Tipy na písanie nadčasového obsahu pre vašu affiliate marketingovú stratégiu

Tipy na písanie nadčasového obsahu pre vašu affiliate marketingovú stratégiu

AffiliateMarketing ContentMarketing EvergreenContent SEO

Napísať každý týždeň špičkový blog, ktorý prudko zvýši záujem vašich čitateľov, by bolo ideálne – keby to nevyžadovalo toľko pracovnej sily. Nájsť užitočné a trendy témy vo vašom odvetví a zároveň využiť maximum kreativity je samo o sebe náročné. Môžu však existovať aj iné spôsoby, ako udržať záujem čitateľov bez obrovského úsilia, ktoré si možno predstavujete. Jedným z nich je využitie výhod nadčasového obsahu. Nadčasový obsah je taký, ktorý si zachováva aktuálnosť počas dlhého obdobia. Pravdepodobne ste už spotrebovali rôzne formy takéhoto obsahu, ako sú recenzie produktov či prípadové štúdie.

Keďže približne 87 % spotrebiteľov dôveruje online recenziám produktov rovnako ako osobným odporúčaniam, je dobré si prejsť typy nadčasového obsahu a zistiť, ako z nich môže ťažiť affiliate marketingová kampaň. Hoci to znie možno až príliš dobre, existujú prvky nadčasového obsahu, na ktoré je potrebné pri optimalizácii tohto štýlu písania myslieť. Tento článok sa zameria na to, prečo je nadčasový obsah nevyhnutnou súčasťou každej marketingovej stratégie a prinesie tipy, ako pre vašu značku vytvoriť skvelý nadčasový článok.

Over 65% of affiliate marketers connect with their customers on social media

Čo je nadčasový obsah?

V prírode označuje slovo “evergreen” (stálezelený) skupinu rastlín, ktorých lístie zostáva zelené počas celého roka. Pri aplikácii tejto analógie na digitálny marketing môžeme predpokladať, že nadčasový obsah je typ obsahu, ktorý zostáva svieži a relevantný aj po dlhšom čase. Samozrejme, nejde o konkrétny „dátum spotreby“ článku, ktorý takmer neexistuje. Nadčasový obsah je založený na tvorbe kvalitného obsahu, ktorý bude pre čitateľov užitočný bez ohľadu na to, koľko času uplynulo od jeho publikácie. To sa líši od časovo citlivého (aktuálneho) obsahu, ktorý má len krátke obdobie relevancie. Ide najmä o trendy témy, ktoré zažívajú výrazné sezónne výkyvy podľa záujmu čitateľov.

Pri zvažovaní nápadov na nadčasový obsah pre vašu affiliate marketingovú stratégiu možno rozlišovať dva prvky:

  • Nadčasové témy: Témy, o ktoré bude záujem a vyhľadávanie aj v budúcnosti.
  • Nadčasový obsah: Typy obsahu o nadčasovej téme, ktoré nikdy nezostarnú.

Prečo je nadčasový obsah dôležitý?

Žijeme vo veľmi rýchlom svete, kde sa nové správy objavujú každú minútu. Ľudia majú len obmedzené množstvo pozornosti na každý obsah a sledovaním objemu vyhľadávaní môžeme vidieť, kde a na ako dlho sa táto pozornosť sústreďuje.

V januári 2021 spôsobili členovia subredditu r/wallstreetbets rozruch na Wall Street po spustení tzv. GameStop short squeeze. V tom čase sa o GameStop zaujímalo veľa ľudí, najmä keď zvýšenie hodnoty akcií spôsobilo predajcom nakrátko stratu okolo 26 miliárd dolárov. Vtedy nastal veľký nárast záujmu, známy ako “Spike of hope ”, keď mnohí chceli vedieť, čo sa stalo a ako funguje shortovanie akcií. No už o pár mesiacov neskôr záujem opadol, keď prišli nové udalosti. Tento trend klesajúceho záujmu sa nazýva “Flatline of nope ”.

