
10 kľúčových KPI affiliate marketingu, ktoré treba sledovať pre rast predaja
Zistite, ktoré je 10 najdôležitejších KPI affiliate marketingu pre rast predaja. Objavte, ako konverzný pomer, predaje na partnera a ďalšie kľúčové metriky môžu...
Objavte krok za krokom návod na zarábanie online pomocou affiliate softvéru, pokrývajúci spustenie, správu a optimalizáciu vlastného affiliate programu pre maximálny zisk.
Vybudovali ste si kvalitný interný marketingový tím a na svoju stránku privádzate veľké množstvo návštevnosti cez organické vyhľadávanie aj platené reklamy.
Čo ďalej?
Affiliate marketing.
Prevádzka vlastného affiliate programu je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako môžu značky zarábať online. Aj preto výdavky na affiliate marketing v USA za poslednú dekádu dramaticky vzrástli a do konca roku 2022 sa očakáva, že dosiahnu 8,2 miliardy dolárov.
Ak ľudia investujú toľko peňazí do affiliate aktivít, môžete si byť istí, že sa im to vypláca.
Affiliate marketing je taký úspešný, pretože využíva jedno zo základných pravidiel marketingu: vašimi najlepšími affiliate marketérmi sú vaši zákazníci.
Inými slovami, ak niekto váš produkt použil, bol spokojný a je ochotný ho odporúčať, prečo by ste ho za to neodmenili? Spustenie affiliate programu je na to najlepším spôsobom.
S týmto na pamäti vám prinášame šesťkrokový proces spustenia affiliate marketingového programu – od výberu affiliate softvéru až po nastavenie provízií.
Najprv sa rýchlo pozrime, čo vlastne affiliate marketing znamená.
V skratke ide o to, že ľuďom, ktorí vám na stránku privádzajú predaje odporúčaním vášho produktu alebo služby, platíte províziu .
Aj keď si to možno neuvedomujete, s affiliate marketingom ste sa už stretli. Možno ste vďaka nemu aj niečo kúpili. Affiliate odkaz rozpoznáte podľa toho, že obsahuje viac informácií než bežná URL – napríklad unikátne ID partnera alebo stránky a ID konkrétneho produktu či cieľovej stránky , ktorú propaguje:
Affiliate marketing je teda hra dvoch strán.
Jednu tvoria samotní partneri – teda ľudia, ktorí zarábajú provízie propagovaním produktov a služieb vo svojom obsahu.
Druhú stranu predstavujú značky alebo firmy, ktoré tieto affiliate programy prevádzkujú.
Predstavte si napríklad, že ste poisťovateľ ako Business Insurance USA, ktorý chce osloviť nové publikum. Správnym krokom je spustiť affiliate platformu zameranú na tvorcov, ktorí už majú publikum so záujmom o váš segment. Napríklad cestovateľské blogy môžu propagovať vaše cestovné poistenie, motoristické portály zas odporučiť vaše produkty vodičom.
Takto získate viac predajov a vaši partneri budú odmenení za odporúčanie vašich produktov. Čo viac si priať?
Ak ste sa dočítali až sem, affiliate marketing vás pravdepodobne zaujal a chcete spustiť vlastný affiliate program . Tu je návod, ako na to.
Rovnako ako pri hromadnom email marketingu potrebujete špecializovaný nástroj, aj pre prevádzku affiliate programu musíte zvoliť správny affiliate softvér .
Je toho jednoducho príliš veľa na to, aby ste to zvládli ručne (pokiaľ neplánujete spolupracovať len s jedným-dvoma partnermi a propagovať minimum produktov).
Prvým krokom je teda výber affiliate softvéru, na ktorom svoj program postavíte.
Na trhu je veľa možností, no niektoré z nich majú skryté poplatky, ktoré sú dlhodobo neudržateľné, pokiaľ neprevádzkujete obrovský program (čo zatiaľ pravdepodobne nie je váš prípad). Iné majú zas nejasné podmienky, ktoré zbytočne komplikujú život vám aj partnerom.
Post Affiliate Pro je iný. Platíte fixný mesačný poplatok, pričom si vyberiete z troch balíkov podľa potrebných funkcií – všetky umožňujú neobmedzený počet partnerov. To je dôležité, pretože nechcete, aby veľkosť vášho programu limitoval výber softvéru.
Navyše, Post Affiliate Pro ponúka 30-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu , žiadne poplatky za nastavenie a žiadne zmluvy – kedykoľvek môžete zrušiť.
Možno si myslíte, že čím viac ľudí bude propagovať vaše produkty , tým lepšie.
Nie je to však vždy pravda. Namiesto čo najširšieho záberu si musíte položiť otázku, ako vyzerá „dobrý“ affiliate partner pre vašu značku.
Pozrime sa na príklad kvalitného, všeobecného partnera – Forbes Personal Shopper:
Je to nákupná služba pre čitateľov Forbesu – ľudí, ktorí značke dôverujú. Forbes vyhľadáva v prémiových obchodoch produkty, ktoré by sa jeho publiku mohli páčiť, či už ide o šortky na beh, matrace alebo čističky vzduchu.
Forbes je kvalitná, dôveryhodná stránka, ktorá pozná svojich čitateľov. Ak sa vaše publikum prekrýva s Forbesom, pravdepodobne dosiahnete lepšie výsledky, ak získate jeho (a zopár podobných) partnerov, než desiatky menej kvalitných, nevhodných partnerov.
Značky by teda mali vždy uprednostňovať spoluprácu s partnermi , ktorí najlepšie ladia s ich produktmi. Tí vám privedú relevantnejšiu návštevnosť, viac predajov a vyššiu priemernú hodnotu objednávky.
Čo robí z niekoho silného affiliate partnera? Špecifiká sa môžu líšiť podľa odvetvia, no vo všeobecnosti má tri vlastnosti:
Definovanie „dobrého“ affiliate partnera je neustály proces. Najskôr využite reporty vo svojom affiliate softvéri, aby ste identifikovali top partnerov. Zistite, čo majú spoločné – sú to blogeri alebo influenceri? Majú úzko zamerané, verné publikum, alebo sú masovo orientovaní? Aké majú stratégie a ako zapájajú vašu značku?
Optimalizujte svoj prístup na základe toho, čo už funguje.
Keď už viete, čo robí partnera silným, pozrime sa na rôzne odvetvia a ich ideálnych partnerov.
Dôsledný výber partnerov zvyšuje konverzie a znižuje budúce náklady na správu programu.
Advokát na úrazy môže získať stovky nových leadov, ak správne vyberie partnerov , ktorí mu privedú relevantnú návštevnosť. Príkladmi môžu byť:
Ak podnikáte v zdravotníctve, získavanie partnerov je o čosi náročnejšie. Podľa špecifík vášho produktu budete možno potrebovať partnerov s certifikátmi, ktorí môžu podporiť svoje tvrdenia.
Nechcete, aby vaše zdravotnícke produkty propagoval hocikto, pretože to znižuje dôveru zákazníkov.
Osloviť môžete napríklad:
Ak oslovujete zdravotnícke blogy, uistite sa, že sú autoritatívne a dôveryhodné. Internet spravil z každého „doktora“, preto je dôležité dôkladne skontrolovať kvalitu ich obsahu. Môžete potom pripraviť návrh spolupráce a opýtať sa, či sa chcú stať partnermi.
Napríklad Medical Alert Buyers Guide propaguje na svojom webe rôzne affiliate produkty v podobe článkov „najlepšie medicínske (kľúčové slovo)“. Tieto články sú na internete veľmi populárne a affiliate odkazy sa do nich dobre integrujú. Pozrite si ich článok o „najlepšom medicínskom alarmovom systéme“:
Takéto články pomáhajú spotrebiteľom rozhodnúť sa, ktorý produkt kúpiť, a sú ideálnym reklamným priestorom pre zdravotnícke firmy, ktoré chcú zvýšiť predaj. Je to preto, že články „najlepšie z“ podporujú nákupný zámer čitateľov.
Robia to aj iné stránky. Napríklad each night – recenzent matracov – väčšinu príjmov získava ako affiliate partner pre rôzne značky matracov:
Musíte vedieť, s ktorými partnermi spolupracovať a kde majú byť vaše odkazy umiestnené. Firmy, ktoré sú aktívnejšie pri práci s partnermi, dosahujú vyššie konverzie, pretože žiadajú partnerov, aby odkazy umiestnili na viditeľné miesta.
Ak nepôsobíte v extrémne úzkom segmente , pravdepodobne nebudete jedinou značkou s affiliate programom.
V skutočnosti je to takmer nemožné.
Skôr než program spustíte, oplatí sa pozrieť, čo robí konkurencia . Tak získate prehľad, aké provízie ponúkať, aké stránky osloviť a aké nastaviť obchodné podmienky.
Predstavte si napríklad, že zistíte, že konkurencia platí fixných 50 $ za požadovanú akciu (či už predaj alebo lead). Ich program je veľmi populárny a ich produkty sa propagujú všade.
Máte dve možnosti:
Neexistuje tu jedno správne riešenie. Aby ste zistili, čo funguje pre vás, sledujte audit log a vyhodnocujte reporty kampaní, bannerov a partnerov v affiliate softvéri. Ak prevádzkujete medzinárodné kampane, môžete kontrolovať ROI podľa krajiny . Ak predaje alebo zobrazenia klesajú, možno je čas zmeniť stratégiu.
Teraz sa pozrime podrobnejšie na najdôležitejšiu tému – provízie.
Práve provízie sú kľúčovým faktorom vášho programu. Partneri to nerobia pre zábavu – chcú zarábať.
Na výpočet provízie je potrebné zohľadniť tri metriky:
Tieto údaje síce presne nepovedia, aká vysoká má byť provízia, ale umožnia vám robiť informované rozhodnutia. Vo všeobecnosti platí: čím viac si môžete dovoliť zaplatiť, tým lepšie – len nezabudnite, že konečné číslo musí byť v súlade s hodnotou zákazníka, retenciou a mierou provízií.
Zároveň musíte určiť, ako môžu partneri provízie získavať. Affiliate softvér vám umožňuje nastaviť, kedy sa provízie vyplácajú podľa typu , napríklad:
S Post Affiliate Pro je vyplácanie partnerov jednoduché – môžete nastaviť neobmedzené možnosti výplat , z ktorých si partneri vyberú.
V tretej časti sme si povedali, že provízia – hoci je dôležitá – nie je jediným faktorom na prilákanie kvalitných partnerov.
Váš konverzný pomer musí byť tiež na výške.
Pamätajte, partneri tvrdo pracujú, aby vám priviedli návštevnosť. Chcú mať istotu, že keď niekoho privedú, je vysoká šanca, že nakúpi (a partner získa províziu).
Aj tu vám pomôže affiliate softvér. Sledujte konverzný pomer vo vývojových reportoch . Ak čísla klesajú, musíte zistiť prečo.
Čiastočne to závisí od správneho výberu partnerov, o čom sme už hovorili. Musia vedieť osloviť správne publikum a predstaviť váš produkt vhodným spôsobom.
Keď však potenciálni zákazníci prídu na váš web, cesta k nákupu musí byť rýchla a jednoduchá. Vaša cieľová stránka by mala jasne prezentovať vlastnosti a výhody produktu. Otázky ohľadom objednávky, dopravy či vrátenia môžete rýchlo zodpovedať aj vďaka integrácii s live chat softvérom . Dotazy môžu prísť z celého sveta, preto zvažujte aj multijazyčnú podporu .
Nezáleží na tom, akí sú vaši partneri šikovní alebo ako je affiliate softvér dobrý, nemôžete nechať veci na náhodu.
Aby ste zo stratégie vyťažili maximum, musíte si stanoviť jasné ciele, podľa ktorých budete merať výsledky. Univerzálne správne ciele neexistujú, no najčastejšie sa pohybujú v týchto oblastiach:
Keď máte ciele definované, môžete nastaviť stratégiu , ktorá vám dá najväčšiu šancu ich splniť. Výsledky potom sledujte prostredníctvom analytiky vo vybranom affiliate softvéri , vďaka čomu zistíte, či je stratégia efektívna alebo treba niečo upraviť.
Hoci neexistuje dokonalá affiliate marketingová stratégia , minimálne by mala zahŕňať:
Mnohí affiliate manažéri napríklad zakazujú partnerom ponuky na značkové kľúčové slová. Ak sa vrátime k príkladu matracov, WinkBeds pravdepodobne nechce, aby partneri robili platené kampane na jeho značku – cieľom je osloviť nové publikum. Ak by povolili brand bidding, platili by za predaje, ktoré by aj tak získali.
Rovnako ako pri iných marketingových aktivitách, ani affiliate program nie je jednorazová záležitosť.
Nezáleží na tom, koľko predajov dosahujete alebo koľko partnerov ste zapojili, vždy sa dá niečo zlepšiť.
Možno môžete zvýšiť konverzný pomer, upraviť podmienky, aby boli atraktívnejšie pre kvalitných partnerov, alebo zmeniť štruktúru provízií.
So správnym affiliate softvérom budete mať vždy možnosť svoju stratégiu a prístup optimalizovať.
Existuje niekoľko spôsobov, ako generovať neobmedzené leady pre affiliate marketing. Môžete vytvárať pútavý obsah, využívať sociálne siete, spúšťať cielené reklamy, budovať emailový zoznam a spolupracovať s ďalšími influencermi a firmami, aby ste oslovili širšie publikum. Je dôležité neustále komunikovať s leadmi a poskytovať hodnotu, aby ste si udržali ich záujem o vaše affiliate produkty.
Existuje niekoľko spôsobov, ako generovať neobmedzené leady pre affiliate marketing. Môžete vytvárať pútavý obsah, využívať sociálne siete, spúšťať cielené reklamy, budovať emailový zoznam a spolupracovať s ďalšími influencermi a firmami, aby ste oslovili širšie publikum. Je dôležité neustále komunikovať s leadmi a poskytovať hodnotu, aby ste si udržali ich záujem o vaše affiliate produkty.
Najlepší affiliate softvér pre začiatočníkov je používateľsky prívetivý, ponúka komplexné sledovanie a poskytuje užitočné podporné zdroje. Post Affiliate Pro je obľúbenou voľbou vďaka intuitívnemu rozhraniu, flexibilnej štruktúre provízií a silným reportovacím funkciám.
Hľadajte partnerov, ktorých publikum sa zhoduje s vašou cieľovou skupinou, ktorí majú osvedčené výsledky vo vašom odbore a ktorí tvoria kvalitný a dôveryhodný obsah. Využitie affiliate softvéru s podrobnými reportami vám môže pomôcť identifikovať a osloviť najvýkonnejších partnerov.
Výkon vášho affiliate programu môžete sledovať pomocou zabudovaných analytických a reportovacích nástrojov, ktoré poskytuje váš affiliate softvér. Sledujte kľúčové metriky, ako sú kliknutia, konverzie, predaje a vyplatené provízie, aby ste mohli efektívne vyhodnocovať a optimalizovať program.
Freya je zakladateľka blogu o osobných financiách CollectingCents, ktorý učí čitateľov, ako zvyšovať pasívny príjem, šetriť peniaze, zlepšovať si kreditné skóre a zvládať dlhy. Objavila sa v publikáciách ako Business Insider, Fox Business, Huffington Post a GoBankingRates.
Vyskúšajte výhody špičkového affiliate softvéru a premeňte svoje podnikanie pomocou efektívnych affiliate marketingových stratégií.
Zistite, ktoré je 10 najdôležitejších KPI affiliate marketingu pre rast predaja. Objavte, ako konverzný pomer, predaje na partnera a ďalšie kľúčové metriky môžu...
Odomknite potenciál affiliate marketingu za 5 minút s Adamom Enfroyom a jeho poučným videom o Post Affiliate Pro. Naučte sa, ako vybudovať na obsahu založený af...
Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako si zarobiť online, ak máte vlastnú webstránku. Pozrite si 13 najlepších tipov pre úspešný affiliate marketing....