
Ako vytvoriť affiliate marketingový obsah, ktorý predáva?
Niekoľko tipov, ako písať dôveryhodný affiliate obsah, ktorý presvedčí vašich čitateľov k nákupu cez váš odkaz.
Zistite, prečo je affiliate marketing silnou stratégiou pre cestovné a turistické firmy – ponúka nízke náklady, vysokú návratnosť investícií, rozšírený dosah a zvýšené povedomie o značke vďaka strategickým partnerstvám a digitálnym kampaniam.
Pandémia zastavila veľkú časť cestovného priemyslu. Zatvárali sa hranice, obmedzovali lety, hotely mohli fungovať len s obmedzenou kapacitou a väčšina reštaurácií musela znížiť stavy personálu na rozvoz jedla. Každý aspekt cestovania zaznamenal v roku 2020 výrazný pokles.
Počet medzinárodných ciest sa však medzi júlom a septembrom 2021 zvýšil o 58 % vďaka rozšírenému používaniu vakcín. Viac vakcín a menej obmedzení uľahčí cestovnému ruchu a turistike dosahovať zisk v roku 2023, čo predstavuje príležitosť pre affiliate partnerov.
V rámci odvetvia cestovného ruchu a turistiky môže vzťah medzi obchodníkom a publisherom rozkvitnúť vďaka affiliate marketingovej stratégii.
Keď ako obchodník spustíte affiliate program pre cestovanie, dúfate, že spotrebitelia si všimnú výhodné ponuky, ktoré ponúkate, napríklad lacné letenky. Affiliate manažéri vo vašej firme sú zodpovední za nábor publisherov v rámci cestovného odvetvia.
Ak affiliate partnerovi nastavíte provízny systém (napríklad fixnú odmenu za každú akciu), affiliate bude písať blogové príspevky alebo vytvárať bannerovú reklamu a umiestni na tieto miesta svoje affiliate odkazy, čím privedie viac návštevníkov a potenciálnych zákazníkov na váš web.
Poďme si rozobrať cestovateľské blogy. Cestovatelia radi zdieľajú svoje zážitky a majú množstvo tipov, o ktoré sa môžu podeliť, či už o konkrétnom mieste alebo o cestovaní všeobecne. Cestovateľskí blogeri môžu pokryť široké spektrum tém – od miestnych barov a reštaurácií až po rezerváciu hotela v zahraničí, čo je výhodné aj pre publisherov. Napríklad cestovné agentúry môžu poskytovať balíky (napr. lacné letenky s hotelom a/alebo zľavou na výlety) affiliate marketérom , aby ich propagovali svojim čitateľom. Niektoré reštaurácie zas môžu ponúkať špeciálne menu alebo služby napríklad pre narodeninové oslavy.
Ponuka špeciálnych affiliate produktov publisherom ich motivuje k intenzívnejšej propagácii, čo vedie k vyšším príjmom vašej spoločnosti a povzbudzuje affiliate obchodníkov k zvyšovaniu provízií pre svojich najlepších partnerov.
Cestovanie a turistika boli medzi odvetviami najviac zasiahnutými pandémiou. Približne 100 miliónov ľudí stratilo prácu a globálna ekonomika prišla o 2,7 bilióna USD HDP, pričom pohostinstvo (bary, reštaurácie, hotely atď.) utrpelo straty v hodnote okolo 240 miliárd USD v roku 2020.
Po pandémii ľudia objavovali a rozvíjali sa na sociálnych sieťach, tvorili obsah ako blogy a videá na YouTube, ktoré diváci radi sledovali popri seriáloch a filmoch na Netflixe.
Keďže sa opatrenia uvoľnili a pandémia skončila, niektorí ľudia majú chuť navštíviť mestá, ktoré videli v obľúbených YouTube videách. V tejto situácii môžete zosúladiť záujmy vašej firmy so záujmami affiliate marketérov. Firmy, ktoré prežili pandémiu, budú intenzívne súťažiť a je dosť ľudí, ktorí si za posledné roky našetrili a hľadajú najlepšie ponuky.
Hotely a cestovné agentúry sa prispôsobujú rastúcemu počtu ľudí, ktorí si dovolenky rezervujú online, a keďže 74 % celkových tržieb do roku 2026 sa očakáva z online predaja, určite je prioritou osloviť aj vývojárov aplikácií, aby prilákali zákazníkov k svojim ponukám.
Nezabúdajte na silu dobrého cestovateľského blogu s affiliate odkazom , ktorý je pripravený generovať leady (uistite sa, že dĺžka platnosti cookies je dostatočná na získanie konverzie). Na budovanie povedomia o značke a lojalitu ponúknite affiliate partnerom konkurencieschopnú cenu za klik (CPC), keď spúšťate affiliate program . Ako motiváciu povzbudzujte marketérov, aby pravidelne tvorili relevantný obsah na svojich blogoch a tak zvyšovali svoju priemernú províziu. Tým zvýšite aj príjmy firmy a návštevnosť webu.
Pravdepodobne vás pred spustením affiliate programu zaujímajú náklady. Dokážete konkurovať s viac alebo menej affiliate partnermi ako konkurencia? Dobrá správa! Na to, aby ste mohli zabezpečiť slušnú návratnosť investícií (ROI) z affiliate programov , musíte sledovať správne metriky (či partneri zarábajú, koľko návštevnosti privádzajú, ako funguje celý program). Publisherom vznikajú náklady len v prípade, že za vás dokončia požadované akcie.
V roku 2023 sa cestovanie a turistika očakáva ako jeden z najziskovejších segmentov s tržbami 7 biliónov USD. Ponúkate produkt, ktorý ľudia chcú, a dať im dovolenkové produkty, ktoré im spríjemnia čas mimo domu a práce, je ako písať si vlastný bianko šek. S blogerom budete patriť medzi 64,48 % marketérov, ktorí zvyšujú zisk vďaka kvalitnému blogovému obsahu. Keď zvážite náklady na affiliate marketingový softvér , zriadenie a údržbu affiliate programu, zistíte, že návratnosť investícií za túto stratégiu naozaj stojí.
Podporte publisherov, aby využili všetky nástroje na oslovenie svojho publika. Email marketing je rozumný spôsob generovania a nurturovania teplých leadov . Affiliate publisheri, ktorí používajú emailingové kampane a pravidelné newslettery, sú efektívni nielen pre firmy, ale aj pre seba, pretože všetky vaše provízie sú založené na cene za lead.
Množstvo cestovných a turistických firiem všetkých veľkostí – veľkých, stredných aj malých – práve teraz hľadá affiliate marketérov. Pre vás je rozumné zistiť, či by vašej firme viac vyhovoval mikroinfluencer alebo makroinfluencer . Mikroinfluenceri (menší) už oslovujú publikum 10 000 až 100 000 potenciálnych zákazníkov, vďaka čomu dokážete osloviť širší okruh klientov a zvýšiť svoju viditeľnosť.
Pozrite sa na online cestovné agentúry, aerolinky, hotely a ďalšie firmy v odvetví. Majú možnosť rýchlo a strategicky diverzifikovať a prispôsobiť sa. Tak môže jeden publisher propagovať zľavnené výlety, kým iný poskytne ku každému cestovnému sprievodcovi mapu zdarma. Zapojením viacerých affiliate partnerov môžete umiestňovať odkazy do newsletterov, emailov, blogov, videí atď. a tak rozširovať svoje produkty a flexibilne reagovať na trh.
Keď váš affiliate program beží, môžete sledovať štatistiky publisherov aj počet získaných leadov. Najlepší affiliate tracking softvér umožňuje sledovať výkonnosť publisherov a leadov, priraďovať affiliate provízie , vyplácať príjmy a vykonávať ďalšie úlohy podľa softvéru. Je veľa affiliate tracking softvérov , ale Post Affiliate Pro sa v posledných rokoch umiestňuje vysoko – vždy si však urobte vlastný prieskum, ktorý je vhodný pre váš program a firmu.
Pri rozdeľovaní provízií – hlavne ak používate affiliate tracking softvér – existuje niekoľko funkcií, ktoré sú výhodné pre firmu aj affiliate partnerov.
Pozrime sa na funkciu viacúrovňového provízneho systému (tzv. multi-level marketing, MLM). Umožňuje marketérom vytvárať affiliate stromy a prideľovať provízie podľa fixnej sadzby alebo percenta z tržieb. Provízne štruktúry sú individuálne konfigurované pre každú úroveň, čo je silná motivácia pre publisherov získavať subaffiliate partnerov.
MLM riešenie umožňuje vytvoriť nútenú maticu , ktorá obmedzuje počet odporúčaní na publishera, aby sa affiliate program nerozriedil, no zároveň partneri získali provízie za bannerovú reklamu a recenzie produktov.
Okrem toho máte funkciu rozdelených provízií , ktorá je ideálna, keď sa na privádzaní rovnakých leadov do predajného lievika podieľa viacero marketérov. Prečo potrebujete split commission? Jednoducho – priemerne 54,7 % online zákazníkov si pred nákupom prečíta aspoň štyri recenzie. Ako affiliate obchodník rozhodnete, ktorý publisher získa províziu, ak všetky štyri recenzie ovplyvnili nákup? Využitie split commission funkcie je najlepšia možnosť, aby každý publisher dostal svoj podiel.
Správna realizácia týchto platobných funkcií motivuje affiliate partnerov spolupracovať s vašou firmou dlhodobo. Ak marketérom ponúknete MLM, motivujete ich odporúčať ďalších marketérov do programu. Rozdelené provízie zas zaručia férové rozdelenie príjmu za privádzanie návštevnosti na vaše produkty. Firmy, ktoré poskytujú marketérom špeciálne zľavy a produkty navyše ku konkurencieschopným províziám a bonusom, si svojich partnerov udržia.
Pošlite vzorky produktov marketérom, aby ich mohli recenzovať a ich publikum zistilo, či sú pre nich vhodné, čím zvýšite povedomie o značke a umožníte kliknutia na váš web. Navyše je to skvelý spôsob, ako udržiavať dobré vzťahy s marketérmi, ktorí potom vedia nadchnúť svoje publikum pre vašu firmu a priviesť tak zákazníkov.
Nespoliehajte sa len na jedného affiliate partnera, ktorý by pokryl všetky online oblasti, ale spolupracujte s viacerými affiliate partnermi . Keď blogeri publikujú relevantný a pravidelný obsah na svojich blogoch, váš affiliate program rastie. V pohostinstve privádzajú food kritici zákazníkov do vašich reštaurácií a cestovateľskí influenceri propagujú vaše hotely, čo vám dáva výhodu pred konkurenciou.
Nájsť pár influencerov v rámci vášho rozpočtu sa oplatí na zvýšenie povedomia o značke a návštevnosti webu.
Ak nás pandémia niečo naučila, tak že každé odvetvie prešlo do digitálneho sveta. Flexibilita je základ a na dôkaz toho musia firmy prispôsobiť weby mobilným používateľom.
57 % používateľov neodporučí firmu, ak je mobilná verzia webu zlá. V dnešnej rýchlej dobe môže plynulý mobilný web či aplikácia rozhodnúť o predaji.
Newslettery a emailové kampane sú stále účinnou súčasťou affiliate programu, keďže môžu zarábať a zároveň komunikovať s publikom. Neobmedzujte sa len na jednu časť trhu cestovného ruchu – použite rôzne vizuály na zdôraznenie rozličných ponúk, aby teplí leady preskúmali váš web. Pri každej dokončenej akcii môžete zarobiť. Emaily a newslettery musia byť dobre zobraziteľné aj na mobile, inak leady odradíte.
Úspešný biznis potrebuje stálu dávku relevantného obsahu. Áno, patria sem aj emaily a newslettery, ale tiež blogové články ako tento, ktorý čítate. Ak však SEO nevyužijete naplno a neposkytnete relevantné kľúčové slová pre cestovný a turistický segment, všetok obsah bude zbytočný. Toto je efektívna stratégia, ktorú využívajú všetky cestovné značky. Určite sa k nim pridajte.
Pri spolupráci s affiliate sieťou neverte mýtu, že program bude efektívnejší s makroinfluencerom – celebritou či filmovou hviezdou. Nie je to záruka a môže to dokonca vyslať nesprávny signál, že váš hotel je len pre elitu a pre bežných ľudí je nedosiahnuteľný. Zvážte radšej niekoho s menším, ale angažovaným publikom. Títo affiliate marketéri zvyčajne sami tvoria pútavý obsah a udržiavajú úzke vzťahy so svojím publikom. Budovali si vlastnú platformu s prirodzeným publikom a práve oni dokážu privádzať organickú návštevnosť, kde je vyššia šanca na konverziu.
Nemyslite na svoj biznis len ako na spôsob, ako zarobiť zisk . Vnímajte ho ako službu pre ľudí, ktorí si po náročnej pandémii zaslúžia oddych. V spolupráci s marketérmi môžete vytvoriť hashtag výzvu, ktorá motivuje hostí ísť do vašej reštaurácie, odfotiť sa a označiť podnik pre možnosť vyhrať dezert zdarma.
Úspešná affiliate stratégia nemusí byť len o konverziách. Môžete napríklad dať ľuďom možnosť pozvať priateľa, vytvoriť Instagram story o hotelovej izbe či vyplniť dotazník. 68 percent používateľov vždy poskytne spätnú väzbu na produkt/službu, ak ich o to požiadate – dajte im preto šancu zapojiť sa do súťaže po vyplnení dotazníka.
Cieľom je zapojiť zákazníkov do tvorby užívateľského obsahu (UGC), aby ste ich mohli odmeniť a vaša firma získala pozitívne hodnotenia, čo vám pomôže aj vo vyhľadávaní na Google.
Cestovný segment je súčasťou služieb – poskytovanie zážitku je vaším hlavným produktom. Zákazníci si vašu firmu obľúbia, keď splníte ich potreby a očakávania. Preto 84 % firiem, ktoré sa zameriavajú na zákaznícku skúsenosť (CX), zaznamenalo rast príjmov.
Kľúčom k udržaniu zákazníkov je flexibilita. Skúsenosť by mala byť prispôsobená ich preferenciám, keďže každý zákazník je iný. Agentúra používa CRM softvér na vytvorenie personalizovanej ponuky podľa údajov z predošlých preferencií zákazníka.
Investovanie do digitálneho sveta je ďalší spôsob, ako posunúť biznis ďalej. Ak vytvoríte appku pre svoju firmu, môžete priamo komunikovať so zákazníkmi – najmä keď im pošlete špeciálne ponuky – a mobilné platby sú skvelý spôsob, ako si zákazníkov udržať.
A napokon – počúvanie spätnej väzby ukazuje, že vám na zákazníkoch záleží a chcete im lepšie slúžiť. Približne 72 % spokojných zákazníkov porozpráva o zážitku minimálne šiestim ďalším ľuďom, tak si udržujte pozitívnu spätnú väzbu a zvýšite príjmy.
Definujte si potreby. Je široká ponuka affiliate management softvérov , ktoré sú pripravené podporiť váš biznis. Pri výbere sa zamerajte na efektívnosť nákladov, jednoduché nastavenie a integráciu, zákaznícku podporu, prideľovanie provízií a ďalšie funkcie, ktoré potrebujete.
Cestovný segment bol počas pandémie výrazne zasiahnutý. Teraz je však čas naplno využiť túžbu ľudí opäť cestovať, najmä keď cestovný ruch očakáva tržby cez 7 biliónov USD. Pri nastavovaní affiliate programu zabezpečte, aby publisheri v každom obsahu používali affiliate odkazy .
Uistite sa, že affiliate program pre cestovný ruch je efektívny tým, že najmete viac publisherov a motivujete ich privádzať návštevnosť na váš web. Ponuka lacných leteniek či zľavnených hotelov je lákavá a môže generovať leady aj affiliate provízie.
Buďte flexibilní! Kľúčom je konzistentne tvoriť relevantný obsah. Analytika vám tiež pomôže rozhodnúť, či pokračovať so súčasnou kampaňou, zmeniť produkty pre affiliate partnerov alebo ponechať všetko po starom. Môžete vytvoriť aplikáciu, ktorá umožní posielať newslettery a špeciálne ponuky priamo zákazníkom a získané dáta vám umožnia personalizovať produkty.
Ďalším krokom je načúvať spätnej väzbe zákazníkov, čím dáte najavo, že vám na nich záleží a usilujete sa o udržanie dobrých vzťahov.
Ide o to, keď cestovné kancelárie, reštaurácie, hotely alebo letecké spoločnosti najímajú publisherov, aby propagovali zľavy na hotelové izby či lety a privádzali tak návštevnosť k svojmu biznisu.
V cestovnom priemysle je veľká konkurencia, keďže firmy dúfajú v zotavenie zo strát z predchádzajúcich rokov spôsobených ukončením pandémie.
Oslovením viacerých mikroinfluencerov vytvoríte dojem, že vaše produkty sú dostupné pre každého, pričom početné recenzie produktov sú pripravené priviesť návštevnosť na váš web.
Mikroinfluencer má publikum okolo 10 až 100 tisíc followerov/odberateľov na svojej sociálnej sieti (YouTube, Instagram a pod.), zatiaľ čo makroinfluencer býva skôr celebrita, napríklad herec.
Najmite si viacero affiliate partnerov a sledujte analytiku o tom, koľko návštevnosti prichádza na váš web od každého affiliate, blogového príspevku, bannerovej reklamy atď. To vám umožní prispôsobovať affiliate program podľa potreby.
David je tvorca obsahu, ktorý sa zameriava na partnerské programy a marketingové stratégie, aby pomohol ostatným rozvíjať sa a rásť v odvetví affiliate marketingu.
Odomknite plný potenciál vášho cestovného alebo turistického podnikania využitím affiliate marketingových stratégií a nástrojov. Začnite dnes rásť svoju publikum aj príjmy.
Niekoľko tipov, ako písať dôveryhodný affiliate obsah, ktorý presvedčí vašich čitateľov k nákupu cez váš odkaz.
Objavte 7 najdôležitejších trendov affiliate marketingu pre rok 2023 s Adamom Enfroyom a naučte sa, ako zarábať na meniacich sa spotrebiteľských zvykoch. Využit...
Affiliate marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nové publikum s vašimi produktmi alebo službami. Tu sú niektoré z najčastejších výziev....