
Ako môže AI zlepšiť vaše affiliate marketingové úsilie
Posilnite svoje affiliate marketingové úsilie pomocou týchto 10 techník využívajúcich umelú inteligenciu (AI). Objavte, ako AI dokáže automatizovať úlohy, gener...
Objavte, ako hlasové vysielanie revolucionalizuje affiliate marketing tým, že zlepšuje oslovenie personalizovanými správami, aktuálnymi informáciami v reálnom čase a prieskumami. Zistite, ako AI a strojové učenie menia stratégie, zlepšujú obsah a zvyšujú predaje.
Využitie technológií v marketingu v posledných rokoch výrazne pomohlo firmám zvýšiť povedomie o značke a získať viac obchodných príležitostí. Platí to najmä v prípade „affiliate marketingu“, ktorý spočíva najmä v odporúčaní produktov alebo služieb iných a získavaní podielu zo zisku z každej realizovanej predaja.
Umelá inteligencia je jednou z vedúcich technológií používaných na propagačné účely , vďaka svojej schopnosti predpovedať správanie spotrebiteľov. AI ponúka nielen okamžité prehľady, ale aj znižuje pracovné zaťaženie, triedi obrovské objemy dát a minimalizuje chyby. Aj preto mnohí odborníci predpovedajú, že využívanie umelej inteligencie (AI) a strojového učenia (ML) v affiliate marketingu presiahne do roku 2022 hranicu 40 miliárd dolárov.
Umelá inteligencia v posledných rokoch exponenciálne rastie. Pomohla marketérom po celom svete doručovať skvelé zákaznícke skúsenosti tým, že lepšie rozumie správaniu a očakávaniam zákazníkov. To umožnilo ponúkať personalizovanejšie zážitky s menším množstvom zdrojov za rekordne krátky čas, čím zachránila mnohé firmy pred zánikom.
Pozrime sa teraz na hlavné aplikácie AI v oblasti marketingu:
Obzvlášť efektívnym nástrojom je AI affiliate marketingový bot, ktorý automatizuje zložité úlohy ako sledovanie, reportovanie či optimalizácia affiliate kampaní, čím výrazne zvyšuje efektivitu a návratnosť investícií. S pribúdajúcimi značkami online rastie aj popularita affiliate marketingu. V USA ho na získanie nových zákazníkov využíva 38 % inzerentov. Preto čoraz viac inzerentov uprednostňuje strojové učenie a AI. Pozrime sa teda, ako môže AI premeniť affiliate marketing:
Vytvorenie dokonalej marketingovej stratégie pre vašu organizáciu je jednoduchšie, ak máte tie správne dáta. Online marketingové kampane zvyčajne generujú veľa údajov. Ručné získavanie presných prehľadov z obrovských množín dát však môže byť veľmi náročné.
AI pomáha inzerentom zhromažďovať, prepájať a triediť údaje na identifikáciu zákazníckych vzorcov oveľa rýchlejšie, čo pomáha pri tvorbe lepších kampaní. AI vám umožní spoznať zákazníkov ako žiaden iný nástroj – od demografie záujemcov cez platobné metódy až po preferované komunikačné kanály. Keďže AI dokáže predikovať ľudské správanie, poskytuje prehľad aj o pravdepodobných výsledkoch predaja.
AI algoritmy rýchlo spájajú ľudí s produktmi, ktoré by chceli alebo potrebovali. Takto, zobrazovaním správneho obsahu či reklám správnym ľuďom a výberom vhodných publikačných partnerov, AI pomáha affiliate marketérom naplno využiť svoje digitálne kampane.
Aj spôsob, akým vyhľadávame produkty a informácie online, sa vďaka AI zmenil. Zatiaľ čo predchádzajúca dekáda bola limitovaná na „písanie a vyhľadávanie“ pomocou kľúčových slov (a len s obmedzenými návrhmi), dnes sú vizuálne a hlasové vyhľadávania najpopulárnejšie spôsoby, ako nájsť položky a informácie online.
Dnes pochádza takmer 50 % dopytov v Google z hlasového vyhľadávania, čo z neho robí silný nástroj pre affiliate marketérov. Na vyhľadávanie online sa používajú aj obrázky a snímky obrazovky. Preto mnohé obľúbené e-commerce platformy umožňujú používateľom vyhľadávať produkty priamo nahraním obrázkov. Okrem toho čoraz viac mobilných aplikácií dnes obsahuje hlasové vyhľadávanie – od nákupov, jedla, potravín až po zábavné aplikácie.
Populárne svetové značky ako Domino’s Pizza, Starbucks a ďalšie už začali integrovať funkcie hlasového vyhľadávania, vďaka ktorým môžu ich zákazníci zadávať objednávky cez Alexu či Siri. Podobne by aj affiliate partneri mali zabezpečiť, aby bol ich obsah optimalizovaný pre vizuálne a hlasové vyhľadávania, aby dosiahli najlepšie výsledky v podnikaní.
Tvorba správneho obsahu pre vaše publikum je s AI jednoduchšia. Keď jasne rozlíšite svoje mobilné a webové publikum a pochopíte ich vkus , formulovanie správneho jazyka a propagačných odkazov je jednoduchšie než kedykoľvek predtým.
Okrem zvýšenia kvality a aktuálnosti obsahu AI umožňuje marketingovým agentúram vybrať preň aj tie správne zdroje. AI napríklad pomáha tvorcom obsahu tvoriť chytľavé predmety príspevkov či marketérom využiť aktuálne trendy na sociálnych sieťach pre tzv. „moment marketing“.
AI dáva affiliate marketérom možnosť efektívne pristupovať k dátam a analyzovať ich, čo zvyšuje účinnosť kampaní. Keď kampane vďaka personalizácii a nižším nárokom na prácu dosahujú lepšie výsledky, celkové náklady výrazne klesajú.
Hlasové vysielanie je technika masovej komunikácie, ktorá umožňuje odoslať hlasové/zvukové správy na viacero telefónnych čísel naraz. Túto metódu využívajú komerčné aj verejné subjekty na okamžité doručenie notifikácií veľkému počtu ľudí naraz.
Komerčné hlasové vysielanie zahŕňa správu databázy zákazníkov a digitálne nahraných hlasových správ určených na vysielanie. Mnohé organizácie preto využívajú hlasové vysielanie na lacné doručenie noviniek a aktualít tisícom zákazníkov či potenciálnych klientov.
Hlasové vysielanie je ekonomické, jednoducho nasaditeľné a má obrovský potenciál v marketingu a návrhu kampaní. Ak sa správne využije, môže firmám pomôcť rýchlo rásť bez veľkých nákladov. Ako sa umelá inteligencia stáva bežnou, je možné, že aj hlasové vysielania budú automaticky detekované a prevádzané do iných formátov. Hlasové vysielanie čaká v budúcnosti ešte väčší rozmach vďaka aplikáciám v prieskumoch, pripomienkach a notifikáciách.
Hlasové vysielanie ponúka celý rad výhod, medzi ktoré patria:
Affiliate marketing znamená, že firmy odmeňujú svojich affiliate partnerov za každý získaný lead. Hlasové vysielanie je výborný spôsob, ako generovať leady, vzbudiť záujem a zároveň angažovať publikum – ideálne pre affiliate marketing .
Tu je niekoľko spôsobov, ako možno hlasové vysielanie využiť na posilnenie affiliate marketingu:
Multi-level marketing (MLM) je predajná technika, ktorá spočíva v motivovaní existujúcich členov, aby propagovali produkty/služby ďalším ľuďom a privádzali nových členov, ktorí zvýšia predaj . Vďaka hlasovému vysielaniu už MLM firmy nemusia kontaktovať každého predajcu alebo sledovať ich leady jednotlivo. Zjednodušuje sa aj realizácia prieskumov či informovanie kontaktov o dôležitých udalostiach.
Vďaka hlasovým vysielacím riešeniam, ako je Robo Dialer, môžu organizácie okamžite nahrať správu a rozoslať ju svojim kontaktom. Takéto aplikácie pomáhajú MLM a obchodným tímom byť v obraze bez akejkoľvek námahy. Stačí nahrať správu, naplánovať ju v systéme a pridať kontakty, ktorým sa má doručiť. Aplikácie ako Robo Dialer navyše automaticky odosielajú správy aj na záznamníky a poskytujú štatistiky o tých, ktorí hovor prijali.
IVR dokáže ešte viac zvýšiť účinnosť hlasového vysielania. MLM tímy môžu vytvárať kampane „Stlačte 1“, ktoré umožňujú záujemcom okamžite reagovať na hlasové správy. Každá hlasová správa sa tak dá využiť na získavanie dát od záujemcov a prispieť k ich kvalifikácii. Mnohé MLM firmy majú na konci linky aj živého zástupcu. Keď používateľ prejaví záujem o produkt alebo službu stlačením tlačidla, je automaticky prepojený s agentom, ktorý môže uzatvoriť predaj .
Väčšina systémov na hlasové vysielanie má nízke počiatočné náklady, takže ich môžu využívať aj menšie affiliate firmy. Tieto systémy majú vstavané automatické vytáčače, ktoré dokážu za minútu kontaktovať stovky užívateľov či leadov. Autodialery pomáhajú organizáciám volať na veľké množstvo čísel po jednom a upozorniť firemných zástupcov, keď dostanú odpoveď. Ak nikto hovor nezdvihne, autodialer zanechá správu agentovi.
Hlasové vysielanie s automatickým vytáčaním a IVR šetrí affiliate partnerom množstvo času, ktorý by inak strávili manuálnym vytáčaním a následnou kvalifikáciou leadov. To zvyšuje efektivitu marketingových kampaní a ich návratnosť (ROI). Zároveň umožňuje tímom zamestnávať menej telemarketérov, keďže väčšina práce sa deje na pozadí.
So správnym technologickým partnerom pre hlasové vysielanie možno affiliate marketing vylepšiť od základov, čo firmám prináša výrazné výhody v internej komunikácii aj externej propagácii. Keďže význam hlasového vyhľadávania každým dňom rastie, organizácie musia optimalizovať svoj obsah aj pre tieto typy vyhľadávaní, aby ostali konkurencieschopné a rástli. Vďaka univerzálnemu využitiu naprieč odvetviami a širokému záberu sa hlasové vysielanie (v kombinácii s IVR) už stalo preferovaným propagačným kanálom mnohých firiem. Otázkou ostáva, ako rýchlo sa dokážu prispôsobiť meniacim sa časom a vyvíjajúcim sa technológiám.
Vďaka hlasovému vysielaniu môžete osloviť tisíce zákazníkov v rekordnom čase. Pomocou hlasového vysielania môžete okamžite zdieľať ponuky, notifikácie a ďalšie informácie s veľkým publikom. Ďalšie vplyvy zahŕňajú aktuálne informácie pre vaše publikum, pripomienky a upozornenia alebo prieskumy, ktoré vám uľahčia zber údajov.
Hlasové vysielanie s automatickým vytáčaním a interaktívnymi hlasovými odpoveďami je skvelý spôsob, ako affiliate partneri ušetria hodiny manuálneho vytáčania čísel a následného kvalifikovania leadov. To zvyšuje návratnosť investícií (ROI) marketingových kampaní. Väčšina práce sa vykonáva na pozadí, čo umožňuje tímom zamestnávať menej telemarketérov.
Hlavné výhody sú nízke počiatočné náklady, jednoduchosť použitia a zvýšená efektivita. Pomocou vstavaných automatických vytáčačov je možné volať niekoľko stoviek užívateľov/leadov za minútu. Firmy môžu využívať autodialery na uskutočňovanie hovorov veľkému počtu jednotlivcov naraz a upozorňovať firemných zástupcov, keď dostanú odpoveď od zákazníkov. Autodialer ponechá automatizovanú správu aj v prípade, že nikto tieto hovory nezdvihne.
Hlasové vysielanie umožňuje odosielanie zvukových/hlasových správ na veľké množstvo telefónnych čísel súčasne. Touto metódou môžu okamžite prijímať notifikácie veľké skupiny ľudí súčasne, a to od komerčných aj verejných subjektov.
Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.
Vyskúšajte Post Affiliate Pro a odomknite výkonné nástroje na hlasové vysielanie na zvýšenie leadov, retencie a efektivity marketingu.
Posilnite svoje affiliate marketingové úsilie pomocou týchto 10 techník využívajúcich umelú inteligenciu (AI). Objavte, ako AI dokáže automatizovať úlohy, gener...
Objavte, ako AI marketing revolučne mení moderné podniky pomocou centralizovaných platforiem poháňaných reklamou, prediktívnej analytiky a AI systémov, aby umož...
Objavte, ako AI revolučne mení affiliate marketing v tomto komplexnom video tutoriáli. Naučte sa využívať AI pre inteligentnejšiu propagáciu produktov, personal...