Kľúčové trendy v logistike e-commerce

Kľúčové trendy v logistike e-commerce

Ecommerce Logistics Trends Automation

V posledných rokoch sa logistika stala jedným z najvýznamnejších a najdynamickejšie sa rozvíjajúcich sektorov služieb na trhu e-commerce. Vplyv logistických procesov na online obchodovanie je taký veľký, že tento segment nemožno posudzovať izolovane od celého e-commerce odvetvia.

pap-blog-logistics-trends

Pokiaľ ide o logistiku v roku 2020, očakáva sa výrazný nárast trhu logistiky pre elektronický obchod v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. Počet balíkov prechádzajúcich cez logistické firmy rastie, čo im umožňuje rozvíjať infraštruktúru a zlepšovať svoje riešenia. Podľa odborníkov rastie e-commerce aj v časoch krízy o 25 % ročne (najmä vďaka veľkým internetovým obchodom). Stále viac internetových obchodov, veľkých aj malých, outsourcuje logistiku, pretože je to výhodné a šetrí im to zdroje.

K dnešnému dňu možno bezpečne povedať, že logistický priemysel sa štandardizoval čo sa týka poštovej a účtovnej výmeny dát, vzniku nových kuriérskych služieb a mnoho ďalšieho. Trh teraz neustále pracuje na doručovaní tovaru zákazníkovi a zabezpečení minimálnych dodacích lehôt za minimum peňazí, pričom sa snaží eliminovať problémy v riadení dodávateľského reťazca.

Hlavné trendy v logistike

Automatizácia zákazníckych interakcií

Zlepšenie informačného systému pre logistické služby sa dostáva do popredia. Firmy sa snažia zvýšiť efektivitu podnikania využívaním inovatívnych metód a toto je možné predovšetkým prostredníctvom automatizácie, ktorá dáva IT odvetvie do popredia. Pokiaľ ide o kľúčové zmeny v ekosystéme, treba spomenúť, že do IT zložky boli pridané nové segmenty, ako je riadenie skladov, monitorovanie mobilných zamestnancov, CMS moduly, zákaznícke informácie a automatizácia doručovacích riešení. IT sa stáva hlavným faktorom prežitia logistickej spoločnosti na internetovom trhu.

Rozvoj fulfillment služieb a špecializovaného doručenia

Trh očakáva nárast ponuky špecializovaných segmentov tovarov, ako sú hotové jedlá, ktorým sa venuje chladená logistika, šperky, produkty pre zvieratá či diaľkový predaj alkoholu a liekov (chemická logistika). Hlavným motorom rastu outsourcingových služieb v tomto segmente je vstup veľkých predajcov DIY a nábytku do online priestoru (OBI, Hoff, IKEA). Ak hovoríme o outsourcingu alebo delegovaní úloh, študenti môžu navštíviť stránku edubirdie.com/essay-writing-services-reviews v prípade potreby akademickej pomoci.

Konsolidácia trhu

Trh pokračuje v konsolidácii. Logistické firmy s rôznymi kompetenciami sa spájajú, aby poskytli zákazníkom najlepší servis bez ohľadu na spôsob doručenia.

Decentralizácia logistiky

Rozvíjajú sa regionálne logistické služby; veľkí hráči otvárajú distribučné centrá v menších mestách. To vytvára ponuku novej služby: doručenie z regiónu do regiónu, bez nutnosti prekládky v hlavnom meste.

Balíkomaty a výdajné miesta

Doručovanie prostredníctvom siete balíkomatov alebo výdajných miest nadobúda výrazný význam. V roku 2016 došlo k jasnej konsolidácii balíkomatov ako samostatného doručovacieho kanála pre online maloobchod. Skúsenosti s využívaním balíkomatov na preberanie objednávok už má obrovské množstvo online nakupujúcich po celom svete.

Tento spôsob doručenia ponúka vyššiu úroveň služieb ako klasické možnosti doručenia. Neexistencia radov a predĺžená otváracia doba sú hlavnými výhodami. Okrem toho je vo väčšine balíkomatov alebo výdajných miest už možné platiť kartou alebo v hotovosti bez účasti obsluhy.

Balíkomaty a výdajné miesta sa stávajú súčasťou infraštruktúry obchodu v obytných oblastiach miest a obcí. Sú lacné, ľahko použiteľné, bezpečné a umožňujú presnejšie plánovať prevzatie objednávky (nie je potrebné čakať na kuriéra), čo je pre internetových zákazníkov veľmi dôležité. Keďže cena doručenia je jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere konkrétneho obchodu, možnosť vyzdvihnúť zásielku cez balíkomaty a výdajné miesta môže mať výrazný vplyv na predaje internetového obchodu. Nárast počtu zákazníkov, ktorí si vyberajú doručenie týmito spôsobmi, viedol k tomu, že obchody sa začali masívne pripájať do sietí výdajných miest. Tento trend odštartoval v roku 2016 a bude pokračovať v raste.

pap-blog-parcel-automats

Veľké internetové obchody ponúkajú zákazníkom viac kategórií produktov a budujú svoju rozvojovú stratégiu okolo toho. Logistické firmy sú nútené naučiť sa doručovať nové kategórie tovaru, aby vyhoveli požiadavkám trhu.

Logisti čoraz viac vystupujú ako sprostredkovatelia. To uľahčuje obchodom spoluprácu s dodávateľmi, servisnými firmami a vzájomnou spoluprácou získavajú viac zákazníkov, ako by získali sami. Je dôležité, aby firmy ponúkali nielen služby súvisiace s logistikou (finančné, marketingové a pod.), ale aj prepredávali doručovacie služby.

Rok 2018 je obdobím, kedy sa spoločnosti v e-commerce sústreďujú na vlastné služby a poskytujú trhu pohodlné a technologicky vyspelé riešenia. Rozvoj kuriérskych služieb, rozširovanie siete balíkomatov a výdajných miest a fulfillment umožní sprístupniť logistické služby širšiemu okruhu zákazníkov a zabezpečiť plnú kontrolu nad kvalitou poskytovaných služieb v oblasti e-commerce.

Najčastejšie kladené otázky

Aké sú kľúčové trendy v logistike e-commerce?

Medzi kľúčové trendy patrí automatizácia zákazníckych interakcií, rozvoj špecializovaných fulfillment služieb, konsolidácia trhu, decentralizácia logistiky a rastúci význam balíkomatov a výdajných miest.

Prečo je automatizácia v logistike e-commerce dôležitá?

Automatizácia zlepšuje efektivitu, presnosť a rýchlosť v logistike, pomáha spoločnostiam efektívnejšie riadiť informácie, skladové operácie a doručovacie riešenia.

Sandra Hayward je podnikateľka v oblasti e-commerce, ktorá vlastní vlastný internetový obchod so sortimentom kozmetických produktov. Má magisterský titul z podnikania, ktorý získala na University of Massachusetts v USA.

Sandra Hayward
Sandra Hayward
Autorka hosťovského príspevku

Optimalizujte svoju logistiku e-commerce

Objavte inovatívne trendy a riešenia na zefektívnenie logistiky v e-commerce, automatizáciu procesov a zlepšenie spokojnosti zákazníkov.

Zistiť viac

23 tipov, ako vytvoriť úspešný online obchod
23 tipov, ako vytvoriť úspešný online obchod

23 tipov, ako vytvoriť úspešný online obchod

Zriaďujete online obchod? Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu začať a byť konkurencieschopným v digitálnom prostredí.

13 min čítania
Ecommerce OnlineStore +6
Prečo využiť affiliate marketing pre dom a záhradu
Prečo využiť affiliate marketing pre dom a záhradu

Prečo využiť affiliate marketing pre dom a záhradu

Využite aktuálny boom v odvetví domu a záhrady s týmito užitočnými tipmi na affiliate marketing. Zistite, prečo je affiliate marketing silným a cenovo efektívny...

13 min čítania
AffiliateMarketing HomeAndGarden +3
7 mobilných trendov pre affiliate marketing v roku 2025
7 mobilných trendov pre affiliate marketing v roku 2025

7 mobilných trendov pre affiliate marketing v roku 2025

Objavte 7 hlavných mobilných trendov, ktoré formujú affiliate marketing v roku 2025, vrátane mobilnej optimalizácie, hlasového vyhľadávania, gamifikácie aplikác...

10 min čítania
MobileMarketing AffiliateMarketing +6

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface