
Čo je to partnerský program? (+Výhody a nevýhody)
Zistite, čo sú partnerské programy, ako fungujú, ich výhody a nevýhody a objavte najlepšie partnerské programy s vysokými výplatami v tomto podrobnom článku od ...
Glosár
Porozumiete rozdielu medzi partnermi a affiliatmi, ich úlohám v marketingu, štruktúram odmeňovania a vplyvu na stratégiu značky.
Partner je osoba alebo právnická osoba, ktorá je prepojená s inou osobou (napr. kolegom) alebo subjektom (napr. podnikom). Úspech oboch sa považuje za spoločné úsilie. Aj keď je partnerstvo bližšie spolupráci, stále platí súbor pravidiel, ktoré musia všetky strany dodržiavať.
V kontexte online marketingu sú partnerskí marketéri tí, ktorí spolupracujú s obchodným subjektom na propagácii jeho posolstva alebo produktu. Niekedy môžu byť „tvárou“ spoločnosti, komunikujú so zákazníkmi a budujú vzťahy. Partner je zvyčajne osoba, ktorá si získala rešpekt svojich sledovateľov, z ktorých mnohí sú ochotní jej dôverovať a riadiť sa jej odporúčaniami.
Ako príklad môžeme uviesť Amazon Associate Program . Ľudia, ktorí sa do programu zapojili, propagujú produkty Amazonu svojej cieľovej skupine, najčastejšie prostredníctvom obsahového marketingu. Zatiaľ čo Amazon Associates Program neurčuje minimálnu požiadavku na návštevnosť, iné partnerské členstvá môžu požadovať splnenie minimálneho limitu stanoveného spoločnosťou.
Affiliate je jednotlivec alebo firma, ktorá je zmluvne viazaná k inej organizácii. V kontexte affiliate marketingu môžu byť nezávislými affiliatmi jednotlivci alebo firmy, ktoré propagujú produkty alebo služby v mene značky. Affiliati majú s firmami obchodný vzťah prostredníctvom affiliate marketingových programov . Členom affiliate programu je vyplácaná provízia za produkty, ktoré pomôžu predať, obvykle prostredníctvom affiliate odkazov.
Vo svete online marketingu sa affiliate marketing stal v priebehu rokov čoraz populárnejším vďaka svojej dostupnosti, nízkym počiatočným nákladom a vysokému ROI.
Aby affiliate program fungoval, musia byť zapojené tri rôzne strany:
Príkladom nezávislého affiliate môže byť influencer na sociálnych sieťach . Vytvára obsah a ako súčasť affiliate siete značky propaguje produkty svojej komunite. Keď členovia tejto komunity urobia nákup, influencer dostane časť tržby ako províziu.
Rozdiely medzi affiliatmi a partnermi sú často nejasné. Hoci obaja môžu propagovať produkty svojej cieľovej skupine, partneri sa zvyčajne prezentujú ako odborníci vo svojom odbore, zatiaľ čo affiliati pôsobia ako sprostredkovatelia medzi firmou a jej zákazníkmi.
Ďalším rozdielom je, že v prípade partnerov zákazníci nemusia kúpiť konkrétny produkt, ktorý partner propaguje, aby partner získal províziu. Zákazník jednoducho musí uskutočniť nákup cez partnerov odkaz. Naopak, affiliati propagujú konkrétny produkt prostredníctvom referenčného odkazu a získajú časť tržby len z predaja práve tohto produktu.
Napriek rozdielom majú affiliati a partneri niekoľko spoločných čŕt, najmä v rámci podnikových ekosystémov:
V kontexte affiliate marketingového softvéru je dôležité rozumieť týmto úlohám na efektívne riadenie a optimalizáciu marketingových aktivít:
Hlavný rozdiel je v úrovni vlastníctva materskou spoločnosťou. Dcérske spoločnosti sú väčšinou alebo úplne vlastnené materskou firmou, zatiaľ čo affiliaty majú len menšinový podiel pod kontrolou materskej spoločnosti a väčšinovú kontrolu si ponechávajú samy.
Amazon Associates získavajú províziu aj vtedy, keď návštevník kúpi akýkoľvek produkt cez ich odkaz, pričom provízie sa pohybujú v rozmedzí 4 % až 8,5 %. Amazon Affiliates získavajú províziu iba vtedy, keď zákazník kúpi konkrétny produkt cez ich odkaz, pričom výška provízie závisí od špecifických dohôd.
Asociácia zvyčajne označuje voľnejší, partnerský vzťah, zatiaľ čo afiliácia znamená prísnejšiu zmluvnú dohodu.
Affiliati sú najčastejšie nezávislí dodávatelia, no niekedy môžu byť aj zamestnancami spoločností, ktoré propagujú.
Preskúmajte kľúčové rozdiely medzi partnermi a affiliatmi a zistite, ako vám Post Affiliate Pro môže pomôcť spravovať a optimalizovať vaše marketingové partnerstvá.
Zistite, čo sú partnerské programy, ako fungujú, ich výhody a nevýhody a objavte najlepšie partnerské programy s vysokými výplatami v tomto podrobnom článku od ...
Zistite, čo je partnerský program, jeho kľúčové komponenty a ako funguje. Objavte základné kroky a osvedčené postupy na vybudovanie úspešného affiliate marketin...
Objavte, ako generovať pasívny príjem prostredníctvom partnerských marketingových webov zameraných na konkrétne výklenky. Naučte sa stratégie, ako budovať ciele...