Affiliate marketing je vo všeobecnosti lepší pre budovanie značky, zákazníckej základne a siete, a to vďaka svojmu personalizovanému prístupu a dôrazu na vzťahy medzi affiliate partnermi a obchodníkmi.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Vylepšite svoju marketingovú stratégiu

Zistite, ako vám Post Affiliate Pro môže pomôcť zefektívniť affiliate marketing a reklamu pre maximálny rast podnikania.

Zistiť viac

Referral vs. affiliate marketing – Aké sú rozdiely?
Referral vs. affiliate marketing – Aké sú rozdiely?

Referral vs. affiliate marketing – Aké sú rozdiely?

Affiliate marketing a referral marketing sú dve veľmi odlišné veci. Zistite, aké sú rozdiely a ktorý spôsob je lepší pre vaše podnikanie.

7 min čítania
AffiliateMarketing ReferralMarketing +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface