
5 najčastejších výziev v affiliate programoch
Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....
Objavte šesť jednoduchých tipov, ako zrevolucionizovať svoju SMS affiliate marketingovú stratégiu. Naučte sa využiť vysoké open rates, personalizáciu, vernostné programy a konverzačné SMS pre maximálne zapojenie a konverzie.
SMS affiliate marketing je technika, ktorá slúži na zvýšenie návštevnosti a konverzií prostredníctvom textových správ. Affiliates môžu vo svojich SMS marketingových kampaniach využiť najvyššie miery otvorenia a propagovať produkty a služby na viacerých kanáloch.
Rozšírte svoj dosah v affiliate marketingu cez textové správy – obľúbený kanál, ktorý využíva viac ako 5 miliárd ľudí, teda 65 % svetovej populácie.
Oživte svoje základné SMS kampane a zvýšte mieru zapojenia vďaka bohatému obsahu, ako sú obrázky, videá, GIFy a ďalšie. Využite personalizáciu a aplikujte ju na SMS landing stránky, aby ste priviedli viac návštevníkov na svoje weby.
Na záver vám ponúkneme niekoľko postrehov, ako začať s SMS v rámci affiliate programov. Cieľom je rozvíjať nové iniciatívy pre vašich affiliate partnerov a zvýšiť viditeľnosť a predaje.
Affiliate marketing je v podstate ďalší „kanál“ alebo „médium“, cez ktoré firmy sledujú a merajú svoj výkon s partnermi a fanúšikmi značky.
Existuje množstvo affiliate platforiem, z ktorých si môžete vybrať a začať si budovať pasívny príjem.
Ale ako zistíte, na ktorých kanáloch propagovať dané ponuky a produkty?
Všetci vieme, že email, influencer marketing a blogovanie prinášajú návštevnosť, ale počuli ste už o SMS affiliate marketingu?
Pre partnerov, ktorí chcú rozšíriť svoj kanálový dosah, je SMS ideálnym médiom na zasielanie promo správ.
Nielenže má 98 % mieru otvorenia, ale firmy môžu posielať unikátne sledovateľné odkazy, ktoré vedú na personalizované landing stránky alebo produktové stránky, na ktoré chcete upriamiť pozornosť.
Medzi bežné výzvy pri vstupe do affiliate programu patria:
Pri propagovaní produktov a služieb cez viacero kanálov sa situácia môže skomplikovať a občas narušiť.
Omnikanálová komunikačná stratégia prepája všetky zákaznícke cesty z rôznych kanálov do jedného celku.
Partneri môžu marketingovým tímom výrazne uľahčiť prácu dodávaním efektívneho obsahu. Čo sa týka generovania leadov , zabezpečia značke stabilný prísun kontaktov bez vysokých nákladov na kampane.
Pri každom affiliate kanáli sú dáta kľúčové. Poznať návyky a preferované kanály svojho publika je doslova zlato.
Napríklad maloobchod by veľmi profitoval z pridania SMS affiliate marketingu do svojho kanálového mixu, pretože potvrdenia objednávok, promo akcie a novinky sú často posielané cez SMS notifikácie.
Keďže nákupný proces už nie je lineárny, ale zahŕňa omnikanálové zážitky, určite rozvíjajte rôznorodosť kanálov v rámci vašich konverzačných marketingových stratégií, aby ste zapojili zákazníkov.
Kým affiliate programy oslovujú potenciálnych zákazníkov rôznymi príležitosťami, vernostné programy sa špecificky zameriavajú na udržanie zákazníkov .
Udržať si zákazníkov je oveľa efektívnejšie a rozumnejšie, než míňať veľké rozpočty na ich získavanie.
Zavádzanie vernostných programov je veľmi bežné v rôznych odvetviach, ako sú kaviarne, reštaurácie, aerolinky, potraviny, retail, hotely a módne reťazce.
Hlavnou výhodou SMS vernostných programov je okamžitý dosah na široké publikum za nízke náklady. SMS správy môžu obsahovať unikátne promo kódy alebo odmeny za prekročenie určitej sumy na objednávke, prípadne k narodeninám zákazníka.
SMS affiliate marketing je priamy marketingový kanál, ktorý zákazníci preferujú pred emailom. Až 90 % SMS správ je prečítaných do 3 minút, zatiaľ čo emaily ostávajú neotvorené aj niekoľko týždňov.
Namiesto zamerania sa iba na influencerov z Instagramu alebo zľavové portály venujte viac času osloveniu svojho cieľového publika cez partnerov z rôznych zdrojov.
Testovanie a experimentovanie s rôznymi stratégiami vám ukáže, ktoré kanály sú najjednoduchšie a najefektívnejšie. Medzi ne môžu patriť napríklad:
Odporúčame analyzovať, ktoré kanály prinášajú najlepšie výsledky, a investovať tam, kde je vaše publikum najviac angažované.
Ak máte pocit, že affiliate marketing cez recenzné blogy je časovo náročný a nemáte technické skúsenosti na jeho rozvoj, alternatívou môže byť SMS affiliate marketing – s malým vylepšením.
SMS landing stránky sú v podstate SMS správy s odkazmi alebo bohatým multimediálnym obsahom, ktoré môžete prispôsobiť rovnako ako webovú stránku. Keďže vybudovanie produktovej stránky a jej optimalizácia zaberie veľa času, pravdepodobne budete potrebovať vývojára.
Namiesto toho pomocou multimediálnej správy vytvoríte mobilnú landing page jednoducho pomocou drag and drop funkcie. Je to jednoduché a nevyžaduje si žiadne programátorské zručnosti.
Bohaté správy sú budúcnosťou firemnej komunikácie, preto ich určite zapojte do svojej komunikácie so zákazníkmi.
31 % zákazníkov by si želalo viac personalizované nákupné zážitky. SMS affiliate programy nie sú výnimkou.
Personalizácia akejkoľvek komunikácie je dnes už nutnosťou. Spôsob, akým komunikujete so zákazníkmi alebo používateľmi, ovplyvňuje ich rozhodnutia pri nákupe.
Keďže až 81 % značiek sa spolieha na affiliate programy, techniky personalizácie musia vychádzať od influencerov, ktorí vaše produkty alebo služby propagujú.
Relevantnosť a načasovanie sú mimoriadne dôležité, preto si s affiliate partnermi jasne komunikujte svoje ciele a zámery.
Ak ponuky, ktoré propagujete, nie sú pre partnerov relevantné, stratíte ich záujem a opakované nákupy.
Pre maximalizáciu ROI odporúčame personalizovať ponuky cez SMS affiliate programy . Čo to znamená? Znamená to odporúčať produkty na základe záujmov alebo minulých nákupov zákazníka. Analytici dát vedia byť veľmi užitoční pri segmentácii publika na konkrétne promo akcie.
SMS správa s akciou alebo zľavovým kódom by mala byť vytvorená na základe údajov, či zákazník túto informáciu očakáva.
Správne zacielená správa na správneho zákazníka, cez jeho preferovaný kanál, zaručí jeho zapojenie a vernosť.
Spolu s vernostnými programami, ktoré sme už spomenuli, môžu vaše SMS affiliate aktivity priniesť cenné a merateľné výsledky.
Najlepšia interakcia so zákazníkom je konverzačná. Obyčajná SMS môže pôsobiť neosobne, a to aj v prípade využitia personalizácie.
Ak je vaším cieľom zvýšiť predaje cez SMS affiliate marketing, musíte vytvoriť, optimalizovať a riadiť komplexný zážitok zákazníka pomocou interaktívnych nástrojov.
Konverzačné SMS v praxi znamenajú rozšírenie dvojcestných SMS, ktoré reagovali iba na vopred nastavené kľúčové slová.
Napríklad takto vyzerá jednoduchá dvojcestná SMS komunikácia:
Značka: Ahoj Corry. Čoskoro máš narodeniny a chceme ti dať zľavu na tvoj ďalší nákup. Odpovedz „ZÍSKAŤ KÓD“ na túto správu.
Zákazník: ZÍSKAŤ KÓD
Značka: Tvoj kód je „25%OFFBDAY“.
A takto môže vyzerať konverzačná SMS pre affiliate programy:
Značka: Ahoj Corry. Tvoje obľúbené topánky sú opäť na sklade. Tvoja veľkosť je dostupná a máme nové farby na výber. Chceš si pozrieť kolekciu?
Zákazník: Áno, prosím.
Značka: Priprav sa na nový letný štýl. Tu sú všetky modely a veľkosti, ktoré ťa zaujímali: https://www.example.com
. Daj nám vedieť, či chceš aj zľavu.
Zákazník: Áno, prosím. Rád by som zľavu.
Značka: Samozrejme, tu je zľavový kód na 25 %. Stačí zadať 25%OFF pri pokladni.
Zákazník: Super, ďakujem. Má kód nejakú platnosť?
Značka: Zľavový kód môžeš využiť až rok.
Zákazník: Skvelé, vďaka.
Značka: Rádo sa stalo. Prajeme pekný deň!
Ako vidíte, konverzačné SMS nie sú viazané iba na vopred určené kľúčové slová. Podnecujú používateľa reagovať prirodzene. V dvojcestnom scenári sú odpovede generované na základe kľúčových slov.
Naopak, konverzačné SMS síce môžu odpovedať na kľúčové slová, no ak systém nedokáže odpovedať, konverzáciu automaticky presunie na zákazníckeho agenta.
Zapojiť človeka do konverzácie zvyšuje presnosť odpovede a zabezpečuje plynulú komunikáciu.
Bez zbytočnej technickosti – konverzačné SMS môžu využívať umelú inteligenciu (chatboty), živých agentov alebo hybridný model.
Tieto technológie analyzujú odpovede zákazníkov a napodobňujú skutočný ľudský rozhovor. Pre SMS affiliate programy ide o silný nástroj na zvýšenie zapojenia a udržania zákazníkov.
Kombinácia chatbota a živého agenta na poskytovanie odpovedí ukazuje, že vám záleží na zákazníkoch a ich potrebách.
SMS affiliate marketing môže byť okamžitým víťazstvom na zlepšenie udržania zákazníkov v presýtenom trhu.
Koľko z vašich konkurentov využíva SMS ako affiliate kanál? Ak neviete, vždy si to môžete overiť tak, že sa stanete zákazníkom.
Ak SMS affiliate správy nie sú rušivé alebo spamové, odporúčame ich pre e-shopy využiť naplno.
Vždy posielajte SMS len používateľom, ktorí sa prihlásili na odber marketingových správ. Nezabudnite ponúknuť možnosť odhlásenia.
SMS vždy poskytoval najlepšiu návratnosť investícií, zatiaľ čo iné kanály ako Facebook, Google či email sú nákladné a v presýtenom trhu často neúčinné.
Odporúčame vám využiť potenciál leadov a zákazníkov rozvojom SMS affiliate programov pre udržateľný rast.
Predtým ako pridáte SMS do affiliate marketingu, riaďte sa týmto kontrolným zoznamom. Pomôže vám byť v súlade s reguláciami, určiť priority a vybrať najlepšieho poskytovateľa.
SMS affiliate marketing zaznamenáva prudký rast najmä v oblasti influencerov a mobilne orientovaných e-shopov.
Rovnako ako pri väčšine affiliate programov ide o skvelý spôsob merania úspechu marketingu a získania provízií za každú transakciu vášho zákazníka.
Odporúčame vám zaradiť SMS do svojich affiliate programov, ak ste tak ešte neurobili, a sledovať výkonnosť affiliate partnerov.
SMS affiliate marketing je stratégia, pri ktorej partneri využívajú textové správy na propagáciu produktov alebo služieb, využívajú vysoké miery otvorenia a privádzajú návštevnosť a konverzie prostredníctvom personalizovaných a sledovateľných odkazov.
Personalizujte svoje SMS kampane segmentovaním publika, zasielaním cielených ponúk podľa záujmov alebo minulých nákupov a využívaním bohatého obsahu, ako sú obrázky alebo landing pages, na zvýšenie zapojenia.
SMS affiliate marketing ponúka vysoké miery otvorenia a zapojenia, okamžitý dosah bez internetu, možnosť získavať cenné údaje a lepšie udržiavanie zákazníkov prostredníctvom vernostných programov a personalizovaných správ.
Začnite výberom integrovaného SMS poskytovateľa, zabezpečte súlad s reguláciami a možnosť prihlásenia/odhlásenia, využívajte predpripravené šablóny, segmentujte a personalizujte správy, sledujte výkonnosť a neustále optimalizujte na základe dát.
Cristina Ionita je manažérka digitálneho marketingu a generovania leadov v spoločnosti VoiceSage. Je nadšená pre obsahový marketing a organické inbound marketingové stratégie, svoj čas venuje výskumu nových technologických trendov, o ktorých píše.
Zvýšte návratnosť investícií v affiliate marketingu s efektívnymi SMS kampaňami. Vyskúšajte nástroje Post Affiliate Pro na správu, sledovanie a optimalizáciu vašich affiliate programov.
Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....
Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...
Naučte sa praktické tipy, ako maximalizovať svoje zárobky z affiliate marketingu pomocou sociálnych sietí ako Facebook, Twitter, Instagram a Snapchat. Objavte e...