
14 tipov na optimalizáciu vstupných stránok, ktoré vystrelia vaše konverzie do výšin
Objavte 14 účinných tipov na optimalizáciu vstupných stránok, ktoré zvýšia vaše konverzie s Post Affiliate Pro. Naučte sa vytvárať pútavé nadpisy, využívať emoc...
Objavte 8 najlepších praktík na vylepšenie UX vašej affiliate stránky vrátane zlepšenia rýchlosti, navigácie, CTA a mobilnej optimalizácie pre vyššie konverzie.
Úspešný affiliate biznis závisí od toho, akú hodnotu prinesiete zákazníkom – od výberu správnych produktov až po vytvorenie pútavého a intuitívneho zážitku. Riešením je nastaviť web tak, aby bola navigácia a interakcia s obsahom pre návštevníkov jednoduchá.
Navrhovať vaše affiliate marketingové programy a webové stránky s ohľadom na používateľa je najlepší spôsob, ako zabezpečiť dobrú používateľskú skúsenosť (UX) a zvýšiť konverzie. Prinášame niekoľko najlepších tipov, vďaka ktorým vyniknete pred konkurenciou a zlepšíte UX vašej affiliate webovej stránky. Najprv si však vysvetlíme, čo je to UX a prečo je také dôležité.
UX (user experience) zahŕňa všetky interakcie s vašou firmou a produktom. Je to zásadná súčasť každej úspešnej marketingovej stratégie. Pokrýva všetky kanály, ktorými spoločnosť komunikuje so zákazníkmi – od prvého počutia o produkte až po popredajnú zákaznícku podporu .
Dizajn používateľskej skúsenosti preto znamená vytváranie procesov, ktoré prinášajú zmysluplné a relevantné digitálne produkty, ktoré používateľov tešia a zároveň pomáhajú plniť firemné ciele. Pomáha vám sústrediť sa na potreby a želania zákazníkov a získavať poznatky, ako UX produktu vylepšiť v ich prospech.
Pozitívna používateľská skúsenosť na affiliate stránke by mala napĺňať konkrétne potreby používateľa v situácii, v ktorej produkt využíva. Samozrejme, tieto potreby sa môžu líšiť podľa typu stránky, no počas UX dizajnu by ste mali určiť najdôležitejšie úlohy pre každý typ používateľa a navrhnúť cestu užívateľa presne pre tento zážitok.
Vaša affiliate stránka by mala byť užitočná a pútavá. Ak venujete čas zdokonaleniu UX, pomáha vám to budovať lojalitu k značke u súčasných zákazníkov, prilákať a konvertovať nových a zvýšiť tržby.
Je to tiež skvelý spôsob, ako získať konkurenčnú výhodu. V affiliate marketingu sa často vizuálnemu vzhľadu nevenuje dostatočná pozornosť, a preto sú mnohé affiliate stránky neprehľadné a ťažko sa v nich orientuje. Ak venujete čas vytvoreniu kvalitného UX, pomôže vám to držať náskok pred konkurenciou.
Aj keď vizuálna časť affiliate stránky je dôležitá pre celkový zážitok, bez vyladeného affiliate manažmentu veľa úspechu nezískate. Svoje affiliate aktivity môžete plánovať a sledovať rôznymi spôsobmi, no online nástroje sú najjednoduchšie a najefektívnejšie.
Affiliate softvér ako Post Affiliate Pro pomáha affiliate marketérom budovať a sledovať programy a riadiť ich sieť. Udržiavať poriadok cez jasne stanovené ciele a merateľné výsledky je kľúčové pre pozitívne UX.
Zlá používateľská skúsenosť je ako chytať vodu do deravého koša pod kohútikom. Môže prepúšťať a poškodí produkt aj biznis. Výsledkom je, že používatelia nevidia prínos či možnosti produktu na vašom webe. To často vedie k frustrácii, vysokej miere odchodov, nízkym konverziám a poklesu príjmov z affiliate webu .
Nových zákazníkov získate len vtedy, ak produkty navrhujete s ohľadom na používateľa a celý zážitok je optimalizovaný podľa ich očakávaní.
Pri zlepšovaní UX vášho affiliate webu môžete využiť viaceré prístupy, napríklad vylepšiť interakcie so zákazníkmi, zlepšiť navigáciu, odstrániť zdroje trenia a minimalizovať počet krokov potrebných na splnenie jednej úlohy. Nižšie v článku nájdete 8 konkrétnych krokov, ktoré môžete urobiť už dnes, aby ste výrazne zlepšili UX vašej affiliate stránky.
Jednoduchým spôsobom, ako vylepšiť vzhľad produktovej stránky affiliate programu , je pridať biely priestor. Dostatočné množstvo bieleho priestoru umožňuje stránke „dýchať“ a pôsobiť čistejšie. Navyše pomáha čitateľovi sústrediť sa na najdôležitejšie informácie.
Nájsť rovnováhu medzi tým, čo je dôležité komunikovať na každej stránke, si vyžaduje výskum a dôslednosť. Najdôležitejšie je vedieť, že informácie by mali byť zoradené podľa priority.
Biely priestor využijete na zlepšenie UX napríklad takto:
Ľudia sú vizuálne typy, neustále vyhľadávajú podnety, ktoré im pomôžu rozhodnúť sa – aj v drobnostiach. Majte to na pamäti pri navrhovaní tlačidiel výzvy k akcii na vašom webe.
Zákazníci už majú určité očakávania a mentálne modely. Prispôsobte preto štruktúru stránky týmto očakávaniam a nasmerujte ich k cieľu jasnými, viditeľnými a výraznými výzvami k akcii (CTA). Používajte akčné slová ako „Nakúpiť teraz“ alebo „Zaregistrovať sa“, ktoré usmernia nových aj vracajúcich sa zákazníkov. Používateľ presne vie, kam kliknúť, aby nakúpil alebo kontaktoval majiteľa affiliate stránky . Výzvy by mali odrážať tón a jazyk vašej značky, aby boli efektívne a konzistentné.
Pri tvorbe CTA premýšľajte nad farbou, psychológiou i pocitom, ktorý chcete u zákazníka vyvolať. Rôzne farby znamenajú rôzne posolstvá. Otestujte na svojom webe pomocou A/B testov rôzne farebné varianty a texty výziev, aby ste zistili, čo funguje najlepšie.
Digitálny svet je o rýchlosti, presnosti a efektivite. Ak sa vaša stránka načítava dlho, má to veľký vplyv na výkon aj zákaznícku skúsenosť. Ak sa stránka načíta pomaly, používatelia ju pravdepodobne opustia a prejdú na rýchlejšiu konkurenciu. Štúdie ukazujú, že až 90 % návštevníkov odíde kvôli pomalej rýchlosti načítania.
Ideálny čas načítania webu je 1–3 sekundy — čím rýchlejšie, tým lepšie.
Zabezpečte, aby návštevníci mohli rýchlo a efektívne splniť svoje hlavné úlohy bez zdĺhavého čakania na načítanie. Začnite s optimalizáciou obsahu – upravte všetky obrázky, videá, interaktívne prvky a náhľady ešte pred ich nahraním na web. Kompresory webu vám pomôžu zrýchliť načítanie.
Bezplatné online nástroje ako Google Lighthouse a jeho funkcia PageSpeed Insights vám pomôžu otestovať rýchlosť a výkonnosť webu.
Začnite s návrhom informačnej architektúry a štruktúry navigácie s ohľadom na mentálne modely a správanie vašich používateľov. Tak im uľahčíte orientáciu na stránke a rýchle vyhľadávanie potrebných informácií.
Rýchle tipy na intuitívnejšiu navigáciu:
Vlastný výskum je zásadný pre zlepšenie UX. Oplatí sa spoliehať na dáta získané card sortingom špecifickým pre vašu firmu, než na všeobecné štúdie z iných odvetví s pochybnými zdrojmi.
Domovská stránka je vizitka každého webu. Mala by návštevníkovi hneď ukázať, kto ste a čomu sa venujete. UX domovskej stránky má jasne komunikovať hodnotu vášho produktu cez výstižné texty, obrázky a jednoduchú cestu, ako môže váš produkt zlepšiť život zákazníka.
Odstráňte všetko zbytočné a nenechajte priestor na zmätok. Vysvetlite potenciál produktu, poukážte na obmedzenia a problémy, s ktorými sa používatelia stretli pred jeho objavením. Umiestnite hlavné funkcie alebo riešenia, ktoré ponúkate, priamo na domovskú stránku, aby sa k nim používateľ dostal okamžite.
Ako získavate viac zákazníkov, zistíte, čo považujú za dôležité. UX domovskej stránky vylepšujte pomocou spätnej väzby a poznatkov od zákazníkov.
Otestujte použiteľnosť affiliate stránky s reálnymi používateľmi, aby ste odhalili možnosti na zlepšenie a zistili, ako sa správajú pri jej používaní.
Postrehy z testovania použiteľnosti vám pomôžu vyladiť interakcie a odstrániť zdroje trenia aj zbytočné kroky pri plnení úloh. Nástroje na testovanie použiteľnosti umožňujú tieto testy realizovať online, často automatizovane. Takýto softvér dokáže aj filtrovať zistenia a analyzovať výsledky, takže môžete pracovať s prehľadnými dátami.
