Ako využiť affiliate marketing v e-shope na zvýšenie predaja

Ako využiť affiliate marketing v e-shope na zvýšenie predaja

AffiliateMarketing Ecommerce Sales MarketingTips

Online predaje sú rastúcou príležitosťou takmer pre každý trh a vy z nich chcete vyťažiť maximum. Preto hľadáte nové cesty a zvažujete e-commerce affiliate marketingové programy, ktoré sú navrhnuté na rozšírenie dosahu produktov a zjednodušenie vašej práce.

Môže to byť veľká výhra, či už vlastníte predávaný tovar, alebo chcete byť predajcom atraktívnych produktov niekoho iného. Správne nastaviť affiliate marketing je však náročné. Potrebujete poznať produkty, publikum aj to, čo bude robiť druhá strana vo vzťahu.

Preto vám to rozoberieme: vysvetlíme, čo je affiliate marketing, kde sa vaše podnikanie v tejto rovnici nachádza, na čo myslieť pri výbere softvéru a ako to celé nastaviť tak, aby vám to prinášalo najväčší úžitok. Poďme rovno na to.

Čo je affiliate marketing?

Affiliate marketing je spôsob, ako obchod alebo tvorca produktu spolupracuje s menšími firmami alebo subjektmi v iných segmentoch (affiliate partner), aby propagovali produkt svojmu publiku. Na oplátku affiliate partner získava percento z výnosu za predaje, ktoré vygeneruje. Affiliate marketing je bežný pre veľké, etablované značky aj pre nových e-commerce podnikateľov, ktorí chcú dostať svoje produkty pred nové publikum alebo do špecifických segmentov.

LiveAgent promo screenshot

Samotná marketingová činnosť môže vyzerať rôzne. Affiliate partneri môžu predávať produkty iných priamo cez svoj vlastný affiliate obchod, môžu vkladať odkazy s affiliate kódmi do médií a blogov, či dokonca spúšťať reklamy s týmito odkazmi a získavať podiel cez PPC predaje.

Pravdepodobne ste už niekedy počuli affiliate marketingovú kampaň v obľúbenom podcaste. Keď vám niekto povie, aby ste šli do určitého obchodu a zadali kód pri pokladni, poskytuje vám svoj affiliate kód a získava odmenu za váš nákup.

Zapojiť sa môžete ako obchod, ktorý vypláca provízie, alebo ako affiliate partner, ktorý predáva produkty niekoho iného. Obe možnosti vám môžu pomôcť pri raste e-shopu, len každá iným spôsobom.

Predávať pre iných: Čo je affiliate obchod?

Niektoré e-commerce projekty sú takmer celé postavené na affiliate marketingu a predaji. Keď na ne prídete, či už z reklamy, Instagramu alebo vyhľadávania, uvidíte sériu produktov, ktoré na pohľad pôsobia ako bežný e-shop.

Často rozdiel spoznáte až po kliknutí na produkt, keď namiesto tlačidla „Kúpiť teraz“ uvidíte niečo iné. Podľa konkrétneho obchodu môžete vidieť aj priame spomenutie pôvodného predajcu, alebo tlačidlo, ktoré vás presmeruje na nákup produktu u partnera za konkrétnu cenu.

Vo všeobecnosti fungujú tieto obchody podobne ako iné e-shopy. Ak poznáte pojem dropshipping, affiliate predaj je ešte jednoduchšia verzia takéhoto podnikania.

Zaujímavé je, že niektoré značky zameriavajú marketing výhradne na affiliate programy. Skvelým príkladom je Canopy, ktorého slogan je „Amazon, curated.“ Každá výzva k akcii spomína Amazon – dokonca aj tie, ktoré vás vyzývajú na registráciu do služby Canopy.

Canopy item screenshot

Po kliknutí na produkt sa zobrazí jeho cena priamo na Amazon Prime a ďalšie kliknutie vás presmeruje na stránku Amazonu v novom okne. Je to čisté, múdre a skvelý spôsob, ako generovať príjmy bez nutnosti správy skladu, riešenia expedície či čohokoľvek iného okrem affiliate marketingu a správy webu.

Ak predávate pre niekoho iného, určite sa opýtajte na obmedzenia a na to, aké bonusy môžete svojim zákazníkom ponúknuť. Možno budete môcť vytvárať balíčky produktov, zvýšiť hodnotu objednávky a pomôcť partnerovi objaviť nový spôsob rastu jeho podnikania.

Nechávate iných predávať za vás

Ak máte produkty, ktoré chcete dostať k širšiemu publiku, zvážte vytvorenie vlastného affiliate programu. Pomôže vám spravovať partnerov a nastaviť pravidlá, ako môžu vaše produkty propagovať a odkazovať na ne. (Tipy na výber softvéru nájdete v časti Ako vybrať affiliate program a platformu nižšie). Aby bol program prínosom pre váš e-shop, je čas nájsť si svoj segment. Affiliate siete vám s tým vedia pomôcť tým, že vás prepoja so spoločnosťami a influencermi (cez blogy, Facebook, Instagram atď.), ktorých publikum je podobné tomu vašemu.

Jade affiliate screenshot

Následne nastavíte pravidlá odmeňovania a začnete oslovovať potenciálnych partnerov na spoluprácu. Keď niekto súhlasí, začne propagovať vaše produkty a vy získate prístup k už existujúcemu publiku. Ak už máte silnú zákaznícku základňu, otvorte affiliate program aj pre svojich zákazníkov a nechajte tých najoddanejších, aby predávali za vás!

Tu nájdete skvelý článok, ktorý vám pomôže určiť, ako vyzerá ideálny partner v segmente a ako sa vyhnúť chybám, ktoré odradia potenciálnych partnerov .

Výhody a nevýhody affiliate marketingu

Či už ste vlastník produktu alebo affiliate partner , existuje niekoľko hlavných výhod a nevýhod, na ktoré by ste mali myslieť. Dobrou správou je, že keď jedna strana proces zjednoduší, profitujú obe firmy.

Výhody

  • Cenová dostupnosť: Ani jedna strana nemusí platiť za kompletný marketing, spustenie biznisu či vylepšenie obchodu. Každý sa sústredí na svoju časť. Affiliate partneri riešia marketing a promo, vlastníci produktov zas logistiku a expedíciu.
  • Posilnenie mena: Benefitujete zo spojenia dvoch značiek. Obe (dúfajme) majú svoje publikum a využijete ich silu vo svoj prospech. Zaradenie oboch značiek do marketingových prvkov vám pomôže zviditeľniť sa vo vyhľadávačoch či iných výsledkoch.
  • Lepší dosah a príležitosti: Spolupráca v rámci affiliate programu znamená lepší prístup a širší dosah. Pre vlastníka produktu to znamená, že váš tovar sa môže objaviť vedľa súvisiacich položiek a osloviť nové trhy. Napríklad fľaša na vodu určená pre cyklistov sa môže objaviť vedľa vybavenia pre kajakárov (populárny segment, ktorý vy poznáte až vďaka affiliate partnerovi). Affiliate partneri zas získajú širšiu ponuku produktov a môžu generovať viac predajov a vyššiu priemernú hodnotu objednávky. Jednoducho máte viac príležitostí na predaj, pretože oslovíte ľudí, ktorí možno nie sú pripravení kúpiť jeden produkt, ale zaujme ich iná ponuka.
  • Nižšie nároky na servis: Firmy si rozdelia časť komunikácie so zákazníkmi a manažment, čo vám umožní znížiť bariéru predaja na vašej strane. Affiliate partneri zákazníka vzdelávajú a zaujmú, vlastníci produktov riešia samotný predaj a servis pri zložitejších otázkach či doručení. Dosiahnete viac s menším úsilím.

Nevýhody

  • Zákazníci musia urobiť viac krokov: Podľa spôsobu fungovania softvéru a procesu môžu zákazníci čeliť ďalším krokom pri kúpe. Produkt objavia cez jedného partnera, dozvedia sa základné informácie, ale na nákup musia prejsť na inú stránku. Môžu potrebovať ďalšie kliknutia na zistenie dôležitých informácií (dostupnosť farieb, veľkostí, doprava atď.).
  • Menej predvídateľné predaje: Žiadny affiliate obchod nemá garantované predaje. Môžete teda investovať čas a peniaze do niečoho, čo neprinesie očakávané výsledky alebo nebude spoľahlivé. Ak affiliate programy nie sú dostatočne rozmanité, môžu stagnovať. Niektoré môžu skončiť aj kvôli legislatívnym požiadavkám na minimálne predaje – veľa affiliate programov má nastavené minimálne prahy podľa štátu.
  • Zníženie marží: Predaje síce rastú, no delia sa medzi viacerých partnerov. Každá strana zarobí menej, ako keby predávala produkty iba sama. V niektorých prípadoch tak môže dôjsť k strate výnosov, najmä ak na rovnaké publikum cielia reklamy ako od affiliate partnera, tak od vlastníka produktu.
  • Časová náročnosť na kontrolu: Všetci budú mať viac práce! Čakajú vás nové softvéry, predajné kanály, testovanie tlačidiel či analýza reportov. Časť sa síce automatizuje, no stále je potrebné ručne upravovať popisy produktov, manažovať recenzie a obsah od užívateľov, nové obrázky a pod. Je to časová investícia ako pri každom inom kanáli. Neočakávajte, že ide o bezpracný spôsob zarábania.

Ako vybrať affiliate program a platformu

Tento článok je na blogu Post Affiliate Pro, preto vám pri hľadaní affiliate programu odporúčame začať tu – zjednoduší vám to zložitejšie prvky sledovania, reportovania, reklamy a nastavovania typov provízií, ak chcete vytvoriť vlastný affiliate program.

Post Affiliate Pro Screenshot

Najdôležitejšie je, či je rozhranie jednoduché na pochopenie, či podporuje platby, ktoré potrebujete a či umožňuje jednoduchú správu obchodníkov a affiliate partnerov. Ak chcete rásť v konkurenčnom prostredí alebo využívať viacero obchodov a recenzentov/influencerov, hľadajte nástroje, ako je Post Affiliate Pro, ktoré umožňujú deliť provízie medzi tieto skupiny , aby každý, kto sa podieľa na predaji, bol spravodlivo odmenený.

Tieto nástroje vám umožnia spravovať affiliate odkazy, získať prístup k reportom (predaje, zobrazenia, kliknutia a ďalšie akcie), generovať a zdieľať propagačné materiály ako bannery či e-maily a nastaviť spôsob odmeňovania partnerov.

Skontrolujte nástroje na správu affiliate partnerov a hľadajte pluginy a služby, ktoré vám umožnia propagovať váš program, pripojiť sa k ďalším affiliate sieťam a monitorovať publikum, aby ste si zaistili správnu kombináciu partnerov.

Ak chcete predávať produkty iných, vyhľadajte tie affiliate programy, ktoré vám dajú prístup k firmám, ktoré chcú osloviť vaše publikum. Môžete hľadať služby, ktoré agregujú odkazy a príležitosti, alebo kontaktovať priamo obchody a firmy a skúsiť ich produkty predávať. Myslite na veľkých aj malých hráčov – Amazon, eBay Partner Network aj jednotlivé značky ako New Balance či iTunes.

Každá platforma a mnoho obchodníkov majú svoje špecifické požiadavky, preto začnite pomaly a budujte postupne. Dodržiavanie pravidiel je najjednoduchší spôsob, ako byť rýchlo a spoľahlivo vyplatený.

5 tipov, ako uspieť v affiliate marketingu

1. Vytvorte príbeh

Nájdite správny segment pre svoj affiliate program. Predajcovia produktov potrebujú vybrať ľudí, ktorí ich dostanú pred nové publikum. Affiliate partneri by mali robiť to isté a prispôsobiť obsah konkrétnemu publiku.

Uľahčite si to tým, že okolo produktu a obchodu vytvoríte príbeh. Majitelia produktov by mali cieliť na životný štýl, záľubu, aktivitu, povolanie alebo podobnú tému. Vyčleňte si spôsoby použitia produktu a ako pomáha zákazníkom. Affiliate obchody potom tieto výhody využijú pre konkrétny príbeh pre cieľovú skupinu.

Napríklad vlastník produktu môže ukázať, ako jeho súprava na úpravu srsti psov uľahčuje strihanie šteniat. Affiliate obchod to môže využiť a cieliť na rôzne segmenty – napríklad pomôcť zaneprázdneným majiteľom šteniat, ktorí nemajú čas, osloviť bytovky (ak je čistenie jednoduchšie), alebo kaderníkov, ktorí chcú zrýchliť prácu a zvýšiť obrat.

Každý partner by mal čo najlepšie zhrnúť svoju pozíciu, aby bolo pre všetkých jednoduchšie tieto výhody využiť v kampaniach.

2. Buďte selektívni

Majitelia produktov aj affiliate partneri by sa mali navzájom páčiť. To znamená hľadať partnerov, ktorí zdieľajú vaše hodnoty a ciele. Ak je vaším hlavným marketingovým ťahom cena, budete mať problém s affiliate programom , kde partner ponúka drahé, zložité produkty s dlhým predajným cyklom.

Vaša reputácia bude závisieť od výkonu partnera. Zvyčajne je to väčší problém pre vlastníka produktu. Jeho affiliate program je nákladný a otvorenie komukoľvek znamená zvýšené manažérske nároky (na úkor predaja). Je to extra práca a chcete, aby sa oplatila v predajoch.

RedStag fulfillment warehouse

Vyberte si partnerov, ktorých by ste naozaj chceli ako obchodníkov – a affiliate partneri by sa mali sústrediť na produkty, ktoré sami využívajú alebo vedia, že môžu predávať, pomáhať ľuďom. Preštudujte si všetko o predajných procesoch a taktikách a pozvite druhú firmu, aby preskúmala vás – od riadenia rastu po spôsob, akým zákazníkov nadchnete balením produktov.

Selektívnosť vám pomôže nerozptyľovať sa a zvládať požiadavky.

3. Minimalizujte rušivé prvky

Poďme na marketing! Aby boli obidve strany affiliate spolupráce ziskové, zákazníci musia nakupovať! Musia sa dostať na affiliate obchod, vidieť hodnotu, prekliknúť sa a byť pripravení nakúpiť na stránke výrobcu.

Aby ste to dosiahli, marketing a weby oboch strán musia byť vzdelávacie, podporné a bez rušivých prvkov. Väčšinou je vhodné obmedziť odkazy na iné weby a prvky na predajných stránkach. Zobrazujte karusel súvisiacich produktov, ale zvážte ponechanie všetkého z jednej rodiny výrobcu pohromade. Affiliate partneri zvyčajne nemusia mať kontaktné údaje či výzvy na akciu pre svoj vlastný biznis na každej stránke.

Bannerové reklamy a blikajúce widgety môžu byť pútavé pre bežný e-shop, no na affiliate stránkach zákazníka skôr rozptýlia. Môžu tiež odradiť, ak stránka nepôsobí profesionálne.

Ďalšie tipy:

  • Umiestnite svoje sociálne siete do pätičky stránky.
  • Zobrazujte recenzie priamo na stránke, či už priamo alebo cez karusel.
  • Neodkazujte na samostatnú stránku pre FAQ ako veľkostné tabuľky.
  • Ak chcete ponúknuť zákaznícku podporu, odkážte na stránku výrobcu a presne povedzte, kde kliknúť.
  • Udržujte predajné stránky čisté, s obrázkami a videami len k danému produktu.

Najlepšie postupy platia pre affiliate stránky aj pre produktové landing pages vlastníkov. Cieľom je, aby zákazník vnímal prechod na nákup ako bezproblémový krok, nie ďalšiu záťaž plnú pop-upov, bannerov a rozptýlení tesne pred platbou.

4. Neschovávajte sa

Buďte transparentní ohľadom affiliate programu na oboch stranách. Zatajenie častí procesu môže poškodiť predaje aj konverzie a zhoršiť výsledky pre všetkých partnerov. Affiliate obchod a jeho marketing by mal zreteľne uvádzať, že affiliate odkazy a vzťah existujú.

eBay affiliate program screenshot

Pre vlastníkov produktov je vhodné túto povinnosť zadefinovať, aby zákazníci nemali pocit, že boli podvedení. Chcete, aby vám ľudia dôverovali a nespájali vašu značku s podvodmi. Ak je zákazník dôvtipný a porovnáva viac miest, pravdepodobne si všimne, kto je affiliate partner ešte pred nákupom. Ak nejste v tomto transparentní, môžu sa začať pýtať, čo ešte skrývate.

Zároveň: existujú zákonné požiadavky na označenie affiliate odkazov a marketingu. Líšia sa podľa krajiny, ale existujú jasné pravidlá pre affiliate a sieťový marketing.

Napríklad v USA FTC pokutovala ľudí, ktorí túto informáciu nezverejnili dostatočne jasne. Tu je dôležitá poznámka z usmernení FTC:

„Ak je jasné, že to, čo je na vašom webe, je platená reklama, nemusíte uvádzať ďalšie upozornenia. Nezabudnite však, že čo je jasné vám, nemusí byť jasné každému návštevníkovi webu a FTC posudzuje reklamy z pohľadu bežného spotrebiteľa.“

5. Pravidelne kontrolujte reklamy a sledovacie systémy

E-commerce affiliate marketing funguje najlepšie, keď sú partneri v dokonalej zhode. Znamená to dohodu o zobrazovaní produktov, cenách, maržiach, informáciách, ktoré sa zobrazujú alebo naopak nesmú zobrazovať, a kto čo poskytuje.

Narušenie tejto reťaze môže viesť k strate dôvery a platieb alebo k strate predaja, ak zákazník zažije nekonzistentný nákupný proces.

Je na oboch partneroch, aby pravidelne kontrolovali svoju prácu aj prácu partnera a uistili sa, že všetko je v poriadku. Affiliate marketéri musia vedieť, že reklamné kampane a predajné stránky nesľubujú nemožné ani neuvádzajú nepravdivé údaje – čo je riziko najmä ak je odmena viazaná na návštevnosť a nie na skutočný predaj, alebo ak sú platení za registráciu na skúšku zdarma. Affiliate predajcovia by mali prekliknúť stránky, aby sa uistili, že všetko funguje, a žiadať audity affiliate tracking platformy , či sú správne započítané a vyplatené provízie. Zároveň je rozumné skontrolovať aj ďalšie affiliate spolupráce partnera, aby ste zákazníkom ponúkli najlepšie riešenie.

Post Affiliate Pro campaigns overview screenshot

Transparentnosť voči partnerovi je rovnako dôležitá ako voči zákazníkovi. Ak na jednej strane vznikne podozrenie, možno je čas spoluprácu ukončiť.

Záver: Nech marže fungujú pre všetkých

Affiliate programy, ktoré neprinášajú dostatočné predaje alebo odmeny, sa rýchlo stanú zdrojom frustrácie. Pohltia váš čas a úsilie, ktoré by ste mohli venovať lepším maržiam a iným predajom. Preto dbajte na to, aby marže fungovali pre všetkých.

Pre affiliate partnerov to znamená vybrať si softvér a nastaviť odmeňovanie tak, aby sa to oplatilo influencerom aj obchodom. Nastavte transparentné sledovanie a ľahko dostupné informácie, aby sa mohli sústrediť na predaj a nie na zbytočné otázky.

Pre predajcov platí: venujte sa len e-commerce affiliate marketingu, ktorému veríte. Získajte potrebné informácie a riešenia, ktoré sú pre vašu firmu vhodné. Vyberajte produkty, ktoré ladia s vaším segmentom a publikom. Ak sa vám začne dariť a chcete sa zamerať na konkrétny sortiment, kontaktujte firmu a prediskutujte zlepšenie spolupráce. Keď sa darí vám, darí sa aj im. Dbajte, aby ste za svoju prácu dostali odmenu.

Je to ako v každom vzťahu: funguje len vtedy, keď sú spokojní obaja partneri.

Jake Rheude

Najčastejšie kladené otázky

Čo je e-commerce affiliate marketing?

E-commerce affiliate marketing je partnerstvo, pri ktorom obchod alebo tvorca produktu spolupracuje s affiliate partnermi, ktorí propagujú produkty svojmu publiku a získavajú percento z výnosov za uskutočnené predaje.

Aké sú hlavné výhody zavedenia affiliate marketingového programu pre môj online obchod?

Medzi hlavné výhody patrí cenovo dostupný marketing, zvýšenie povedomia o značke, širší dosah na nové publiká a nižšie požiadavky na zákaznícku podporu vďaka rozdeleniu povinností medzi obchodníkov a affiliate partnerov.

Aké sú niektoré výzvy affiliate marketingu v e-commerce?

Výzvy zahŕňajú dodatočné kroky pre zákazníkov pri nákupe, menej predvídateľné predaje, zníženú maržu v dôsledku delenia výnosov a viac času potrebného na správu a kontrolu.

Ako uspieť v e-commerce affiliate marketingu?

Zamerajte sa na výber správnych partnerov, budovanie silného príbehu, minimalizáciu rušivých prvkov na predajných stránkach, transparentnosť vo vzťahu k affiliate spolupráci a pravidelnú kontrolu reklám a sledovacích systémov.

Aké nástroje pomáhajú spravovať a sledovať affiliate programy?

Softvér ako Post Affiliate Pro ponúka funkcie na sledovanie predajov, správu affiliate partnerov, zdieľanie promo materiálov a rozdeľovanie provízií, čo zabezpečuje efektívnu správu affiliate programu.

Lucia je talentovaná editorka obsahu, ktorá zabezpečuje bezproblémové publikovanie obsahu na viacerých platformách.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Editorka obsahu

Zvýšte svoje affiliate predaje s Post Affiliate Pro

Zistite, ako vám Post Affiliate Pro zjednoduší správu affiliate programu, sledovanie predajov a pomôže vám jednoducho rásť.

Zistiť viac

Ako vybudovať partnerský program pre e‑shop
Ako vybudovať partnerský program pre e‑shop

Ako vybudovať partnerský program pre e‑shop

Vytvorenie správneho partnerského programu nie je jednoduché. Pozrite si naše tipy na vytvorenie efektívneho affiliate programu.

5 min čítania
AffiliateMarketing Ecommerce +3
Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch
Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch

Príklady skvelých affiliate kampaní na viacerých kanáloch

Poučte sa z reálnych príkladov skvelých affiliate kampaní cez email, sociálne siete a webstránky, ktoré vás môžu inšpirovať k vlastnému úspechu v affiliate mark...

11 min čítania
AffiliateMarketing EmailMarketing +4
9 výhod affiliate marketingu (pre firmy a blogerov)
9 výhod affiliate marketingu (pre firmy a blogerov)

9 výhod affiliate marketingu (pre firmy a blogerov)

Objavte 9 kľúčových výhod affiliate marketingu pre firmy a blogerov. Zistite, ako affiliate marketing ponúka nízke vstupné náklady, vysokú návratnosť investícií...

14 min čítania
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3

Budete v dobrých rukách!

Pridajte sa k našej komunite spokojných klientov a poskytujte vynikajúcu zákaznícku podporu s Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface