
Ako nájsť partnerov – 2. časť: Kde ich hľadať
Máte problém nájsť partnerov, ktorí by propagovali váš biznis? Hľadáte praktické spôsoby, ako na to? Pozrite si náš komplexný sprievodca a dozviete sa viac....
Objavte krok za krokom stratégie, ako nájsť affiliate partnerov pre svoj biznis – od zvýšenia viditeľnosti programu a ponuky atraktívnych provízií až po budovanie identity značky a využitie minulých úspechov.
Internet je plný „overených zaručených návodov“ na vybudovanie úspešného affiliate biznisu. Aj my sme nedávno zverejnili jednoduchý návod s 10 tipmi, ako nájsť affiliate partnerov na predaj vašich produktov .
Tu je niekoľko bodov, ktoré sa oplatí zdôrazniť.
Umiestnite odkaz na svoj affiliate program na svoj web. Takto zvýšite šancu, že si vašu ponuku všimne viac potenciálnych zákazníkov a prihlási sa do programu.
Pošlite im personalizované ponuky, požiadajte ich o propagáciu vášho affiliate programu. Navštívte webstránky, ktoré podľa vás najlepšie dopĺňajú vašu službu alebo produkt, a napíšte im e-mail na podporu registrácie do vášho programu .
Vytvorte stránku s najdôležitejšími črtami vášho programu. Nezabudnite zahrnúť tieto hlavné body:
Buďte štedrí a ponúknite motivujúcu províziu pre svojich affiliate partnerov . Vyhýbajte sa nízkym províziám 5–10 %, pokiaľ nie sú vaše produkty veľmi drahé; snažte sa dostať províziu čo najbližšie k 25–30 %.
Ani vysoká provízia nestačí – potrebujete mať vynikajúci produkt/službu, ktorá skutočne priláka veľa zákazníkov a hlavne bude zaujímavá pre affiliate partnerov.
Nepochopte to zle. Stojíme si za týmito radami a stále veríme, že sú užitočné pre každého, kto sa snaží preraziť vo svete affiliate marketingu . Na druhej strane, je čas ísť hlbšie a začať s podstatou. Takže tu sme. Čítajte ďalej a zistite, čo sme si v priebehu rokov v tomto biznise uvedomili. Začnime 3 úplne základnými tipmi a nastaveniami mysle, ktoré potrebujete prijať, ak chcete byť úspešní.
Ak ste v affiliate marketingu začiatočník a práve rozosielate premyslené e-mailové kampane významným potenciálnym partnerom v oblasti vášho záujmu s ponukou spolupráce, narazíte na stenu. Pripravte sa na odmietnutia, frustráciu alebo dokonca žiadnu odpoveď. Stane sa to častejšie, než úspech.
Tvrdá a nepríjemná pravda je, že každý musí počítať s nekonečným reťazcom neúspechov. Ak chcete, aby niekto propagoval váš produkt, musíte si to zaslúžiť. Je zásadné, aby takéto situácie nezničili vaše nastavenie mysle. Je čas myslieť konštruktívne.
Musíte si položiť otázku – prečo by vôbec táto firma mala chcieť propagovať váš produkt? Ak na ňu nájdete odpoveď, môžete ísť ďalej.
Urobte všetko pre to, aby ste svoju značku dostali do povedomia a vybudovali jej silnú pozíciu. Možností je nespočet – osobné kontakty, zapojenie sa do existujúcich affiliate programov, využitie fór ako Quora, platené cielené kampane na Facebooku alebo Google, písanie blogov, získavanie recenzií či spomenutí na relevantných miestach, vyhodnocovanie spätnej väzby zákazníkov a budovanie čo najlepšej reputácie.
Toto môže trvať dlhšie, než čakáte, ale verte nám – tieto aktivity sa oplatí robiť. Keď to zvládnete, môžete sa presunúť k ďalšej rovnako dôležitej oblasti.
Pracujte na svojich produktoch každý deň, šírte dobré meno.
Ťažko získané povedomie o značke a rešpekt si vyžadujú neustálu starostlivosť. Pamätajte, že musíte pokračovať v podnikaní najlepším možným spôsobom. Nikdy by ste sa nemali zamerať na nič iné než na najvyššiu kvalitu bez kompromisov.
Konkurencia je ostrá ako japonská čepeľ. Nedovoľte im predbehnúť vás, kým si užívate svojich 15 minút slávy. Pretože to vás môže stáť mnoho partnerstiev, vďaka ktorým je vaša firma viditeľnejšia – sústreďte sa na dlhodobé ciele a neváhajte investovať svoje zdroje týmto smerom. Vaši zákazníci (aj affiliate partneri) potrebujú poriadny dôvod, aby sa k vám vrátili a nakúpili, aj keď raz zlyháte.
Predstavte si, že firmy ako Huawei alebo Orange chcú uzavrieť dohodu s vašou spoločnosťou. Museli by ste počúvať každé ich slovo, lebo majú úspech a silnú značku . Pozrite sa však na túto situáciu z opačnej strany.
Ak ste v minulosti uspeli – využite silu referencií. Neustály prísun referencií, recenzií a najmä prípadových štúdií priťahuje nových obchodných partnerov ako nič iné.
V tomto štádiu už nie je čas na skromnosť. Nezáleží na tom, aké veľké či malé sú vaše úspechy. Svet o nich musí vedieť. Žiadne partnerstvo nie je zanedbateľné.
Úspech, ktorý ste dosiahli s malým startupom so 15 zamestnancami, môže inšpirovať ďalšie podobné firmy. Ak váš produkt propagovala veľká medzinárodná korporácia – a verte nám, môže sa to stať – podeľte sa o túto skúsenosť cez akýkoľvek dostupný kanál. Zverejnenie všetkých skúseností ukáže vašu flexibilitu, pripravenosť a pomôže značke rásť.
2. časť: Kde nájsť affiliate partnerov 3. časť: Ako viesť úspešnú affiliate kampaň 4. časť: Kompletný prehľad
Zahrňte jasné odkazy na svoj affiliate program na vašom webe, aby ste zvýšili jeho viditeľnosť a prilákali viac potenciálnych partnerov.
Personalizujte oslovenie, ponúknite atraktívne provízie a zabezpečte, aby váš produkt alebo služba vynikali jasnými podmienkami spolupráce.
Jedinečná identita značky vám pomôže vyniknúť u potenciálnych affiliate partnerov a zákazníkov, vďaka čomu bude váš program atraktívnejší a dôveryhodnejší.
Zdieľajte referencie, prípadové štúdie a predchádzajúce úspešné spolupráce, aby ste potenciálnym partnerom ukázali hodnotu a spoľahlivosť vášho programu.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Naplánujte si živú ukážku Post Affiliate Pro a zistite, ako vám náš softvér pomôže nájsť, spravovať a motivovať affiliate partnerov pre váš biznis.
Máte problém nájsť partnerov, ktorí by propagovali váš biznis? Hľadáte praktické spôsoby, ako na to? Pozrite si náš komplexný sprievodca a dozviete sa viac....
Zdá sa vám affiliate marketing náročný? Pozrite sa na kľúčové kroky, ktoré vedie každá úspešná affiliate marketingová kampaň.
Zistite, ako efektívne propagovať svoj partnerský program a prilákať čo najviac partnerov pre najlepšiu finančnú návratnosť.