Spike of hope and Flatline of nope

Ide o bežný cyklus, ktorý si vyžaduje neustálu tvorbu a publikovanie obsahu na udržanie návštevnosti. Vytváranie nadčasového obsahu má však na affiliate kampane opačný efekt. Prináša totiž dve hlavné výhody: znižuje množstvo práce, keďže takýto obsah si vyžaduje menej údržby ako písanie nových článkov, a zároveň pravidelne generuje organickú návštevnosť.

Evergreen content vs Other content

Aké sú príklady nadčasového obsahu?

Nadčasový obsah možno rozpoznať podľa dlhodobej relevantnosti. Znamená to, že časom možno článok upraviť v drobnostiach – napríklad v zdrojoch alebo tipoch –, bez nutnosti meniť jeho celkový účel. Pozrime sa na rozdiely na konkrétnych príkladoch. Tu sú niektoré typy obsahu, ktoré nie sú nadčasové:

Príspevky o aktuálnych trendoch

Trendy sú síce populárne, no väčšinou dočasné, a preto si neudržia dlhodobý záujem ako pri počiatočnom náraste. Príkladom môže byť prudký nárast záujmu o kryptomeny v máji 2021.

Štatistiky, ktoré sa pravdepodobne zmenia

Výskum prebieha neustále, staré údaje sa aktualizujú, iné štatistiky zastarávajú. Príkladom je masové rozšírenie technológie 5G, ktoré môže spôsobiť, že štatistiky o používaní 4G budú menej relevantné.

Spravodajské články

Udalosti sa dejú nepretržite, takže nič nie je v titulkoch príliš dlho. Napríklad nákup Twitteru Elonom Muskom je príklad článku, ktorý zažil prudký nárast záujmu, no pravdepodobne záujem čoskoro opadne.

developers illustration

Sezónne sviatky

Tak ako sa menia ročné obdobia, mení sa aj ďalší očakávaný sviatok. Publikovanie obsahu o vianočných akciách či tipoch na darčeky krátko pred Veľkou nocou vašej stratégii nijako nepomôže.

Príklady typov obsahu, ktoré sa považujú za nadčasové

Návody

Rozsiahle online návody umožňujú ľuďom učiť sa zručnosti alebo objavovať jednoduché triky, ako nahradiť staré techniky. Príkladom môže byť balenie darčekov. Pri narodeninách, sviatkoch či iných príležitostiach je vždy dôvod na darček. Darček vám síce môže zabaliť profesionál, no ak ste kreatívni, na internete nájdete množstvo návodov, ktoré vám pomôžu. Samotná technika balenia nie je žiadnou novinkou – práve naopak, staršie príspevky môžu byť užitočné, ak túžite po klasickom vzhľade!

Ultimátne návody (ultimate guides)

Ide o jeden z najpopulárnejších typov nadčasového obsahu, ktorý ponúka odpovede na časté otázky a riešenia problémov. Často analyzuje procesy a ponúka podrobný výklad jednotlivých krokov. Typickým príkladom môže byť „ultimátny návod na otvorenie vlastného obchodu na Etsy“, čo je dlhodobo relevantné pre začínajúcich podnikateľov.

Ďalšou oblasťou, kde sú návody vždy žiadané, sú trhy, ktoré majú dlhodobú relevanciu, napríklad burza. Už viac ako dve storočia je burza neoddeliteľnou súčasťou ekonomiky. Časom sa k nej obracia čoraz viac ľudí, ktorí hľadajú návody, ako investovať do akcií či alternatívnych investícií .

Recenzie produktov

Recenzie sú skvelým dlhodobým aktívom, pretože ukazujú potenciálnym klientom, ako dlho je váš produkt alebo služba spoľahlivá a oceňovaná. Približne 90 % spotrebiteľov si pred nákupom značky vyhľadáva recenzie. Nielenže to prispieva k pozitívnemu dojmu o vašej značke, ale tiež vytvára databázu relevantnej spätnej väzby, ktorá môže ukázať potenciálnym zákazníkom aspekty produktu, ktoré by si inak nevšimli.

Post Affiliate Pro Capterra reviews 2022

Prípadové štúdie

Hoci záleží na odvetví, prípadové štúdie majú dlhodobú hodnotu, pretože sa k nim možno vracať aj po čase. Vytvorenie prípadových štúdií o content stratégii alebo na vzdelávacie účely môže predĺžiť dobu, počas ktorej bude váš materiál užitočný.

Pamätajte, že nejde len o výber správneho formátu, ale aj vhodnej témy, ktorá má potenciál na dlhodobú relevantnosť. Podľa vášho odvetvia prispôsobte svoje affiliate marketingové kampane tak, aby boli pre vašu cieľovú skupinu zaujímavé.

Prečo používať nadčasový obsah v affiliate marketingovej stratégii

Keďže kvalitný obsah je základom dobrej affiliate marketingovej stratégie , je užitočné ponúknuť potenciálnym zákazníkom rôzne typy hodnotného obsahu. Tvorba nadčasového obsahu prináša mnoho výhod pre vašu marketingovú stratégiu, preto tu sú najdôležitejšie dôvody, prečo sa jej oplatí venovať.

Ľudia neustále hľadajú informácie

Jednou z výhod našich malých zariadení je okamžitý prístup k obrovskému množstvu poznatkov. Či už ide o drobnosť, ktorú si nevieme spomenúť, alebo o začiatok novej zručnosti, ľudia neustále pátrajú po informáciách. Až 93 % všetkých internetových zážitkov začína vo vyhľadávači. Dnes je veľmi jednoduché získať názory odborníkov na rôzne témy. Ak nájdu používatelia kvalitné stránky či zdroje, pravdepodobne sa na ne vrátia.

Email Marketing

Prihlásenie sa na odber newsletterov, sledovanie sociálnych sietí alebo záložkovanie stránok sú spôsoby, ako sa používatelia vracajú k hodnotnému obsahu alebo konkrétnej značke, ktorá ich zaujala. Kvalitný obsah vždy prinesie konzistentnú návštevnosť a ak budete neustále pridávať hodnotné články, môžete zabezpečiť ich dlhodobý rast.

Ľudia neblokujú nadčasový obsah (ale veľa reklám áno)

S rozmachom digitálneho sveta prišla aj vlna reklám. Značky hľadajú nové kreatívne spôsoby, ako zaujať, no niekedy je toho naozaj priveľa. Preto ľudia čoraz častejšie používajú adblockery na zlepšenie zážitku z internetu. Celosvetovo 42,7 % používateľov internetu tvrdí, že používa adblocker. Niektoré firmy, ako Google či Apple, ich dokonca zabudovali priamo do prehliadačov či operačných systémov. Nadčasový obsah však odoláva adblockerom – keďže ide o hodnotné informácie, používatelia ho pravdepodobne nebudú blokovať.

Nízke náklady a vysoká návratnosť

Nadčasové články predstavujú dlhodobú investíciu. Ak vytvoríte článok relevantný na roky či desaťročia, znížite náklady na tvorbu v porovnaní s nákupom reklamy v iných médiách. Na rozdiel od aktuálneho obsahu, ktorý má len krátkodobé špičky záujmu, nadčasový obsah získava organickú návštevnosť postupne. Poskytovaním kvalitných informácií o témach, zručnostiach či produktoch tak znižujete celkové marketingové náklady, pričom dosahujete vyššie ROI. Takýto obsah je vhodné poskytnúť aj vašim affiliate partnerom , ktorí ho môžu použiť pri propagácii vášho produktu či služby.

Customer service reporting

10 tipov na tvorbu nadčasového obsahu

Keď už vieme, prečo je nadčasový obsah nevyhnutný pre každú affiliate marketingovú stratégiu, pozrime sa na niektoré kľúčové aspekty, na ktoré sa zamerať pri tvorbe vašich nadčasových článkov. Tu je desať zásadných tipov, ako váš nadčasový obsah odlíšiť a zabezpečiť jeho dlhodobú výkonnosť.

1. Vyhýbajte sa dátumom

Nadčasový obsah má byť večný, teda bez časového obmedzenia. Hoci tomu niekedy nemožno zabrániť, sústrediť sa na vyhýbanie sa dátumom a časovým údajom je kľúčové. Ak chcete, aby bol obsah čitateľný dlhé obdobie, vyhýbajte sa konkrétnym dátumom či časovým slovám, ako napríklad:

  • včera
  • tento mesiac
  • minulý rok
  • od októbra 2019

Takéto výrazy prezrádzajú, kedy bol obsah vytvorený, a tým znižujú jeho nadčasovosť. Vynechávanie dátumov môže predĺžiť životnosť materiálu a znížiť nutnosť aktualizácií v budúcnosti.

Content email writing

2. Dôkladne si urobte prieskum

Nezáleží na tom, aký typ obsahu tvoríte – pred písaním je vždy vhodné spraviť si výskum. Získate tak lepší prehľad o téme, názory odborníkov a informácie o súčasných trendoch, čo sa premietne do vašej práce. Spotrebitelia oceňujú dobre napísaný a informatívny obsah – buduje to dôveru a zvyšuje pravdepodobnosť, že niekto na vašu prácu odkáže. Dokonca najdôležitejším SEO faktorom je samotný obsah. Keďže nadčasový obsah bude čítaný dlhé obdobie, mal by byť kvalitný, dobre preskúmaný a obsahovať vhodné kľúčové slová. Vďaka nim sa vaše články udržia v popredí výsledkov vyhľadávania a budú generovať návštevnosť. Vývoj v technológiách, správach či trendoch však môže vaše poznatky časom zastarať. Preto sa k obsahu pravidelne vracajte a aktualizujte výskum, štatistiky či zdroje.

3. Propagujte svoj obsah

Nadčasový obsah by sa mal, rovnako ako iný typ, neustále propagovať. Po publikovaní je článok navrchu stránky, no časom sa posúva nižšie. Výhodou nadčasových článkov je, že ich možno pravidelne opakovane zdieľať a propagovať. Odporúča sa publikovať blogové príspevky a správy aspoň dvakrát ročne, aby ste zvýšili povedomie a znovu vzbudili záujem publika. Takisto ich môžete zaradiť do kampaní na sociálnych sieťach alebo ako odkazy v email marketingu.

socials in lead generation

4. Výskum kľúčových slov

Ako pri každom obsahu, aj pri tvorbe nadčasového obsahu sú správne kľúčové slová kľúčové. Znamená to, že potrebujete „nadčasové“ kľúčové slová. Pomocou SEO nástrojov, ako Ahrefs či SEMrush , môžete vyhľadávať špecifické slová pre vašu tému. Ideálne je, ak majú vaše kľúčové slová okolo 1000 vyhľadávaní mesačne alebo viac. Kontrolou objemu vyhľadávania zistíte, ktoré slová sú optimálne a vyhľadávané dlhodobo. Stabilné Google trendy znamenajú dlhodobý záujem – ideálny kandidát na nadčasový obsah. Pridaním týchto slov do článku zvýšite šancu, že sa dostanete na prvú stránku vyhľadávača a získate viac organickej návštevnosti.

5. Vyhýbajte sa zložitej odbornej terminológii

Ak ste vytvorili kvalitný nadčasový článok, pravdepodobne sa zobrazí medzi top výsledkami vo vyhľadávačoch. Preto je SEO dôležité, no nie je to všetko. Pri tvorbe nadčasového obsahu sa vyhýbajte príliš technickým výrazom, aby bol čitateľný aj pre nových používateľov. Priemerne totiž ľudia prečítajú len asi 20 % textu stránky . Preto je dôležité písať jasne a stručne, aby ste čo najrýchlejšie odovzdali podstatné informácie a zaujali čitateľa. Čím je obsah prístupnejší, tým väčšia šanca, že prilákate nových čitateľov.

6. Používajte vlastné vizuály

Dôležitým prvkom obsahovej stratégie je pridanie bohatého obsahu – obrázky, zvuk, videá. Vizuály zvýraznia váš článok viac ako samotný text. Samozrejme, nestačí len pridať obrázky, ale mali by byť vhodne umiestnené a dopĺňať text. Diváci, ktorí si pozreli video s informáciami, si zapamätajú až 95 % odkazu, kým pri texte je to oveľa menej. Infografiky sú výborným spôsobom, ako zábavne a jednoducho sprostredkovať dôležité informácie. DIY návody a tutoriály sú ďalšie formy, kde sú vizuály nevyhnutné. Existuje mnoho fotobank, no najlepšie je vytvoriť si vlastné dizajny – to posilní vašu značku. Kvalitné vizuály tiež zvyšujú šancu, že niekto odkáže na váš obsah a tým podporíte SEO.

Illustrator

7. Sledujte spätné odkazy

Začať s kvalitným obsahom je výborný štart, no nie je to všetko. Počas písania blogu s informáciami a vizuálmi sa sústreďte na budovanie spätných odkazov , ktoré vám pomôžu upútať pozornosť Googlu. Čím viac spätných odkazov máte, tým vyššia je autorita vašej stránky a lepšie umiestnenie vo vyhľadávaní. Najlepšie výsledky na prvej strane Googlu majú priemerne o 3,8 spätných odkazov viac ako ďalšie odkazy. Skvelý nadčasový blog a kvalitné spätné odkazy zvýšia vašu doménovú autoritu a časom prirodzene získate ďalšie odkazy. Pri spätných odkazoch sa tiež oplatí občas skontrolovať staršie príspevky a opraviť nefunkčné odkazy.

8. Udržujte obsah aktuálny

Ak ste si vybrali vhodnú nadčasovú tému, jej relevancia môže trvať roky, dokonca desaťročia. To však neznamená, že článok stačí publikovať a nechať tak. Pravidelná kontrola a aktualizácia obsahu umožní zachovať jeho nadčasovosť. Sledujte umiestnenie a návštevnosť, podľa toho viete, či je potrebná aktualizácia. Pomalý pokles v rebríčku môže naznačovať potrebu kontroly starších článkov, napríklad v oblasti odkazov, dátumov či štatistík.

9. Zvýraznite svoj nadčasový obsah

Aj keď je nadčasový obsah určený na dlhodobé publikovanie, neznamená to, že ho môžete nechať len tak, aby ho niekto náhodou objavil. Oplatí sa venovať úsilie jeho zvýrazneniu, aby bol ľahko dostupný a viditeľný pre používateľov. Už spomenuté opätovné zdieľanie je jedna možnosť, ale nie jediná. Môžete ho zvýrazniť v bočnom paneli webu, vytvoriť okolo neho kampaň na sociálnych sieťach alebo pridať viditeľné odkazy (napríklad pri návodoch).

Post Affiliate Pro - highlighted blog posts

10. Využívajte viaceré sociálne platformy

Ak zvýrazníte svoj nadčasový obsah na viacerých sociálnych platformách, otvoríte sa rôznym skupinám publika a získate väčšiu expozíciu z rôznych zdrojov. Čím viac ste spomínaní naprieč kanálmi, tým lepší organický rast dosiahnete. 54 % používateľov sociálnych sietí používa tieto platformy pri hľadaní produktov, preto sa oplatí rozšíriť svoju prezentáciu. Počas kampaní môžu affiliate partneri, ktorí propagujú obsah so svojimi affiliate odkazmi , prispieť k lepšiemu SEO (nie všetky affiliate odkazy sa však počítajú ako spätné odkazy). Poskytnutie kvalitného nadčasového obsahu je výhodné pre obe strany – partneri vám privedú viac cieľovej návštevnosti , zatiaľ čo vy im dáte hodnotný materiál na propagáciu.

10 tips to writing evergreen content for your affiliate marketing strategy

Záver

Nadčasový obsah je skvelý spôsob, ako recyklovať kvalitný materiál do svojej marketingovej stratégie. Je plný hodnotných informácií, ktoré zostávajú relevantné dlhé obdobie a časom zvyšujú organickú návštevnosť. Hoci aj aktuálny obsah má svoje miesto, nadčasový obsah je absolútnou nevyhnutnosťou pre každú značku . Ľudia v digitálnej ére neustále vyhľadávajú informácie – využiť to vo svoj prospech je zaručená výhoda. Navyše, nadčasový obsah je len zriedka blokovaný, takže máte dlhodobý materiál, ktorý používatelia skôr skonzumujú. Je to nízkonákladová metóda, ako zvýšiť návratnosť investícií s menším úsilím, než by ste potrebovali na neustálu tvorbu nového obsahu. Vyhýbanie sa dátumom a technickým pojmom, dôraz na spätné odkazy a zvýraznenie obsahu na viacerých sociálnych sieťach vám pomôžu udržať záujem o váš nadčasový obsah vysoký. Pre nadčasové články je miesto v každom odvetví, preto si určite nájdite čas a energiu na tvorbu hodnotných materiálov, ktoré si vaše publikum užije!

Najčastejšie kladené otázky

Čo je nadčasový obsah?

Nadčasový obsah je taký, ktorý si zachováva aktuálnosť a záujem počas dlhého časového obdobia.

Aký je skutočný príklad nadčasového obsahu?

Skutočným príkladom nadčasového obsahu je napríklad návod, ako je blog Post Affiliate Pro 'Ako zarobiť na affiliate marketingu.'

Prečo potrebujeme nadčasový obsah?

Keďže ľudia neustále hľadajú informácie, je dobré im poskytnúť užitočné poznatky vo forme nadčasového obsahu. Ide o nízkonákladovú investíciu s vysokou návratnosťou, keďže takýto obsah generuje návštevnosť v priebehu času a patrí medzi málo typov obsahu, ktoré nie sú blokované reklamnými blokátormi.

Ako zabezpečiť, aby nadčasový obsah vydržal čo najdlhšie?

Medzi možnosti, ako predĺžiť životnosť nadčasového obsahu, patrí vyhýbanie sa dátumom alebo technickým výrazom, občasná aktualizácia, dôkladný SEO prieskum kľúčových slov a zvýrazňovanie takéhoto obsahu na vašich stránkach.

Penelope je skúsená copywriterka a špecialistka na obsah. S praxou v oblasti biznisu a psychológie dokáže prekladať zložité myšlienky do jednoducho stráviteľného obsahu. Na základe rozsiahlych skúseností s prácou s ľuďmi sa snaží vytvárať užitočný a komplexný obsah. Keď Penelope práve neexperimentuje s nekonečnými kombináciami slov, venuje sa maľovaniu na plátna a starostlivosti o rastliny.

Penelope Myszka
Penelope Myszka
Copywriterka

Maximalizujte úspech v affiliate marketingu s nadčasovým obsahom

Objavte overené stratégie, ako vytvárať nadčasový obsah, ktorý prináša konzistentnú návštevnosť a zlepšuje vaše affiliate marketingové výsledky.

Zistiť viac

Tipy, ako napísať 2x viac affiliate obsahu za kratší čas
Tipy, ako napísať 2x viac affiliate obsahu za kratší čas

Tipy, ako napísať 2x viac affiliate obsahu za kratší čas

Strávte menej hodín výskumom, zvýšte svoju kreativitu a rýchlosť písania s týmito užitočnými tipmi, ako efektívne vytvárať affiliate obsah.

10 min čítania
AffiliateMarketing ContentCreation +3
Ako škálovať tvorbu obsahu pre affiliate marketing
Ako škálovať tvorbu obsahu pre affiliate marketing

Ako škálovať tvorbu obsahu pre affiliate marketing

Affiliate partneri potrebujú kvalitný obsah na predaj svojich produktov a vy potrebujete affiliate partnerov na zarábanie. Zistite, ako škálovať tvorbu obsahu p...

7 min čítania
AffiliateMarketing ContentCreation +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface