
Ako budovať dlhodobé vzťahy s partnermi
Budovanie stabilných, dlhodobých vzťahov s vašimi partnermi si vyžaduje čas a úsilie – tu je niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť.
Zistite, ako byť prijatý do affiliate sietí vďaka piatim praktickým tipom – od optimalizácie webu až po poskytovanie dôkladných údajov v žiadosti a výber správnych programov.
Pri toľkých affiliate programoch a sieťach, ktoré sú dnes dostupné, by ste si mohli myslieť, že nájsť dobrý program a pridať sa k nemu nebude žiadny problém. Nezáleží na tom, či je váš blog alebo účet na sociálnych sieťach zameraný na módu, zdravotné produkty, DYI alebo gadgety – affiliate program v tejto oblasti určite nájdete.
Takže ste si preštudovali affiliate siete a prihlásili sa do niekoľkých programov, ktoré vyzerali ako najlepšia voľba. Trpezlivo ste čakali na odpoveď… len aby ste zistili, že vaša žiadosť bola zamietnutá. Ups. Nemali by affiliate siete schvaľovať každého bez väčších problémov?
Pri mnohých programoch to tak je. Ak však chcete vstúpiť do tých najpopulárnejších programov, musíte byť pripravení na náročných affiliate manažérov.
Máte tiež problém byť schválený do affiliate programov? Čítajte ďalej. V tomto článku nájdete zoznam vecí, ktoré affiliate manažéri pri posudzovaní každej žiadosti pravidelne sledujú. Dáme vám aj niekoľko tipov, ako sa prezentovať v tom najlepšom svetle a zabezpečiť, aby vaše affiliate žiadosti boli schválené.
Po niekoľkých zamietnutých žiadostiach sa pravdepodobne začnete pýtať, prečo tie siete nemôžu jednoducho prijať každého a hodnotiť partnerov až podľa výsledkov.
Ide o to, že affiliate manažéri najväčších a najpopulárnejších affiliate programov dostávajú denne stovky žiadostí. Takže zjavne nemajú priestor prijať všetkých. Navyše, väčšina týchto žiadostí často nestojí ani za čas spoločnosti.
Desiatky žiadostí prichádzajú od ľudí, ktorých do affiliate marketingu zlákala predstava rýchleho zbohatnutia. Prihlasujú sa do affiliate programov bez toho, aby o affiliate marketingu skutočne niečo vedeli – alebo len na základe toho, čo videli v lákavej reklame.
Len čo si však uvedomia, že affiliate marketing si vyžaduje omnoho viac úsilia než len spamovanie diskusných fór svojimi odkazmi, rýchlo skončia alebo sú vyradení. Ak sa firma nechce zbytočne zaoberať týmito “affiliatmi”, musí dôsledne posudzovať všetky žiadosti a vyradiť tých, ktorí očividne nemajú o prácu skutočný záujem.
Ďalším problémom je narastajúci počet podvodníkov, ktorí chcú získať províziu za každú cenu. Navonok ich žiadosti nemusia vzbudiť podozrenie a ich výsledky vyzerajú pôsobivo, no tieto “výsledky” mohli byť vytvorené falošnou návštevnosťou, leadmi alebo nákupmi.
Podvodníci väčšinou v programe chvíľu pôsobia, dostanú zaplatené za svoju “prácu”, no zmiznú hneď, ako majiteľ programu začne niečo tušiť. Napríklad keď zistí, že väčšina “nových leadov” je falošných. Majiteľ tak za zaplatené provízie nič hodnotné nezískal. Navyše, ich identita bola pravdepodobne od začiatku falošná a dnes sú prakticky nevystopovateľní.
Ako vidíte, majitelia affiliate programov riskujú vždy, keď niekoho prijmú bez dôkladného preverenia. Možno objavia skrytý talent, no rovnako môžu prijať niekoho, kto ich program privedie do červených čísel a následne zmizne, alebo privedie do firmy nespokojných zákazníkov, ktorých produkt nefunguje tak, ako im to affiliate sľúbil.
Teraz, keď už viete, prečo sú affiliate manažéri pri výbere takí dôslední, poďme sa pozrieť na to, ako sa môžete prezentovať ako marketér, ktorého by vo svojom programe naozaj chceli.
Základom je, že všetky affiliate siete hľadajú partnerov, ktorí majú reálny plán priviesť spoločnosti zákazníkov a potrebné zručnosti. To však neznamená, že musíte mať tisíce sledovateľov či roky skúseností v odvetví. Ak dokážete preukázať, že to s affiliate programom myslíte vážne a viete, čo od vás majiteľ programu očakáva, vaše šance na prijatie sú vysoké aj ako začiatočník. Čo teda spraviť pred oslovením affiliate sietí , aby ste zvýšili svoje šance na prijatie?
Prvú vec, ktorú si affiliate manažéri o vás overia, je vaša hlavná webstránka. Keďže však denne kontrolujú niekoľko stránok, nemáte veľa času urobiť dobrý dojem. Predpokladajte, že ich prvá návšteva môže byť zároveň posledná a rozhodujúca. Čo chcú affiliate manažéri vidieť? Čistú, prehľadnú a jednoducho navigovateľnú stránku bez nadmerného množstva reklám, widgetov alebo fotiek z fotobanky. Umiestnenie dôležitých stránok (ako Zásady ochrany osobných údajov, O nás, Kontakt) na viditeľné miesto vám prinesie ďalšie body.
Okrem dizajnu si affiliate manažéri prejdú aj obsah na stránke a posúdia, či je originálny, pútavý a zároveň zacielený na kľúčové publikum affiliate programu. Ak je dizajn príjemný a obsah dokonale zapadá k produktu programu, rozhodovanie bude pre nich jednoduché.
Toto je veľmi dôležité – žiadajte len o tie programy, ktoré sa tematicky zhodujú s obsahom vášho video kanála, blogu alebo webstránky.
Prečo? Zmyslom affiliate marketingu je vytvárať obsah okolo produktu alebo služby a následne motivovať publikum, aby ich vyskúšalo. Aby to fungovalo, hlavná téma vášho blogu či kanála a affiliate produkt alebo služba sa musia zhodovať. Inak vašu cieľovku produkt neosloví, nech sa akokoľvek snažíte.
Vedeli by ste vytvoriť zaujímavý obsah o bankových službách alebo fitnes vybavení pre fitness kanál, ak prevádzkujete blog o jedle? Asi ťažko, však?
Ak je téma vášho webu alebo sociálneho kanála úplne odlišná od odvetvia affiliate programu, nestrácajte čas posielaním žiadosti – s najväčšou pravdepodobnosťou bude automaticky zamietnutá.
Viem, väčšina z nás nečíta dlhé “Podmienky používania” a rovno ich odsúhlasí. No predtým, ako začnete vypĺňať žiadosť do affiliate programu , by ste si mali jeho podmienky prečítať. Napríklad program, ktorý ste si vybrali, nemusí akceptovať propagáciu cez sociálne siete. Má zmysel sa tam hlásiť, ak ste influencer na Instagrame? Asi nie.
Poznanie toho, čo majitelia programov akceptujú a čo nie, vás ochráni pred zbytočnou chybou v žiadosti – napríklad keď napíšete, že plánujete použiť PPC reklamu, aj keď to program nepovoľuje!
Affiliate manažéri často dostávajú žiadosti, v ktorých je polovica otázok nevyplnená alebo odpovede sú nejasné, prípadne chýbajú kontaktné údaje. Bežné je aj neposlanie požadovaných dokumentov alebo ich nahradenie inými. Robí to na affiliate manažérov dobrý dojem? Nie – takéto žiadosti sú okamžite zamietnuté. Ak si nedáte námahu odpovedať na všetky otázky alebo poskytnúť správne dokumenty, manažéri budú pochybovať, že sa affiliate práci budete venovať zodpovedne.
Poskytnutím úplných kontaktných údajov a všetkých požadovaných informácií ukazujete, že to s affiliate marketingom myslíte vážne a že si druhú stranu vážite.
Affiliate manažéri hľadajú ľudí, ktorí im pravidelne prinesú kvalitné výsledky a cielené leady. Preto v každej affiliate žiadosti nájdete otázky na to, kde ste sa o programe dozvedeli, prečo sa naň hodíte a ako plánujete produkt propagovať.
Ak affiliate manažérom ukážete, že ste si vybrali ich produkt z nejakého dôvodu a vytvorili ste si plán, ako im priviesť nových zákazníkov, je to pre nich jasný signál, že ste žiadosti venovali čas a pozornosť.
Toto je tiež skvelé miesto, kde môžete spomenúť svoje silné stránky – máte zručnosti, ktoré by sa mohli hodiť? Pracovali ste v podobnom odvetví? Poznáte špecifické affiliate nástroje ? Všetko toto ukazuje, že ste už do affiliate kariéry investovali vlastný čas a energiu a nebudete sa musieť učiť všetko od základov.
Na odpoveď na svoju žiadosť si musíte pripraviť trpezlivosť. Affiliate manažéri musia denne prejsť desiatky až stovky žiadostí, takže buďte zhovievaví. Pokiaľ dokážete manažérom ukázať, že viete priniesť požadované výsledky a rozumiete, ako ich dosiahnuť, vaše šance na prijatie vzrastú. A teraz, keď už viete, čo hľadajú, môžete sa prezentovať ako prínos pre akýkoľvek affiliate program . Veľa šťastia!
Affiliate siete často zamietajú žiadosti, aby odfiltrovali jednotlivcov bez relevantných znalostí alebo s podvodnými úmyslami. Hľadajú partnerov, ktorí prejavujú skutočný záujem, relevantné zručnosti a jasný plán propagácie produktov.
Vylepšite svoju webovú stránku, hláste sa len do relevantných programov, dôkladne si prečítajte podmienky programu, odpovedzte detailne na všetky otázky v žiadosti a preukážte znalosti o tom, ako budete program propagovať.
Väčšina affiliate sietí vyžaduje, aby ste poskytli presné kontaktné údaje a môžu si vyžiadať dokumenty ako preukaz totožnosti, doklad o vlastníctve webu alebo registráciu firmy na overenie vašej legitimity.
Aj keď vysoká návštevnosť môže pomôcť, mnoho affiliate sietí sa viac zameriava na kvalitu a relevanciu vášho obsahu a publika než len na čísla. Dobre zacielené a zapojené publikum je často dôležitejšie.
Áno, začiatočníci môžu byť prijatí, ak preukážu jasné porozumenie affiliate marketingu, prezentujú profesionálnu webstránku a poskytnú premyslené a úplné odpovede v žiadosti, ktoré sú v súlade s cieľmi programu.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Odomknite viac affiliate príležitostí s overenými stratégiami. Naučte sa, ako optimalizovať svoju žiadosť a upútať affiliate siete.
Budovanie stabilných, dlhodobých vzťahov s vašimi partnermi si vyžaduje čas a úsilie – tu je niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť.
Zistite, čo je affiliate softvér, ako zjednodušuje správu affiliate programov a prečo je nevyhnutný pre rast a optimalizáciu vašich affiliate marketingových akt...
Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....