Zrevolucionizujte svoj SMS affiliate marketing s 6 jednoduchými tipmi

Zrevolucionizujte svoj SMS affiliate marketing s 6 jednoduchými tipmi

AffiliateMarketing SMSMarketing CustomerRetention Personalization

SMS affiliate marketing je technika, ktorá slúži na zvýšenie návštevnosti a konverzií prostredníctvom textových správ. Affiliates môžu vo svojich SMS marketingových kampaniach využiť najvyššie miery otvorenia a propagovať produkty a služby na viacerých kanáloch.

Rozšírte svoj dosah v affiliate marketingu cez textové správy – obľúbený kanál, ktorý využíva viac ako 5 miliárd ľudí, teda 65 % svetovej populácie.

Oživte svoje základné SMS kampane a zvýšte mieru zapojenia vďaka bohatému obsahu, ako sú obrázky, videá, GIFy a ďalšie. Využite personalizáciu a aplikujte ju na SMS landing stránky, aby ste priviedli viac návštevníkov na svoje weby.

Na záver vám ponúkneme niekoľko postrehov, ako začať s SMS v rámci affiliate programov. Cieľom je rozvíjať nové iniciatívy pre vašich affiliate partnerov a zvýšiť viditeľnosť a predaje.

Základné tipy na SMS affiliate marketing

Rozšírte svoj dosah pomocou SMS marketingu pre partnerov

Affiliate marketing je v podstate ďalší „kanál“ alebo „médium“, cez ktoré firmy sledujú a merajú svoj výkon s partnermi a fanúšikmi značky.

Existuje množstvo affiliate platforiem, z ktorých si môžete vybrať a začať si budovať pasívny príjem.

Ale ako zistíte, na ktorých kanáloch propagovať dané ponuky a produkty?

Všetci vieme, že email, influencer marketing a blogovanie prinášajú návštevnosť, ale počuli ste už o SMS affiliate marketingu?

Pre partnerov, ktorí chcú rozšíriť svoj kanálový dosah, je SMS ideálnym médiom na zasielanie promo správ.

Nielenže má 98 % mieru otvorenia, ale firmy môžu posielať unikátne sledovateľné odkazy, ktoré vedú na personalizované landing stránky alebo produktové stránky, na ktoré chcete upriamiť pozornosť.

Reinvent your SMS affiliate marketing with six easy tips

Prijmite omnichannel affiliate stratégiu

Medzi bežné výzvy pri vstupe do affiliate programu patria:

  • Hľadanie správnych partnerov a programov
  • Vedieť, ako odmeňovať partnerov
  • Udržiavanie integrity
  • Dodávanie správnych posolstiev značky
  • Riadenie všetkých affiliate programov
  • Sledovanie výkonu

Pri propagovaní produktov a služieb cez viacero kanálov sa situácia môže skomplikovať a občas narušiť.

Omnikanálová komunikačná stratégia prepája všetky zákaznícke cesty z rôznych kanálov do jedného celku.

Partneri môžu marketingovým tímom výrazne uľahčiť prácu dodávaním efektívneho obsahu. Čo sa týka generovania leadov , zabezpečia značke stabilný prísun kontaktov bez vysokých nákladov na kampane.

Pri každom affiliate kanáli sú dáta kľúčové. Poznať návyky a preferované kanály svojho publika je doslova zlato.

Napríklad maloobchod by veľmi profitoval z pridania SMS affiliate marketingu do svojho kanálového mixu, pretože potvrdenia objednávok, promo akcie a novinky sú často posielané cez SMS notifikácie.

Keďže nákupný proces už nie je lineárny, ale zahŕňa omnikanálové zážitky, určite rozvíjajte rôznorodosť kanálov v rámci vašich konverzačných marketingových stratégií, aby ste zapojili zákazníkov.

Mobile phone in hand with notifications from social media

Udržte zákazníkov pomocou SMS vernostných programov

Kým affiliate programy oslovujú potenciálnych zákazníkov rôznymi príležitosťami, vernostné programy sa špecificky zameriavajú na udržanie zákazníkov .

Udržať si zákazníkov je oveľa efektívnejšie a rozumnejšie, než míňať veľké rozpočty na ich získavanie.

Zavádzanie vernostných programov je veľmi bežné v rôznych odvetviach, ako sú kaviarne, reštaurácie, aerolinky, potraviny, retail, hotely a módne reťazce.

Hlavnou výhodou SMS vernostných programov je okamžitý dosah na široké publikum za nízke náklady. SMS správy môžu obsahovať unikátne promo kódy alebo odmeny za prekročenie určitej sumy na objednávke, prípadne k narodeninám zákazníka.

SMS affiliate marketing je priamy marketingový kanál, ktorý zákazníci preferujú pred emailom. Až 90 % SMS správ je prečítaných do 3 minút, zatiaľ čo emaily ostávajú neotvorené aj niekoľko týždňov.

Konvertujte používateľov pomocou SMS landing stránok

Namiesto zamerania sa iba na influencerov z Instagramu alebo zľavové portály venujte viac času osloveniu svojho cieľového publika cez partnerov z rôznych zdrojov.

Testovanie a experimentovanie s rôznymi stratégiami vám ukáže, ktoré kanály sú najjednoduchšie a najefektívnejšie. Medzi ne môžu patriť napríklad:

  • Produktové recenzné blogy
  • Email marketing
  • Webináre
  • Videá na YouTube
  • Instagram a Facebook
  • Influencer marketing

Odporúčame analyzovať, ktoré kanály prinášajú najlepšie výsledky, a investovať tam, kde je vaše publikum najviac angažované.

Ak máte pocit, že affiliate marketing cez recenzné blogy je časovo náročný a nemáte technické skúsenosti na jeho rozvoj, alternatívou môže byť SMS affiliate marketing – s malým vylepšením.

SMS landing stránky sú v podstate SMS správy s odkazmi alebo bohatým multimediálnym obsahom, ktoré môžete prispôsobiť rovnako ako webovú stránku. Keďže vybudovanie produktovej stránky a jej optimalizácia zaberie veľa času, pravdepodobne budete potrebovať vývojára.

Namiesto toho pomocou multimediálnej správy vytvoríte mobilnú landing page jednoducho pomocou drag and drop funkcie. Je to jednoduché a nevyžaduje si žiadne programátorské zručnosti.

Bohaté správy sú budúcnosťou firemnej komunikácie, preto ich určite zapojte do svojej komunikácie so zákazníkmi.

Two primary ways of categorizing influencers

Využite personalizáciu SMS marketingu pre lepšie výsledky

31 % zákazníkov by si želalo viac personalizované nákupné zážitky. SMS affiliate programy nie sú výnimkou.

Personalizácia akejkoľvek komunikácie je dnes už nutnosťou. Spôsob, akým komunikujete so zákazníkmi alebo používateľmi, ovplyvňuje ich rozhodnutia pri nákupe.

Keďže až 81 % značiek sa spolieha na affiliate programy, techniky personalizácie musia vychádzať od influencerov, ktorí vaše produkty alebo služby propagujú.

Relevantnosť a načasovanie sú mimoriadne dôležité, preto si s affiliate partnermi jasne komunikujte svoje ciele a zámery.

Ak ponuky, ktoré propagujete, nie sú pre partnerov relevantné, stratíte ich záujem a opakované nákupy.

Pre maximalizáciu ROI odporúčame personalizovať ponuky cez SMS affiliate programy . Čo to znamená? Znamená to odporúčať produkty na základe záujmov alebo minulých nákupov zákazníka. Analytici dát vedia byť veľmi užitoční pri segmentácii publika na konkrétne promo akcie.

SMS správa s akciou alebo zľavovým kódom by mala byť vytvorená na základe údajov, či zákazník túto informáciu očakáva.

Správne zacielená správa na správneho zákazníka, cez jeho preferovaný kanál, zaručí jeho zapojenie a vernosť.

Spolu s vernostnými programami, ktoré sme už spomenuli, môžu vaše SMS affiliate aktivity priniesť cenné a merateľné výsledky.

affiliate program - join now

Zvýšte zapojenie zákazníkov konverzačnými SMS

Najlepšia interakcia so zákazníkom je konverzačná. Obyčajná SMS môže pôsobiť neosobne, a to aj v prípade využitia personalizácie.

Ak je vaším cieľom zvýšiť predaje cez SMS affiliate marketing, musíte vytvoriť, optimalizovať a riadiť komplexný zážitok zákazníka pomocou interaktívnych nástrojov.

Konverzačné SMS v praxi znamenajú rozšírenie dvojcestných SMS, ktoré reagovali iba na vopred nastavené kľúčové slová.

Napríklad takto vyzerá jednoduchá dvojcestná SMS komunikácia:

Značka: Ahoj Corry. Čoskoro máš narodeniny a chceme ti dať zľavu na tvoj ďalší nákup. Odpovedz „ZÍSKAŤ KÓD“ na túto správu.
Zákazník: ZÍSKAŤ KÓD
Značka: Tvoj kód je „25%OFFBDAY“.

A takto môže vyzerať konverzačná SMS pre affiliate programy:

Značka: Ahoj Corry. Tvoje obľúbené topánky sú opäť na sklade. Tvoja veľkosť je dostupná a máme nové farby na výber. Chceš si pozrieť kolekciu?
Zákazník: Áno, prosím.
Značka: Priprav sa na nový letný štýl. Tu sú všetky modely a veľkosti, ktoré ťa zaujímali: https://www.example.com . Daj nám vedieť, či chceš aj zľavu.
Zákazník: Áno, prosím. Rád by som zľavu.
Značka: Samozrejme, tu je zľavový kód na 25 %. Stačí zadať 25%OFF pri pokladni.
Zákazník: Super, ďakujem. Má kód nejakú platnosť?
Značka: Zľavový kód môžeš využiť až rok.
Zákazník: Skvelé, vďaka.
Značka: Rádo sa stalo. Prajeme pekný deň!

Ako vidíte, konverzačné SMS nie sú viazané iba na vopred určené kľúčové slová. Podnecujú používateľa reagovať prirodzene. V dvojcestnom scenári sú odpovede generované na základe kľúčových slov.

Naopak, konverzačné SMS síce môžu odpovedať na kľúčové slová, no ak systém nedokáže odpovedať, konverzáciu automaticky presunie na zákazníckeho agenta.

Zapojiť človeka do konverzácie zvyšuje presnosť odpovede a zabezpečuje plynulú komunikáciu.

Bez zbytočnej technickosti – konverzačné SMS môžu využívať umelú inteligenciu (chatboty), živých agentov alebo hybridný model.

Tieto technológie analyzujú odpovede zákazníkov a napodobňujú skutočný ľudský rozhovor. Pre SMS affiliate programy ide o silný nástroj na zvýšenie zapojenia a udržania zákazníkov.

Kombinácia chatbota a živého agenta na poskytovanie odpovedí ukazuje, že vám záleží na zákazníkoch a ich potrebách.

Social media marketing illustration

Výhody SMS affiliate marketingu

SMS affiliate marketing môže byť okamžitým víťazstvom na zlepšenie udržania zákazníkov v presýtenom trhu.

Koľko z vašich konkurentov využíva SMS ako affiliate kanál? Ak neviete, vždy si to môžete overiť tak, že sa stanete zákazníkom.

  • Ako sme už spomínali – SMS má jedny z najvyšších open rate (98 %) zo všetkých marketingových metód.
  • SMS marketing má najvyššiu mieru zapojenia. 32 % spotrebiteľov uviedlo, že reaguje na promo SMS, ukazuje štúdia z e-commerce.
  • Pri kombinácii s emailom dokážu SMS pripomienky zvýšiť open rate o 20–30 %.
  • Tretina Američanov uprednostňuje prijímanie ponúk cez SMS, ukazuje štúdia.
  • SMS správy sú prečítané do 3 minút, 82 % ľudí si prečíta každú prijatú SMS.
  • 19 % odkazov v SMS je kliknutých, v porovnaní s iba 2 % klikov v emailoch.
  • Zlepšite zákaznícku skúsenosť s omnichannel stratégiou. Zaradením SMS do marketingového mixu zvýšite expozíciu a nurturing leadov .
  • SMS nevyžaduje internetové pripojenie. Správy sú doručené okamžite bez nutnosti pripojenia.
  • Pomáha zbierať údaje o zákazníkoch, čo je kľúčové pre dlhodobé zapojenie.
  • SMS analytika vám pomôže optimalizovať marketingové vernostné programy sledovaním miery zapojenia.

Ak SMS affiliate správy nie sú rušivé alebo spamové, odporúčame ich pre e-shopy využiť naplno.

Vždy posielajte SMS len používateľom, ktorí sa prihlásili na odber marketingových správ. Nezabudnite ponúknuť možnosť odhlásenia.

Ako začať so SMS affiliate programom

SMS vždy poskytoval najlepšiu návratnosť investícií, zatiaľ čo iné kanály ako Facebook, Google či email sú nákladné a v presýtenom trhu často neúčinné.

Odporúčame vám využiť potenciál leadov a zákazníkov rozvojom SMS affiliate programov pre udržateľný rast.

Predtým ako pridáte SMS do affiliate marketingu, riaďte sa týmto kontrolným zoznamom. Pomôže vám byť v súlade s reguláciami, určiť priority a vybrať najlepšieho poskytovateľa.

  • Buďte v súlade – aktualizujte svoje zásady a obchodné podmienky pri každej SMS kampani. Informujte zákazníkov, prečo dostávajú túto komunikáciu.
  • Ponúknite možnosť prihlásenia a odhlásenia – vždy poskytnite možnosť opt-in a opt-out. Je to transparentné a udrží vašu komunikáciu profesionálnu a priateľskú.
  • Vyberte SMS poskytovateľa – na trhu je veľa SMS spoločností. Odporúčame integrovaného poskytovateľa s prepojením na ďalšie marketingové systémy a CRM, ktorý ponúka full-stack mobilné riešenie – teda email, hlas, bohaté správy, OTT atď.
  • Automatizujte konverzácie – automatizácia pomáha s okamžitou zákazníckou podporou. Mnoho SMS chatbotov zvládne jednoduché úlohy, ale majte pripravených aj živých agentov pre prípad, že bot nezvládne odpovedať alebo vyriešiť problém.
  • Používajte predpripravené SMS šablóny – v každej SMS platforme nájdete textové šablóny, ktoré vám pomôžu s prvou kampaňou. Začnite v malom a využite ich, ak ste ešte nikdy SMS neposielali.
  • Plánujte kampane – premýšľajte nad marketingovým tokom a komunikáciou. Segmentujte zákazníkov podľa typu a personalizujte správy. Napríklad noví zákazníci dostanú personalizované upsell ponuky, starší zákazníci môžu získať zľavy na opakované nákupy či iné vernostné programy.
  • Odosielajte SMS kampane – pre spustenie SMS kampane nahrajte databázu zákazníkov, vytvorte správu, zvoľte dátum a čas a naplánujte odoslanie.
  • Sledujte doručenie, kliky, leady, predaje – sledujte engagement – otvorenia, prekliky, transakcie, cross-sell.
  • Optimalizujte SMS kampane – vedieť, čo funguje a čo nie, je kľúčové pre plánovanie novej SMS affiliate kampane. Vaše dáta sú najlepší priateľ. Analyzujte štatistiky a výsledky pre optimalizáciu budúcich kampaní.
  • Zbierajte spätnú väzbu od zákazníkov – odoslanie správy po nákupe je nevyhnutné pre sledovanie spokojnosti. Získaná spätná väzba je cenná a mala by sa využiť na lepšie podnikateľské rozhodnutia.
Sms affiliate campaign

Zhrnutie SMS affiliate marketingu

SMS affiliate marketing zaznamenáva prudký rast najmä v oblasti influencerov a mobilne orientovaných e-shopov.

Rovnako ako pri väčšine affiliate programov ide o skvelý spôsob merania úspechu marketingu a získania provízií za každú transakciu vášho zákazníka.

Odporúčame vám zaradiť SMS do svojich affiliate programov, ak ste tak ešte neurobili, a sledovať výkonnosť affiliate partnerov.

Najčastejšie kladené otázky

Čo je SMS affiliate marketing?

SMS affiliate marketing je stratégia, pri ktorej partneri využívajú textové správy na propagáciu produktov alebo služieb, využívajú vysoké miery otvorenia a privádzajú návštevnosť a konverzie prostredníctvom personalizovaných a sledovateľných odkazov.

Ako môžem personalizovať svoje SMS affiliate kampane?

Personalizujte svoje SMS kampane segmentovaním publika, zasielaním cielených ponúk podľa záujmov alebo minulých nákupov a využívaním bohatého obsahu, ako sú obrázky alebo landing pages, na zvýšenie zapojenia.

Aké sú hlavné výhody SMS affiliate marketingu?

SMS affiliate marketing ponúka vysoké miery otvorenia a zapojenia, okamžitý dosah bez internetu, možnosť získavať cenné údaje a lepšie udržiavanie zákazníkov prostredníctvom vernostných programov a personalizovaných správ.

Ako začať so SMS affiliate marketingom?

Začnite výberom integrovaného SMS poskytovateľa, zabezpečte súlad s reguláciami a možnosť prihlásenia/odhlásenia, využívajte predpripravené šablóny, segmentujte a personalizujte správy, sledujte výkonnosť a neustále optimalizujte na základe dát.

Cristina Ionita je manažérka digitálneho marketingu a generovania leadov v spoločnosti VoiceSage. Je nadšená pre obsahový marketing a organické inbound marketingové stratégie, svoj čas venuje výskumu nových technologických trendov, o ktorých píše.

Cristina Ionita
Cristina Ionita
Hosťujúca autorka

Začnite svoj úspech v SMS affiliate marketingu

Zvýšte návratnosť investícií v affiliate marketingu s efektívnymi SMS kampaňami. Vyskúšajte nástroje Post Affiliate Pro na správu, sledovanie a optimalizáciu vašich affiliate programov.

Zistiť viac

5 najčastejších výziev v affiliate programoch
5 najčastejších výziev v affiliate programoch

5 najčastejších výziev v affiliate programoch

Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....

7 min čítania
AffiliateMarketing AffiliatePrograms +3
Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch
Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch

Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch

Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...

11 min čítania
AffiliateMarketing EmailMarketing +4
Tipy na zarábanie prostredníctvom affiliate marketingu cez sociálne siete
Tipy na zarábanie prostredníctvom affiliate marketingu cez sociálne siete

Tipy na zarábanie prostredníctvom affiliate marketingu cez sociálne siete

Naučte sa praktické tipy, ako maximalizovať svoje zárobky z affiliate marketingu pomocou sociálnych sietí ako Facebook, Twitter, Instagram a Snapchat. Objavte e...

9 min čítania
AffiliateMarketing SocialMedia +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface