Tipy na affiliate marketing (13 najlepších stratégií)
Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako si zarobiť online, ak máte vlastnú webstránku. Pozrite si 13 najlepších tipov pre úspešný affiliate marketing....
Objavte inšpiratívne príklady affiliate kampaní naprieč emailom, sociálnymi sieťami a webstránkami a zistite odborné stratégie na zvýšenie úspechu v affiliate marketingu.
Oblasť digitálneho marketingu môže byť veľmi zaujímavá, no možno nechcete podstupovať náročný proces vytvárania vlastného SaaS produktu alebo spustenia e-commerce projektu. V takom prípade vám môže výrazne pomôcť affiliate marketing , vďaka ktorému si môžete zarobiť.
Či už ste začiatočník alebo už máte s affiliate marketingom skúsenosti, tento článok bude pre vás cenným zdrojom. Dôkladne sme sa venovali tejto téme a zostavili sme odborné tipy a inšpiratívne príklady úspešných affiliate kampaní pre tri hlavné marketingové kanály — email, sociálne siete a webstránky.
Preskúmaním rôznych marketingových kanálov môžete zistiť, ktorý bude pre vašu značku najefektívnejší a ako účinne zasiahnuť vašu cieľovú skupinu. Poďme sa teda pozrieť bližšie na affiliate marketing a zistiť, čo všetko vám môže priniesť.
Affiliate marketing je druh online marketingu, kde firma umožňuje affiliate marketérom propagovať svoje produkty alebo služby výmenou za províziu z každého predaja uskutočneného cez ich jedinečný affiliate odkaz. Úspešní affiliate marketéri využívajú rôzne kanály a zdroje ako emaily, sociálne siete či webstránky na propagáciu.
Typickou affiliate marketingovou stratégiou je vytvorenie obsahovej webstránky, ktorá ponúka kvalitné zdroje súvisiace so záujmami vašej cieľovej skupiny. Príkladom je osobná finančná stránka CreditDonkey, kde publikujú recenzie, ponuky a rady k osobným investíciám.
Tu je príklad článku s detailnou recenziou investičnej aplikácie a affiliate odkazom.
Vedeli ste, že affiliate marketing tvorí 16 % všetkých online objednávok? Alebo že viac ako 80 % značiek má vlastný affiliate program? Tieto štatistiky affiliate marketingu ukazujú rastúcu popularitu tohto spoľahlivého a ziskového zdroja príjmu.
Pri správnom postupe sa affiliate marketing môže stať stabilným príjmom – buď ako hlavný, alebo ako vedľajší zdroj. Poznanie potrebných krokov môže výrazne ovplyvniť to, či affiliate marketing premeníte na stabilný a výnosný príjem.
Pri výbere affiliate programu si všímajte, za čo budete platení. Napríklad môže ísť o registráciu na bezplatné skúšobné obdobie pri propagácii softvéru, alebo o nákup produktu.
Tu sú niektoré populárne typy affiliate programov podľa platobných modelov alebo konverzných mier:
Dôležité je vedieť, že každý affiliate program má špecifickú životnosť cookie pre affiliate odkazy. Inými slovami, po úspešnom prihlásení systém považuje aktívneho používateľa za vami odporúčaného určitý čas, zvyčajne šesť mesiacov až rok. V tomto období budete dostávať provízie aj za ďalšie nákupy daného používateľa.
Ako bonus niektoré affiliate programy ponúkajú províziu nielen za prvý nákup, ale aj za všetky ďalšie nákupy používateľa v určenom období životnosti cookie. Affiliate príjem tak môže byť stabilný a dlhodobý, pokiaľ používateľ naďalej nakupuje v affiliate programe.
Preto by si affiliati mali pred registráciou pozorne preštudovať podmienky každého programu, aby rozumeli životnosti cookie a štruktúre provízií. Takto môžu robiť informované rozhodnutia a maximalizovať svoje potenciálne zárobky cez affiliate marketing.
Keďže o pozornosť potenciálnych zákazníkov bojuje mnoho firiem, je dôležité pristupovať k affiliate marketingu s premysleným plánom. Nižšie uvádzame kľúčové tipy, ktoré by mal zohľadniť každý marketér na začiatku svojej affiliate marketingovej stratégie , pretože môžu rozhodnúť o tom, či bude kampaň zisková, alebo len stratíte čas.
Všetky affiliate programy by mali súvisieť s vaším segmentom . Ľudia vás sledujú kvôli konkrétnym témam a hodnotnému obsahu. Držte sa tejto stratégie, aby ste si udržali ich dôveru, pretože je kľúčové, aby vás nielen čítali, ale na vaše odporúčanie aj nakupovali.
Majitelia affiliate marketingových podnikaní musia vyhodnotiť ziskovosť svojich produktov, najmä ak používajú affiliate odkazy. Ziskovosť určujú faktory ako dopyt zákazníkov, konkurencia na trhu a cenotvorba. Affiliate odkazy neprinesú 100 % predajov z celej databázy; konverzie sa pohybujú medzi 2–3 %. Každý produkt, ktorý predávate alebo propagujete, musí byť dostatočne žiadaný, aby ste zarobili vysoké provízie.
Pri zarábaní cez affiliate programy existuje viacero možností. Napríklad affiliate programy Post Affiliate Pro a LiveAgent ponúkajú 20 % províziu z počiatočnej platby + 20 % províziu zo všetkých opakovaných platieb na vašom účte. Samozrejme, existujú aj ďalšie affiliate programy, ako napríklad program Stripo.
Odkazy na affiliate produkty vo vašom portfóliu by mali byť dlhodobo platné. Takto si môžete pripraviť pútavý obsah a prepojiť rôzne kanály, čím dlhodobo zvýšite predaje.
Ak máte produkt s vysokým zárobkom, ale len sezónny, napríklad sviatočnú ponuku, môžete ho použiť, no nemal by byť jadrom vašej stratégie.
Propagujte niekoľko ziskových affiliate programov namiesto toho, aby ste sa snažili predať všetko každému. Takto rýchlo neunavíte svoje publikum a nestratíte dôveryhodnosť.
Produktové návody fungujú lepšie než priame predaje v rámci affiliate marketingu . Poskytovaním informácií, ako niečo urobiť, alebo zverejňovaním úprimných recenzií produktov, môžete prilákať a získať dôveru sledovateľov.
Obsah funguje najlepšie, keď používatelia “počujú hlas autora”, preto sa vo všetkých kanáloch podeľte o svoj úprimný názor na produkt a skúsenosti s ním. Ľudia vycítia, že ste úprimní, podľa toho, ako vyjadrujete svoj názor, čo vám dáva výhodu spoločenského dôkazu (social proof).
Ako oslovíte svoje publikum? Použijete webstránku alebo Instagram, začnete podcast , alebo prepojíte všetky kanály, aby ste zasiahli širšie publikum? Odpovede na tieto otázky vám ukážu, koľko práce vás čaká a či ste pripravení. Svoju affiliate marketingovú stratégiu môžete vylepšiť aj umelou inteligenciou .
Ako marketér potrebujete vytvárať pútavé a efektívne kampane na propagáciu affiliate produktov . Bez kvalitnej marketingovej kampane riskujete stratu zisku a znižujete retenciu zákazníkov.
Affiliate marketingové kampane môžete realizovať na rôznych kanáloch. Môžete napríklad posielať emaily s affiliate odkazmi svojim odberateľom, propagovať affiliate produkty používateľom sociálnych sietí alebo vytvoriť samostatné webstránky či landing pages na propagáciu affiliate produktov.
Každá z týchto metód má svoje špecifiká. V tomto článku vám predstavíme hlavné z nich spolu s inšpiratívnymi príkladmi, hlavne pre SaaS produkty a e-commerce.
Email marketing je stále účinnou metódou, ako osloviť potenciálnych zákazníkov priamo a doručiť im správu do schránky. Ak sa niekto stane vaším odberateľom, už vám prejavil dôveru a záujem o komunikáciu, čo znamená, že dôvera vo vaše odporúčanie bude vysoká.
Affiliate email marketing je postavený na rovnakých princípoch ako ostatné emailové kampane:
Je lepšie neposielať emaily s affiliate odkazmi pri každej príležitosti, aby ste nepôsobili ako spam a nestratili dôveru odberateľov. Ak propagujete kvalitné produkty raz mesačne, prinesiete hodnotu len tým odberateľom, ktorí ich potrebujú.
Tu je príklad emailu s affiliate produktmi od AppSumo. AppSumo je populárna platforma, ktorá umožňuje používateľom a predplatiteľom výhodne nakupovať softvér a SaaS služby. Vo väčšine prípadov ide o doživotný prístup k produktom, ktoré sú inak dostupné len ako predplatné.
Affiliate odkazy používajú vo svojich emailových newsletteroch aj v katalógu na webe AppSumo. Vďaka vysokej návštevnosti, popularite a dôvere sa návštevníci stávajú odberateľmi a kupujúcimi služieb odporúčaných AppSumo.
Príkladom je email, ktorý posielajú novým odberateľom. Umožňuje zistiť, o ktoré SaaS produkty má odberateľ záujem, a ponúknuť mu výber služieb. CTA v emaili vedie priamo do sekcie webu, kde sú zhromaždené partnerské produkty.
Následne sa odberateľ dostane na stránku katalógu s affiliate odkazmi.
Email môže obsahovať aj informácie len o jednom SaaS produkte a viesť priamo na stránku produktu, ako v nasledujúcom príklade.
CNET je platforma pre správy, nástroje a rady o všetkých technologicky sa vyvíjajúcich odvetviach. Ich používateľská základňa je 67 miliónov návštevníkov mesačne.
V rámci svojej affiliate marketingovej kampane robia odborníci CNET detailné recenzie technológií a elektroniky a dávajú affiliate odkazy na nákup na Amazon, Apple, Best Buy a ďalšie stránky.
Po prečítaní každej recenzie alebo článku s tipmi sa zobrazí pop-up s ponukou prihlásiť sa na odber a dostať recenziu emailom, ktorá obsahuje affiliate odkazy na niekoľko populárnych obchodov, čo pomáha uľahčiť výber a stať sa klientom, ktorý použije CNET affiliate odkaz. Takto riešia viacero problémov naraz: získajú kontakt potenciálneho klienta na cielenie a zvyšujú šancu na získanie provízie od niektorého z predajcov.
Tu je príklad takého emailu.
Každý deň sa miliardy ľudí angažujú na sociálnych sieťach, čo z nich robí atraktívny zdroj potenciálnych zákazníkov pre vaše affiliate programy . Hlavným cieľom by malo byť nájsť spôsob, ako ich osloviť hodnotným obsahom alebo účinnou reklamou, ktorá bude rezonovať s ich záujmami a potrebami.
Základné kroky affiliate marketingu na sociálnych sieťach:
Tu je niekoľko výborných príkladov affiliate marketingových kampaní na sociálnych sieťach:
Sarah Chrisp, zakladateľka populárneho YouTube kanála Wholesale Ted. Sarah sa delí o tipy, triky a stratégie, ktoré získala vďaka premeneniu svojho e-commerce projektu na polopasívny biznis so šesťciferným obratom.
Na konci každého videa Sarah uvádza affiliate odkazy na produkty, ktoré spomína. V popise tohto videa napríklad ponúka SaaS produkty ako Canva, Placeit, App Alura a ďalšie.
Príkladom úspešného affiliate partnerstva v e-commerce je spolupráca Amazonu a projektu Gear Patrol. Na svojej Facebook stránke využívajú affiliate marketing na zverejňovanie krátkych ukážok svojich blogových recenzií. Keďže majú veľkú komunitu (viac ako 130 000 odberateľov), môžu hneď ponúknuť affiliate odkazy na najlepšie produkty, o ktoré by ich čitatelia mohli mať záujem.
Tu je príklad jedného takého príspevku.
A takto to vyzerá na webstránke.
Hoci email a sociálne siete sú silné nástroje affiliate marketingu , vytvorenie webstránky venovanej vašim affiliate programom je stále osvedčená metóda. Môžete vytvoriť silné affiliate webstránky v takmer akomkoľvek odvetví a pridať affiliate programy k svojmu hlavnému podnikaniu. Na súčasné generovanie zákazníkov a zvyšovanie organickej návštevnosti môžete využiť email marketing, silu sociálnych sietí a komplexnú SEO affiliate stratégiu pre propagáciu webu.
Tu je niekoľko skvelých príkladov silných affiliate webstránok, ktoré využívajú affiliate programy rôznych značiek na získavanie pasívneho príjmu.
Blog Crazy Egg, služby na generovanie heatmap, obsahuje recenzie populárnych digitálnych nástrojov s affiliate odkazmi a články propagujúce vlastné produkty spoločnosti. Tu je príklad článku venovaného službe Constant Contact.
Ďalším príkladom je detailná recenzia Semrush s affiliate odkazmi na webe marketéra Robbieho Richardsa. Článok obsahuje množstvo detailov, porovnávacie tabuľky, video tipy a poskytuje kompletné informácie o SaaS produkte, ktoré používateľovi pomôžu.
Shopify affiliate partner Ezra Firestone, CEO Zipify Apps, BOOM! by Cindy Joseph a zakladateľ Smart Marketer, zdieľa na blogu projektu Smart Marketer užitočné články pre začínajúcich podnikateľov. Niektoré z týchto materiálov sa venujú tipom, ako začať podnikať na e-commerce platforme Shopify, pričom obsahujú autorov affiliate odkaz.
Tu je príklad jedného z týchto článkov.
Najúspešnejší affiliate partneri využívajú multikanálovú komunikáciu, aby sa ich zákazníci cítili komfortne a aby maximalizovali počet kontaktných bodov s publikom. Tieto príklady ukazujú, ako môže affiliate marketing úspešne využiť a skombinovať rôzne komunikačné kanály do jednej stratégie. Inšpirujte sa týmito príkladmi a rozvíjajte svoje affiliate stratégie s viacerými bodmi kontaktu s vaším publikom.
Affiliate program je proces alebo dohoda, prostredníctvom ktorej affiliate partneri smerujú návštevnosť na zdroj predajcu cez jedinečný affiliate odkaz na produkty. Affiliati získavajú provízie, keď sa prostredníctvom ich odkazov uskutoční predaj alebo iná špecifikovaná akcia. Navyše affiliati zvyčajne používajú affiliate tracking softvér na sledovanie kliknutí.
Provízia na celý život motivuje partnerov prilákať kupujúcich. Provízia na celý život je podmienka, pri ktorej kupujúci platí províziu partnerovi každý mesiac za každého aktívneho používateľa. Affiliate taktiež získava províziu za budúce nákupy iných produktov od toho istého obchodníka.
Affiliate marketing využíva cookies na sledovanie affiliate odporúčaní. Životnosť cookie je obdobie, počas ktorého je potenciálny kupujúci, ktorý prišiel na stránku predajcu cez affiliate odkaz, naďalej považovaný za vášho odporúčaného. Preto vám jeho nákupy prinesú províziu. Platnosť cookie nastavuje predajca a je špecifikovaná vo všetkých dohodách s partnermi. Zvyčajne je to od 30 dní do 12 mesiacov, no niektorí predajcovia nastavujú aj celoživotné platnosti.
Účasť v affiliate programoch je bezplatná, takže nepotrebujete vysoké počiatočné náklady. Predajcovia vytvárajú všetky podmienky, aby partneri mohli rýchlo začať zarábať s ich produktmi.
Príkladom affiliate marketingovej kampane môže byť spoločnosť, ktorá spolupracuje s populárnym influencerom na sociálnych sieťach na propagácii svojich produktov a ponúka influencerovi províziu za každý predaj uskutočnený cez jeho jedinečný affiliate odkaz.
Alina je copywriterka v spoločnosti Stripo. Je nadšená pre marketing a verí, že marketing poháňa biznis – prostredníctvom textov, efektívneho dizajnu a interaktivity. Preto sa snaží, aby každý obsah bol užitočný a zaujímavý.
Objavte, ako vám multikanálové affiliate kampane môžu zvýšiť príjmy a rozšíriť dosah značky. Začnite optimalizovať svoje affiliate stratégie už dnes s odbornými nástrojmi a tipmi.
Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako si zarobiť online, ak máte vlastnú webstránku. Pozrite si 13 najlepších tipov pre úspešný affiliate marketing....
Chceli by ste zarábať pasívny príjem prostredníctvom affiliate marketingu? Pozrite si nášho sprievodcu affiliate marketingom ešte predtým, než sa do toho pustít...
Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....