Používať generické stock fotky na reprezentáciu vašej firmy nie je dobrý nápad – návštevníci ich už pravdepodobne videli inde, čo narúša dôveryhodnosť značky. Ak si návštevník spojí vašu značku s negatívnym pocitom, ťažko to napravíte. Vlastné produktové obrázky a promo materiály budujú dôveru a lojalitu, čo sa odzrkadlí na vyššej konverzii vďaka autenticite.
Produktové obrázky vytvárajú prepojenie medzi používateľom a vašou značkou.
Obrázky v súlade s brandingom jasne komunikujú vašu značku, služby aj produkty, pomáhajú budovať dôveru a odbornú autoritu. Vaše produktové obrázky by mali k zákazníkom jasne prehovárať. Rozmiestnite ich na stránke tak, aby zlepšovali celkový zážitok používateľa.
S rastom technológií ľudia čoraz viac využívajú mobilné zariadenia, ako sú smartfóny a tablety, na prístup k internetu. Mobilné zariadenia s menšími obrazovkami nás spájajú so značkami najintímnejšie, preto by mal byť váš web prispôsobený mobilom a ľahko ovládateľný na akomkoľvek zariadení. UX dizajnéri by sa mali snažiť naplniť očakávania mobilného prehliadania, aby uspeli aj v affiliate mobile marketingu .
Google v poslednom období penalizuje stránky, ktoré nie sú optimalizované pre vyhľadávače a mobilné zariadenia – preto je responzivita ešte dôležitejšia. Testujte použiteľnosť stránok na mobile aj desktop verzii, pretože mobilní používatelia majú iné potreby. Venujte zvýšenú pozornosť obsahu na mobile – samostatné záložky, lepšie čitateľný text a zjednodušené rozloženie povedú k vyššej spokojnosti mobilných návštevníkov.
Web by mal motivovať používateľov k interakcii aj využívaniu produktu a poskytnúť im hladký zážitok. Uľahčite zákazníkom používanie produktu a umožnite im rýchlo pochopiť jeho hodnotu. Snažte sa hlbšie preniknúť do zákazníckej cesty a zistiť, ktoré procesy sú skutočne úspešné a ktoré sú len domnienky, ktoré nepotrebám používateľov nevyhovujú. Potom vylepšite UX vašej affiliate stránky podľa uvedených tipov a sledujte, ako vám rastú predaje.
Webovú stránku pre vaše affiliate marketingové programy môžete vytvoriť pomocou populárnych bezplatných online tvorcov, ako sú Wix, Squarespace, Webflow a ďalšie. Myslite na používateľov mobilných zariadení. Uistite sa, že všetky stránky vášho webu sú optimalizované pre mobilné zariadenia, aby ste zlepšili SEO a celý predajný proces.
UX je kľúčové pre úspech vašej affiliate marketingovej stratégie. Je základom všetkých marketingových aktivít, pretože pomáha prilákať a udržať používateľov, čo priamo ovplyvňuje vaše konverzné miery. Nedostatočný počet konverzií vedie k nízkym províziám.
Na začiatok musíte vybrať segment trhu a overiť, či existujú affiliate príležitosti. Potom si zvoľte platformu na tvorbu obsahu, ako je WordPress, Wix alebo Squarespace. Následne nájdite affiliate programy, do ktorých sa môžete zapojiť, a zaregistrujte sa na platforme na sledovanie affiliate programov, ako je Post Affiliate Pro. Keď máte všetko pripravené, začnite vytvárať svoj web, pričom dbajte na SEO a UX. Po spustení webu sa sústreďte na tvorbu kvalitného obsahu a jeho distribúciu cez rôzne kanály.
Dizajnér používateľského zážitku a copywriter pre platformu UX výskumu UXtweak. Exon si cení dizajnové myslenie, transparentnosť a spoluprácu s dôrazom na schopnosť priviesť produkt od konceptu až po spustenie.
Zavedením týchto UX tipov od odborníkov zlepšíte výkon vašej affiliate stránky, zvýšite spokojnosť zákazníkov a dosiahnete viac konverzií.
Objavte 14 účinných tipov na optimalizáciu vstupných stránok, ktoré zvýšia vaše konverzie s Post Affiliate Pro. Naučte sa vytvárať pútavé nadpisy, využívať emoc...
Nájsť dobrých a spoľahlivých affiliate partnerov je len začiatkom cesty k skvelým affiliate partnerstvám. Zistite osvedčené stratégie na pestovanie, komunikáciu...
Vytvorenie správneho partnerského programu nie je jednoduché. Pozrite si naše tipy na vytvorenie efektívneho affiliate programu.